Strona 4 z 4

Re: leje sie z zbiorniczka wyrównawczego

: 2013-08-25 20:00
autor: OLEY
Wybacz, ale ta filozofia, którą notabene wtrącam od samego początku (i z premedytacją) ma głębszy sens.

Stawiając się w sytuacji takiego "pierwszoklasisty" w obyciu z Probe, liczy się każdy post, który coś wnosi. Prawda?

I teraz tak. Twój post wnosi jedno, a post Quartha wnosi drugie. I co? Pytający głupieje. :twisted:

Skąd ma wiedzieć, który z Was ma rację? :)

Każdemu z Was wydaje się, że oczywiście to TY, czy Ty.

Ale ja nie wiem! (Jako laik i pierwszoklasista oczywiście).

To teraz może (dla jasności :D ) wytłumaczcie to w taki sposób, jakbyście tłumaczyli (nie ubliżając nikomu) blondynce,
czyli, jak krowie na rowie. :wink: Najzwyczajniej po chłopsku. :mrgreen:

Po czym i w jaki sposób mam stwierdzić, że mój motor zaczyna się przegrzewać.

Re: leje sie z zbiorniczka wyrównawczego

: 2013-08-25 20:25
autor: Romas
Jak zauważyłeś nasz kolega stwierdził że nie ma potrzeby jeździć z wentylatorem więc nie ma co mu więcej tłumaczyć.
co do słów Quarta myślę że troszkę przesadził z tekstem
quarth pisze:sugerowanie sie jego wskazaniami jako dokladnym odczytem jest bez sensu.
choć w jednym samochodzie np. czerwone pole pokazuje że "jest już gorąco" i trzeba natychmiast wyłączyć silnik, a w drugim że "zbieraj na remont" bo za późno spostrzegłeś nieprawidłowość.
meritum sprawy jest takie że nie należy dopuścić do niestandardowej temperatury silnika( nie sugerując się tylko i wyłącznie napisem normal) skoro wentylator włącza się na jakimś danym poziomie wskazówki, czyli najwyższej optymalnej temperaturze cieczy, co za tym idzie silnika oraz oleju.
Jeśli jeszcze coś z tego co napisałem jest nie jasne dla Ciebie Oley-ku to pisz smiało i zadawaj pytania :wink:
jesli zaś masz jakieś wątpliwości do słów Qartha to dopytuj go, choć wydaję mi się ze zgodzi się z moimi wyjaśnieniami, jeśli zaś nie to niech pisze, od tego jest forum by dyskutować :wink:

Re: leje sie z zbiorniczka wyrównawczego

: 2013-08-25 21:08
autor: OLEY
Romas pisze:Jeśli jeszcze coś z tego co napisałem jest nie jasne dla Ciebie Oley-ku to pisz smiało i zadawaj pytania :wink:
Ależ Romansie mój kochany. :D

Dla mnie wszystko od początku jest jasne.

Starałem się tylko być takim Robinem in the Probe, pomagającym zrozumieć Wasze wypowiedzi. :D
Romas pisze:meritum sprawy jest takie że nie należy dopuścić do niestandardowej temperatury silnika( nie sugerując się tylko i wyłącznie napisem normal) skoro wentylator włącza się na jakimś danym poziomie wskazówki, czyli najwyższej optymalnej temperaturze cieczy, co za tym idzie silnika oraz oleju.
U jednego włącza się na "R", u drugiego na "O", a u trzeciego zaś na "A".
Czym jest to uwarunkowane? Podpowiadam (choćby jakością, ilością, stanem płynu).

Więc jakie jest to meritum (konkretnie) dla Probe? (do tego ciągle dążę :D ).
Kiedy zdarza się ta niestandardowa temperatura?
Jeśli nie sugerować się napisem NORMAL, to czym?
Trzymać się skali, czy (za przeproszeniem) mieć ją w dupie?

Oto jest pytanie, kto na nie odpowie, ten mądrym zostanie... :wink:

Re: leje sie z zbiorniczka wyrównawczego

: 2013-08-25 23:07
autor: Kocureq
Wentylator powinien właczać sie między R a M jeśli dobrze pamiętam. U każdego - bo jest osobny czujnik temperatury do niego.

Re: leje sie z zbiorniczka wyrównawczego

: 2013-08-25 23:26
autor: mysz
Kocureq pisze:Wentylator powinien właczać sie między R a M jeśli dobrze pamiętam. U każdego - bo jest osobny czujnik temperatury do niego.
W 2.0, rocznik 94 włącza się przed literką R, w późniejszych rocznikach (mowa o 2.0) włącza się tak jak napisałeś, co prawda nie wiem, czy to kwestia innego wskaźnika, czy innego czujnika, ale obstawiałbym to pierwsze.

Re: leje sie z zbiorniczka wyrównawczego

: 2013-08-26 10:38
autor: quarth
po 95 przeciez byly do tego 1 zintegrowany czujnik

Re: leje sie z zbiorniczka wyrównawczego

: 2013-08-26 15:27
autor: MatiLP640
zgadza się, w swoim miałem jeden czujnik odpowiadający za wszystko a w poprzednim z 93 miałem dwa :)

Re: leje sie z zbiorniczka wyrównawczego

: 2013-08-31 13:17
autor: grzesik
Panowie jak ktoś już słusznie stwierdził za dużo filozofii... Moim zdaniem wentylator powinien włączać się gdy temperatura cieczy jest wyższa niż optymalna. Aby skutecznie ją obniżyć termostat "puszcza" ciecz w tzw. duży obieg czyli przez chłodnicę. Jeżeli podczas jazdy i to jest za mało powinien włączyć się wentylator. U mnie jest tak, że wskaźnik tęp. pokazuje tęp. tak jak należy włącza się wentylator, a termostat nie puścił jeszcze obiegu na chłodnicę. W zimę -25 wentylator włącza się bardzo szybko i podczas jazdy cały czas pracuje. Teraz pytanie czy czujnik podaje impuls do komputera, który włącza wentylator czy jest to prostsze i włącza po prostu przez przekaźnik. Dzięki za zainteresowanie.