Pomuzcie mi uzytkownicy probe !!!!

Gość

Pomuzcie mi uzytkownicy probe !!!!

Post autor: Gość »

Mam problem z silnikiem poniewaz cos jest nie tak z chlodnica, wywala mi plyn chlodzacy z chlodnicy. Jak odkrecilem od spodu weza to z zbiornika tego co sie wlewa plyn nie wylalo sie nic wszystko co bylo zostalo w nim.
Moze ktos wie co moze byc. Czy jest zatkana chlodnica, czy moze uszczelka padla pod glowica i wydmuchuje plyn chlodniczy.
Prosze o szybka pomoc... :?: :?: :?:
Gość

Post autor: Gość »

rozszczelniona glowica :(
Gość

Post autor: Gość »

ale czy to jest normalne ze z zbiorniczka wyruwnawczego nie wylal sie plyn jak zdjolem weza od spodu od chlodnicy, to jest bardzo dziwne.
Gość

Post autor: Gość »

najpierw przeczysc chlodnice i caly uklad chlodzenia - pozniej szukaj dalej
Gość

Post autor: Gość »

miałem to samo...... daj mi nr tel. na priva albo napisz i dam ci swój - za dużo pisania a nie chce mi się :wink:
Gość

Pomóżcie mi użytkownicy Probe

Post autor: Gość »

Którędy wywala płyn chłodzący ? Płyn chłodzący jest pod ciśnieniem-
tak jest w 2.5 V6. Płyn wlewa sie przez wlew/ coolant filler /
z lewej strony silnika /patrząc z przodu/, a nie przez zbiornik rezerwowy z prawej/ dot. 2.5V6/.
Pozdrawiam
________________
Probe24v medici, 96r
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

ja mialem uszczelke pod glowica. objaw ten sam - braki plynu i grzanie silnika. koszt 200 PLN uszczelka (bez rabatu 12%) + robocizna.
amra 2.5 94 V6 24V
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Procedura uzupełniania płynu w 2,5 V6
1. Odczekać aż silnik ostygnie (szczególnie w rocznikach '93 i '94 - układ ciśnieniowy - odkręcenie któregokolwiek korka powoduje zagotowanie płynu)
2. odkręcić korek na zbiorniczku wyrównawczym (to ten z prawej strony chłodnicy patrząc od przodu)
3. odkręcić korek na wylocie z silnika (lewa strona silnika na górze, przy rurze od silnika do chłodnicy)
4. wlewać płyn w wyjście z silnika aż zacznie się wylewać (zależy od poziomu - ze zbiorniczka wyrównawczego lub z wylotu z silnika)
5. zakręcić ten który się wypełnił
6. uzupełnić płyn w drugim do pełna i zakręcić
7. uruchomić silnik, włączyć ogrzewanie na max i poczekać 2 cykle wł/wył wentylatora.
8. odczekać aż silnik ostygnie
9. powtórzyć punkty 2-5

Dla pewności następnego dnia rano sprawdzić poziom i czy nie ubywa.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Oscar

Post autor: Oscar »

Witam!
A czy ktos wie jaka jest procedura uzupelniania plynu w 2.0 i odpowietrzania?
pozdrowionka
Gość

Post autor: Gość »

to tu trafiłeś chyba na fachowca w temacie wymiany płynu chłodzącego i odpowietrzania (robiłem to 5 razy ... 8) ) - za dużo opowiadania jest ... ale:
- na pewno w chłodnicy masz korek spustowy - odkręcasz i wypuszczasz płyn
- zbiornik wyrównawczy... hm jakby to powiedzieć - stamtąd nie schodzi płyn - ja go odessałem wężykiem i dużą strzykawką
- zalewanie nowym płynem: zalać ile się da, sprawdzić czy jest w zbiorniku wyrównawczym (jeśli nie - dolać [na pewno nie będzie :wink: ] )
- odpowietrzanie: tu się zaczynają jaja - jeśli układ jest zalewany wolniutko i oczywiście na otwartej nagrzewnicy teoretycznie powinien się odpowietrzyć ale... (tu ukłony w stronę greyga za dobrą radę) górny blok się zapowietrza. Co zrobić? Na przepustnicy znajduje się regulator wolnych obrotów do którego dochodzi rurka (z małego obiegu) z płynem chłodzącym - należy ściągnąć wężyk na odpalonym silniku i czekać aż układ wyrzuci z siebie powietrze i zacznie lecieć sam płyn - i to wszystko. Ja to robiłem na całkiem gorącym silniku (trochę ręce poparzyłem) szybciej poszło a niedobór płynu uzupełniłem właśnie przez ten wężyk wspomnianą już strzykawką.
Oscar

Post autor: Oscar »

Dzieki BIENIAS bardzo mi pomogles!
Pozdrowionka
Awatar użytkownika
Jeżu
Posty: 79
Rejestracja: 2004-01-30 00:36
Galeria: viewtopic.php?t=5700
Lokalizacja: Tarnów Mazda Mx6 2.5v6 4ws

Post autor: Jeżu »

Wszystko sie wyjasnilo mialem padnieta pompe chłodzenia, to znaczy jest dobra tylko kolo napedzajace sie kreciło bez wirnika w srodku. Ale jest juz wszystko zrobione i jest ok. Teraz ciesze sie jazda tym wuzkiem. :D :D :D
czajnik601
Posty: 75
Rejestracja: 2007-12-15 17:34
Galeria: viewtopic.php?t=12820
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: czajnik601 »

Cześć-nie znalazłem lepszego postu do którego mogę się dopisać.
mam zamiar wymienić płyn bo po mrozie -13 na miarce od zbiornika wyrównawczego są kryształki lodu . I tak,? gdzie jest ten zaworek do spuszczenia płynu-wiem ,że mam to zrobić na lekko ciepłym silniku.Lub który wąż odkręcić ,żeby zleciało jak najwięcej starego płynu.a odpowietrzyć to już sobie poradzę bo już to przerabiałem jak wymontowałem całą przepustnice i tam są 2 wężyki. zastanawia mnie jeszcze tylko gdzie się znajduje ta kwadratowa śruba do odpowietrzania bo coś o niej wyczytałem ale nie wiem gdzie jej szukać.Pomóżcie mi -chyba nie chcecie żeby mój probek zamarzł:-) :lol:
Probe 2,5 v6 srebrny 94 rok
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Kurek masz od spodu w chłodnicy, zreszta jak w każdej :P, Kwadratowa śruba na koelktorze???.... to w I generacji jest :P
czajnik601
Posty: 75
Rejestracja: 2007-12-15 17:34
Galeria: viewtopic.php?t=12820
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: czajnik601 »

AHa dzięki-czyli najpierw odkręcić wszystkie kurki a później tą śrube.dzięki
Probe 2,5 v6 srebrny 94 rok
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Kurek jest jeden, stojąc przodem do auta po lewej stronie na samym dole chłodnicy. Ale o jaką kwadratową śrubkę Ci chodzi to nie wiem :-k Odkręć kurek i dwa korki od wlewu płynu, jeden koło rozrządu, drugi przelewowy.
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Chłopak nie zrozumiał co napisałem, bo ta śrubka o której on myśli jest w I generacji :P
czajnik601
Posty: 75
Rejestracja: 2007-12-15 17:34
Galeria: viewtopic.php?t=12820
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: czajnik601 »

Sgad czytam ze zrozumieniem .pisząc śrubka chodziło mi o tą na dole chłodnicy po lewej stronie stojąc przodem do auta:-)a ta kwadratowa jest w 1 generacji :wink: ja sie przyglądałem to pod zderzakiem jest taki plastik czy trzeba go wymontować ,żeby dostać się do tego zaworku w chłodnicy?bo niestety nie dysponuje kanałem a tylko parkingiem osiedlowym :cry: pozdrawiam
Probe 2,5 v6 srebrny 94 rok
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

On jest od strony silnika(wygląda jak mały kranik), wkładasz grabkę od góry za chłodnicę i kręcisz :D (prościej jest podnieść koło i odkręcić od dołu :D )
Let The Galaxy Burn....
czajnik601
Posty: 75
Rejestracja: 2007-12-15 17:34
Galeria: viewtopic.php?t=12820
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: czajnik601 »

Dzięki panowie będę szukał
Probe 2,5 v6 srebrny 94 rok
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”