Nawiew - czemu leci gorące powietrze?

marioszef
Posty: 4
Rejestracja: 2007-07-23 14:43

Nawiew - czemu leci gorące powietrze?

Post autor: marioszef »

ktoś wie dlaczego ze środkowego nawiewu leci gorące powietrze mino że pokrętło jest na niebieskim, z bocznych leci zimne
gdzie szukać usterki?
Awatar użytkownika
PARTYBOY
Posty: 100
Rejestracja: 2007-05-16 08:29
Samochód: GT
Lokalizacja: Hannover
Kontakt:

Post autor: PARTYBOY »

mam to samo :) w cieple dni ustawiam na minimum i moze nie leci gorace ale bardzo cieple, o zimnym nawiewie moge pomarzyc :)
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Sprawdźcie wpierw czy linka zamontowana na pokrętle od sterowania temperatury nawiewów nie jest przypadkiem zerwana lub może nie spadła gdzieś z zaczepów. Wystarczy schylić się pod kierownicę i zobaczyć czy do końca przestawiana jest klapka. Macie ją zaraz przy nodze kierowcy nad tunelem środkowym.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

NIe wiem jak jest w II gen ale bardzo mozliwe ze klapka o ktorej pisze Voodoo ma popekana uszczelke lub jej brak. Najczesciej role tej uszczelki pelni pasek z mikrogumy (taka milutka i mieciutka :) ) badz z gąbki (cos jak kiedys uszczelki do okien.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
marioszef
Posty: 4
Rejestracja: 2007-07-23 14:43

Post autor: marioszef »

zanurkowałem pod kierownicę i niema tam żadnej klapki są sterowniki nawiewu a zdaje się że klapka o której mowa powinna być przy nagrzewnicy tylko gdzie ona jest i jak się tam można dostać, czy konieczne jest prucie kokpitu?
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

No dobra, bo widzę, że się nawet nie chciało poświęcić chwilki czasu by zobaczyć co i jak.

Faktycznie od strony kierowcy jest gorszy dostęp, więc fotki zrobiłem od strony pasażera.

Zaczynamy od odkręcenia śrubki i wyjęcia spinki mocującej boczny plastik osłaniający tunel środkowy pod nogami pasażera.
Obrazek
Odsłania nam się oto taki widok. Układ sterowania mamy zaraz nad tą niebieską kostką.
Obrazek
Poniżej na zdjęciu zaznaczona została dzwigienka która odpowiada bezpośrednio za przestawianie klapki ciepło/zimno. Widać również zamocowany do niej drut który nią steruje.
Obrazek
Idąc dalej tym tropem możemy też się dopatrzeć i mocowania linki biegnącej od pokrętła.
Obrazek
Na koniec sprawdzamy czy wszystkie zaznaczone elementy pracują prawidłowo, czy linka przesuwa się w swoje skrajne położenia po przekręceniu pokrętła i tak samo z końcową dzwigienką.
W ten sposób wyeliminujemy mechaniczne sprawy związane z przedostawaniem się ciepłego powietrza do nawiewu. Reszta, to jak wspomniał Winger, możliwość uszkodzonej uszczelki.
Obrazek
Jeśli stwierdzimy, że się nie domyka to wystarczy przestawić odrobinę linkę, a dokładniej mocowanie jej pancerza w zaczepie.
Ostatnio zmieniony 2007-07-25 15:53 przez Voodoo, łącznie zmieniany 1 raz.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Flyke
Posty: 712
Rejestracja: 2006-10-18 22:00
Galeria: viewtopic.php?t=10424
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Flyke »

proponuje wrzucic instrukcje voodoo do jakiegos Faqu :)
24v wykorzystane az do granic - BYłOOOOOOOOOOOOO
e46 z ....:) - JEsttttttttttt
marioszef
Posty: 4
Rejestracja: 2007-07-23 14:43

Post autor: marioszef »

dzięki Voodoo napracowałeś się, jutro ruszę z tematem u siebie. przy okazji nie wiesz czy filtr pyłkowy znajduje się też gdzieś tam w okolicy. i czy się go wymienia czy też można wyczyścić
Awatar użytkownika
Flyke
Posty: 712
Rejestracja: 2006-10-18 22:00
Galeria: viewtopic.php?t=10424
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Flyke »

filtr pylkowy z tego co mi wiadomo znajduje sie na podszybiu i jego sie wymienia
24v wykorzystane az do granic - BYłOOOOOOOOOOOOO
e46 z ....:) - JEsttttttttttt
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Tak naprawdę w Probie nie ma filtru przeciwpyłkowego. Jeśli jest to po prostu zwykła gąbka, żeby większe śmieci nie dostawały się do nawiewu.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Flyke
Posty: 712
Rejestracja: 2006-10-18 22:00
Galeria: viewtopic.php?t=10424
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Flyke »

hmm jak kupowalem filtry to koles sie pytal czy ten przeciwpylkowy tez chce :roll: wiec albo on jest niedoinformowany albo my ;)
24v wykorzystane az do granic - BYłOOOOOOOOOOOOO
e46 z ....:) - JEsttttttttttt
marioszef
Posty: 4
Rejestracja: 2007-07-23 14:43

Post autor: marioszef »

właśnie skończyłem grzebać w moim probku, muszę powiedzieć że jestem przerażony. Dostęp żaden wyjąłem siedzenie też mało miejsca i w sumie nic nie udało mi się zrobić. jedynie zdemontowałem silnik od nawiewu i szok powietrze bez żadnych filtrów leci prosto na parownik a na nim jeden wielki gnój. ratujcie jak tam się można dostać żeby to wyczyścić? przez wiatrak ledwo wchodzi ręka.
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Przykro mi, ale czeka Cię w takim razie demontaż deski rozdzielczej. Musisz się przygotować na dzień roboty jeśli jesteś wprawiony i się nie pogubisz przy odpinaniu wszystkiego co się da :D
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Rozgrzeszony
Posty: 85
Rejestracja: 2005-12-16 22:56
Galeria: viewtopic.php?t=7335
Lokalizacja: Ruda Śląska Dania

Post autor: Rozgrzeszony »

A jeżeli z klimatyzacji leci chłodne powietrze, ale kiedyś miałem zimniejsze. Co moge na to poradzić??
Czarna rakieta - jak mówi moja Mama ;o)
Ford Probe 2.0 93 Base- w trakcie przebudowy.
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

Rozgrzeszony pisze:A jeżeli z klimatyzacji leci chłodne powietrze, ale kiedyś miałem zimniejsze. Co moge na to poradzić??
Podjechać do fachmanów,od klimy i sprawdzić ciśnienie/poziom gazu w układzie,bo niestety nic nie jest wieczne :wink:

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Jest jeszcze jedna opcja. Nawiew zaczyna sie tuz za maska na podszybiu. Ostatnio wsadzilem tam lape i okazalo sie ze gorace powietrze jest mocno zassysane z pod maski. NIby jest uszczelka ktora powinna to wyeliminowac ale niestety u mnie nie zdaje rezultatu i ssie cieple powietrze jak wsciekle
Obrazek
Awatar użytkownika
Rozgrzeszony
Posty: 85
Rejestracja: 2005-12-16 22:56
Galeria: viewtopic.php?t=7335
Lokalizacja: Ruda Śląska Dania

Post autor: Rozgrzeszony »

Akurat dobrze się składa - brat jest właścicielem zakładu mechanicznego - mechanika, wulkanizacja, klima. Tak że jak przyjadę będziemy musieli posprawdzać szczelność klimatyzacji oraz nabić.
Czarna rakieta - jak mówi moja Mama ;o)
Ford Probe 2.0 93 Base- w trakcie przebudowy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”