Klimatyzacja - problem

Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: Klimatyzacja - problem

Post autor: batigol67 »

skalpel pisze:Witam.
Który czujnik odpowiada za podniesienie obrotów jak jest klima włączona?
Chłopaki mówią że ecu to czujnik :) A nie czasem czujnik wysokiego ciśnienia?
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: Klimatyzacja - problem

Post autor: pawlacz »

Mam parę problemów z klimą:
Gdy włączam klimę, spadają obroty; spadają do tego stopnia, że kierownicą ciężko się kręci; mój obrotomierz przekłamuje, ale przeważnie bez klimy jest to druga kreska - 666/min, gdy włączam klimę spadają do pierwszej kreski, czyli 333/min (obroty są zaniżane w każdym razie). Po wyłączeniu klimy obroty wracają do dobrej wartości. Oprócz tego występuje brzęczenie, które przechodzi gdy utrzymuje się obroty takie jak "bez klimy". Z tym brzęczeniem to nie ma innej rady niż wyciągać cały kompresor i go rozbierać?
Ktoś wie gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za podbijanie obrotów gdy klima jest włączona?

Oprócz tego nigdzie nie znalazłem nikogo kto ma czynnik R12. Więc pytanie: przerabiał ktoś rocznik 93' drugiej generacji na jakiś inny czynnik? Jaki jest koszt takiej operacji?
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: Klimatyzacja - problem

Post autor: Luna »

Obroty spadają bo zwiększa się obciążenie dla silnika. Póki jej nie włączysz to oczywiście koło pasowe od sprężarki klimy jest "luźne". Włączenie klimy to nic innego jak impuls elektryczny do sprzęgła który się w niej znajduje. Dzwięk, który opisałeś to właśnie niesprawne sprzęgło od klimy. Oczywiście w wielu przypadkach klima działa - nie wiem jak jest u Ciebie. Obrotami w tym przypadku steruje ecu.
Taka sytuacja...
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Klimatyzacja - problem

Post autor: quarth »

nabij sobie r413a (88% r134a) albo wymien uszczelki i zalej r134. tez powinno banglac. a jak dzwoni to masz do wymiany sprzeglo. za podbijanie obrotow odpowiada czujnik cisnienia czynnika

Obrazek
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: Klimatyzacja - problem

Post autor: Luna »

W którym miejscu na tym schemacie jest czujnik?
Taka sytuacja...
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klimatyzacja - problem

Post autor: KrecioPL »

pawlacz pisze:Oprócz tego nigdzie nie znalazłem nikogo kto ma czynnik R12
skontaktuj się z serwisami, które naprawiają lodówki/chłodziarki, oni mają.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
arko
Klubowicz
Posty: 589
Rejestracja: 2009-04-19 23:32
Samochód: II Gen. 95r EURO 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=16280
Lokalizacja: Łódź

Re: Klimatyzacja - problem

Post autor: arko »

KrecioPL pisze:
pawlacz pisze:Oprócz tego nigdzie nie znalazłem nikogo kto ma czynnik R12
skontaktuj się z serwisami, które naprawiają lodówki/chłodziarki, oni mają.
Im nie wolno tego robić .Lepiej przepłukać instalację azotem , sprawdzić szczelność też azotem i jeśli po około 3 godzinach będzie trzymać szczelność nabić 134A
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: Klimatyzacja - problem

Post autor: quarth »

no i co z tego ze nie wolno. jedynym zonkiem moze byc to ze nabija ci raczej na oko niz dokladne wartosci.
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: Klimatyzacja - problem

Post autor: pawlacz »

Gdzie znajdę ten czujnik odpowiadający za podbicie obrotów przy klimie? Na obrazku kiepsko widać.

Oprócz tego myślę, czy tego nie powiązać z kodem błędu 34 IAC. Dochodzi do patologicznej sytuacji gdy jadąc na klimie wysprzęglam bieg, to czasem auto gaśnie, bo ma za małe obroty. Ustawiałem obroty na śrubie od powietrza oraz na śrubie koło przepustnicy, ale błąd nadal jest.
Awatar użytkownika
Dziki Beduin
Posty: 449
Rejestracja: 2014-08-18 21:56
Samochód: Ford Probe 2 / 1993r / 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=22388
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Klimatyzacja - problem

Post autor: Dziki Beduin »

Drodzy koledzy pomóżcie, podepnę się tutaj żeby nie zaśmiecać.
Posiadam probka 2,5 93r, od początku nie działała klima a że nadchodzą ciepłe dni to się zebrałem na diagnozę do punktu gdzie zajmują się tylko klimą, trwało to chwilkę, panowie stwierdzili iż to jest układ pod stary czynnik, i oni mi tego nie nabiją, załamka, potrzebuję pilnie rady ewentualnie namiaru gdzie ktoś mi mógłby pomóc, może sprawdzi mi ktoś szczelność azotem i jeśli byłoby ok to nabić to nowym czynnikiem i zobaczyć czy będzie ok?
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klimatyzacja - problem

Post autor: Romas »

R134a nie będzie banglać w instalacji R12 jeśli nie była przerobiona. R 12 możesz jeszcze nabić. Podpowiem ci ze warto poszukać na forach gdzie w Twojej okolicy się da u klimiarza, i dodam że ci co napełniają zamrażarki i lodówki mają R12 :wink:
Awatar użytkownika
Dziki Beduin
Posty: 449
Rejestracja: 2014-08-18 21:56
Samochód: Ford Probe 2 / 1993r / 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=22388
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Klimatyzacja - problem

Post autor: Dziki Beduin »

Romas pisze:R134a nie będzie banglać w instalacji R12 jeśli nie była przerobiona. R 12 możesz jeszcze nabić. Podpowiem ci ze warto poszukać na forach gdzie w Twojej okolicy się da u klimiarza, i dodam że ci co napełniają zamrażarki i lodówki mają R12 :wink:
No dobrze, juz znajomy pytał właśnie w miejscu gdzie maja zamrażarki itp ale oni mi nie nabiją ;/ i co ja mam zrobić jakich kosztów może sięgnąć przerobienie klimy pod nowy czynnik? czy to są same uszczelnienia? i czy to się wgl opłaca? ;[

Wyczytałem jeszcze że przyłącza się różnią między starym ukł a nowym, jeżeli chciałbym wymienić rurki to czy z 2.0 pasują do 2,5?
Wyczytałem również że jest zamiennik R12 i jest to R409 wie ktoś gdzie taki owy mają?
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: Klimatyzacja - problem

Post autor: pawlacz »

Mam namiar na R12 w podkarpackim, tam zresztą dobijałem czynnik, poszło PW.

Ogólnie ciężka sytuacja z tą klimą na R12.
Awatar użytkownika
Dziki Beduin
Posty: 449
Rejestracja: 2014-08-18 21:56
Samochód: Ford Probe 2 / 1993r / 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=22388
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Klimatyzacja - problem

Post autor: Dziki Beduin »

pawlacz pisze:Mam namiar na R12 w podkarpackim, tam zresztą dobijałem czynnik, poszło PW.

Ogólnie ciężka sytuacja z tą klimą na R12.
Dzwoniłem mówił że do ogarnięcia, ale najpierw u siebie sprawdzę szczelność i wtedy ewentualnie udam sie w podróż :) Dziekuje za info.
Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 493
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Klimatyzacja - problem

Post autor: _/Damian\_ »

Witam,
ktoś coś może wie...sprawa następująca. Auto pracuje normalnie, ale jak włączę klimę to...nie już tak do końca:P Otóż klima chłodzi, ale są odczuwalne tak jakby spadki napięcia, albo takie mikro-sekundowe, jakby to powiedzieć odcięcia paliwa czy inaczej określając mikro dławienia. Testowałem dzisiaj-autostrada, ciągła jazda z prędkością 130km/h włączam klimę i objawy się pojawiły, wyłączyłem klimę i objawy ustąpiły. Była nabijana pod koniec ubiegłego roku, ale te objawy już pamiętam od chyba dłuższego czasu, jeszcze przed jej nabiciem.
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L
Awatar użytkownika
Pawel_-5
Posty: 373
Rejestracja: 2010-06-09 21:29
Samochód: Probe 2.5 V6 96r
Galeria: viewtopic.php?t=18025
Lokalizacja: Gdynia

Re: Klimatyzacja - problem

Post autor: Pawel_-5 »

Ja bym pod lupę wziął kompresor klimy bo on obciąża w głównej mierze silnik. U mnie jak załączę na wolnych obrotach klime to obroty się lekko podnoszą i kompresor wtedy ładnie pracuje. Co do spadków napięcia, to ja bym zrobił prosty test, odpalił auto włączył klimę i miernikiem na akumulatorze sprawdził napięcie, może alternator nie domaga.
2.2 GL 1989r. w automacie - BYŁ :(
2.5 GT v6 1996r. - JEST :)
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klimatyzacja - problem

Post autor: KrecioPL »

Damian, ale Ty wiesz, że w probe klima działa skokowo - tj. włącza się i wyłącza? Sprężarka działa tylko do momentu kiedy nabije sobie odpowiednie ciśnienie, później się wyłącza. Jak ciśnienie spadnie to znowu się włącza.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Klimatyzacja - problem

Post autor: mysz »

Każdy układ klimatyzacji tak działa, że sprężarka się włącza i wyłącza
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 493
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Klimatyzacja - problem

Post autor: _/Damian\_ »

Wiem, ale wcześniej taki "kopnięć" nie miałem i trzeba przyznać, że mocno irytująca jest jej praca:P W porównaniu do Focusa, w którym praktycznie non stop używam klimy kultura pracy, to niebo a ziemia :P
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klimatyzacja - problem

Post autor: KrecioPL »

Z tymże, Damian, klimatyzacja w Focusie a w Probasie to przepaść temperaturowa... Probas ma 2x większą pojemność układu, wielką sprężarkę (stąd takie spadki mocy) i w porównaniu do innych aut, można powiedzieć że chłodzi jak zamrażarka.

Z czystej ciekawości, zrobiłem ostatnio w sobotę test, gdy było 37stopni na zewnątrz.
Wziąłem termometr, wsadziłem w nawiew, auto zostawiłem na słońcu.
W nagrzanym aucie było ok. 70stopni :mrgreen:
Wsiadłem, odpaliłem klimę i pojechałem kilka km do swoich rodziców. Niestety nie miałem dość miejsca by się sensownie rozpędzić, aby wystudzić chłodnicę od klimy.
A oto rezultat:
Załączniki
13509448_1056743851061115_1723174127_o.jpg
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Klimatyzacja - problem

Post autor: duracell »

Dokładnie tyle powinna wskazywać sprawna klima, tyle co u Krecia na zdjęciu.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
Pawel_-5
Posty: 373
Rejestracja: 2010-06-09 21:29
Samochód: Probe 2.5 V6 96r
Galeria: viewtopic.php?t=18025
Lokalizacja: Gdynia

Re: Klimatyzacja - problem

Post autor: Pawel_-5 »

Kto mi powie jak powinna prawidłowo działać klimatyzacja w probasach bo zastanawia mnie jedna rzecz. W zeszłym roku pamiętam, że przy włączeniu klimatyzacji załóżmy na postoju, od razu załączył się kompresor i zaczęły pracować wiatraki bez przerwy aż wyłączyłbym klimę. W tym roku sytuacja wygląda mniej więcej tak, włączam klimę załącza się kompresor i wiatraki chodzą ale gdzieś tak 30sekund i na 5 sekund przestają po czym znów na ok-30sekund się kręcą i tak w kółko. Byłem w serwisie na obsłudze klimy po roku czasu, ubytek czynnika bardzo niewielki ponad 100gram, szczelność ok, wykazało tylko że wysokie ciśnienie jest szybko osiągane i zawór je upuszcza przy czym właśnie wiatraki się wyłączają. Jak wcisnę pedał gazu to ciśnienie rośnie szybko wiatraki od razu wyłącza !? Stwierdzono, że należy wymienić osuszacz bo prawdopodobnie zapchany, zamówienie w sklepie z amerykańskimi częściami. Dzisiaj byłem na jego wymianie, okazało się że zawór niskiego ciśnienia na nim jest zbyt blisko złącza i serwis klimy odbył się przez jeden zawór przy chłodnicy(wysokiego ciśnienia), ponoć nie ma różnicy przy nabijaniu. Problem w tym że dalej wiatraki szaleją i nie wiem czy nie razem z nimi kompresor... natomiast klima chłodzi okrutnie, więc nie wiem czy jest się czym przejmować. Pytanie też czemu ciśnienie skacze?
2.2 GL 1989r. w automacie - BYŁ :(
2.5 GT v6 1996r. - JEST :)
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klimatyzacja - problem

Post autor: Romas »

nie masz się czym przejmować
klitorek
Posty: 2
Rejestracja: 2017-06-20 11:17

Re: Klimatyzacja - problem

Post autor: klitorek »

Potrzebuję zakupić chłodnicę klimatyzacji ford probe I 2,2GT rok 1992r. W tej chłodnicy którą posiadam jest dziurka i nie ma możliwości jej naprawić. Zdzwoniłam już w kilka miejsc ale, ciężko jest dokupić chłodnicę.
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Klimatyzacja - problem

Post autor: Maxxum »

klitorek pisze:Potrzebuję zakupić chłodnicę klimatyzacji ford probe I 2,2GT rok 1992r. W tej chłodnicy którą posiadam jest dziurka i nie ma możliwości jej naprawić. Zdzwoniłam już w kilka miejsc ale, ciężko jest dokupić chłodnicę.
Niestety - muszę Cię uświadomić, że nie kupisz w kraju takiej nowej chłodnicy :(
Masz takie wyjścia:

- sprowadzić z zagranicy
- wymienić rdzeń chłodnicy w zakładzie specjalizującym się w tego rodzaju usługach
- kupić podobną i przerobić podłączenia

A starej, używanej chłodnicy nie warto kupować bo znaleźć w dobrym stanie graniczy z cudem.

Oczywiście jak Ci się już uda coś wykombinować - pozostanie problem z uzupełnieniem czynnikiem, bo zapewne miałeś wcześniej R-12 ?
Ostatnio zmieniony 2017-06-20 23:21 przez Maxxum, łącznie zmieniany 1 raz.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”