CHŁODNICA II

Awatar użytkownika
dodge
Posty: 32
Rejestracja: 2003-03-16 17:56
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

CHŁODNICA II

Post autor: dodge »

Jadę sobie dzisiaj spokojnie, było zimno z rur wydechowych innych samochodów wydobywa się szrobura para, jest jej dużo ...... dużo no powiedzmy trochę za dużo. I co.... po jakiejś chwili i minięciu kolejnego przystanku spowodowanego czerwonymi światłami w ten szary deszczowy dzień olśniło mnie ..... to coś nie tak z moim samochodem. Spod maski wydobywa się coraz więcej jakby pary. Staje więc otwieram maskę i co widzę......... uszkodzoną chłodnicę. Co dziwne uszkodzona jest dokładnie w samym środku [za chłodnicą klimatyzacji] jak to możliwe?
A teraz gdy już jesteście znużeni moją "opowieścią" [nie tak dobra jak Cynkiego] mam pytanko. Czy w wyniku nieszczelności ukadu chodzenia spowodowanym dziurka w chodnicy waż ten od wlewu powinien byc miekki. Niestety taki jest co ciekawe chcialem dolac wody to okazalo sie ze duzo jej nie brakuje.
Awatar użytkownika
Janosik_pat
Posty: 138
Rejestracja: 2007-11-22 23:59
Galeria: viewtopic.php?t=13242
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: Janosik_pat »

Witam

Posiadam podobne obiawy jezeli smochod stoi wiecej niz 10 min to pochwili wydobywa sie para lub dym. Plynu nigdy nie dolewalem a jest nadal pod max wiec nic nie ubywa. Temperatura jest w dolnym zakresie Normal.
Narazie i tak samochod jest w garazu czeka na wymiane przegubu, paskow napinaczy, pompy i filtrow no i tam innych "pierdułów" :)

Para lub dym leci z okolic tej malej chlodniczki, przyjzalem sie ze na niej zbiera sie woda, i moze gdy chlodnica sie nagrzewa to powoli wyparowuje ta woda?

Pozdrawiam
Probe 2.2 T GT 91"

Obrazek
Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarsonik »

janosik, przecież dodge napisał, że ma dziure w chłodnicy to chyba nie jest to samo co u ciebie.
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Awatar użytkownika
Janosik_pat
Posty: 138
Rejestracja: 2007-11-22 23:59
Galeria: viewtopic.php?t=13242
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: Janosik_pat »

wlasnie a umnie nie ma dziury. A dymk/paruje sie bardzo. Moze tak maja wszyscy? po 10-15 min stania przy wlaczonym silniku, w nocy przy wlaczonych swiatlavh widac dokladnie.
Probe 2.2 T GT 91"

Obrazek
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

A może to po prostu Panie Kolego paruje wilgoć z powietrza która jest wokół rozgrzanej chłodnicy. To chyba normalny objaw w taką pogodę. Maska samochodu też się nagrzewa i paruje jak pada deszcz. Jak otworzysz usta i chuchniesz to też paruje ;) Bez paniki :twisted:
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Dokładnie tak, jak napisał Voodoo.
To jest norma w każdym aucie przy tej pogodzie i temperaturze.

Wszystko jest zimne i wilgotne po nocy więc i przy nagrzewaniu paruje.
Jeżeli nie ubywa płynu i dzieje się tak tylko na zimnym (nie rozgrzanym dobrze) silniku, to nie ma powodu do obaw.
Podobny objaw jest wtedy, gdy rozgrzanym samochodem przejedzie się przez sporą kałużę. :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
czajnik601
Posty: 75
Rejestracja: 2007-12-15 17:34
Galeria: viewtopic.php?t=12820
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: czajnik601 »

Pozwolę sobie podpiąć się pod temat skoro to o układzie chłodzenia.Jak często przy temperaturze na dworze powiedzmy 2 kreski powyżej 0 załącza wam się wiatrak .Wiem na vent i floor nie załącza się klima i tak sprawdzałem .Bo na innych ustawieniach to co chwile się załącza i gaśnie ale wyczytałem ,że to normalne przez klime.na vent też wiatrak załącza się dość często i chodzi dość długo zanim się zatrzyma.wskazówka temperatury jest zawsze idealnie pośrodku skali.grzeje naprawde ładnie.Nie wiem czy tak ma być czy coś jest sknocone.mówie o jeździe po mieście.
Probe 2,5 v6 srebrny 94 rok
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

:arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/search.php
czajnik601 pisze:... Jak często przy temperaturze na dworze powiedzmy 2 kreski powyżej 0 załącza wam się wiatrak ...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Janosik_pat
Posty: 138
Rejestracja: 2007-11-22 23:59
Galeria: viewtopic.php?t=13242
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: Janosik_pat »

Wielkie dzieki chlopaki, w mojej bylej feli tak nie bylo ;) ale ostatnio siedzac w garazu wlaczylem silnik kolega siedzial kolo chlodnicy i po 10-15 min zaczelo sie, zaczol krzyczec ze sie pali.. ale ja mowie ze to sie nie pali tylko raczej paruje ale nie wiedzialem czemu.

Dzieki wielkie chlopaki ;)
Probe 2.2 T GT 91"

Obrazek
Awatar użytkownika
mario88
Posty: 152
Rejestracja: 2007-11-14 11:57
Samochód: Ford Probe 2.5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=12865
Lokalizacja: Świecie

Post autor: mario88 »

Witajcie chłopaki. Wiecie może gdzie, jak i za jaką cene można kupic chłodnice wody nową do proba II?? Szukam na allegro i nie ma... Mam autko z klimą, znacie może wymiary tej chłodnicy?? Bo widziałem na allegro pare chłodnic, z mazdy ale one mają różne wymiary i nie wiem którą mam kupic...:( pozdrawiam.
FORD PROBE 2.5 V6 24V
Audi A6 Avant Quattro 2.5 V6 TDi S-line
Audi A3 1.9 Tdi 130ps
Pontiac Firebird 91 5.7 V8
Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 954
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
Galeria: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Post autor: S.H.A.R.K »

zmierz swoją i po problemie :roll:
Obrazek
FORD PROBE GT-ZE / AURORA FLARE BLUE PEARL
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Wymiary (rdzenia) chłodnicy podał Maciucha 2.5 roku temu - wystarczy poszukać.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
toms
Posty: 62
Rejestracja: 2006-07-23 22:09
Samochód: brak
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: toms »

mario88 pisze:Witajcie chłopaki. Wiecie może gdzie, jak i za jaką cene można kupic chłodnice wody nową do proba II?? Szukam na allegro i nie ma... Mam autko z klimą, znacie może wymiary tej chłodnicy?? Bo widziałem na allegro pare chłodnic, z mazdy ale one mają różne wymiary i nie wiem którą mam kupic...:( pozdrawiam.
Nową chodnicę do forda probe będzie ciężko znaleźć. Możesz kupić chłodnicę do Mazdy 626/ MX-6. Różni się tylko tym od oryginalnej, że jeden króciec (górny przewód od strony paska rozrządu) idzie pod nieco innym kątem, ale większego problemu z montażem nie ma. Jeśli masz autko powyżej 94r, skrzynia manual to będzie to (o ile dobrze pamiętam) ostatnia chłodnica z TEJ STRONY

Taką chłodnicę możesz sobie zamówić w jakiejś placówce POLCARu, lub sklepu, który bierze od nich części.
wiśniowe gt 96'
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: CHŁODNICA II

Post autor: andrew »

Witam,

Mój Probe stał około 1,5 tygodnia (na dworze, padał deszcz i trochę śniegu) ponieważ padł mi aparat zapłonowy. Dzisiaj zrobiłem auto, pojechałem się przejechać, lecz nie więcej niż 3km i wróciłem. Zanim wyjechałem auto było prawie nagrzane - chodziło dłuższą chwilę. Po powrocie (>po drodze dałem w palnik, aby zobaczyć, czy wkręca się na obroty<) zauważyłem, że spod maski dymi się :|
Otworzyłem maskę, dym wydobywał się jeszcze przez chwilę z okolic chłodnicy bardziej z lewej strony (stojąc przodem do auta, czyli po stronie rozrządu). Sprawdziłem tempertaturę - była w normie.
Wyłączyłem auto i przełączyłem w tryb diagnostyki (GND+TEN), następnie ponownie odpaliłem po to, aby sprawdzić, czy to nie uzwojenie wentylatora się pali bo np. się zatarł. Gdy otwierałem przepustnicę oba wentylatory załączały się i właśnie podczas pracy wentylatorów wydobywał się biały dym - raczej o zapachu płynu chłodniczego, ale nie dam głowy. Również połowa chłodnicy (prawa strona - po stronie akumulatora) była bardziej chłodna, niż druga. Pod autem sucho. Co to może być?

EDIT 01-04-2009 13:29
Przez to, że auto stało jakiś czas na dość wilgotnym powietrzu odparowywał woda m.in. z pianki, która jest na dole chłodnicy, po tym jak się nagrzała. Co się strachu najadłem to moje :)

EDIT 02-04-2008 18:48
Jednak mam dziurę w chłodnicy, zrobili mi ją w serwisie widać ślady po narzędziu, które się ześlizgnęło. Pisałem o tym w FAQ w wątku o serwisach...
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”