Dołożenie klimy w II gen

Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: duracell »

Przetnij biały na panelu nawiewów, on steruje.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: Luna »

No i to by sie zgadzalo jesli chodzi o te guziczki ktore odcinaja klime. Zrobie tak jak piszesz ale to na pewno juz nie teraz bo stoje obok auta i sie po prostu rozplywam taki gorac jest w Lodzi. ktos mi podpowiadal ze jeszcze przy takim zabiegu ma znaczenie nagrzewnica? :idea:
Taka sytuacja...
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: KrecioPL »

Kocureq pisze:Krecio na pewno? A to nie jest tak, że ECU podbija obroty dopiero jak zapnie sprzęgło na sprężarce (którego nie będzie)?
Tak, jestem tego 10000000000000^n % pewien - sprawdzane empirycznie ;)

Na pokrętle, w położeniu w którym włącza się sprężarka, są dołożone styki i kabeki właśnie po to, żeby od razu ECU wiedziało, że będzie zwiększony opór. W przypadku, w którym auto reagowałoby dopiero po tym, jak elekromagnes włączy sprężarkę auto by przygasło.
Zauważcie jak wygląda kwestia z zależnością oporów np. wspomagania i obrotami, w momencie kiedy to dopiero po wykryciu oporu ECU podbija obroty.
Kręcąc kierownicą na postoju obroty najpierw delikatnie spadają, a dopiero później są podbijane.
W probasie sprężarka klimy stawia taki opór, że bez wcześniejszej reakcji ECU silnik mógłby zgasnąć. Jako dowód - każdy przecież wie, ile podczas jazdy klima w probasie zabiera mocy.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: Kocureq »

Fajnie, dowiedziałem się czegoś :) W takim razie wystarczy tych styków się pozbyć i będzie ok.
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: KrecioPL »

Kocureq pisze:Fajnie, dowiedziałem się czegoś :) W takim razie wystarczy tych styków się pozbyć i będzie ok.
Tak, stąd Duracell słusznie mówi o odcięciu białego kabelka.

Ja miałem w poprzednim probasie wyłącznik klimy zrobiony przez poprzedniego właściciela, ale po chłopsku - po prostu odcinało zasilanie na sprężarkę. A i tak przekręcając przełącznik obroty podbijało.

Z tego, co pamiętam Mati kiedyś pisał jak wszystko ładnie porobić, właśnie z tymi białymi kabelkami i przełącznikiem do wyłączania klimy, aby po przekręceniu pokrętła nie podbijać obrotów.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: Luna »

Nie miałem nigdy w ręku panela z pokrętłami od wersji bez klimy żeby zobaczyć jak wyglądają wtyczki, ale czy to by przypadkiem nie załatwiło sprawy?
Taka sytuacja...
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: Romas »

Krecik jak nie będzie czynnika to nie podbije obrotów, zaś jak będzie czynnik a tylko sprzęgło odpięte to podbije :wink: sprawdzałem to tez wielokrotnie no chyba ze w '97 jest inaczej. jak nie wierzysz podjedz do mnie i sobie sprawdzisz :wink:
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: KrecioPL »

Jak nie będzie czynnika to nie podbije - ot jest prawda. i dalej jest tak jak mówisz - dlatego u mnie podbijało obroty. Czynnik był.
Ja Romas mówię o tamtym granatowym probasie, właśnie 94r.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: Romas »

podbijało bo był czynnik , a skoro kolega chce zdemontować klimę to bez żadnej kombinacji z panelem nawiewu będzie mu wszystko banglać jak powinno :wink:
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: Luna »

No to już prawie wszystko wiem - piszę prawie bo zawsze coś po drodze wychodzi. Jak wygląda sprawa spuszczenia czynnika jak wcześniej pytałem? Pytam bo być może ktoś ma z tym doświadczenie, a nie chciałbym się nawdychać tego.
Taka sytuacja...
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: Spider33 »

U mnie w serwisie Klimy facet czynnik odciągał, dał wydruk ile go było i przy nabijaniu nastepnym razem będzie taniej ;) Od razu po spuszczeniu czynnika obroty sie nie zmieniały bez względu jakie położenie nawiewów wybrałem. W 2.0 I w V6 było tak samo.
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: KrecioPL »

Jak masz ten zbiornik przy podszybiu, wystaje z niego króciec z zatyczka. Zdejmij właśnie ta plastikowa nakrętke i włóż tam długi, wąski śrubokręt. Tam jest kulka i jak ją wciśniesz to gaz zejdzie.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: infernoblade »

Luna pisze: a nie chciałbym się nawdychać tego.
Jedz gdzieś do serwisu klimatyzacji powinni ci go nawet za darmo odciągnąć, bo oni na tym zarobią jeszcze, a roboty na 5 minut.
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: KrecioPL »

Luna pisze: a nie chciałbym się nawdychać tego.
W przeciwieństwie do nowszego zamiennika, ten czynnik nie jest toksyczny :)
Możesz to zrobić tym sposobem co napisałem, bądź zagiętym jakimś kluczem - kwestia tylko taka, żeby twoja ręka czy inna część ciała nie była zbyt blisko wylotu. Rozprężający się gaz jest zimny i można sobie paluszki zmrozić :mrgreen:
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: Romas »

tak jak kolega napisał, pojedź do pierwszego lepszego zakładu gdzie mają maszyne do klimy i za darmo ci odciągną
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: Luna »

Tak też zrobię. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i pomoc w temacie.
Taka sytuacja...
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”