Dołożenie klimy w II gen

Gość

Dołożenie klimy w II gen

Post autor: Gość »

Witam, mam pytanko do znajacych zagadnienie.

Ostatnio mysle sobie o "wzbogaceniu" wersji mojej dwojeczki a dokladnie o zalozeniu klimy do niego.
No i stad moje pytanie. Duzo jest z tym zachodu? Chodzi mi generalnie o to czy np. roznia sie tunele nawiewu w zaleznosci czy auto jest z klima czy nie? Trzebaby je wymieniac czy daloby sie "dopasowac" ? :)

No i drugie pytanko.... z ilu dokladnie podzespolow sklada sie klima?
Moze to troche glupie pytanie, ale chcialbym miec dokladna liste czesci.
Wiem ze gra jest warta swieczki (ci co maja chlodek w aucie wiedza o czym mowie).

dzieki z gory..
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Z tego co się orientuje to...daj sobie spokój!Duuuuuuuużo roboty :)
Sprężarka,chłodnica,parownik,instalacja,trzeba zmienić parametry(żeby na wolnych obrotach nie gasł-jak obciążony jest klimą) itp,itd!
Ja na szczęście mam...ufff 8)
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Gość

Post autor: Gość »

O zmianie parametrow wiedzialem i sie z tym liczylem. Jalowy bieg musialby byc ciut wyzszy - naturalnie.

Ze duzo roboty to wiem, ale mysle ze warto, z jakiegos rozbitka rozmontowac klime i posiedziec troche w garazu.
Jeszcze mi nie przeszlo wiec kombinuje dalej ;)
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Cooly pisze: Jeszcze mi nie przeszlo wiec kombinuje dalej ;)
Jak spadnie śnieg,to przejdzie :D .
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Gość

Post autor: Gość »

eeee tam.... pesymisci... wlasnie bedzie czas na glebsze myslenie.

PS przy okazji chcialem sobie pogratulowac 300nego posta ;)
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Nie no,to był tylko żart :) ,też od X czasu przybieram się do wstawienia klimy do swego.
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Gość

Re: klima w II gen

Post autor: Gość »

Cooly pisze: Ostatnio mysle sobie o "wzbogaceniu" wersji mojej dwojeczki a dokladnie o zalozeniu klimy do niego.
łooosss nieźle :!: czyli jednak nie mamy takich samych probków mhyhyhy :twisted: :lol: :wink:
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Re: klima w II gen

Post autor: strober »

BIENIAS pisze:
Cooly pisze: Ostatnio mysle sobie o "wzbogaceniu" wersji mojej dwojeczki a dokladnie o zalozeniu klimy do niego.
łooosss nieźle :!: czyli jednak nie mamy takich samych probków mhyhyhy :twisted: :lol: :wink:
Złośliwka rubaszna :!: :wink:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Gość

Re: klima w II gen

Post autor: Gość »

BIENIAS pisze:
Cooly pisze: Ostatnio mysle sobie o "wzbogaceniu" wersji mojej dwojeczki a dokladnie o zalozeniu klimy do niego.
łooosss nieźle :!: czyli jednak nie mamy takich samych probków mhyhyhy :twisted: :lol: :wink:
Jednak nie... ale wlasnie wpadlem na pomysl jak bez zbednych cerygieli miec klime......gdzie parkujesz? :)
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Z mojej wiedzy to jest tak:
Komora silnika:
1. Sprężarka klimy z osadzeniem (być może jest przy silniku)
2. Chłodnica klimy (ta przed chłodnicą właściwą)
3. Zestaw wentylatorów (przy klimie są 2 wenty)
3. Osuszacz
4. Przewody
5. wiążka (2 przewody do sprężarki o ile się nie myle + 3 od wentylatora klimy -idzie dołożyć jeśli nie ma w org. wiązce)
Wewnątrz:
1. pokrętło z atrapą
2. Dystrybutor z chłodnicą wewnętrzną
trochę kabelków :lol:

Jeśli chodzi o sterowanie CPU to no problemo gdyż jest po prostu podawane CPU sygnał - zgodny z tym który załącza spręzarkę - resztą zajmie się już sam CPU. 8)

Jeśli robić to tylko cały na takiej zasadzie że z robitka masz calutki komplet. Łącznie najlepiej z dystrybutorem, nagrzewnicą, chłodnicą klimy i komorą z wentylatorem.

Instalacja na zewnątrz - intuicyjna 8) Poradzisz sobie.

W Środku:
1. zdjęcie kokpitu ( w h... roboty ale nie jest tragicznie)
a: pozdejmowanie plastików, schowka, ramki oraz obudowy kanału (pomiędzy fotelami - trzeba) (nie wyciągac plastiku przy szybie!!!)
b: odkręcenie plastików kierownicy, oraz odkręcenie kolumny od kokpitu (2 śruby od dołu)
c: odkręcenie kokpitu od samochodu (2x2 śruby pod płatkami przy drzwiach oraz 2x2 śruby na środku przy podłodze)
d: odłączenie wtyczek ( wiadomo że aku dawno wcześniej odpięty) wtyczki co pamiętam: 2 przy bezpiecznikach, 1 przy radiu i jedna chyba od strony pasażera - ale z tym to wiadomo - zawsze się coś zaplącze
e: wyciągamy kokpit - łapiemy za górną krawędź i ciągniemy do siebie - inaczej nie wyjdzie. Może być lekki opór materii ( nie myślę tu i niepoodpinanych kablach 8) ) - bo nieraz partacze przy wymianie szyby walną zbyt grubo kleju i przyklei on wtedy szybę do plastiku. Nic na siłe - tylko większy młotek. Jak zdejmiemy kokpit - ukazuje nam się cały tor nawiewu
f: cały nawiew jest modułowy ( składa się jak lego) - jak bedziesz miał komplet to na pewno zamiana nie zajmie Ci dużo czasu.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Sprężarka jest osadzona na silniku bezpośrednio!
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Awatar użytkownika
Qbcio
Posty: 57
Rejestracja: 2004-09-08 17:27
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Qbcio »

MiH pisze:Z mojej wiedzy to jest tak:
Komora silnika:
1. Sprężarka klimy z osadzeniem (być może jest przy silniku)
2. Chłodnica klimy (ta przed chłodnicą właściwą)
3. Zestaw wentylatorów (przy klimie są 2 wenty)
3. Osuszacz
4. Przewody
5. wiążka (2 przewody do sprężarki o ile się nie myle + 3 od wentylatora klimy -idzie dołożyć jeśli nie ma w org. wiązce)
Wewnątrz:
1. pokrętło z atrapą
2. Dystrybutor z chłodnicą wewnętrzną
trochę kabelków :lol:

Jeśli chodzi o sterowanie CPU to no problemo gdyż jest po prostu podawane CPU sygnał - zgodny z tym który załącza spręzarkę - resztą zajmie się już sam CPU. 8)

Jeśli robić to tylko cały na takiej zasadzie że z robitka masz calutki komplet. Łącznie najlepiej z dystrybutorem, nagrzewnicą, chłodnicą klimy i komorą z wentylatorem.

Instalacja na zewnątrz - intuicyjna 8) Poradzisz sobie.

W Środku:
1. zdjęcie kokpitu ( w h... roboty ale nie jest tragicznie)
a: pozdejmowanie plastików, schowka, ramki oraz obudowy kanału (pomiędzy fotelami - trzeba) (nie wyciągac plastiku przy szybie!!!)
b: odkręcenie plastików kierownicy, oraz odkręcenie kolumny od kokpitu (2 śruby od dołu)
c: odkręcenie kokpitu od samochodu (2x2 śruby pod płatkami przy drzwiach oraz 2x2 śruby na środku przy podłodze)
d: odłączenie wtyczek ( wiadomo że aku dawno wcześniej odpięty) wtyczki co pamiętam: 2 przy bezpiecznikach, 1 przy radiu i jedna chyba od strony pasażera - ale z tym to wiadomo - zawsze się coś zaplącze
e: wyciągamy kokpit - łapiemy za górną krawędź i ciągniemy do siebie - inaczej nie wyjdzie. Może być lekki opór materii ( nie myślę tu i niepoodpinanych kablach 8) ) - bo nieraz partacze przy wymianie szyby walną zbyt grubo kleju i przyklei on wtedy szybę do plastiku. Nic na siłe - tylko większy młotek. Jak zdejmiemy kokpit - ukazuje nam się cały tor nawiewu
f: cały nawiew jest modułowy ( składa się jak lego) - jak bedziesz miał komplet to na pewno zamiana nie zajmie Ci dużo czasu.
slyszalem ze latwiej zalozyc armatke sniezna :lol:
Probe 2.5 24V 96r. ...13 lat mlodszy ode mnie ;)
Gość

Post autor: Gość »

Wielkie dzieki MiH, pomocne bardzo pomocne. Chyba wydrukuje sobie tego posta ;)

A tak na powaznie to tak zle nie jest z robota. Jak wlozyli kokpit to sie go da zdjac ;) Teraz wesze za rozbitkiem z klima.
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

strober pisze:Sprężarka jest osadzona na silniku bezpośrednio!
przy pomocy ramki - osadzenia. Nie przykręcasz sprężarki do bloku silnika tylko do tej ramki uprzednio ramkę przykręcając do silnika. :P
Cooly pisze:Chyba wydrukuje sobie tego posta ;)
Dokładnie! Ja pierwsze swoje naprawy robiłem właśnie z kartką. A i teraz wolę sobie z serwisówki wydrukować instrukcję - już nieraz dzięki temu nie przeoczyłem jakieś pierdułki.
Cooly pisze:A tak na powaznie to tak zle nie jest z robota. Jak wlozyli kokpit to sie go da zdjac ;)
Masz rację - ostrzej roboty jest 1 max 2 dni. Może zejść trochę czasu na poprowadzenie nowych przewodów. Aha! przy kokpicie nie ująłem nieorginalnej instalacji radiowej - z tym to zawsze są problemy.
Cooly pisze:Teraz wesze za rozbitkiem z klima.
załatwić Ci taki komplet? Bedę wiedział czy i ile wieczorem po 21.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

MiH pisze:
strober pisze:Sprężarka jest osadzona na silniku bezpośrednio!
przy pomocy ramki - osadzenia. Nie przykręcasz sprężarki do bloku silnika tylko do tej ramki uprzednio ramkę przykręcając do silnika. :P
eeeeyyyy Stroberku - Ty masz 2.0 - ale i tak sądzę że ta ramka tam jest :P
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

MiH pisze:
MiH pisze:
strober pisze:Sprężarka jest osadzona na silniku bezpośrednio!
przy pomocy ramki - osadzenia. Nie przykręcasz sprężarki do bloku silnika tylko do tej ramki uprzednio ramkę przykręcając do silnika. :P
eeeeyyyy Stroberku - Ty masz 2.0 - ale i tak sądzę że ta ramka tam jest :P
Z tego co sie orientuję to żadnej ramki tam nie ma :!: :idea: Ale rzeczą ludzką jest się mylić :roll: więc nie polemizuję Braciaszku :)
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Gość

Post autor: Gość »

MiH, to zorientuj sie jak jeszcze mozesz.... ile ktos tam chce za komplet.
Daj znac na priva, albo smsem ....bede wdzieczny.

Pozdro
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

więc po konsultacjach:
w 2.0 nie ma 2 wiatraka - jest jeden duży.
w 2.0 jest inna sprężarka klimy - wic Strobciu Ty możesz mieć raję a ja się myliłem. :lol:
Reszta pozostaje bez zmian.

Cooly - czyżby niedługo chłodzik? Fajnie tak nieraz schłodzić coby dostała gesiej skórki a przez bluzeczkę........................ :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
krzysieksel
Posty: 13
Rejestracja: 2005-01-06 00:41
Samochód: brak
Lokalizacja: Lublin

komprsor klimatyzacji czy pasuje od innych silnikow PROSZE

Post autor: krzysieksel »

posiadam silnik 2.0 16v dohc rok 1993 i szukam kompresora do klimy,czy ktos sie orientuje czy pasuje od innych modeli jak tak od jakich,prosze pomócie cos idą upały a tu nic.........
Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 11:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Greg »

Cze:) tak się dobrze składa, że taki sprawny kompresorek mam u siebie na stanie :D :D :D problem tylko polega na tym, że jestem w ciągłych rozjazdach służbowych i nie ma mnie w domu :( jeżeli jesteś zainteresowany to czekam na kontakt na priwa :)
Pozdro :D
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Musze się pochwalić - montaż klimy

Post autor: Voodoo »

Dziś nastąpiło zakończenie moich prac nad dołożeniem do Probaska klimatyzacji :)
Odrobina tego luksusu zwieńczona jej napełnieniem, odwdzięczyła się znakomitym chłodkiem wydobywającym się ze wszystkich nawiewów :) 8)
Wszystko udało się odpalić za pierwszym razem bez najmniejszego kłopotu. :D

Wiem, że to głupie ale musiałem się wszystkim z wami podzielić, bo przecież z kim innym ;)

Gdzieś na forum był poruszany temat o dokładaniu klimy, kłopotach z montażem i o kosztach.
Chciałem napisać że to nie jest aż tak skomplikowane i drogie.
Potrzeba trochę samozaparcia, odrobina wiedzy, która jest na forum i niecałe 1100zł (bo tyle mnie wszystko kosztowało).

Zatem, jak ktoś się trochę wahał z tym krokiem do teraz, to Panowie do dzieła. :twisted: :twisted: :twisted:
Ostatnio zmieniony 2007-05-25 15:51 przez Voodoo, łącznie zmieniany 1 raz.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Re: Musze się pochwalić ;)

Post autor: Tomasz S »

:1111_hello:
Gratulacje !
Kiedyś pokazywali taką fikuśną reklamę (chyba Renault) o chłodzie w ichnich wozach :arrow: Oby kobiety mimo klimy ochoczo rozbierały się w Twoim autku :wink: np. z powodu gorąca 8) :wink:
:-k - a tak z innej beczki :
Voodoo pisze: ...Odrobina tego luksusu zwieńczona jej napełnieniem, odwdzięczyła się znakomitym chłodkiem wydobywającym się ze wszystkich nawiewów ...
:arrow: Mój podaje chłód tylko z frontu :-s :?: :?: :?:
:1111_bye:
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

Oczywiście chodzi mi o te piękne i młode :wink: ...
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Musze się pochwalić ;)

Post autor: Voodoo »

Tomasz S pisze: :arrow: Mój podaje chłód tylko z frontu :-s :?: :?: :?:
No właśnie, nie wiem dlaczego, ale mam taki patent, że klima załącza mi się jeszcze na mix. Nie wiem czy tak być powinno. :?:
Niech się jeszcze ktoś wypowie kto ma tak w II-gen., bo jak nie znaczy się trzeba coś poprawić.
Ale i tak jest super, tylko właśnie pogoda się zepsuła :wink:
Oczywiście chodzi mi o te piękne i młode :wink: ...
Jak by inaczej :lol:
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 11:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Musze się pochwalić ;)

Post autor: Greg »

Voodoo pisze: Ale i tak jest super, tylko właśnie pogoda się zepsuła :wink:
...nie narzekaj, nie narzekaj, za kilka dni klima będzie Twoim wybawieniem :wink: Gratulacje i milego chłodku :D
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”