Dołożenie klimy w II gen

Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: bogdano »

-- oryginalny post 2013-06-04 08:55 --

Rozumiem, że kolega Romas miał na myśli ten przyrząd co na rysunku w serwisówce. :)
Można by sobie coś takiego może gdzieś kupić albo zrobić? :)

Tylko, żeby kupić trzeba by wiedzieć jak to się fachowo nazywa i gdzie szukać :)

-- dodano 2013-06-04 09:08 --

Znalazłem :)

http://brasner.pl/sklep/pl/p/Zestaw-do- ... g-Lock/106

Tylko nie rozumiem do końca jak to się rozpina w tym przyrządzie.
Trzeba założyć ten przyrząd, wcisnąć rurkę z jednej strony a potem rozchylić obie rurki na zewnątrz? Aż mnie to dziwi, że to się tak łatwo rozłączy. :D
Załączniki
Złączka klimy 1.jpg
Złączka klimy 2.jpg
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: Romas »

nie wcisnąć rurkę, tylko przesunąć ten przyrząd :wink:
Jak chcesz to możesz pokombinować ze strzykawką, kup taką żeby pasowała średnica zewnętrzna rurki do średnicy wewnętrznej strzykawki. Odetnij koniec z dzióbkiem, przetnij ją na pół i ogradoj delikatnie końce, po czym wciśnij pod ten kołnież tak żeby sprężynka sie rozchyliła i wyciągnij rurkę razem ze strzykawką :wink:

Powinno zadziałać to na 100% :wink:

A jeśli chodzi o ten przyrząd to magik którego znalazłem miał inny :wink:
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: bogdano »

Zamówiłem sobie ten komplet na alledrogo. To się jak coś pobawię. :) parę groszy to kosztuje to co będę ze strzykawką kombinował :)
Drożej wyjdzie znalezienie odpowiedniej strzykawki :)
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
avel
Posty: 466
Rejestracja: 2009-04-26 17:16
Samochód: Probe II 2.0 1994
Galeria: viewtopic.php?t=20438
Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: avel »

"Zestaw do usuwania zabezpieczeń w klimatyzacji samochodowej Spring Lock" pozwoliłem sobie wkleić nazwę jak by link w przyszłości zmoknął. To urządzenie wychodzi taniej niż objeżdżanie serwisów i patrzenie jak gębę otwierają ze zdziwienia.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było :(
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: bogdano »

Zgłębiwszy trochę temat klimy :) intryguje mnie jeszcze jedna rzecz mianowicie czy i gdzie znajduje się dysza rozprężna?
Załączniki
Dysza rozprężna.jpg
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
arturos
Posty: 115
Rejestracja: 2011-02-17 18:56
Samochód: probe 1995r,2.0
Galeria: viewtopic.php?t=21299

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: arturos »

O ile pamiętam,na którymś przewodzie zaraz za tymi Twoimi nieszczęsnymi oringami z sprężynką.Na jednym przewodzie zauważysz zwężkę,to chyba tam.Ale mogę się mylić. :wink:
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: bogdano »

No to chyba na tym dolnym co leci ze skraplacza na parownik do kabiny.
Nie orientujesz się czy to będzie pasowało? :
http://allegro.pl/dysza-rozprezna-klima ... 19712.html
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
arturos
Posty: 115
Rejestracja: 2011-02-17 18:56
Samochód: probe 1995r,2.0
Galeria: viewtopic.php?t=21299

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: arturos »

Wygląda dokładnie tak samo jak oryginał :wink:
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: bogdano »

Ale wyglądać to one wszystkie podobnie wyglądają tylko chodzi mi o parametry. :)
A Ty Arturos wymieniałeś dyszę czy to olałeś? :)
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
arturos
Posty: 115
Rejestracja: 2011-02-17 18:56
Samochód: probe 1995r,2.0
Galeria: viewtopic.php?t=21299

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: arturos »

Miałem ją w rękach ale zdawała się być sprawna więc olałem i działa do tej pory. :wink:
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: Luna »

Piszę tu bo wydaje mi się, że to odpowiedni wątek - chociażby za względu na totalne przeciwieństwo mojego pytania. Czy ktoś już kiedyś demontował całkowicie klimę w probe? Nie chodzi mi o sprężarkę bo to jest pikuś. Chodzi mi o całkowite wywalenie klimy i wszystkich jej elementów z auta ( no właśnie, których wszystkich? ) Nie chodzi mi też o przewody i osuszacz, ale o elementy które może są gdzieś schowane i usunięcie ich spowoduje że coś będzie nie tak. Zastanawiam się czy nie narobię gnoju ja ją wywalę - czy obroty będą normalne w położeniu pokrętła na A/C i czy w ogóle mogą być jakieś skutki uboczne takiej operacji? Znalazłem dokładny opis takiego zabiegu na stronie zza "wielkiej wody" ale nie do końca ogarniam wszystkie słowa i te ich skróty myślowe - ogólnie rozumiem o co chodzi jednakże po wrzuceniu w translator... no coż, każdy wie jak wyglądają internetowe tłumaczenia. Klimę mam całkowicie sprawną, ale ją w pierwszej kolejności chcę usunąć. Z góry dziękuję za wszelkie porady.
Taka sytuacja...
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: Romas »

hmmm, a po kiego grzyba chcesz usunąć klimę :?: :shock:
co do usunięcia jej [podzespołów to nie wpływa to na pracę silnika, musisz dokupić sobie tylko nagrzewnicę bez klimy na podmiankę
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: Luna »

Hmm, o nagrzewnicy nawet nie pomyślałem. Dzięki, obadam to. Czyli widzę, że bez demontażu deski się nie obejdzie. Zastanawia mnie jeszcze pewna plastikowa puszka która znajduje się ( patrząc od przodu samochodu ) w lewym rogu przy samym podszybiu. Idą do niej dwa cienkie wężyki podciśnieniowe i gdy jeden się zdejmie to słychać pssst. Nigdzie w serwisówce nie jest to nawet uwzględnione jeśli chodzi o schematy, a zastanawia mnie czy to właśnie nie jest coś od klimy? Co samego zapytania po jakiego grzyba ją usuwam - powiedzmy, że jest mi zbędna :wink:
Taka sytuacja...
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: duracell »

To jest sterowanie kanałami od nawiewu. Kompresor mogę odkupić.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: KrecioPL »

Panowie, a czy ktoś powie jak wyglądają wentylatory na chłodnicy w wersji bez klimy?

Pamiętaj, że po demontażu kompresora trzeba założyć krótszy pasek.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: Luna »

I o to właśnie mi chodzi. Jednym z głównych celów zdjęcia klimy jest to że ma być jedno kółko mniej na motorze. Tak też mi się wydawało że to mogło być coś od nawiewu ( czarna puszka ) bo miała podciśnienie z kolektora, ale nie chciałem pisać głupot. Jeśli chodzi o wentylator i chłodnice to będą założone zupełnie inne więc nie ma to znaczenia. Co do części - będzie pare rzeczy z mojego z auta, które po wyjęciu będę wystawiał na forum.
Taka sytuacja...
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: duracell »

Chodzi Ci o łopatki? Są różne ilości łopatek, 4 lub więcej.
Wersja bez klimy ma kostkę elektryczną wentylatora 2 piny, tak jest Mazdzie 626, myślę że w Probe jest tak samo. Wentylator na 2 piny mam jakby ktoś potrzebował.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: KrecioPL »

Dura - w 2,5V6 są dwa wentylatory na chłodnicy - jeden dla układu chłodzenia, drugi dla klimatyzacji. Nie wiem, jak wygląda sprawa przy V6 bez klimy.

Luna - jeśli zdemontujesz klimę zostawiając przy tym obecny panel sterowania nawiewem, to po przełączeniu pokrętła nawiewu na "norm AC", "max AC", "mix", "szyba" auto podbije Ci obroty do ok. 900-1000RPM na jałowym. A to dlatego, że po przełączeniu w te pozycje, ECU myśli, że włączy się sprężarka i silnik będzie miał większy opór. Nie będzie oporu, będą wyższe obroty.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: duracell »

No tak, masz rację :D zapomniałem że są jeszcze fałki ;)
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: Kocureq »

Krecio na pewno? A to nie jest tak, że ECU podbija obroty dopiero jak zapnie sprzęgło na sprężarce (którego nie będzie)?
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: Luna »

I właśnie się nad tym zastanawiałem czy przypadkiem nie podbije obrotów. Kiedyś gdzieś czytałem tu na forum że niektórzy zakładają jakieś magiczne guziczki żeby sprężarka się nie włączała na trybie np. szyby - że niby chyba oszczędność. W każdym razie nie pamiętam jak się miało to do obrotów. Wydaje mi się, że najprościej będzie to sprawdzić jak odłączę wtyczkę na sprężarce - no bo to niby tak jakby jej nie było. Nie będzie obciążenia, nię będzie podbicia - dobrze rozumuję?
Taka sytuacja...
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: Kocureq »

Tak mi się wydaje. Sprawdź :)
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: Luna »

tak też właśnie zrobię. Zastanawia mnie też jedno - czy nie będzie wywalać jakiegoś błędu skoro wtyczka będzie sobie "dyndać"? Ostatecznie to chyba można jakiś rezystor czy coś włożyć.
Taka sytuacja...
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: Kocureq »

Ta sama odpowiedź :) "sprawdź"
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: Dołożenie klimy w II gen

Post autor: Luna »

-- oryginalny post 2015-08-31 12:25 --

Tak właśnie zrobię!! :mrgreen: Teraz pytanie za 100pkt - jak spuścić czynnik?

-- dodano 2015-08-31 12:29 --

tzn. może inaczej. Jak to zrobić "profesjonalnie"? Jak żeśmy ostatnio ze Stigiem spuszczali to rurka po prostu poszła out z chłodnicy i cały garaż był w białym dymie;)

-- dodano 2015-08-31 13:22 --

Sprawdzilem i klops! Podbija obroty! Co prawda wyjalem bezpiecznik od klimy ktory jest pod maska bo to wlasciwie to samo co wyjac wtyczke a w taki upal to nie chce mi sie robic tego od spodu. Chlodu brak wiec sprezarka nie chodzi a obroty ma 1000. Zastanawiam sie czy moze to panel z pokretlami jest odpowiedzialny za dawanie jakiegos sygnalu do ecu?
Taka sytuacja...
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”