przełącznik nawiewu

Awatar użytkownika
medici
Posty: 129
Rejestracja: 2004-11-07 21:37
Car: brak
Lokalizacja: Wrocław

przełącznik nawiewu

Post autor: medici » 2004-11-08 23:52

Witam.

nie wiecie na jakiej zasadzie działa przełacznik nawiewu???
chodzi mi o ten ''mix,off,szyba,nogi,vent'' u mnie wieje tylko na szybe i nic wiecej.
może można to jakoś naprawić???

Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Car: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH » 2004-11-09 11:51

Tak można. Najprawdopodobniej nie działają Ci podciśnienia. Raczej opłakana sprawa i roboty kupa. Na początek odkręć plastikowe osłony jedna koło pedała gazu druga przy lewej nodze pasażera. Być może masz rozpiętą taką śmieszną kostkę do której dochodzą po 3 kolorowe rurki. Możliwe też że masz którąś z nich nieszczelną. Rurki te idą do takich puszeczek. Jak powietrze dmucha w puszkę - to wypychana jest dźwignia która zamyka lub otwiera obieg powietrza. Na macanego sprawdź czy przestawianie przełącznika z pozycji OFF na FLOOR lub MIX cokolwiek zmienia. Jeśli nie - to daj znać - sprawdzimy w serwisówce.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)

Awatar użytkownika
medici
Posty: 129
Rejestracja: 2004-11-07 21:37
Car: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: medici » 2004-11-09 20:59

dzieki. jak tylko bede przy autku to spróbuje tak zrobic. teraz stoi w garażu bo nie ma tablic:-)

Awatar użytkownika
Michał
Posty: 243
Rejestracja: 2004-06-24 23:40
Car: brak
Lokalizacja: Rawicz

Post autor: Michał » 2004-11-10 21:13

stary zima tuż tuż a bez dobrego grzanka w autku to daleko nie zajedziesz (grzanie tu czytamy dosłownie ofkoz). Jak będziesz miał czas to weź się za to- dobra rada. :P
Narazie Proba nie ma...

Toyota Varina E '93 1,6 GLX (glx=wypasik)

SC 1.1 Van '03

Awatar użytkownika
medici
Posty: 129
Rejestracja: 2004-11-07 21:37
Car: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: medici » 2004-11-11 18:55

wszystkie wężyki są ok. dochodza do przełacznika.
układ trzyma podcisnienie bo sprawdzałem zasysajac :-)
chyba mi przełacznik padł....ale jak to sprawdzić????

Awatar użytkownika
medici
Posty: 129
Rejestracja: 2004-11-07 21:37
Car: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: medici » 2004-11-12 21:03

więc tak ... dzisiaj zdjąłem weżyki z trójnika w komorze silnika(tuż przy tej czarnej puszce) i podłaczyłem je bezposrednio do siebie i zaczął działac nawiew na nogi. :-)
wiec mam juz na nogi i na szybe.... co dalej??? do czego jest ta czarna puszka???ona chyba u mnie nie spełnia swej roli .... sam juz nie wiem...teraz jest odłaczona i mam nawiew na nogi i szybe.
czy ktoś sie orjentuje co dalej? :?

Awatar użytkownika
medici
Posty: 129
Rejestracja: 2004-11-07 21:37
Car: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: medici » 2004-11-14 14:48

drodzy forumowicze... mój nawiew jest w porządku! :-)
mój tato - człowiek niesłychanej wiedzy i intuicji dotyczącej mechaniki samochodowej , praw fizyki i chemii, naprawił coś co nie było zepsute...(zepsute rzeczy naprawia sie łatwiej) tylko pozamieniane i spartaczone przez poprzednią niemiecką włascicielke!
tak wiec nawiew na nogi, szybe , mix , vent działa bez zarzutu . jupppiii!!!
.....2.0 16V 94'.....

Awatar użytkownika
Night
Posty: 54
Rejestracja: 2004-04-19 09:50
Car: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Night » 2006-02-12 22:49

Z przykrością reaktywuje posta...

Teraz u mnie regulator nie działa - cały czas mam nawiew na szybę.
U mnie wszystko było cały czas ok więc opcja zamienionych rurek odpada. Rozebrałem już osłony po bokach i wężyki wyglądają ok, natomiast wydaje mi się, że nie ma ciśnienia w tych "pompkach".
Zmieniając nawiew z szyby na podłogę nic się nie dzieje. Zmieniłem i ręcznie wcisnąłem "pompkę" po czym założyłem węzyk ale ona i tak wróciła do poprzedniego stanu..
więc tak ... dzisiaj zdjąłem weżyki z trójnika w komorze silnika(tuż przy tej czarnej puszce) i podłaczyłem je bezposrednio do siebie i zaczął działac nawiew na nogi.
Pytanie za 10pkt - co to za trójnik pod maską - gdzie on jest bo ja niedowidzę albo patrze na niego i nie wiem że to o nim mowa... :?

Generalnie Pomocy !
PROBE II 2.0 16V

< << .. a jedynaczka GT i tak zawsze będzie najlepciejsza :) >>>

Awatar użytkownika
michal0208
Posty: 35
Rejestracja: 2005-07-09 16:52
Gallery: viewtopic.php?t=5494
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Post autor: michal0208 » 2006-02-13 18:47

Witam ja mam podobny problem od niedawna. Nie działa mi nawiew na nogi. Jak by nie chciał go otworzyć? I jak kompletnie wyłącze dmuchawe to tak syczy.Pewnie coś się zacięło na dole. ????? co z tym zrobić??? :?
PROBE 2.5 USA

Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Car: R4 94
Gallery: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław » 2006-02-13 19:37

Ja jak chce przestawić nawiew na z szyby to muszę włączyć np. floor i poczekać chwilę na pierwszej prędkości dopuki lekko nie zacznie wiać. Jak włączę odrazu na drugą to cały czas wieje na szybę :)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,

Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Gallery: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 » 2006-02-13 21:04

a co znaczy "mix" bo mi nie reaguje na tej pozycji, co moze byc przyczyną ??
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek

Thax
Posty: 36
Rejestracja: 2005-06-21 08:02
Car: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Thax » 2006-02-13 21:56

Mix to wianie na nogi + szybę + włączona klimatyzacja.
Ford Probe II gen. 2.5 '93

Awatar użytkownika
Night
Posty: 54
Rejestracja: 2004-04-19 09:50
Car: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Night » 2006-02-14 22:30

Czy ktoś potrafi udzielić praktycznych porad w jaki sposób naprawić tą często jak widać pojawiającą się usterkę :?:
PROBE II 2.0 16V

< << .. a jedynaczka GT i tak zawsze będzie najlepciejsza :) >>>

Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Gallery: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo » 2006-02-15 12:32

To jest schemat podciśnienia dla wentylacji w kabinie.
Trzeba posprawdzać wszystkie rurki czy nie są gdzieś przetarte, dziurawe, czy złączki nie są rozpięte.
Druga sprawa, czy silniczki vacum przy klapkach są sprawne.
Ich budowa składa się z wewnętrznej membrany która też może ulegać uszkodzeniu, więc trzeba sprawdzić ich szczelność.
Trzecią sprawą jest to czy dochodzi w ogóle podciśnienie z komory silnika.
Zbiorniczek Podciśnienia znajduje się w komorze silnika. Dokładniej to jest to takie czarne plastikowe pudełko przy lewym kielichu amortyzatora, patrząc od przodu samochodu.
Nie wiem jak jeszcze pomóc
Ewentualnie mam na sprzedaż cały zestaw nawiewu kabiny, gdyby ktoś był zainteresowany.

Obrazek
Obrazek
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.

Awatar użytkownika
Night
Posty: 54
Rejestracja: 2004-04-19 09:50
Car: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Night » 2006-02-15 19:43

Pięknie dziękuję !
PROBE II 2.0 16V

< << .. a jedynaczka GT i tak zawsze będzie najlepciejsza :) >>>

Giciorek
Posty: 16
Rejestracja: 2007-08-02 15:40
Car: brak
Lokalizacja: Lublin

Problem z nawiewem

Post autor: Giciorek » 2007-08-07 02:00

Ostatnio przestało mi działac sterowanie nawiewem a dokładniej to bez wzgledu na jaką pozycje go przełączam to nawiew jest jedynie na szybe. czy ktos wie jaka jest tego przyczyna?
Probe 94r 2,0 16v

Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Car: brak
Gallery: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarsonik » 2007-08-07 06:26

sprawdź cięgna. zdejmij przełączniki i panel zewnętrzny od nawiewów i sprawdź czy nic nie spadło z zaczepów.
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2007-08-07 10:23

Do przełącznika wpiętych jest 5 rurek od podciśnienia, a nie cięgna.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Car: R4 94
Gallery: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław » 2007-08-07 13:59

Popieram Roberta :) W Probasie są zastosowane nietypowe rozwiązania ;) Twój problem znajduje się pod maską. Po lewej stronie, z tyłu za kielichem znajdziesz czarną puszkę z dużą ilością wężyków. Jeśli przyjrzysz się uważnie to znajdziesz źródło problemu :lol: Jeden wężyk jest dość mocno narażony na przetarcie. U mnie była wielka dziura i pół roku jeździłem z nawiewem na szybę. Kiedy wkońcu to znalazłem wziąłem izolację termokurczliwą i to załatwiło sprawę :)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,

Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Car: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada » 2007-08-07 14:06

Najpierw sprawdź, w komorze silnika 8) 8) . Taka plastikowa rurka nakładana na kolektor dolotowy przy lewym górnym rogu komory silnikowej patrząc z przodu auta przy pierwszym cięgle vrisa. Często spada ten wężyk i taki efekt i brak podciśnień.
pzdr.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...

Giciorek
Posty: 16
Rejestracja: 2007-08-02 15:40
Car: brak
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Giciorek » 2007-08-08 21:30

Ada pisze:Najpierw sprawdź, w komorze silnika 8) 8) . Taka plastikowa rurka nakładana na kolektor dolotowy przy lewym górnym rogu komory silnikowej patrząc z przodu auta przy pierwszym cięgle vrisa. Często spada ten wężyk i taki efekt i brak podciśnień.
pzdr.
Faktycznie przyczyną była mała rurka która po prostu spadła;)Sam bym na to chyba nie prędko wpadł i w ogóle miałem zacząć szukania przyczyn od przełączników i mozolnym dłubaniu w desce rozdzielczej;) Wielkie dzięki za trafną poradę. Pozdrawiam
Probe 94r 2,0 16v

Awatar użytkownika
Denji
Posty: 24
Rejestracja: 2007-09-23 09:00
Gallery: viewtopic.php?t=12173
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Denji » 2007-10-16 22:12

mam dokładnie ten sam problem:/ jednak nie mogę znalesc wężyka który musze wpiąć do tej czarnej puszk bo mam tam jedno wolne miejscei. może mi ktoś powiedzieć gdzie on może być??
2.5 V6 1995r. :)

Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Car: R4 94
Gallery: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław » 2007-10-16 22:59

To przecież logiczne, że wszystkie wężyki idą do konsoli, a jeden podaje od silnika podciśnienie do puchy. Szukaj głęboko z tyłu.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,

umberto
Posty: 3
Rejestracja: 2007-10-25 18:55
Car: brak
Lokalizacja: Wa-Wa

Post autor: umberto » 2007-10-25 19:08

witam wszystkich posiadaczy proboszczy,nurtuje mnie jedna sprawa,, jak włączam nawiew na szybę,albo na nogi, to słysze jak załącza sie klima, i cały czas chodzi,, do czasu kiedy nie zmienie nawiewu tylko na pozycję went. czy ktos wie o co chodzi?

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY » 2007-10-25 19:20

Bo tak ma być!.
W czasie mrozów docenisz tę sprawę.

Proponuję zajrzeć :arrow: tutaj

i przede wszystkim :arrow: tutaj

Te niebieskie napisy, to linki. Wejdź w nie i dokładnie przeczytaj.

Pozdrawiam.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”