wymiana plynu chlodzenia

damienski
Posty: 13
Rejestracja: 2005-03-06 10:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Gliwice

wymiana plynu chlodzenia

Post autor: damienski »

Witam.mam zamiar wymienic plyn w ukladzie chlodzenia czy ktos moglby mi powiedziec ile potrzeba plynu i jak odpowietrzyc uklad chlodzenia z gory dziekuje za odpowiedz.Pozdrawiam.Probek 2,5 v6
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

jeśli się nie mylę to chyba 7 litrów a jak odpowietrzyć? hmmm... nie wiem... w sumie to jak wlewam powoli to się nie zapowietrza ;)

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Gość

Post autor: Gość »

Jak zrobić żeby nie zapowietrzyć?? od tego jest zbiorniczek wyrównawczy. Nie uniknie się zapowietrzenia układu minimalnego. Po wlaniu pod korek można użyć rury wychodzącej z chłodnicy jako pompki, ponaciskać ją, napewno coś jeszcze się wtłoczy w układ, no chyba że owa rura jest metalowa. A chodzi mi o tą wychodzącą z prawej strony chłodnicy patrząc od przodu. Reszte ubytków w układzie dociągnie sobie ze zbiorniczka.

W układ wedle książki wchodzi 7,5 litra dokładnie tak samo jest w I gen. Ale na pewno nie uda ci się spuścić wszystkiego więc 7l w zupełności wystarczy.

I pamiętaj o tym że masz aluminiową chłodnice.
damienski
Posty: 13
Rejestracja: 2005-03-06 10:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: damienski »

Dziekuje za odpowiedz ale nadal mam problem.Wlalem okolo 2 litrow plynu (od strony silnika)a zbiorniczek wyrownawczy nadal mam pusty.Czy powinienem tez nalac plynu od strony zbiorniczka wyrownawczego?bo od strony silnika raczej juz nie wleje bo plyn podchodzi pod korek.jeszcze jedno wlewam petrygo czy to nie przeszkadza ze chlodnica jest aluminiowa czy powinienem zmienic plyn na inny (borygo czy jakis uniwersalny)???jeszce raz dziekuje i pozdrawiam
WojtekProbe
Posty: 69
Rejestracja: 2005-04-09 10:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: WojtekProbe »

Mam podobny dylemat.
Awatar użytkownika
batman821
Posty: 4
Rejestracja: 2008-12-17 08:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: batman821 »

Witam.Kupiłem niedawno 2.5 v6 GT 93r.i chciałem wymienić płyn chłodniczy.Odkręciłem zawór od chłodnicy,obydwa korki oraz gruby wąż na dole chłodnicy,po prawej stronie.Dla pewności dmuchnąłem kilka razy w miejsce wlewu płynu.Okazało się,że wyleciało tylko ok.3l płynu (tyle samo weszło z powrotem),a powinno być 7l.Być może że nie wyleciał z bloku silnika,albo jest tam jakiś zawór którego nie mogę znalezć? I jeszcze jedno pytanie-czy te 7l ma wejść w cały układ chłodzenia tzn.łącznie ze zbiornikiem wyrównawczym?Pewnie to banalnie proste,ale nie chcę niczego spaprać,więc pytam SPECJALISTÓW.Z góry dziękuje za wszelkie informacje.
2.5 V6 GT
Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Re: wymiana plynu chlodzenia

Post autor: jarsonik »

jak wejdziesz pod samochód to na dole chłodnicy po stronie pasażera jest kranik którym spuścisz reszte płynu.
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: wymiana plynu chlodzenia

Post autor: Robert »

Tomku - on zdjął wąż obok kranika, więc stąd już nie zleci (ew.jakieś krople).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
batman821
Posty: 4
Rejestracja: 2008-12-17 08:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: batman821 »

Dokładnie tak jak mówisz Robert,nawet po odkręceniu tego kranika na dole chłodnicy i zdjęciu węża(na dole chłodnicy po prawej)zapaliłem na chwilę silnik żeby wyrzucił resztę płynu.Robiłem tak 2 razy bo nie mogłem uwierzyć,że weszło tylko tyle :shock: Mam jeszcze hyundai-a sonatę 2.0 i tam wchodzi 5l.W probasie po wlaniu tych ok.4l cały układ jest pełny.Po zapaleniu silnika weszło jeszcze ok. 100ml-wszystkie węże mają płyn,układ nie jest zapowietrzony,temperatura jest w normie-tak samo jak przed wymianą.Nie widzę żadnej różnicy przed i po.Jedynie co mi się nasuwa na myśl to,że może termostat sie nie otworzył i nie puścił płynu z silnika,gdyż w obydwu przypadkach wymiany silnik miałem tylko trochę nagrzany.Co o tym myślicie?
2.5 V6 GT
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Re: wymiana plynu chlodzenia

Post autor: Mr. Cynk »

raczej termostat tu nic nie przeszkodzi. termostat tak czy siak ma mały otworek to raz a dwa, że dolną rurą do chłodnicy spłynie czy termostat jest czy go nie ma :d

jeździj i sprawdzaj co jakiś czas czy ci nie brakuje.
Szlifir
Posty: 28
Rejestracja: 2008-12-28 21:31
Samochód: proboszcz2.5V6
Lokalizacja: Grójec

Re: wymiana plynu chlodzenia

Post autor: Szlifir »

witam
najlepszy sposub i najszybszy to wlasnie zdjecie przewodu a nastepne go zagrzac termostat(jesli ktos chce moze zrobic to poprzez zdjecie i załozenie spowrotem przewodu i przy zagrzaniu zdjac spowrotem tylko najlepiej robic to z kanału i trzeba byc bardzo ostroznym) sie otwozy a pompa wody zalatwi reszte tak mi sie wydaje a zeby wszystko mniej wiecej zlecialo ustaw nadmuch na grzanie (dmuchawy nie musisz włanczac)w tedy i z nagrzewnicy syf zleci gdyz w lato wontpie zeby ktos mial na grzanie ustawione wiec plyn w miejscu stoi i jest pominiety obiek czasem nawet jest dobre płukanie ukladu jak sie długo nie wymienia płynu bo syf galanty potrafi sie uzbierac (mianowicie jak jest tak jak by przerdzewialy płyn,koloru pod bronzowy potchodzi)a przy w lewaniu aby dobrze odpowietrzyc tak samo musi byc ustawione na grzanie(czerwone)i jak wlejesz juz to odpal go zeby termostat sie otwozyl,dolej w tedy jeszcze płynu i powinien dobrze sie odpowietrzyc :)PAMIETAJ NIGDY NIE WLEWAJ ZIMNEGO PŁYNU NA ROZGRZANY SILNIK BO GŁOWICE SZLAG TRAFI.NIECH PŁYN TEZ GORĄCY BEDZIE 8) Mam nadzieje ze pomoglem :) Pozdrawiam
2,5V6 97r.skunks<lol>
Życie to nie jest bajka,bajke mozemy stwozyc sobie sami:)
Awatar użytkownika
dzidzius82
Posty: 66
Rejestracja: 2009-03-14 20:56
Galeria: viewtopic.php?t=15449
Lokalizacja: united kingdom

Re: wymiana plynu chlodzenia

Post autor: dzidzius82 »

witam.wymienilem plyn w chlodnicy ale mam male obawy co do mojego zabiegu.a wiec,wylalem caly plyn(odkrecilem kranik w chlodnicy zeby wszystko splynelo),zapalilem silnik i rozgrzalem go do stanu normalnosci(zeby plyn zlecial dokladnie),zgasilem go i wlalem plyn przez korek po lewej stronie silnika.nie wiem dlaczego ale plynw zbiorniczku wyr nie zlecial,ale to nie o to chodzi.wlalem 5,7l plynu ktory mial temp sklepowa.i teraz moje pyt czy istnieje mozliwosc rozwalenia bloku bo wiem ze nie leje sie zimnego plynu na cieply silnik,jakie moga byc obiawy jesli go rozwalilem?
ps.plyn wymienialem ok 16.00 i juz 4 razy dolewalem go (ok 100ml za kazdym razem) zeby pod lewym korkiem bylo pelno.to normalne?
Keep your friends,but your enemys closer !!!
Byl ford cougar 2.0 16V "99
Jest ford probe 2.5 V6 "96
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: wymiana plynu chlodzenia

Post autor: Robert »

W kolejności chronologicznej (rosnących numerów tematów), niekoniecznie w pierwszym znajdziesz wyczerpującą odpowiedź, więc przeczytaj wszystkie 4 (bez stresu, aż tyle tego nie ma, żeby nie przebrnąć):

:arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=5157

:arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=6795

:arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=8&t=6816
(nie zniechęcaj się generacją)

:arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=8011


A płynu w II GT mieści się rzeczywiście 7.5 litra (ktoś napisał, że tyle co w I, ale tam tylko 7 litrów - tyle, co w 2.0, a w 3.0V6 9.4l).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
dzidzius82
Posty: 66
Rejestracja: 2009-03-14 20:56
Galeria: viewtopic.php?t=15449
Lokalizacja: united kingdom

Re: wymiana plynu chlodzenia

Post autor: dzidzius82 »

wielkie dzieki robert za pomoc,dzieki tobie juz wszystko zrobilem na tip-top.jeszcze raz DZIEKUJE

-- dodano 2009-04-30 01:23 --

a tak swoja droga to mam male pyt.po co sa dwa wlewy przy chlodnicy tzn jeden po prawej przy samej chlodnicy,a drugi po lewej na tym grubym wezu gumowym?czym one sie roznia?czy moglby mi to ktos wytlumaczyc bo jestem laikiem samochodowym a bardzo mnie to ciekawi.dziekuje z gory za odp
pozdrawiam
Keep your friends,but your enemys closer !!!
Byl ford cougar 2.0 16V "99
Jest ford probe 2.5 V6 "96
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: wymiana plynu chlodzenia

Post autor: Robert »

Oba odkręcasz, przez ten na rurze (przy silniku) lejesz płyn, przez ten na chłodnicy układ się odpowietrza. O ile dobrze rozumiem.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
macias920
Posty: 22
Rejestracja: 2014-10-21 22:04
Samochód: Ford Probe 2.2GT Turbo
Lokalizacja: dolnyślask

Re: wymiana plynu chlodzenia

Post autor: macias920 »

Może ktoś opisze jak odpowietrzyć 2.2 GT turbo
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: wymiana plynu chlodzenia

Post autor: Kocureq »

Może nawet jesy opisane w dziale 2.2 turbo?
macias920
Posty: 22
Rejestracja: 2014-10-21 22:04
Samochód: Ford Probe 2.2GT Turbo
Lokalizacja: dolnyślask

Re: wymiana plynu chlodzenia

Post autor: macias920 »

-- oryginalny post 2014-12-29 14:50 --

To poproszę o link Lub odpowiedz bo to co znalazłem to rozmowy o wszystkim ale nie o odpowietrzeniu 2.2 GT turbo

-- dodano 2014-12-30 12:35 --

Super widzę potok informacji :evil:
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: wymiana plynu chlodzenia

Post autor: Kocureq »

Potok informacji jest u najbliższego mechanika, płatny :)

Spróbuj tu: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 2A#p296028
Awatar użytkownika
-michal-
Posty: 982
Rejestracja: 2011-12-10 03:04
Samochód: Yugo Koral :P
Lokalizacja: Lublin, Chełm

Re: wymiana plynu chlodzenia

Post autor: -michal- »

Pytanie do właścicieli V6

Zakładając, że układ chłodzenia jest sprawny (chłodnica, korek, uszczelki pod głowicami nie wygwizdane).

Zaglądam rano pod korek wlewu płynu chłodniczego (ten po lewej stronie na silniku), ile powinno być tam płynu :?: po sam korek :?:
Oxanin pierwszej klasy :mrgreen:
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: wymiana plynu chlodzenia

Post autor: Romas »

w zasadzie to tak, a na pewno wypełniony kanał.
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: wymiana plynu chlodzenia

Post autor: Kocureq »

Nie miałem tam chyba nigdy pełno, ale jak włożyć palec to ma być mokro. :-)
Awatar użytkownika
-michal-
Posty: 982
Rejestracja: 2011-12-10 03:04
Samochód: Yugo Koral :P
Lokalizacja: Lublin, Chełm

Re: wymiana plynu chlodzenia

Post autor: -michal- »

Ok, dzięki :)
Oxanin pierwszej klasy :mrgreen:
Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 493
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: wymiana plynu chlodzenia

Post autor: _/Damian\_ »

Witam tym razem w tutejszym wątku :lol:
Słuchajcie po wczorajszych zabiegach związanych m.in. z czyszczeniem przepustnicy (całkowity jej demontaż), a tym samym ulaniu nieco płynu chłodzącego (odpięcie od niej węży) zamierzam uzupełnić płyn w układzie chłodzenia. Generalnie chciałbym całkowicie spuścić, a następnie zalać w całości nowy płyn. Gdzieś kiedyś wyczytałem (nie mogę tego tutaj nigdzie teraz odszukać), że aby spuścić starą ciecz gdzieś na bloku znajduje się specjalny korek, i po jego odkręceniu praktycznie całość płynu chłodzącego idzie w kanał. Kojarzy gdzieś ktoś taki temat? Zapytam jeszcze czy ponownie nasuwając przewody gumowe od cieczy chłodzącej na przepustnicę należy je smarować jakimś "ala mazidłem" czy jedynie same metalowe opaski zaciskowe spełnią w 100% swoje zadanie?
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: wymiana plynu chlodzenia

Post autor: infernoblade »

_/Damian\_ pisze:Zapytam jeszcze czy ponownie nasuwając przewody gumowe od cieczy chłodzącej na przepustnicę należy je smarować jakimś "ala mazidłem" czy jedynie same metalowe opaski zaciskowe spełnią w 100% swoje zadanie?
Same opaski wystarczą, a temat z korkiem czytałem chyba na Probe.net jest korek w który wchodzi grzałka płynu do wersji chyba Kanadyjskiej, czy coś w tym stylu. Jak znajdę, podeślę link :wink:
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”