PROBLEM z wentylacją w kabinie

szymon-proboszcz
Posty: 11
Rejestracja: 2005-09-26 14:42
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

PROBLEM z wentylacją w kabinie

Post autor: szymon-proboszcz »

Witam wszystkich.
Jestem nowym posiadaczem probka 2.0 II gen.

Mam mały problem. Otóż, chodzi o wentylację w kabinie. Gdy przełączam na went. to wszystko działa O.K. jak robie na wszystkie pozostałe na prawo od off to mi sie klima załącza pomimo włączenia ogrzewania. Przednia szyba, podłoga i mix. Przy tych pozycjach załącza się kompresor od klimy.

Mój drugi problem to klima. Gdy kupowałem była zepsuta, tzn. sprzęgło od kompresora nie miało podkładek i cały czas się kręciło. Sprzęgło się przypaliło, a elektromagnes sie spalił. Zrobiłem to i klima działała przez jakieś 1000 km potem jechałem w korku i przy włączonej klimie kompresor co chwila się załączał i wyłączał. W teorii poprzedni właściciel napełniał czynnik chłodzący nawet pokazywał mi rachunek. Teraz moje pytanie czy gaz się skończył czy znowu coś się zepsuło.

8) 8)
Probe 2.0 `94r
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Wentylacja działa ci OK, ten typ tak ma. Podjedź na przegląd klimy, może masz gdzieś nieszczelności albo poprostu mało czynnika. Podaj rocznik auta.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
szymon-proboszcz
Posty: 11
Rejestracja: 2005-09-26 14:42
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: szymon-proboszcz »

O.K. dzięki. Mój probe to 2.0 II gen. 1995 manual.
Probe 2.0 `94r
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

No to tak jak mój :lol: Jaki kolorek?
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
szymon-proboszcz
Posty: 11
Rejestracja: 2005-09-26 14:42
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: szymon-proboszcz »

Srebrny metalic
Probe 2.0 `94r
Awatar użytkownika
Astro
Posty: 617
Rejestracja: 2007-05-02 22:42
Galeria: viewtopic.php?t=12878
Lokalizacja: Vault 101

Post autor: Astro »

Dopiszę się do tego tematu żeby nie smarować kolejnego...
W wersji angielskiej proba wypatrzyłem tajemniczy guziczek "obieg zamknięty"
Da się to zmontować do kontynentalnej wersji proba? :roll:
Dodam że ten guziczek znajduje się na panelu gdzie w probe jest suwak temperatury wersji angielskiej. :roll:
takie coś: Obrazek
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

Astro pisze:Dopiszę się do tego tematu żeby nie smarować kolejnego...
W wersji angielskiej proba wypatrzyłem tajemniczy guziczek "obieg zamknięty"
Da się to zmontować do kontynentalnej wersji proba? :roll:
Dodam że ten guziczek znajduje się na panelu gdzie w probe jest suwak temperatury wersji angielskiej. :roll:
takie coś: Obrazek
Wojtku ! W mojej serwisówce nigdzie nie dopatrzyłem się schematu obiegu powietrza , ale podejrzewam , że jest taka możliwość . Jeśli "oddżumiałeś klime to pewnie wiesz , że przy wlocie masz "zawór"(taką klapkę) która m.in. zamyka lub otwiera wlot powietrza (ten pod szybą ) . To nie jest jedyny zawór w aucie . Wciśnięcie guzika obiegu zamkniętego pewnie powoduje zmiany położenia kilku klapek ... po za tym chyba podczas użytkowania klimy masz obieg zamknięty - to by było logiczne . Możliwe , że w/w wyłącznik wstrzymuje jedynie pracę kompresora/sprężarki przy ustawieniu klapek jak podczas chłodzenia .
To jest tylko moje takie tam gdybanie . Nie rozbierałem całego obiegu powietrza ... nawet całej dechy niemiałem rozpatroszonej . Najlepiej gdyby ktoś wstawił wspomniany schemat . Sam do dziś jestem ciekaw , skąd wewnątrz pobierane jest powietrze :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Arkadi
Posty: 41
Rejestracja: 2008-02-16 15:50
Galeria: viewtopic.php?t=13375
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: Arkadi »

Kiedy miałem odgrzybianą klime musiał być obieg zamknięty. Uzyskać to można ustawiając pokrętło w pozycji A/C MAX.
CCS, Mercury Villager 3.0 V6
.
PIMP my PROBE
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

Astro pisze:Dopiszę się do tego tematu żeby nie smarować kolejnego...
W wersji angielskiej proba wypatrzyłem tajemniczy guziczek "obieg zamknięty"
Da się to zmontować do kontynentalnej wersji proba? :roll:
Dodam że ten guziczek znajduje się na panelu gdzie w probe jest suwak temperatury wersji angielskiej. :roll:
takie coś: Obrazek


Takie przełaczniki/panel sterujący jest typowy dla aut japońskich i taki sam panel znajdziesz w mazdzie mx6 i gdybys miał cała dmuchawe z silniczkami od mx6 mozesz próbować rzeźbic przekładke ,w koncu prawie te same auta ,a czy pasuje identycznie - nie wiem.
U nas w probe klapami wentylacji sterują siłowniki powietrzne,a w wersji UK/Japan silniczki elektryczne - też dochodzi inne sterowanie tym czyli wiazka itd.
Czyli bezpośrednio ten panel nie podejdzie zamiast panelu z 3 gałkami .
Obieg zamkniety przydaje sie na drogach gdzie sie kurzy czy w korkach albo jak jedziesz za jakimś starem czy autosanem :wink:

Powietrze w Probe do wewnątrz jest pobierane z podszybia (z pod tego czarnego plastiku) nad nogami pasażera-tam jest całe wejscie do dmuchawy i szkoda tylko,że nie ma tam filtra przeciwpyłkowego i opcji właśnie obiegu zamkniętego.

pzdr & c ya..
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”