termostat i pompa wody,

totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

termostat i pompa wody,

Post autor: totmes (gonciu) »

witam, powiedźcie mi jakie sa objawy zepsutego termoststu? lub pompy?
albo jak mozna sprawdzić czy jedno i drugie działa, dzieki
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
Chaos
Posty: 364
Rejestracja: 2006-07-06 09:26
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=15476
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Chaos »

I w jednym i drugim przypadku bedzie Ci sie grzal silnik Uszkodzona pompa wody moze choc nie musi puszczac plyn
Obrazek

Na początku był Chaos potem Bóg stworzył Probe
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

jak termostat byłby zepsuty to nie miałbym ogrzewania???
silnik sie nie nagrzewa, jest stała temperatura ,
a jak sie odkręci korek z lewej strony i doda gazu to powinno wywalić wodę???
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
Chaos
Posty: 364
Rejestracja: 2006-07-06 09:26
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=15476
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Chaos »

Nie wiem czy dobrze pamietam ale ogrzewanie powinno chyba byc
A z tym korkiem to zalezy czy zilnik cieply czy zimny na zimnym musisz troszke poczekac az wywali wode a na goracym ja bym korka nie odkrecal No chyba ze lubisz ogladac gejzery :wink:
Obrazek

Na początku był Chaos potem Bóg stworzył Probe
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

A może wpisz w opcji szukaj:

Kod: Zaznacz cały

termost* pomp*
zaznacz wyszukiwanie wszystkich słów i poczytaj wyniki.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

dokładnie, na zimnym nie gicha woda a na ciepłym tak, i jak jest chłodby pól na pół to jak sie doda gazu to płyn wypływa, >>>czyli to znaczy ze pompa jest pobra?


do czego zmierzam:| a no do tego ze juz wczesniej pisałem ze kiedy wymieniłem chip, to zaczeły mi chodzić dwa wentylatowy, to znaczy jak jest zimny to zaden, w miare nagrzania załącza sie jeden i dalej jak sie nagrzeje to drugi i jak juz jest nagrzany (ciepły) to chodza dwa, i tak aż do ostydnięcia silnika,
martwi mnie to bo teraz zima idzie i układ moze byc niedogrzany,
kiedy dwa wentylatory działaja to prawie cała chłodnica jest zimna, mimo ze silnik jest ciepły, z lewej strony to jest taka sobie temp chłodnicy ale z prawej to juz zimna i ten przewód gumowy tez zimny az do termostatu, dopiero termostat jest ciepły ,
dodam ze mam gaz i parownik jest ciepły tak jak silnik, czyli wskazywało by na to ze termostat jest ok i pompa tez, no chyba ze znacie inne mozliwosci sprawdzenia tego, temp silnika czyli wskazówka jest po sirodku,
moze jest to przez tego chipa, moze dzieki niemu komp załącza dwa wentylatory zeby chronic przed przegrzaniem
dodam jeszcze ze wymieniłem czyjnik i tak samo
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
Roswell
Posty: 441
Rejestracja: 2006-09-01 11:12
Galeria: viewtopic.php?t=9688
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: Roswell »

Więc co do ogrzewania to zależy od tego w jakiej pozycji zatnie się termostat, jeśli będzie cały czas otwarty(a tak zazwyczaj się staje) to wtedy będziesz miał cały czas otwarty duży obieg i niedogrzany silnik właśnie. Sprawdzić to możesz tak że odpalasz zimny silnik idziesz zajrzeć pod maske i jeśli ten wąż przy termostacie zaraz po chwili zaczyna się nagrzewać to znaczy że napewno jest zepsuty.
Probe II 2.0 93 USA

Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

to znaczy tak: ten wąż co idzie od chłodnicy do termostatu to jest cały czas zimny,dopiero termostat jest ciepły a ten wąż cały czas zimny-to na to wychodzi ze jest oki?
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

to znaczy tak: ten wąż co idzie od chłodnicy do termostatu to jest cały czas zimny,dopiero termostat jest ciepły a ten wąż cały czas zimny-to na to wychodzi ze jest oki?
No nie do konca. Ten waz powinien sie nagrzewac w okreslonych odstepach czasu zaleznie od temperatury. Termostat powinien sie otworzyc na kilkanascie sekund i w tym czasie goraca woda powinna isc wlasnie tym grubym wezem do chlodnicy.
Jesli temperatura jest wysoka a waz jest zimny to znaczy ze masz zaciety termostat w pozycji zamknietej, lecz wtedy wlasnie woda w silniku bedzie sie gotowac.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Xp
Posty: 258
Rejestracja: 2007-04-06 14:25
Samochód: brak
Lokalizacja: Wieloglowy, Nowy Sacz

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: Xp »

ile trwa mniej wiecej wymiana pompy wody?oczywiscie przez dobrego mechanik ktory zna sie na sprawie;)
Byl:Ford Probe I 2,2 GL zajefajnie czerwony sprzedany ''Wiecznie Zywy''
Jest:Spełnienie Marzeń = 2,5 V6 93r.. piękny..
byle do kwietnia... audii A6 3.0 220km :)
kamyk4141
Posty: 36
Rejestracja: 2009-01-20 19:34
Samochód: brak
Lokalizacja: skarżysko -kam

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: kamyk4141 »

witam wszystkich mam taki problem posiadam probe 2.5 v6 i co 2 dni musze dolewać litr płynu chłodniczego a wycieków nie widac wydaje mi sie ze to pompa wody jak sadzicie
ford probe 2.5 v6 bordowy
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: 2Ya »

Nie bardzo kminie co ma pompa wody do braków płynu :roll: chyba,że cieknie pompą :roll:
Skoro wszystko sprawdziłes dokładnie włącznie z :
chłodnicą,nagrzewnicą,wężami,pompą,zb.wyrównawczym,a też wszelkim połaczeniom kanałów wodnych na silniku to jedyna opcja ,iż leci ci w silnik płyn:
-do oleju
-do cylindra/ów

Jesli olej to powinien wygladac jak majonez
Jesli do cylindra/ów to powinno dymic dość mocno z wydechu i powinienes czuć glikol,a też siolnik może dośc nierówno pracować.

Pzdr. & c ya..
Obrazek
kamyk4141
Posty: 36
Rejestracja: 2009-01-20 19:34
Samochód: brak
Lokalizacja: skarżysko -kam

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: kamyk4141 »

suchaj ty nie musisz mi muwic co sie stanie jak dostanie sie woda do cylindrów czy do oleju bo to i tego sie nie pytałem tylko pytałem czy pompa wody moze puszczac bo kiedys miałem taki przypadek w immym samochodzie i tez nie było widac wycieków a przyczyna była pompa wody
ford probe 2.5 v6 bordowy
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: 2Ya »

skoro wiesz wszystko lepiej to po co sie pytasz..
tym bardziej skoro miałes taki przypadek..
zacznij może udzielać rad,zamiast pytać,bo jak ktos ci odpowie to napiszesz,że ma ci nic nie mówić,bo przeciez ty wiesz :)
i nastepnym razem składaj może lepiej zdania w celu sprecyzowania pytania,by nie było nieścisłości w trakcie pomagania i odpowiadania :)

i weź tu pomagaj - co za ludzie.. :?

Pzdr. & c ya..
Obrazek
kamyk4141
Posty: 36
Rejestracja: 2009-01-20 19:34
Samochód: brak
Lokalizacja: skarżysko -kam

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: kamyk4141 »

gdybys moze dobrze i uwarznie czytam to bys wiedział o co chodzi ja wcae nie mówie ze wiem lepiej ty to powiedziałes, a ja tylko sie pytałem czy przyczyna moze byc pompa wody i tylko to jak by mi dymił na biało mocno albo stan oleju by sie zwiekszył to bym nawet sie nie pytał a pytam bo moze ktos miał taki problem
ford probe 2.5 v6 bordowy
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: 2Ya »

ale napisałes ze wszystko sprawdziłeś :?:
jeszcze raz napisze :
skoro miałes juz taki przypadek w innym aucie to po co te pytanie .. czym rózni się pompa wody w probe ,od pompy wody w innym aucie jesli chodzi o istotę samej pompy..
skoro tu ci nie wycieka i w poprzednim aucie nie wyciekał płyn,a poza tym wszystko było ok, to w czym winna pompa wody,że musisz dolewać płynu ..

tak pompa moze byc przyczyną jeśli cieknie:

opcje masz:
-uszczelnienie pompy siadło i cieknie ale tego nie widzisz
-wywala zaworkiem z pompy co wiąże się równiez z wyciekiem ale tego nie widzisz

jeśli nie cieknie:

-urwały sie lopatki pompy;wtedy nie cieknie ale grzeje ci sie auto i zagotowuje płyn i tym sposobem może masz braki.

Ogólnie to napisałeś,że wydaje ci się - więc może wydaje ci się ,że nie cieknie ;)

To tyle na temat pompy.

Pzdr. & c ya..
Obrazek
kamyk4141
Posty: 36
Rejestracja: 2009-01-20 19:34
Samochód: brak
Lokalizacja: skarżysko -kam

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: kamyk4141 »

wydaje mi sie ze nie cieknie bo poprostu nie widac a czy ciezko bedzie wymienic taka pompe ona nie jest na rozrzadzie tylko na pasku wielorowkowym robiłes to kiedys przy takim silniku duzo roboty a jeszcze jedno pytanie byłes na zlocie w borkach
ford probe 2.5 v6 bordowy
Awatar użytkownika
sziaba
Posty: 168
Rejestracja: 2008-04-23 20:29
Samochód: Skoda Octavia Scout
Galeria: viewtopic.php?t=13751
Lokalizacja: Szczecinek

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: sziaba »

Pompa jest na pasku "wielorowkowym" , ale za paskiem rozrządu :idea:
Reszty się domyśl :wink:
Byl sobie Probe 2,5 V6 24v
Była sobie Mazda MX-5 NC
Jest Skoda Octavia Scout
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: Ronin »

kamyk4141 pisze:a ja tylko sie pytałem czy przyczyna moze byc pompa wody i tylko to jak by mi dymił na biało mocno albo stan oleju by sie zwiekszył to bym nawet sie nie pytał a pytam bo moze ktos miał taki problem
Odpiszę Ci wedle życzenia.
Nie miałem podobnego problemu... :scramble myhyhy :mrgreen:

Tak poważnie: Jak 2Ya napisał - pompa może ale nie musi puszczać. U mnie było łatwo bo początkowo sączyło z pompy, po odpaleniu kapało dość mocno. Do wymiany popmy wcale nie trzeba rozpinać rozrządu. Trochę więcej dłubania ale można umiejscowić pompę za paskiem bez jego zdejmowania. Istone jest by dobrze oczyścić płaszczyznę przylegania pompy do bloku oraz poluzować koło pasowe pompy na zapiętym jeszcze pasku(cztery śrubki bodajże). Aha. W moim przypadku wyciek nastąpił na łożysku pompy. Przy przebiegu 230 tyś.km była jeszcze ori :)

pzdr
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Trasecom
Posty: 21
Rejestracja: 2007-12-02 00:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: Trasecom »

Siema . Mam pytanko . Termostat mi padl w mojej V i teraz nastepuje pytanie ... Czy bedzie pasował od mazdy mx3 1.8 v 6 ?? . Bo na stronie inter cars do probiaka nie mają . A do tej mazdy jest . I nawet tak samo wyglada . Nie mam pomyslu gdzie go kupic .
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: Maciucha »

ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
sliwka
Posty: 84
Rejestracja: 2005-06-23 11:32
Samochód: Ford Probe 2.2 Turbo
Galeria: viewtopic.php?t=10701
Lokalizacja: Rzeszow

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: sliwka »

witam mam taki problem wskaznik od temperatury wcale nie chce mi jej pokazywac jedynie wzrosnie i to tez nie zawsze jak auto dlugo postoi na sloncu gdy jest bardzo goraco czy moze to byc wina termostatu ??
mikesznowaruda
Posty: 2
Rejestracja: 2009-10-15 09:35
Samochód: PROBE II 1995 2,5 V6

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: mikesznowaruda »

witam. mamproblemik i nie wiem co jest jego przyczyna :( objawy sa nastepujace rano odpalam samochodzik i jade do pracy skacze mi temperatura wody i nie mam cieplego powietrza z nadmuchu jak wracam z pracy temperatura wody w normie a nadmuch albo zimny albo cieply zalezy jak mu sie chce.
sprawdzilem czy nie ma gdzies wyciekow wody i nic nie zauwazylem uzupelnilem plyn chlodzenia odpalam samochud temperatura w normie a nadmuch robi sie cieply dopiero jak go pokrece do 4000-6000 i pozniej musze trzymac na 2000 zeby lecialo cieple powietrze.
Moje pytanie brzmi czy moze byc to pompa wody???
Czy przez pompe wody moze ubywac płyn chlodzenia???
Czy poprzez zepsuta pompe wody moze nie byc cieplego nawiewu???

Mam nadzieje ze ktos udzieli mi jakiejs odpowiedzi, dziekuje i pozdrawiam
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: derek »

sliwka pisze:witam mam taki problem wskaznik od temperatury wcale nie chce mi jej pokazywac jedynie wzrosnie i to tez nie zawsze jak auto dlugo postoi na sloncu gdy jest bardzo goraco czy moze to byc wina termostatu ??

stawiałbym na czujnik od wskaznika... ale jesli nie masz tez ogrzewania to uszkodzony termostat
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Awatar użytkownika
wazir
Posty: 71
Rejestracja: 2009-01-15 15:38
Samochód: Probe USA 2.5 V6 GT
Lokalizacja: Białystok

Re: termostat i pompa wody,

Post autor: wazir »

mikesznowaruda pisze:Czy przez pompe wody moze ubywac płyn chlodzenia???
Czy poprzez zepsuta pompe wody moze nie byc cieplego nawiewu???
Przez pompe wody może cieć a jak bardzo to zaraz ci powiem: miałem tak u siebie że do zbiorniczka dolewałem wody a z pompy sobie ciureczkiem wyciekało. Moze na 100 km musiałem dolac 5L albo i wiecej...
A co do drugiego pytania to wydaje mi sie ze to nie przyczyna, pompa wody chodzi cały czas wiec caly czas masz obieg długi krutki ale jest... :wink: Pozatym wskazówka moze se latac bo czujnik padniety albo styk słaby. A jeśli chodzi o te ogrzewanie że raz jest a raz nie ma to może gdzieś masz lekko nadpękniętą rurke on podcisnien albo nieszczelną i sobie szaleje. W końcu sterowanie nagrzewaniem masz na podcisnienia.
Ale to tylko takie moje domysły :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”