hamulec reczny

Awatar użytkownika
Loganos69
Klubowicz
Posty: 243
Rejestracja: 2017-07-18 15:54
Samochód: Ford Probe '89, 2.2T
Galeria: viewtopic.php?t=24241
Lokalizacja: Tarnów

Re: hamulec reczny

Post autor: Loganos69 »

Pisałem, że chemią były potraktowane jaką nie wiem - jedynie widziałem, że w czymś pływają, więc raczej w środku nie były piaskowane, bo wiele by nie zostało...

Woda się dostaje, jak masz stare ogumienie, a na nowym też jest szansa jak się źle gumki założy wystarczy, że gdzieś się podwinie - ale nie zakładam, że tak u Ciebie było chociaż znam magików co i to potrafią spie....



Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: hamulec reczny

Post autor: Benet »

Włączę się do dyskusji i powiem tak: zaciski w Probe obojętnie jakiej generacji są jakieś niedorobione. U mnie w 2 genie problem jest zupełnie odwrotny. Ręczny hamuje mocniej od zasadniczego :lol: Różnica jest dosyć duża. Z racji tego, że oba koła hamują równo to diagnosta nie mógł nic mi zrobić ale marudził pod nosem, że tak nie powinno być.
Ostatnio zmieniony 2018-02-02 19:36 przez Benet, łącznie zmieniany 1 raz.
Probe 96' 2.0 EURO
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: hamulec reczny

Post autor: Romas »

toć ręczny powinien stawiać koło dęba na rolkach wiec nie wiem co diagnosta wcześniej ćpał :D
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: hamulec reczny

Post autor: adrian_seki »

powinien a tego nie robi...

Dobra inaczej :

- dziś po dokładniejszym zapoznaniem się z tematem troszkę się poprawiło.

1) zacisku pracują lekko i się ruszają na prowadnicach i klockach.
2) Linki chodzą bardzo lekko i symetrycznie
3) dzwignia zacisku pracuje płynnie i lekko

W moim przypadku problemem okazało się, że źle zamocowałem linki od ręcznego przy zaciskach. Może słowo źle to przesada, po prostu linka ma gwint na pancerzu w celu regulacji długości linek aby były równe. Zakładałem je jakiś czas temu i założyłem tak że było centymetr gwintu jeszcze tam gdzie jest dzwignia zacisku. Przypuszczam, że było za mocno wysunięte i po zaciągnięciu ręcznego linka zapierała się o osłonę kurzową tej linki innymi słowy już bardziej nie mogła się cofnąć w pancerz. Dlatego jeden zacisk hamował stosunkowo dobrze a drugi nie.

Dziś wykręciłem pancerze z zacisku aby tylko był gwint na nakrętkę (wycofałem po 1cm z obu zacisków) dzięki temu można bardziej zaciągnąć ręczny. Ręczny zrobiłem tak że aby obrócić koło trzeba było lekko popchnąć ale samo się nie kreciło. Dojechałem tak 16km do domu przyczym co jakiś czas shamowałem go z 120 do 70. Po zatrzymaniu się na swiatłach auto cofało się po puszczeniu hamulca roboczego więc uważam że linki mogą tak być. Gdy zatrzymalem się na miejscu postojowym obydwa koła były bardzo gorące (GORĄCE). Po zaciągnięciu ręcznego auto już ma spory problem ruszyć a jeszcze się musi klocek ułożyć na jednej stronie do tarczy (na oko 80% powierzchni klocka hamuje)

Zobaczymy za tydzień dwa ale chyba to była usterka moja. Później zobaczymy czy będzie blokował koła oraz powiem wam siłę hamowania na przeglądzie (poprzednio było ok 600 i 800kN na koła tylne

Aktualnie podniosłem auto i odkręcałem nakrętkę kół na zaciągniętym ręcznym i koło stało dęba.
Ostatnio zmieniony 2018-02-02 21:22 przez adrian_seki, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: hamulec reczny

Post autor: Romas »

Jak koła miałeś gorące to masz zbyt mocno napięte linki i odpuść bo w przeciwnym razie mozesz się zdziwić na jakimś zakręcie. w taki sposób spalisz tarcze,klocki i zrobisz sobie krzywdę a jak by tego było mało może się nawet co nieco zapalić ;)
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: hamulec reczny

Post autor: adrian_seki »

Witajcie :)

Miałem okazję znów walczyć ze swoim ręcznym :) Powód - zerwałem linkę :D Przy wymianie zerwanej linki wyszło na jaw, że linki nie pracują - są zapieczone w pancerzach... Było to dla mnie ciężkie do wyobrażenia bo linki wymieniałem w 2014r... ale to prawda linki praktycznie się nie ruszały i to co się szarpałem to były linki, a nie zaciski. Po wymianie linek ręczny pracuje lekko czuć naciąg wszystkich sprężyn. Jeden zacisk cofa dziwgnię do końca natomiast jeden jest tak jakby zaciągnięty - ale może coś jest uszkodzone w zacisku czego nie mogę odszukać.

Ręczny teraz trzyma i blokuje koła na piachu. Na asfalcie jedzie jednak czuć sprzęgło więc stawia znaczny opór na pewno - przyczyną były linki hamulcowe...
Ostatnio zmieniony 2018-10-22 09:04 przez adrian_seki, łącznie zmieniany 1 raz.
figaro96
Posty: 25
Rejestracja: 2017-09-13 09:30
Samochód: Probe 2.2 GT 1992r.
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna

Re: hamulec reczny

Post autor: figaro96 »

Jak w temacie rozbieram cylinderki żeby zregenerować bo ręczny da się zaciągnąć gorzej z odbiciem trzeba ręcznie przy kole odciągać. Linki nowe a zestaw naprawczy kupiłem oc mazdy 626 GD. Czy trzeba w czymś moczyć po rozłożeniu czy tylko wypiaskowac i co ze sprężynka musi być nowa czy stara da radę ? Pozdrawiam
Stephen62
Posty: 1
Rejestracja: 2019-01-16 09:45

Re: hamulec reczny

Post autor: Stephen62 »

Właśnie sam nie wiem jak to z tym jest. Też mi czasem zacina się.
_____
http://aac.com.pl/2018/12/11/jak-wybier ... la-siebie/
Karolin55
Posty: 1
Rejestracja: 2019-02-27 09:58

Re: hamulec reczny

Post autor: Karolin55 »

Jeśli coś szwankuje to od razu trzeba naprawiać. Hamulec ręczny to poważna sprawa.
___
https://www.beactive.pl/forum
Ostry7
Posty: 21
Rejestracja: 2021-12-01 12:43

Re: hamulec reczny

Post autor: Ostry7 »

Panowie pomóżcie #-o
Przeszukałem już chyba cały internet o te zamienniki lewej linki od ręcznego i nie mogę znaleźć. Stronka zamiast tej yazuki z forum podsunęła mi taką
https://www.autoczescionline24.pl/japan ... 99309.html

Czy to spasuje ? (Probek I gen 1991 2.2 GT)

A może ktoś ma coś na zbyciu ?

Btw linkę tak czy tak chcę zrobić ale czy brak jednej dyskwalifikuje na przeglądzie ? :|
Ostatnio zmieniony 2022-04-14 16:24 przez Ostry7, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Probe I 2.2 GT 1991
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: hamulec reczny

Post autor: Maxxum »

Wygląda jak ta która kupowałem i która jest tu :arrow: viewtopic.php?t=8458&start=75

Znalazłem jeszcze o takim samym symbolu na ERLI.PL za 81,01 ale za to przesyłka połowę tańsza od tej co podałeś w linku ;)

Jak zakupisz ewentualnie to potwierdź czy pasowała.
Ostatnio zmieniony 2022-04-15 19:26 przez Maxxum, łącznie zmieniany 2 razy.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Ostry7
Posty: 21
Rejestracja: 2021-12-01 12:43

Re: hamulec reczny

Post autor: Ostry7 »

Właśnie założyli, spasowała :) . Na prawo spasowała taka : https://esamochodoweczesci.pl/czesci-sa ... 90571.aspx

W wolnej chwili wrzucę do tematu z nr części :idea:
Ford Probe I 2.2 GT 1991
Awatar użytkownika
karakan
Posty: 469
Rejestracja: 2016-08-29 23:14
Samochód: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Galeria: viewtopic.php?t=24755
Lokalizacja: Warszawa/Lubin

Re: hamulec reczny

Post autor: karakan »

Przednia linka ręcznego w GT ma 233 czy 252 mm?
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA :D
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany :()

A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ ;)
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: hamulec reczny

Post autor: adrian_seki »

Panowie ja walczyłem z ręcznym 10 lat....

Długość linki nie ma znaczenia bo i tak je sobie tam ułożysz jak pasuje. Linki dostępne na rynku to dziadostwo. Linki są gołe we wnątrz bez uszczelnień i na zagięciach po roku się zacierają od rdzy i piachu.

Z zaciskami od kogoś na forum kupiłem też linki (w sumie to linki dał mi gratis do zacisków) oryginalne linki są w 100% szczelne i zaprasowane mają gumki po obu stronach. Nie mapiętam czy podglądałem czy linka jest pokryta plastikiem bo było zaprasowane. Moje te co kupiłem miały w środku jeszcze smar albo może ktoś je smarował.

Tak wiec odradzam kupowanie linek dostępnych na rynku bo robota jest na 1 rok max 2lata a póżniej urywałem linkę środkową.

Jak ktoś chce to mam droglą linkę środkową trw bo ostatnio jak mi pękło ty kupiłem droższą ale okazało się że zerwałem linkę do koła :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”