ABS

Awatar użytkownika
karakan
Posty: 434
Rejestracja: 2016-08-29 23:14
Car: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Gallery: viewtopic.php?t=24755
Lokalizacja: Warszawa/Lubin

Re: ABS

Post autor: karakan »

Wymiana koronki na nową nie pomogła, mam na naklejce na drzwiach grudzień 1991 - może dysponując tą informacją ktoś pomoże w intepretacji kodów z nagrania? Tam nie mogło być 11.

http://www.performanceprobe.com/doityou ... php?app=89
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA :D
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany :()

A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ ;)
Awatar użytkownika
karakan
Posty: 434
Rejestracja: 2016-08-29 23:14
Car: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Gallery: viewtopic.php?t=24755
Lokalizacja: Warszawa/Lubin

Re: ABS

Post autor: karakan »

Odebrałem auto od mechanika, koronka ABS wymieniona, zmieniło się tyle, że błąd ABS pojawia się przy 165 km/h zamiast przy 105 km/h jak wcześniej. Podobno czujnik ABS jest walnięty. Trzeba będzie wymienić, ale już raczej nie u niego, bo auto odebrałem z porysowanym lusterkiem i zderzakiem :?
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA :D
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany :()

A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ ;)
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5184
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: ABS

Post autor: Romas »

no to domagaj się swojego, i nie odpuszczaj
PiOOtReKk
Posty: 82
Rejestracja: 2013-01-27 19:15

Re: ABS

Post autor: PiOOtReKk »

Panowie pomoże Ktoś w rozszyfrowaniu błędów?
Postanowiłem w końcu zabrać się za świecący ANTI-LOCK,podłączyłem analogowy miernik w odpowiednie gniazdo i wyszło to co widać na poniższym filmiku.
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.
https://youtu.be/zkp1tX89O6U
adrian_seki
Posty: 885
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: ABS

Post autor: adrian_seki »

Witaj

Ktoś by musiął się wyowiedzieć bo to już inna sprawa ale masz tak jak u mnie czyli impulsem są stany niskie czyli 0V i wg mojego odczytu masz błedy:
-14
-22
-53
PiOOtReKk
Posty: 82
Rejestracja: 2013-01-27 19:15

Re: ABS

Post autor: PiOOtReKk »

Czyli:
14-Lewy tył
22-solenoid valve
53-motor relay
Gdzie te podzespoły znajdę?pomijając 14tke bo to oczywiste.
adrian_seki
Posty: 885
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: ABS

Post autor: adrian_seki »

Ja nie wiem :)
Awatar użytkownika
dudus
Klubowicz
Posty: 74
Rejestracja: 2008-08-24 16:45
Car: Ford PROBE GT '90
Lokalizacja: Klucze
Kontakt:

Re: ABS

Post autor: dudus »

Witam.
Borykam się z niedziałającym ABS. Idąc po kolei według napisanych w service manual'u punktach testu, doszedłem do momentu odłączenia pinu masowego z wtyczki przy pompie ABS.
Okazuje się że w moim wypadku wtyczka ma 6 pinów (1 gen 90') a w serwisówce w tym roczniku jest wtyk 9 pinowy, roczniki 92 i w górę maja zupełnie inną wtyczkę (8 pin).
Pytanie moje brzmi, czy ktoś posiada schemat połączenia komputera ABS z pompą, 6 żyłową wiązką??
Image00001.jpg
zoom.jpg
kolory w wiązce tej wtyczki - Y/W, Y/R, Y/GN, BL, BR.

Co z "wiszącymi" 2K (BL/BK) i 2I (GN/R) które odpowiadają za podanie informacji o ciśnieniu w układzie ABS?
I oczywiście co z przewodem BK (masowym)
Może ktoś wie gdzie w pompie znajdują się czujniki od wysokiego i niskiego ciśnienia.

Pozdrawiam


Chyba znalazłem odpowiedz - do marca 1991 były stosowane 9 pinowe, 6 zaworowe pompy ABS z "wyprowadzeniem" czujników ciśnienia, potem zostały zastąpione 6 pinowymi i 4 zaworowymi pompami nowszej generacji. Nie jestem pewien ale może mam pomieszane te dwa rozwiązania.
ABS_89-91.jpg
Dalej mam byki w ABS'ie, ale wiem przynajmniej w którą stronę iść :).

dodano:
A tutaj następny schemat ABS - Tym się kierowałem od początku napraw.
Image00004.jpg
Jestem w rozterce :)
Mam nadzieję że tam gdzie w "normalnych" probasowych układach ABS idzie wiązka od zaworów, u mnie będą tylko przewody od czujników ciśnienia.
Na bank będzie fotorelacja, bo mam z tym trochę problemów
Ostatnio zmieniony 2020-10-12 07:15 przez dudus, łącznie zmieniany 4 razy.
Jeszcze jest Czarna Perła - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP 😁
Awatar użytkownika
07dolega
Posty: 120
Rejestracja: 2018-11-05 07:39
Car: Ford, Probe LX
Kontakt:

Re: ABS

Post autor: 07dolega »

Kurde jak widzę ile ludzie mają problemów z ABS-em to nawet do niego nie podchodzę ;p

Choć u mnie ABS działa tylko pompa ABS bardzo dziwnie i głośno chodzi, da się ją zregenerować czy trzeba szukać nowej?
Awatar użytkownika
Bogusieg
Posty: 81
Rejestracja: 2019-01-14 09:02
Car: Probe 2.2 GT I gen. 91r
Gallery: viewtopic.php?t=24903
Lokalizacja: Kłodawa /Wlkp

Re: ABS

Post autor: Bogusieg »

07dolega pisze: 2020-10-12 09:11 Kurde jak widzę ile ludzie mają problemów z ABS-em to nawet do niego nie podchodzę ;p

Choć u mnie ABS działa tylko pompa ABS bardzo dziwnie i głośno chodzi, da się ją zregenerować czy trzeba szukać nowej?
Ten typ już tak chyba ma, u mnie też ABS śmiga, a pompa wydaje dźwięki jak stara sieczkarnia :mrgreen:
Probe 2.2 GT I gen. 91r.
Awatar użytkownika
dudus
Klubowicz
Posty: 74
Rejestracja: 2008-08-24 16:45
Car: Ford PROBE GT '90
Lokalizacja: Klucze
Kontakt:

Re: ABS

Post autor: dudus »

Panowie i Panie, jestem OSŁEM.
Przepraszam bardzo, ale wprowadziłem Was w błąd.
Wtyczka 6 pinowa jest to połączenie wiązki z wtyczki 9 pinowej (tej która widnieje w książce) z zaworami wewnątrz pompy.
Pompy sprzed marca 91 maja w sobie 6 zaworów i właśnie do nich jest ta wtyczka.
Z czystego lenistwa i może z chronicznego braku czasu dorwałem wtyczki te które widziałem z góry pomiędzy filtrem powietrza a cewką zapłonową.
Nie mogąc dojść ładu i składu z kolorami, drążyłem temat. Po półtorej tygodnia "pozyskałem" trochę czasu. Aby dokładniej widzieć pompę, zdemontowałem filtr powietrza i......
Nosz k.... ... , wyzywając na siebie odkryłem, że pod filtrem siedzi sobie......
IMG_20201017_175021.jpg
wtyczka 9 pinowa zasilająca wszystko co związane ze sterowaniem pompy ABS.
Jeszcze raz Was przepraszam za zamęt.
Niestety z przeprowadzonego testu wynika że mam uwalony moduł ABS.
Postaram się wrzucić tutaj co dalej się dzieje u mnie z tym tematem.
Na razie jest mi po prostu wstyd i tyle

Pozdrawiam
Osioł
Jeszcze jest Czarna Perła - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP 😁
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3604
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Car: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Gallery: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: ABS

Post autor: Maxxum »

Mylić się - jest rzeczą ludzką. Pod maską Probe jest tak napakowane wszystkiego że ciężko do wielu rzeczy dotrzeć. Ja nawet kupiłem swego czasu kamerkę endoskopową w tym celu 😉
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
karakan
Posty: 434
Rejestracja: 2016-08-29 23:14
Car: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Gallery: viewtopic.php?t=24755
Lokalizacja: Warszawa/Lubin

Re: ABS

Post autor: karakan »

oj tak, widać że japońskie małe rączki maczały w tym palce :D
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA :D
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany :()

A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ ;)
Awatar użytkownika
dudus
Klubowicz
Posty: 74
Rejestracja: 2008-08-24 16:45
Car: Ford PROBE GT '90
Lokalizacja: Klucze
Kontakt:

Re: ABS

Post autor: dudus »

Ze względu na bardzo złożony proces napraw, a i może bardziej fakt,że mam potężne problemy z moim ABS'em, w dziale FAQ oddałem do Waszych rąk, swój poradnik o tym systemie.
Całość opracowania jest przeznaczona do Fordów PROBE (1989-91).
viewtopic.php?f=5&t=25499
Jeżeli ktoś był by chętny do ogarnięcia reszty roczników to mielibyśmy całość :).
Pozdrawiam
Jeszcze jest Czarna Perła - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP 😁
adrian_seki
Posty: 885
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: ABS

Post autor: adrian_seki »

Ja mam pytanie o reduktor na przedniej ścianie grodziowej na tylne zaciski. Czy ten element jest awaryjny? Nie wiem jaki element jednostki jest wyświetlany ale na na sprawdzeniu wyskoczyło mi że siła hamowania przedniej osi to ok 2,5 nie wiem tony czy kN na coś tam a na tyle jest tylko ok 0,3-0,5 na obu kołach. podobna sytuacja z ręcznym. I pytanie teraz czy to może byc ten reduktor czy winy szukać gdzieś indziej?

Teoretycznie układ jest odpowietrzony, zaciski były czyszczone max 2 lata temu (tłoczki gumki nowe) , łożyska igiełkowe ręcznego tez są ok ręczny odbija itd - zanim wydłubię pół auta stwierdziłem, ze może lepiej wcześniej zapytać bo jakoś nie mam punktu zaczepienia :) Podczas jazdy wyczuwa się że tarcze są ciepłe, przy mocniejszym hamowaniu ciepłe również sa i felgi oczywiscie tylne.
Ostatnio zmieniony 2021-02-20 10:05 przez adrian_seki, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
07dolega
Posty: 120
Rejestracja: 2018-11-05 07:39
Car: Ford, Probe LX
Kontakt:

Re: ABS

Post autor: 07dolega »

Reduktor siły hamowania nie ma nic wspólnego z hamulcem ręcznym. Więc jeżeli przy obu sposobach hamowania pokazuje tyle samo to wina leży gdzie indziej.
adrian_seki
Posty: 885
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: ABS

Post autor: adrian_seki »

Dziś pogrzebałem trochę przy zaciskach - poprawiłem trochę tłoczek (wykręciłem go) aby skosować luz na tej dzwigni od linki i byłem sprawdzić... Przednie koła 3kN oba i tylne mają 0,8 do 0,9 kN równomiernie się rozkłada siła na dwa koła ale ma tylko 0,8 w porywach do 0,9 na hamulcu roboczym oraz na hamulcu ręcznym. Czy macie pomysł gdzie szukać problemu ? Czy może to być faktycznie reduktor na przedniej grodzi i za mało daje ciśnienia na tył? Czy to kwestia klocków i tarczy? Zaciski pracują płynnie tłoczki wszystko chodzi.
Awatar użytkownika
karakan
Posty: 434
Rejestracja: 2016-08-29 23:14
Car: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Gallery: viewtopic.php?t=24755
Lokalizacja: Warszawa/Lubin

Re: ABS

Post autor: karakan »

A skąd wiesz, że ma być więcej?
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA :D
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany :()

A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ ;)
adrian_seki
Posty: 885
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: ABS

Post autor: adrian_seki »

Ja nie wiem - diagnosta mówi że słabo hamuje... ktoś wie ile powinno być? Pytam się go czy widział w dowodzie ile ma lat to auto. Mówię że przy tej ilości pracy to i tak jestem zadowolony że równo hamuje :D. No ale skoro ktoś uważa że słabo i nie chce podbić przeglądu - jakieś argumenty? Bo ja nie mam :D tył hamuje o 1/3 słabiej niż przód w końcu silnik ma z przodu więc dla mnie nic dziwnego - ale gadaj z takim :D
Ostatnio zmieniony 2021-03-05 18:53 przez adrian_seki, łącznie zmieniany 3 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”