hamulec reczny

Awatar użytkownika
Loganos69
Klubowicz
Posty: 184
Rejestracja: 2017-07-18 15:54
Car: Ford Probe '89, 2.2T
Gallery: viewtopic.php?t=24241
Lokalizacja: Tarnów

Re: hamulec reczny

Post autor: Loganos69 » 2018-02-02 08:04

Pisałem, że chemią były potraktowane jaką nie wiem - jedynie widziałem, że w czymś pływają, więc raczej w środku nie były piaskowane, bo wiele by nie zostało...

Woda się dostaje, jak masz stare ogumienie, a na nowym też jest szansa jak się źle gumki założy wystarczy, że gdzieś się podwinie - ale nie zakładam, że tak u Ciebie było chociaż znam magików co i to potrafią spie....



Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "

Awatar użytkownika
Benet
Posty: 456
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Car: Ford Probe 96' 2.0
Gallery: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: hamulec reczny

Post autor: Benet » 2018-02-02 10:34

Włączę się do dyskusji i powiem tak: zaciski w Probe obojętnie jakiej generacji są jakieś niedorobione. U mnie w 2 genie problem jest zupełnie odwrotny. Ręczny hamuje mocniej od zasadniczego :lol: Różnica jest dosyć duża. Z racji tego, że oba koła hamują równo to diagnosta nie mógł nic mi zrobić ale marudził pod nosem, że tak nie powinno być.
Ostatnio zmieniony 2018-02-02 19:36 przez Benet, łącznie zmieniany 1 raz.
Probe 96' 2.0 EURO

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 4920
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: hamulec reczny

Post autor: Romas » 2018-02-02 19:20

toć ręczny powinien stawiać koło dęba na rolkach wiec nie wiem co diagnosta wcześniej ćpał :D

adrian_seki
Posty: 860
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: hamulec reczny

Post autor: adrian_seki » 2018-02-02 21:19

powinien a tego nie robi...

Dobra inaczej :

- dziś po dokładniejszym zapoznaniem się z tematem troszkę się poprawiło.

1) zacisku pracują lekko i się ruszają na prowadnicach i klockach.
2) Linki chodzą bardzo lekko i symetrycznie
3) dzwignia zacisku pracuje płynnie i lekko

W moim przypadku problemem okazało się, że źle zamocowałem linki od ręcznego przy zaciskach. Może słowo źle to przesada, po prostu linka ma gwint na pancerzu w celu regulacji długości linek aby były równe. Zakładałem je jakiś czas temu i założyłem tak że było centymetr gwintu jeszcze tam gdzie jest dzwignia zacisku. Przypuszczam, że było za mocno wysunięte i po zaciągnięciu ręcznego linka zapierała się o osłonę kurzową tej linki innymi słowy już bardziej nie mogła się cofnąć w pancerz. Dlatego jeden zacisk hamował stosunkowo dobrze a drugi nie.

Dziś wykręciłem pancerze z zacisku aby tylko był gwint na nakrętkę (wycofałem po 1cm z obu zacisków) dzięki temu można bardziej zaciągnąć ręczny. Ręczny zrobiłem tak że aby obrócić koło trzeba było lekko popchnąć ale samo się nie kreciło. Dojechałem tak 16km do domu przyczym co jakiś czas shamowałem go z 120 do 70. Po zatrzymaniu się na swiatłach auto cofało się po puszczeniu hamulca roboczego więc uważam że linki mogą tak być. Gdy zatrzymalem się na miejscu postojowym obydwa koła były bardzo gorące (GORĄCE). Po zaciągnięciu ręcznego auto już ma spory problem ruszyć a jeszcze się musi klocek ułożyć na jednej stronie do tarczy (na oko 80% powierzchni klocka hamuje)

Zobaczymy za tydzień dwa ale chyba to była usterka moja. Później zobaczymy czy będzie blokował koła oraz powiem wam siłę hamowania na przeglądzie (poprzednio było ok 600 i 800kN na koła tylne

Aktualnie podniosłem auto i odkręcałem nakrętkę kół na zaciągniętym ręcznym i koło stało dęba.
Ostatnio zmieniony 2018-02-02 21:22 przez adrian_seki, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 4920
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: hamulec reczny

Post autor: Romas » 2018-02-05 17:38

Jak koła miałeś gorące to masz zbyt mocno napięte linki i odpuść bo w przeciwnym razie mozesz się zdziwić na jakimś zakręcie. w taki sposób spalisz tarcze,klocki i zrobisz sobie krzywdę a jak by tego było mało może się nawet co nieco zapalić ;)

adrian_seki
Posty: 860
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Car: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Gallery: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: hamulec reczny

Post autor: adrian_seki » 2018-10-22 09:03

Witajcie :)

Miałem okazję znów walczyć ze swoim ręcznym :) Powód - zerwałem linkę :D Przy wymianie zerwanej linki wyszło na jaw, że linki nie pracują - są zapieczone w pancerzach... Było to dla mnie ciężkie do wyobrażenia bo linki wymieniałem w 2014r... ale to prawda linki praktycznie się nie ruszały i to co się szarpałem to były linki, a nie zaciski. Po wymianie linek ręczny pracuje lekko czuć naciąg wszystkich sprężyn. Jeden zacisk cofa dziwgnię do końca natomiast jeden jest tak jakby zaciągnięty - ale może coś jest uszkodzone w zacisku czego nie mogę odszukać.

Ręczny teraz trzyma i blokuje koła na piachu. Na asfalcie jedzie jednak czuć sprzęgło więc stawia znaczny opór na pewno - przyczyną były linki hamulcowe...
Ostatnio zmieniony 2018-10-22 09:04 przez adrian_seki, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”