Jaki płyn hamulcowy?

Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Gallery: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH » 2006-01-30 10:40

A ja odpowiem na to pytanie: czerwony
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93

Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Gallery: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo » 2006-01-30 11:13

Tak jak większość już mówiła, kup DOT 4.
Jednak jeśli masz możliwość to po prostu wymień już cały płyn w układzie.
Ze względu na to, że hydrol potrafi absorbować wodę i traci po jakimś czasie swoje właściwości, powinno się go wymieniać jak każdy inny płyn, z tym że co dwa lata. Tak przynajmniej wyczytałem już kilka razy.

Przykro mi bardzo, ale wyleciały z tego wątku posty nie na temat.
Ostatnio zmieniony 2006-01-30 14:56 przez Voodoo, łącznie zmieniany 1 raz.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.

Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Car: '99 Corvette
Gallery: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX » 2006-01-30 18:03

Witam,

Ja na korku mam napisane "DOT 3 only" i taki dolałem. BTW: Na opakowaniu mojego DOT 3 było napisane, że DOT 3 i DOT 4 można mieszać ze sobą.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl

KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Gallery: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI » 2006-01-30 23:07

A ja bym zapodał po uprzednim zlaniu wszystkiego DOT5 temperatura wrzenia przeszło 300 stopni daje gwarancje że przy ostrym hamowaniu np.180km/h nie zagotuje nam się płyn.

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Car: Mazda RX8 Renesis '06
Gallery: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad » 2006-01-31 11:29

Dokładnie to miałem pisać ale stwierdziłem że mnie zbesztają za głupie pomysły.

Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Car: '99 Corvette
Gallery: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX » 2006-01-31 16:14

Witam,

To dobry pomysł. Warto to zrobić jak ktoś lubi ostrzej pojeździć.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl

Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Car: brak
Lokalizacja: Sin City

Jaki płyn hamulcowy?

Post autor: KITT » 2006-11-09 08:28

Witam. 8)

Słuchajcie, muszę dolać płynu hamulcowego bo mi jakoś wyparował... :wink: Pytanie tylko co mam dolać. W instrukcji podają DOT-4, ale będąc w sklepie sprawdziłem ten płyn i ma inny kolor niż ten który jest w moim Probe. Może ktoś może określić jaki płyn jest u mnie i jakiego powinienem dolać.

Poniżej zdjęcie mojego płynu:

Obrazek

Dziękuję. :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Car: I GT
Gallery: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha » 2006-11-09 10:56

Nie wyparował, tylko masz gdzieś wyciek lub zużyte klocki. Ten w strykawce tak wygląda (jest bardziej żółty) ponieważ jest zużyty.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:

Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Car: brak
Lokalizacja: Sin City

Post autor: KITT » 2006-11-09 14:32

Wiem wiem, to normalne że w miarę upływu klocków płynu ubywa. Dałem przecież odpowiednią ikonkę. :wink: Kolor jest ok, płyn wygląda na nowy. Widziałem w sklepie jakiś płyn Shella o podobnym kolorze.
Obrazek

Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Car: I GT
Gallery: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha » 2006-11-09 14:49

KITT pisze:Wiem wiem, to normalne że w miarę upływu klocków płynu ubywa. Dałem przecież odpowiednią ikonkę. :wink: Kolor jest ok, płyn wygląda na nowy. Widziałem w sklepie jakiś płyn Shella o podobnym kolorze.
Śpoko, śpoko :wink:
Nowe DOT-4 z reguły są jaśniejsze
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:

Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Car: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada » 2006-11-09 17:54

W większości przypadków płyny typu DOT ze sobą są mieszalne więc nie powinno być większych problemów.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2006-11-09 19:44

Ale ponieważ w mniejszości nie są mieszalne, więc bezpieczniej przyjąć, że ogólnie nie są :roll:

:arrow: http://www.vtr.org/maintain/brake-fluids.shtml
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
Koszyk
Posty: 382
Rejestracja: 2005-12-12 23:00
Car: Ford Probe, Dodge Ram, Fiat Uno, Renualt Kangoo
Gallery: viewtopic.php?t=9264
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: Koszyk » 2006-11-10 01:25

Nie lepiej wymienić cały płyn? Ja tak zrobiłem z 3 tygodnie temu. Kupiłem DOT 4 za max 8 zł (pojemność pół litra) i czas wymiany to 30 min. Spokój na ładnych parę tysięcy kilometrów...
2,5 V6 `95
Obecne zmiany: Ciemne szyby, car audio, progi wewnętrzne, wydech 2,5 cala z nierdzewki+ największy komin na rynku wsadzony na ukos by KMS, dolot, silnik klze 200KM od mazdy, stroboskopy, zegary AFR i VACU, piękne fele...cdn

Awatar użytkownika
Marcos
Posty: 778
Rejestracja: 2004-03-01 17:31
Gallery: viewtopic.php?t=5568
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Marcos » 2006-11-10 17:07

jak juz jest taki temat to sie tutaj spytam. mam kupiony płyn dot 5,1 czy jak zleje stary i naleje tego nic sie nie stanie?? bo słyszałem ze moga sie rozciec jakies przewody czy uszczelki.
co o tym sądzicie??
GG:9377317 white GT1 90'

Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Car: I GT
Gallery: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha » 2006-11-10 20:03

Marcos pisze:jak juz jest taki temat to sie tutaj spytam. mam kupiony płyn dot 5,1 czy jak zleje stary i naleje tego nic sie nie stanie?? bo słyszałem ze moga sie rozciec jakies przewody czy uszczelki.
co o tym sądzicie??
Z tego co słyszałem to może rozpuszczać uszczelki, ale pewności nie mam.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:

Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Car: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Odpowietrzanie i ABS.

Post autor: archeolog » 2009-08-10 12:16

A jak mam wypiętego kompa od Absu bo wariował ?
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===

rokfor
Posty: 25
Rejestracja: 2007-06-21 12:05
Car: probe2 '95 2,5
Lokalizacja: Elbląg

Re: Odpowietrzanie i ABS.

Post autor: rokfor » 2009-10-15 22:14

Witam. Mam takie pytanie. Dziś wymieniałem płyn hamulcowy i mimo tego, że przepuściłem przez układ z pół litra tego płynu zauważyłem że pojawiła się już w tym świeżym płynie jakaś ciemna zawiesina(wcześniej jej w zbiorniczku nie było, widocznie wypływała w trakcie "pompowania" pedałem hamulca). Po jeździe próbnej kompletnie zmieszała się z płynem i nadała jemu kolor szaro-zielony. Skąd ta zawiesina mogła wypłynąć i w skutek czego?

Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Car: Probe 2.2 GT 92r.
Gallery: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: ABS (wymiana płynu hamulcowego)

Post autor: Prezes » 2009-11-14 00:12

P.I.M.P.O napisał:
musicie pamiętać żeby przekręcić kluczyk w stacyjce przed rozpoczęciem odpowietrzania układu z ABS! wtedy pompa ABS się uruchamia - bez tego nie odpowietrzycie dobrze hamulców
Też o tym nie wiedziałem ale zastosowałem ostatnio tę metodę. Najlepsze jest to, że byłem zmuszony odpowietrzac w warsztacie bo nie miałem już czasu żeby się sam w to bawic i jak powiedziałem o tym mechanikowi to gały zrobił i powiedział: ''pierwsze słyszę :shock: '' Jezu co za cymbały... obiecałem sobie że od tej pory wszystko będe robił sam i nie oddam już mojego Probka w niczyje łapy.
Jako ciekawostkę odnośnie jedynek (ale głowy sobie za to nie dam urwac :wink: ) wyczytałem w jednej z serwisówek (Chiltona bodajże), że układ hamulcowy Probka jest ''diagonaly'' czy coś w tym stylu, kurde nie za bardzo dobrze znam angielski :newcolor: i że jak odpowietrzamy np. prawe tylne to potem trzeba lewe przednie, potem lewe tylne i prawe przednie. Można też zacząc od lewego tylnego. Nie wiem co to dokładnie oznacza ale bylo napisane grubszym drukiem a więc jest chyba ważne. Czytał może ktoś coś o tym albo wie na ten temat i może to potwierdzic co to wogóle oznacza i w jakim celu miałoby się tak odpowietrzac? :roll:
Co do Twojego pytania Rokfor to nie mam na razie zielonego pojęcia.. spróbuj może jeszcze trochę tego płynu przepuścic przez układ, może to coś da..
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”

Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Gallery: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Re: ABS (wymiana płynu hamulcowego)

Post autor: vitek » 2009-11-14 07:06

diagonalny (łc. diagonalis ‘przekątna’ z gr. diagónios) charakteryzujący się układem ukośnym.
Prezes1986 pisze:...i że jak odpowietrzamy np. prawe tylne to potem trzeba lewe przednie, potem lewe tylne i prawe przednie.
Dokładnie o to chodzi (zaczyna się od koła, które znajduje się najdalej od pompy hamulcowej)
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX

Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Car: Probe 2.2 GT 92r.
Gallery: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: ABS (wymiana płynu hamulcowego)

Post autor: Prezes » 2009-11-15 12:08

Aha czyli wszystko jasne. :) Szkoda, że tego też w warsztacie nie wiedzieli :evil:
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”

Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Car: v
Lokalizacja: Łódź

Re: ABS (wymiana płynu hamulcowego)

Post autor: Luna » 2011-01-19 03:34

Też teraz będę musial wymienić płyn hamulcowy przy okazji regeneracji zacisku. Przeczytałem post od początku i nadal nie wiem jak to samemu zrobić. W autach bez abs-u zawsze robiłem sobie sam ( brat naciskal hamulec ) i wszystko bylo ok, bo dużej filozofii tu nie ma, ale tak jak napisałem - teraz to już zgłupiałem. Do abs-u jest oddzielny zbiornik i jak? Oba będą sie odpowietrzać razem? Czy one się jakoś łączą? Bo nie wydaje mi się żeby były oddzielne i co ma do tego przekręcenie kluczyka? Nie lubię jak ktoś mi "grzebie" przy aucie i jak zrobię sam to wiem, że dobrze. Fajnie by było jakby ktoś opisał dokladnie krok po kroku jak to zrobić - oczywiście ktoś kto sam to robił.
Taka sytuacja...

Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Car: Probe 2.2 GT 92r.
Gallery: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: ABS (wymiana płynu hamulcowego)

Post autor: Prezes » 2011-01-19 23:26

Spokojnie możesz sam zrobic. Tylko należy pamiętac o tym, żeby przed operacją przekręcic kluczyk w pozycję zapłonu a wszystko inne robisz tak jak w normalnym aucie bez abs-u. Ja jak miałem odpowietrzane to mi abs nie działał a teraz kiedy uruchomiłem pompę to nic już nie poprawiałem i efektywnośc hamowania wcale się nie obniżyła. I pamiętaj jeszcze, że dlatego odpowietrzamy ''na ukos'' bo lewe tylne i prawe przednie, oraz prawe tylne i lewe przednie koła są na oddzielnych ( tych samych dla danej pary ) przewodach.
No i masz tu małe ''how to'' :wink: .
Obrazek Obrazek Obrazek
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”

Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Car: v
Lokalizacja: Łódź

Re: ABS (wymiana płynu hamulcowego)

Post autor: Luna » 2011-01-20 01:06

Bardzo dziekuje za wklejenie tych skanów lecz tam jest opisana tylko zasada działania hamulców i procedura wymiany czyli jak wymienić płyn i jak pompować i od którego koła zaczynać itd.To akurat wszystko wiem. Nie ma tam natomiast nic o tym o co ja pytałem - co zrobić nie z płynem w zbiorniku na pompie tylko w zbiorniczku od abs-u?? To, że włączyć stacyjkę to o tym nie wiedzialem i dziękuje za podpowiedź.
Taka sytuacja...

Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Car: Probe 2.2 GT 92r.
Gallery: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: ABS (wymiana płynu hamulcowego)

Post autor: Prezes » 2011-01-20 01:19

Jeśli chodzi Ci o ten drugi zbiorniczek...
nl3lw5.jpg
zdjęcie pożyczone z innego tematu
...to jest to zbiorniczek płynu od układu hydraulicznego sprzęgła i tym się podczas odpowietrzania hebli nie przejmujesz :) .
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”

Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Car: v
Lokalizacja: Łódź

Re: ABS (wymiana płynu hamulcowego)

Post autor: Luna » 2011-01-20 01:39

W tym zbiorniczku to ja też wymienialem płyn przy okazji regeneracji wysprzęglika 8) Chodzi mi przyjacielu o ten mniejszy zbiorniczek z płynem hamulcowym, podłączonym poniżej pompy hamulcowej do pompy abs-u. Zaczynam się jak "alien" i od razu kojarzy mi się piosenka z filmu "Z archiwum X" - tajemniczy zbiorniczek :wink:
Taka sytuacja...

ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”