Strona 2 z 3

: 2006-01-30 10:40
autor: ZENiTH
A ja odpowiem na to pytanie: czerwony

: 2006-01-30 11:13
autor: Voodoo
Tak jak większość już mówiła, kup DOT 4.
Jednak jeśli masz możliwość to po prostu wymień już cały płyn w układzie.
Ze względu na to, że hydrol potrafi absorbować wodę i traci po jakimś czasie swoje właściwości, powinno się go wymieniać jak każdy inny płyn, z tym że co dwa lata. Tak przynajmniej wyczytałem już kilka razy.

Przykro mi bardzo, ale wyleciały z tego wątku posty nie na temat.

: 2006-01-30 18:03
autor: RX
Witam,

Ja na korku mam napisane "DOT 3 only" i taki dolałem. BTW: Na opakowaniu mojego DOT 3 było napisane, że DOT 3 i DOT 4 można mieszać ze sobą.

Pzdr.

: 2006-01-30 23:07
autor: KALI
A ja bym zapodał po uprzednim zlaniu wszystkiego DOT5 temperatura wrzenia przeszło 300 stopni daje gwarancje że przy ostrym hamowaniu np.180km/h nie zagotuje nam się płyn.

: 2006-01-31 11:29
autor: Sqad
Dokładnie to miałem pisać ale stwierdziłem że mnie zbesztają za głupie pomysły.

: 2006-01-31 16:14
autor: RX
Witam,

To dobry pomysł. Warto to zrobić jak ktoś lubi ostrzej pojeździć.

Pzdr.

Jaki płyn hamulcowy?

: 2006-11-09 08:28
autor: KITT
Witam. 8)

Słuchajcie, muszę dolać płynu hamulcowego bo mi jakoś wyparował... :wink: Pytanie tylko co mam dolać. W instrukcji podają DOT-4, ale będąc w sklepie sprawdziłem ten płyn i ma inny kolor niż ten który jest w moim Probe. Może ktoś może określić jaki płyn jest u mnie i jakiego powinienem dolać.

Poniżej zdjęcie mojego płynu:

Obrazek

Dziękuję. :D

: 2006-11-09 10:56
autor: Maciucha
Nie wyparował, tylko masz gdzieś wyciek lub zużyte klocki. Ten w strykawce tak wygląda (jest bardziej żółty) ponieważ jest zużyty.

: 2006-11-09 14:32
autor: KITT
Wiem wiem, to normalne że w miarę upływu klocków płynu ubywa. Dałem przecież odpowiednią ikonkę. :wink: Kolor jest ok, płyn wygląda na nowy. Widziałem w sklepie jakiś płyn Shella o podobnym kolorze.

: 2006-11-09 14:49
autor: Maciucha
KITT pisze:Wiem wiem, to normalne że w miarę upływu klocków płynu ubywa. Dałem przecież odpowiednią ikonkę. :wink: Kolor jest ok, płyn wygląda na nowy. Widziałem w sklepie jakiś płyn Shella o podobnym kolorze.
Śpoko, śpoko :wink:
Nowe DOT-4 z reguły są jaśniejsze

: 2006-11-09 17:54
autor: Ada
W większości przypadków płyny typu DOT ze sobą są mieszalne więc nie powinno być większych problemów.

: 2006-11-09 19:44
autor: Robert
Ale ponieważ w mniejszości nie są mieszalne, więc bezpieczniej przyjąć, że ogólnie nie są :roll:

:arrow: http://www.vtr.org/maintain/brake-fluids.shtml

: 2006-11-10 01:25
autor: Koszyk
Nie lepiej wymienić cały płyn? Ja tak zrobiłem z 3 tygodnie temu. Kupiłem DOT 4 za max 8 zł (pojemność pół litra) i czas wymiany to 30 min. Spokój na ładnych parę tysięcy kilometrów...

: 2006-11-10 17:07
autor: Marcos
jak juz jest taki temat to sie tutaj spytam. mam kupiony płyn dot 5,1 czy jak zleje stary i naleje tego nic sie nie stanie?? bo słyszałem ze moga sie rozciec jakies przewody czy uszczelki.
co o tym sądzicie??

: 2006-11-10 20:03
autor: Maciucha
Marcos pisze:jak juz jest taki temat to sie tutaj spytam. mam kupiony płyn dot 5,1 czy jak zleje stary i naleje tego nic sie nie stanie?? bo słyszałem ze moga sie rozciec jakies przewody czy uszczelki.
co o tym sądzicie??
Z tego co słyszałem to może rozpuszczać uszczelki, ale pewności nie mam.

Re: Odpowietrzanie i ABS.

: 2009-08-10 12:16
autor: archeolog
A jak mam wypiętego kompa od Absu bo wariował ?

Re: Odpowietrzanie i ABS.

: 2009-10-15 22:14
autor: rokfor
Witam. Mam takie pytanie. Dziś wymieniałem płyn hamulcowy i mimo tego, że przepuściłem przez układ z pół litra tego płynu zauważyłem że pojawiła się już w tym świeżym płynie jakaś ciemna zawiesina(wcześniej jej w zbiorniczku nie było, widocznie wypływała w trakcie "pompowania" pedałem hamulca). Po jeździe próbnej kompletnie zmieszała się z płynem i nadała jemu kolor szaro-zielony. Skąd ta zawiesina mogła wypłynąć i w skutek czego?

Re: ABS (wymiana płynu hamulcowego)

: 2009-11-14 00:12
autor: Prezes
P.I.M.P.O napisał:
musicie pamiętać żeby przekręcić kluczyk w stacyjce przed rozpoczęciem odpowietrzania układu z ABS! wtedy pompa ABS się uruchamia - bez tego nie odpowietrzycie dobrze hamulców
Też o tym nie wiedziałem ale zastosowałem ostatnio tę metodę. Najlepsze jest to, że byłem zmuszony odpowietrzac w warsztacie bo nie miałem już czasu żeby się sam w to bawic i jak powiedziałem o tym mechanikowi to gały zrobił i powiedział: ''pierwsze słyszę :shock: '' Jezu co za cymbały... obiecałem sobie że od tej pory wszystko będe robił sam i nie oddam już mojego Probka w niczyje łapy.
Jako ciekawostkę odnośnie jedynek (ale głowy sobie za to nie dam urwac :wink: ) wyczytałem w jednej z serwisówek (Chiltona bodajże), że układ hamulcowy Probka jest ''diagonaly'' czy coś w tym stylu, kurde nie za bardzo dobrze znam angielski :newcolor: i że jak odpowietrzamy np. prawe tylne to potem trzeba lewe przednie, potem lewe tylne i prawe przednie. Można też zacząc od lewego tylnego. Nie wiem co to dokładnie oznacza ale bylo napisane grubszym drukiem a więc jest chyba ważne. Czytał może ktoś coś o tym albo wie na ten temat i może to potwierdzic co to wogóle oznacza i w jakim celu miałoby się tak odpowietrzac? :roll:
Co do Twojego pytania Rokfor to nie mam na razie zielonego pojęcia.. spróbuj może jeszcze trochę tego płynu przepuścic przez układ, może to coś da..

Re: ABS (wymiana płynu hamulcowego)

: 2009-11-14 07:06
autor: vitek
diagonalny (łc. diagonalis ‘przekątna’ z gr. diagónios) charakteryzujący się układem ukośnym.
Prezes1986 pisze:...i że jak odpowietrzamy np. prawe tylne to potem trzeba lewe przednie, potem lewe tylne i prawe przednie.
Dokładnie o to chodzi (zaczyna się od koła, które znajduje się najdalej od pompy hamulcowej)

Re: ABS (wymiana płynu hamulcowego)

: 2009-11-15 12:08
autor: Prezes
Aha czyli wszystko jasne. :) Szkoda, że tego też w warsztacie nie wiedzieli :evil:

Re: ABS (wymiana płynu hamulcowego)

: 2011-01-19 03:34
autor: Luna
Też teraz będę musial wymienić płyn hamulcowy przy okazji regeneracji zacisku. Przeczytałem post od początku i nadal nie wiem jak to samemu zrobić. W autach bez abs-u zawsze robiłem sobie sam ( brat naciskal hamulec ) i wszystko bylo ok, bo dużej filozofii tu nie ma, ale tak jak napisałem - teraz to już zgłupiałem. Do abs-u jest oddzielny zbiornik i jak? Oba będą sie odpowietrzać razem? Czy one się jakoś łączą? Bo nie wydaje mi się żeby były oddzielne i co ma do tego przekręcenie kluczyka? Nie lubię jak ktoś mi "grzebie" przy aucie i jak zrobię sam to wiem, że dobrze. Fajnie by było jakby ktoś opisał dokladnie krok po kroku jak to zrobić - oczywiście ktoś kto sam to robił.

Re: ABS (wymiana płynu hamulcowego)

: 2011-01-19 23:26
autor: Prezes
Spokojnie możesz sam zrobic. Tylko należy pamiętac o tym, żeby przed operacją przekręcic kluczyk w pozycję zapłonu a wszystko inne robisz tak jak w normalnym aucie bez abs-u. Ja jak miałem odpowietrzane to mi abs nie działał a teraz kiedy uruchomiłem pompę to nic już nie poprawiałem i efektywnośc hamowania wcale się nie obniżyła. I pamiętaj jeszcze, że dlatego odpowietrzamy ''na ukos'' bo lewe tylne i prawe przednie, oraz prawe tylne i lewe przednie koła są na oddzielnych ( tych samych dla danej pary ) przewodach.
No i masz tu małe ''how to'' :wink: .
Obrazek Obrazek Obrazek

Re: ABS (wymiana płynu hamulcowego)

: 2011-01-20 01:06
autor: Luna
Bardzo dziekuje za wklejenie tych skanów lecz tam jest opisana tylko zasada działania hamulców i procedura wymiany czyli jak wymienić płyn i jak pompować i od którego koła zaczynać itd.To akurat wszystko wiem. Nie ma tam natomiast nic o tym o co ja pytałem - co zrobić nie z płynem w zbiorniku na pompie tylko w zbiorniczku od abs-u?? To, że włączyć stacyjkę to o tym nie wiedzialem i dziękuje za podpowiedź.

Re: ABS (wymiana płynu hamulcowego)

: 2011-01-20 01:19
autor: Prezes
Jeśli chodzi Ci o ten drugi zbiorniczek...
zdjęcie pożyczone z innego tematu
zdjęcie pożyczone z innego tematu
...to jest to zbiorniczek płynu od układu hydraulicznego sprzęgła i tym się podczas odpowietrzania hebli nie przejmujesz :) .

Re: ABS (wymiana płynu hamulcowego)

: 2011-01-20 01:39
autor: Luna
W tym zbiorniczku to ja też wymienialem płyn przy okazji regeneracji wysprzęglika 8) Chodzi mi przyjacielu o ten mniejszy zbiorniczek z płynem hamulcowym, podłączonym poniżej pompy hamulcowej do pompy abs-u. Zaczynam się jak "alien" i od razu kojarzy mi się piosenka z filmu "Z archiwum X" - tajemniczy zbiorniczek :wink: