ANTI LOCK się zapala / ABS się wyłącza po przekroczeniu ...

asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

ANTI LOCK się zapala / ABS się wyłącza po przekroczeniu ...

Post autor: asdero »

Mam ciekawy objaw i nie wiem czym to jest spowodowane. Jechałem do Cieszyna A4.
I miałem dziwny objaw. Gdy wskazówka prędkościomierza sięgnęła 140mil/h włączyła mi się kontrolka ABS. Tak się świeciła aż domomentu jak stanąłem już prawie będąc na miejscu i wyłączyłem silnik. Gdy go włączyłem ponownie było już wszystko OK. Pomyślałem sobie "ach, może coś zaśniedziało na stykach". Ale wracając do domu miałem ten sam efekt przy tch samych wskazaniach prędkościomierza. Qrcze się zastanawiam co to może być ? Czujniki ?
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Myślę że to przez przeróbkę turbo :twisted: wcześniej nie miałeś tego problemu bo twój bolid nie śmigał 225 km/h :twisted:
Słyszałem że gdy jedziesz zbyt szybko to częstotliwość impulsów jest zbyt duża i komp ABSu traktuje to jako błąd :twisted:

Pozdrawiam (wszystkich piratów drogowych) Rafał
Gość

Post autor: Gość »

Tez tak slyszalem. Czujnik ABSu ma pewna maxymalna predkosc obrotowa do ktorej jest w stanie stwiedzic czy kola sie oracaja. Jesli nie jest w stanie zdjagnozowac predkosci obrotowej to komp najprawdopodobniej odcina na wszelki wypadek ABS, czego objawem jest wlasnie zapalenie sie kontrolki AntiLock...
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Zrozumiałe by to było jakby działo się działo poza skalą, a nie na jej końcu. Nie przewidzieli, że ktoś może jechać ponad 140 mil ?
Gość

!!! ABS !!!

Post autor: Gość »

Cos mi sie podzialo z ABS'em... Przy 160 km/h zapala sie konrolka ANTI-LOCK i ABS przestaje dzialac... Aby dzialal ponownie trzeba sie zatrzymac i zgasic silnik, po czym zapalic go ponownie. Normalna granica predkosci przy ktorej blokuje sie ABS to okolo 240 km/h. I jeszcze jedno. Jak wszystko dzialalo to po przekrecenieu kluczyka jak zapalaly sie wszystkie kontrolki to ta od ABS'u swiecila dopuki ni e zapalilem autka. Teraz jest tak, ze gasnie po zapalenieu, ale za chwile sie zaswieca tak na 1 sekunde a potem gasnie. To migniecie na pewno cos sygnalizuje, tylko nie iem co... Co myslicie, spotkal sie juz ktos z czyms takim ???
Awatar użytkownika
Szela
Posty: 14
Rejestracja: 2003-07-27 00:53
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Szela »

Sprawdz czyjniki od ABS w kołach bo mogą być zabrudzone jakimś syfem. Albo kabel od czujnika ci któryś przerywa.

Jak coś to zadzwoń do mnie z jakimiś pytaniami.
O 9.00 wyjeżdżam do zakopca więc będę dostępny tylko pod komórką.
Pozdrawiam

Probe USA 2,2 GT
GG: 3278394
Gość

Post autor: Gość »

I juz naprawilem :)... Okazalo sie ze spadla zebatka ABS'u z przegubu :)... Ale niestety nie udalo mi sie zresetowac kompa ABS'u i bleda mi dalej wyswietla...
Awatar użytkownika
Wojtecki
Posty: 925
Rejestracja: 2003-11-24 02:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

antilock - zagadka...

Post autor: Wojtecki »

Mam zagadke... troszke mnie to martwi i smieszy jednoczesnie :-) Gdy przekraczam 130 km/h zaczyna mi sie swiecic antilock... gasnie po ponownym odpaleniu silnika... to jasne - ABS do przegladu... czyszczenia etc... ale UWAGA!!!... przy ostrym hamowaniu zapala mi sie... oswietlenie wnetrza auta... widzial ktos takie jaja :shock: ???
byl czarny 2,2 GT i... ktos go powyginal :-)
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie :-)
w powijakach T/A 5,7V8 ;-)
www.non-stop.waw.pl
Awatar użytkownika
JAZDA-PRZEMO
Posty: 140
Rejestracja: 2003-03-21 13:46
Samochód: Kiera/ silnik /4 kola /Jazda
Lokalizacja: Czestochowa/Berlin

odp

Post autor: JAZDA-PRZEMO »

mialem podobnie sprawdz obrecze od abs na przegubach o szczotki moze spadla albo spada narka
JAZDA NA MAXA IM BACK
Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: zagadka...

Post autor: nikosnikos »

Wojtecki pisze:przy ostrym hamowaniu zapala mi sie... oswietlenie wnetrza auta... widzial ktos takie jaja :shock: ???
... :twisted: Moze jakies dodatkowe zabezpieczenie czy cos :D - widac ile osob w srodku!!! :lol:
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Gość

Post autor: Gość »

raczej mysle, ze mi sie jakies duszki dobre zalegly i przy chamowaniu wala niewidzialnymi lebkami w przelacznik :-)
Awatar użytkownika
Wojtecki
Posty: 925
Rejestracja: 2003-11-24 02:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Wojtecki »

ten wyzej, to ja... tylko mnie nie zalogowalo...
byl czarny 2,2 GT i... ktos go powyginal :-)
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie :-)
w powijakach T/A 5,7V8 ;-)
www.non-stop.waw.pl
Gość

Post autor: Gość »

Niestety moge Cie zmartwic - mozesz miec padnieta elektronike ABS. Mialem takie same objawy i wymiana sterownika elektr. pomogla. Jesli jest uszkodzona to nie powinna wskazywac kodow bleu przy sprawdzaniu.
Awatar użytkownika
Wojtecki
Posty: 925
Rejestracja: 2003-11-24 02:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Wojtecki »

no tos mnie pocieszyl :-( czyli sterownik do wymiany, bo obrecze sprawdzalem... tkwia na swoim miejscu... no i skad ja kurde wezme sterownik :-( ale dzieki za podpowiedz...
byl czarny 2,2 GT i... ktos go powyginal :-)
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie :-)
w powijakach T/A 5,7V8 ;-)
www.non-stop.waw.pl
Gość

Post autor: Gość »

Nie wiem jak w I gen., bo w II jest dosc latwa metoda na sprawdzanie calego ukladu ABS - zarowno od strony elektronicznej, jak i mechanicznej. Ja jak mialem awarie to calkiem odlaczylem ABS, bo wole wiedziec jak sie auto zachowa przy hamowaniu.
Awatar użytkownika
Wojtecki
Posty: 925
Rejestracja: 2003-11-24 02:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Wojtecki »

a mozesz zdradzic ta metode ?? :-) moze w jedynce tez sie sprawdzi...
byl czarny 2,2 GT i... ktos go powyginal :-)
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie :-)
w powijakach T/A 5,7V8 ;-)
www.non-stop.waw.pl
Awatar użytkownika
Wojtecki
Posty: 925
Rejestracja: 2003-11-24 02:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Wojtecki »

hm... a moze to miec cosik wspolnego z padnietym przegubem ??? bo u mnie lewy ewidentnie puka...
byl czarny 2,2 GT i... ktos go powyginal :-)
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie :-)
w powijakach T/A 5,7V8 ;-)
www.non-stop.waw.pl
Gość

Post autor: Gość »

wersja skrocona...
- jesli blokuje pojedyncze kolo - ABS HU (w skrocie pompa) do wymiany,
- awarie sprawdza sie poprzez zwarcie odpowiednich stykow na zlaczu diagnostycznym; jesli nie zgasnie kontorlka ABS - padnieta elektronika,
- pozostale awarie w/g odczytanych kodow

dluzsza wersja - serwisowka CD :)
Gość

Post autor: Gość »

co do przegubu to niekoniecznie on musi byc przyczyna, aczkolwiek jest to wielce prawdopodobne, ze dostaje drgan przy wiekszych predkosciach i glupieje


u siebie mialem tez efekt "pojawia sie i znika"; wymienialem przegub w miedzyczasie i nic nie pomoglo
Awatar użytkownika
Wojtecki
Posty: 925
Rejestracja: 2003-11-24 02:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Wojtecki »

przegub wymieniam "na dniach" wiec zobaczymy czy dalej bedzie swirowac... a tak na marginesie szukalem na forum i nikt nie chwalil sie, ze ma do sprzedania gotowa serwisowke do jedynki :-( mozna ja gdzies zdobyc ??? sorry za serie pytan ale jak wiecie jestem dosc zielonym wlascicielem probe i dopiero sie ucze :-)
byl czarny 2,2 GT i... ktos go powyginal :-)
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie :-)
w powijakach T/A 5,7V8 ;-)
www.non-stop.waw.pl
Awatar użytkownika
sebastianznak
Posty: 83
Rejestracja: 2005-04-01 17:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Piekary Slaskie

ABS ZACHOWUJE SIE DZIWNIE -WYLACZA SIE PRZY 131 KM/H

Post autor: sebastianznak »

MAM DROBNY PROBLEM Z ABS W 2,2 GT 91R. DO PREDKOSCI 130 KM/H JEST OK KONTROLKA NIE SWIECI,PO PRZEKROCZENIU 130 KM/H ZAPALA SIE SYGNALIZACJA ABS,NIEWIEM CZY TO NORMALNE CZY NIE. PO WYLACZENIU SILNIKA ZNOW JEST WSZYSTKO OK. I TAK W KOLKO.NIEWIEM CO JEST ,SREDNICE 4 OPON MAM TE SAME 245/35/17,MAM ZALOZONE DYSTANSE PRZOD PO 2 CM,TYL PO 4 CM. NA ZIMOWYCH FABRYCZNYCH KOLACH MIALEM PODOBNA SYTUACJE.ZAZNACZAM ZE 4 CZUJNIKI SA SPRAWNE -DO PREDKOSCI 130 KM/H ABS PRACUJE OK.POMOZCIE BO U MNIE NIE MA FACHOWCOW OD ABS A NAWET W SERWISIE MAZDY MNIE CHCIELI OSZUKAC I WCISKALI MI KITY.
Gość

Post autor: Gość »

Po pierwsze wyłącz Caps Locka bo wygląda jak byś krzyczał,
Po drugie sprawdź, czy zębadki są prosto nabite, i czy odległości czujników od zębatek są parawidłowe.
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

A jesli nadal bedzie cos zle, to wezmiesz sobie od Sqada caly ABS bo on wcale z niego nie korzysta. :D :wink:
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
sebastianznak
Posty: 83
Rejestracja: 2005-04-01 17:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Piekary Slaskie

sprawdze abs

Post autor: sebastianznak »

Ok.sory za caps lock,sprawdze,niedawno wymienilem centralke na inna bo poprzednia miala spalone niektore elementy dostalem inna z 2,2 GT 91 r i dziala ale jak wspominalem przy 131 sie wylacza abs
Gość

Post autor: Gość »

Tak mnie coś teraz czkneło, czy przy prędkości 131km zapala ci się kontrolka ABS'u ??
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”