ABS

Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: ABS

Post autor: Eli »

Nie wiem jak z absem, ale bez zapala sie kontrolka recznego
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: ABS

Post autor: KrecioPL »

O zbyt niskim poziomie płynu informuje kontrolka ręcznego - świeci na czerwono. Myślę, że Maxxum odróżnia żółty i czerwony ;)
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: ABS

Post autor: Maxxum »

Odróżniam, odróżniam 8)

Oczywiście, że sprawdziłem stan płynu.
Ponadto goście odpowietrzali układ hamulcowy kilkukrotnie dla pewności.

Ok. Zaczekajmy, jak odbiorę Probe i posprawdzam to i owo.

Dzięki za wszelkie sugestie.


EDIT


No i pozbyłem się problemu.
Nie uwierzycie co było przyczyną świecenia się lampki Anti Lock ... ? :mrgreen: :D

Goście podczas składania Probe, po malowaniu - zobaczyli dwie wtyczki pod fotelem kierowcy - pasujące do siebie, więc je połączyli :lol: A były to wtyczki do testowania ABS-u i chyba do testowania wspomagania. Przeglądnąłem instrukcję, rozłączyłem wtyczki i wszystko wróciło do normy :D
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
Domek26
Posty: 125
Rejestracja: 2011-09-26 21:53
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 92"
Galeria: viewtopic.php?t=21647
Lokalizacja: Kielce

Re: ABS

Post autor: Domek26 »

O ku.... u siebie chyba tez je spiolem , ale nic nie swieci #-o
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: ABS

Post autor: adrian_seki »

hehe - mówiłem że coś nie gra :D
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: ABS

Post autor: Maxxum »

OK. Dalszy ciąg perypetii :roll:

Objaw - przy ok. 190 - 200 km/h, bez wciskania hamulca - zaświeca się kontrolka Anti LOCK i wyłącza ABS - co przy tej prędkości nie jest wskazane :|
(Od razu napiszę, że nie jeżdżę codziennie tyle i wiem, że z niedziałającym ABS-em to ryzykowne. Ale to było w celu przeprowadzenia testów) :wink:

Po wyłączeniu silnika i ponownym jego uruchomieniu - kontrolka już się nie świeci, ABS wraca.
Sczytałem oczywiście kody błędów ABS i wyskakuje mi błąd nr 12, czyli uszkodzony lewy, przedni czujnik ABS-u.
Tylko tak się zastanawiam, czy to może być prawda i czy byłyby takie objawy, że podczas dużej prędkości wykazuje ten błąd a potem jakby nigdy nic jest ok ?

Napiszę jeszcze - bo to może mieć również niebagatelne znaczenie, że niedawno (podczas malowania Probe) goście do układu hamulcowego zalali mi zamiast płynu hamulcowego - prawdopodobnie płyn do wspomagania, lub nawet olej do automatycznej skrzyni biegów :evil:

Spowodowało to spuchnięcie elementów gumowych w całym układzie, zablokowanie zacisków na tarczach, spaleniu klocków i konieczności wymiany wielu elementów układu hamulcowego, jak pompa, rozdzielacz siły hamowania, przewody gumowe, uszczelnienia zacisków.

Jakby tego było mało po naprawie układu, na drugi dzień - samochód zajechał mi drogę przy ok. 80 km/h i musiałem gwałtownie, na maksa hamować. Po tym zdarzeniu na drugim skrzyżowaniu, po raz pierwszy zaświeciła się właśnie kontrolka Anti LOCK i wyłączył ABS.

Jeszcze jedna rzecz - podczas wymiany elementów układu hamulcowego - pompa ABS została jedynie przepłukana, czy ona może powodować powstawanie takiego efektu ?

Oczywiście w najbliższym czasie postaram się sprawdzić ten czujnik, ale może ktoś ma jakąś sugestię ?
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1306
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: ABS

Post autor: Lukasz »

Mam tak samo jak u ciebie przy dużych prędkościach ok 200 zapala się kontrolka i gaśnie dopiero po zgaszeniu silnika,zawsze to zwalałem na niezbyt dorobiony układ ABS widzi zbyt duże różnice prędkości kół,może zabrudzone koronki,nigdy się nie zagłębiałem
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
PiOOtReKk
Posty: 82
Rejestracja: 2013-01-27 19:15

Re: ABS

Post autor: PiOOtReKk »

Hmm ja wyczytałem w jakimś wątku tylko nie pamiętam czy to było na tym forum że tak ma właśnie być.Podobno przy dużej prędkośći w razie gwałtownego hamowania ABS może tylko zaszkodzić dlatego tak to zostało ustawione żeby go odcinało a po ponownym uruchomieniu silnika wraca wszystko do normy.Ile w tym prawdy to nie wiem.U mnie przy "testowym" zamykaniu licznika nic się nie zapalało a ABS na pewno działa.
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: ABS

Post autor: KrecioPL »

Maxxum pisze: Po wyłączeniu silnika i ponownym jego uruchomieniu - kontrolka już się nie świeci, ABS wraca.
Sczytałem oczywiście kody błędów ABS i wyskakuje mi błąd nr 12, czyli uszkodzony lewy, przedni czujnik ABS-u.
Tylko tak się zastanawiam, czy to może być prawda i czy byłyby takie objawy, że podczas dużej prędkości wykazuje ten błąd a potem jakby nigdy nic jest ok ?
Może być to uszkodzony czujnik, bądź któryś z elementów, z którym on współpracuje.
Ja bym się przyjrzał koronce, czy gdzieś jakiegoś syfu albo smaru nie dostała i czy równo siedzi.
Maxxum pisze:Napiszę jeszcze - bo to może mieć również niebagatelne znaczenie, że niedawno (podczas malowania Probe) goście do układu hamulcowego zalali mi zamiast płynu hamulcowego - prawdopodobnie płyn do wspomagania, lub nawet olej do automatycznej skrzyni biegów :evil:

Spowodowało to spuchnięcie elementów gumowych w całym układzie, zablokowanie zacisków na tarczach, spaleniu klocków i konieczności wymiany wielu elementów układu hamulcowego, jak pompa, rozdzielacz siły hamowania, przewody gumowe, uszczelnienia zacisków.
Czy ktoś za to beknął czy odpuściłeś? Bo ja bym -o-|
Maxxum pisze:Jakby tego było mało po naprawie układu, na drugi dzień - samochód zajechał mi drogę przy ok. 80 km/h i musiałem gwałtownie, na maksa hamować. Po tym zdarzeniu na drugim skrzyżowaniu, po raz pierwszy zaświeciła się właśnie kontrolka Anti LOCK i wyłączył ABS.

Jeszcze jedna rzecz - podczas wymiany elementów układu hamulcowego - pompa ABS została jedynie przepłukana, czy ona może powodować powstawanie takiego efektu ?
W czystej teorii, jako że w środku znajdują się zawory i jest to układ hydrauliczny, zalanie go płynem o innych parametrach niż przewidziane, mogłoby system ogłupić lub nawet uszkodzić pompę - generuje i upuszcza ona określone ciśnienie, a olej do skrzyni biegów jest bardziej lepki niż płyn hamulcowy i stawia większy opór.
Jako że oba specyfiki wymienione przez Ciebie są lepkie i tłuste, pytanie czym płukałeś - wodą raczej nic nie osiągniesz.
Maxxum pisze:Oczywiście w najbliższym czasie postaram się sprawdzić ten czujnik, ale może ktoś ma jakąś sugestię ?
Sprawdź dokładnie jak osadzony jest czujnik względem koronki, czy aby nie za wysoko.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: ABS

Post autor: Maxxum »

PiOOtReKk pisze:Hmm ja wyczytałem w jakimś wątku tylko nie pamiętam czy to było na tym forum że tak ma właśnie być.Podobno przy dużej prędkośći w razie gwałtownego hamowania ABS może tylko zaszkodzić dlatego tak to zostało ustawione żeby go odcinało a po ponownym uruchomieniu silnika wraca wszystko do normy.Ile w tym prawdy to nie wiem.U mnie przy "testowym" zamykaniu licznika nic się nie zapalało a ABS na pewno działa.
Mam nadzieję, ze nie wyczytałeś tych informacji na naszym forum - bo to nieprawda.

ABS z założenia (przy każdej prędkości) ma Ci umożliwić zachować kierowalność samochodu, nawet czasami kosztem wydłużenia drogi hamowania. Dodam, że sprawdzałem tą teorię kilkukrotnie osobiście i dzięki temu Probe nadal jest całe.

Gdyby przy prędkości 200 km/h odłączał się ABS, przy próbie hamowania samochód idzie ślizgiem, bez możliwości jakiegokolwiek sterowania kierunkiem jego jazdy - zwyczajnie siła bezwładności pcha nas w danym kierunku i nic na to nie poradzimy.
KrecioPL pisze: Może być to uszkodzony czujnik, bądź któryś z elementów, z którym on współpracuje.
Ja bym się przyjrzał koronce, czy gdzieś jakiegoś syfu albo smaru nie dostała i czy równo siedzi.
Oczywiście te elementy zostaną sprawdzone.
KrecioPL pisze:Czy ktoś za to beknął czy odpuściłeś? Bo ja bym -o-|
Niestety jak do tej pory - nie. Goście się zarzekają że taki płyn był już wcześniej jak odpowietrzali układ hamulcowy.
Nie mam im jak udowodnić że to oni. Ale sprawa się jeszcze nie zakończyła.
KrecioPL pisze:W czystej teorii, jako że w środku znajdują się zawory i jest to układ hydrauliczny, zalanie go płynem o innych parametrach niż przewidziane, mogłoby system ogłupić lub nawet uszkodzić pompę - generuje i upuszcza ona określone ciśnienie, a olej do skrzyni biegów jest bardziej lepki niż płyn hamulcowy i stawia większy opór.
Jako że oba specyfiki wymienione przez Ciebie są lepkie i tłuste, pytanie czym płukałeś - wodą raczej nic nie osiągniesz.
Właśnie mechanicy powiedzieli, że ten płyn uszkodził wszystkie elementy gumowe, spuchły uszczelki itd. Zostały więc te elementy wymienione. Jedynie zostawiliśmy pompę ABS-u, żeby nie mnożyć kosztów. Natomiast przepłukiwali ją (nie wodą 8) ) i stwierdziliśmy, że zobaczymy czy będzie działać. Ale uprzedzali, że może być różnie. W razie "W" podmienię jeszcze tą pompę ABS-u.
KrecioPL pisze:Sprawdź dokładnie jak osadzony jest czujnik względem koronki, czy aby nie za wysoko.
Czujnik powinien być osadzony dobrze, bo nie był ruszany. Ale to też na wszelki wypadek sprawdzą - wiem, że odległość czujnika od zębatki powinna się zawierać w przedziale 0,3 - 1 mm.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: ABS

Post autor: KrecioPL »

Walnąłeś się przy cytowaniu - nie jestem "PiOOtReKk"
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: ABS

Post autor: Maxxum »

KrecioPL pisze:Walnąłeś się przy cytowaniu - nie jestem "PiOOtReKk"
Juz poprawione 8)

Probek idzie w poniedziałek do mechanika - sprawdza wszystko co i jak.

Przy okazji.
Da się gdzieś kupić nowy czujnik od ABS-u, bo nie wiem czy uda mi sie odkręcic w razie potrzeby, taki używany od innego Probe.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: ABS

Post autor: KrecioPL »

Wrzuć ogłoszenie na giełdę że potrzebujesz :)
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: ABS

Post autor: Maxxum »

OK.
Usterka podobno usunięta.
Piszę "podobno", bo mechanik stwierdził, że muszę sobie sam przetestować przy 200 km/h, bo on tyle nie jeździ :mrgreen:

Przyczyna leżała po stronie zębatki ABS-u, nie zaś samego czujnika. Coś tam było z nią nie do końca tak i przy dużej prędkości powodowała błędny odczyt i wyskakujący błąd ABS - kod nr 12.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: ABS

Post autor: KrecioPL »

To kiedy będą próbne loty?
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: ABS

Post autor: Romas »

Rano będzie jechał po kejzerki do spożywczaka to pewnie sprawdzi :mrgreen:
Sorry za ot ale nie mogłem się powstrzymać :D
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: ABS

Post autor: KrecioPL »

Romas, nieeeeee. Jak będzie WRACAŁ ze sklepu to szybko do domu, żeby bułeczki jeszcze ciepłe były :mrgreen:
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: ABS

Post autor: Maxxum »

Bułeczki bułeczkami a ja się za wcześnie ucieszyłem.

Nawet nie przekroczyłem 110 km/h i ABS-u niet :evil: :cry:
Teraz to się wkurzyłem na mechaników już.

Jutro jadę z nimi porozmawiać i zakopać w lesie.

EDIT

Porozmawiałem, zakopałem w lesie, ale to nic nie dało.
Znów twierdzili, że teraz to już na pewno działa, bo sprawdzali przy 140 i nic się nie wyłącza.
Ja sprawdziłem przy 190 i się wyłączył :evil: :1111_bicz:

Więc mam pytanie - czy ktoś może podejrzewać co mogłoby być przyczyną takiego wyłączania przy różnych prędkościach.
Czujnik sprawdzony, zębatka ABS-u wymieniona i dalej kicha.

Tak się zastanawiam. W ostatnim czasie był wymieniany przegub zewnętrzny i wewnętrzny. Może tutaj leży przyczyna ?
Przy większych prędkościach może ma któryś z nich jakieś bicie i to wpływa na łapanie błędów ?
Sam już nie wiem.
Widzę, ze mechaniory nie mają już pomysłu :roll:
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: ABS

Post autor: Patryk- »

tyle blachy co do niego dołożyli ostatnio mogły spowodować przeciążenia na karoserii i błędne odczyty :mrgreen: :wink:
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: ABS

Post autor: Romas »

może nie znacznie różnią się zębatki a przynajmniej jedna i dopiero przy większych prędkościach wyłapuje błąd
chodzi mi o odległość zęba od zęba albo ich szerokości, bo ja innego wyjścia nie widze
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: ABS

Post autor: Patryk- »

a drogie są te zębatki ? może kup jednego producenta wszystkie i będziesz mógł ewentualnie odhaczyć jedną przyczynę jeślo to nie to.... bo tak to będziesz się bujał z tym mechanikiem, a może on tylko wd40 psiuknął ;) z drugiej strony skoro raz coś pomajstrował i działało od większych prędkości to może któraś jest jakaś pęknięta, krzywo nabita, ma luz
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: ABS

Post autor: Maxxum »

No własnie pisałem, że zębatka została wymieniona.
Przełożyli mi ją ze starego przegubu, na którym wszystko było ok.

Wcześniejsza podobno miała nie do końca równe zęby.

Problem leży w przednim lewym kole - jak pisałem wcześniej - po sczytaniu kodów błędów ABS-u wyskakuje ciagle błąd nr 12, czyli coś nie tak z lwym przednim czujnikiem ABS. Może spróbuję jeszcze wymienić sam czujnik ?
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: ABS

Post autor: Romas »

a podmień prawy z lewym, wtedy będziesz wiedział czy to wina czujnika czy nie :wink:
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: ABS

Post autor: Maxxum »

Romas pisze:a podmień prawy z lewym, wtedy będziesz wiedział czy to wina czujnika czy nie :wink:
Też dobry pomysł. Ale mniej chyba roboty będę miał - wymieniając sam lewy. Mam już taki na podmianę.
Bo te czujniki nie jest tak łatwo odkręcić a nie chce urwać, żeby sobie większych problemów nie narobić.

Trochę jednak trzeba się nagrzebać, żeby ten czujnik zdemontować. Pod maską jest jak zwykle jedynie miejsce na małe japońskie rączki :)

EDIT

OK. Wymiana czujnika nic nie dała. Ale problem zniknął po wymianie przegubu i założeniu nowej zębatki ABS.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: ABS

Post autor: Kocureq »

W ogóle co to za podejście, że nie jeżdżą 200 km/h. To wystarczy podnieść przód i można testować przy dowolnej "prędkości" :-)
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”