ABS
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
Sprawdź czy jest komputer pod siedzeniem kierowcy. Powinny być dwie skrzyneczki. Jeżeli jest zobacz czy podpięte są do niego wszystkie wtyczki i czy przewody nie są pouszkadzane. Potem zębatki czujniki. Na każdym kole powinny być, a ich odległość względem siebie nie powinna być większa niż 1mm., oraz nie powinno być na zębatce ani na czujniku żadnych zabrudzeń. Jeżeli i to jest w porządku to przewody od czujników - sprawdź czy nie są uszkodzone. Jeżeli wizualnie na widocznym odcinku są OK to mozesz zdjąć plastiki i sprawdzić połączenia kostek przy tylnych amortyzatorach. Gdy tam będzie też OK a masz miernik to sprawdź koniecznie przejście na tych czujnikach. Są to czujniki indukcyjne, więc jest to cewka i ma jakąś oporność - pewnie kilkaset Ohm. Jeżeli przejścia będą to znaczy, że czujniki są OK. Pozostaje sprawdzić pompę od ABSu, ale tego to już nie mam pojęcia jak zrobić - bo się nie znam. A o bezpieczniku, który należy na samym początku sprawdzić zanim się zabierzesz do innych rzeczy nie wspomnę...
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Uzupełnienie do kodów opisanych 2^2^2 postów powyżej:
Dwucyfrowe kody ABSu wprowadzono w 1992 roku. Roczniki 89-91 miały kod jednocyfrowy interpretowany w połączeniu ze świecącą lub mrugającą kontrolką ABSu.
http://www.performanceprobe.com/doityou ... cs/abs.php
Interpretacja kodów (bez tłumaczenia, żeby nie wkradły się niejasności):
Dwucyfrowe kody ABSu wprowadzono w 1992 roku. Roczniki 89-91 miały kod jednocyfrowy interpretowany w połączeniu ze świecącą lub mrugającą kontrolką ABSu.
http://www.performanceprobe.com/doityou ... cs/abs.php
Interpretacja kodów (bez tłumaczenia, żeby nie wkradły się niejasności):
- ANTI LOCK mruga
- Wheel Brake Sensor, Wiring Harness, or Hydraulic Actuation Assembly - Right Front Wheel
- Wheel Brake Sensor, Wiring Harness, or Hydraulic Actuation Assembly - Left Front Wheel
- Wheel Brake Sensor, Wiring Harness, or Hydraulic Actuation Assembly - Rear Wheel
- Sensor Rotor - Right Front Wheel
- Possibly caused by damaged sensor rotor
- Sensor Rotor - Left Front Wheel
- Possibly caused by damaged sensor rotor
- Sensor Rotor - Right Rear Wheel
- Possibly caused by damaged sensor rotor
- Sensor Rotor - Left Rear Wheel
- Possibly caused by damaged sensor rotor
- ANTI LOCK świeci ciągle
- Hydraulic Actuation Assembly Unit or Wiring Harness
- Possibly caused by:
- Defective pump motor
- Defective pressure switch
- Faulty wiring harness
- Poor connection of ABS control module 11-pin connector module
- Hydraulic Pump Motor Relay, or Wiring Harness
- Possibly caused by:
- Defective motor relay
- Faulty motor drive circuit wiring harness
- Hydraulic Pump Motor Relay, or Wiring Harness
- Possibly caused by:
- Defective relay
- Faulty fail-safe ground circuit wiring harness
- Hydraulic Pump Motor Relay, or Wiring Harness
- Possibly caused by:
- Defective relay
- Faulty drive circuit wiring harness
- Faulty motor drive circuit or ground circuit wiring harness
- ABS Control Module
- Possibly caused by:
- Defective solenoid control valve
- Defective control module
- ABS Control Module
- Possibly caused by defective control module
- BRAK KODU i świecący ANTI LOCK
Other- Possibly caused by:
- Poor connection of ABS control module 17-pin connector
- Insufficient battery capacity
- Low alternator voltage output
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
nie wiem czy ktos wspominal wiec napisze zemu komus nowszemu zmniejszyc ilosc zabawy.otoz nie trzeba koniecznie szukac miernika analogowego gdyz wystarczy dioda LED z opornikiem (czyli przystosowana do 12V) wpieta w to samo miejsce co proponowany miernik natomiast w roczniku 1992 (niech wam juz bedzie ze mam 92) nie trzeba wogole nic podpinac tylko zrobic mostek na kostce bo Anti Lock miga na zmiane z podpieta dioda wiec mozna patrzec na Anti Lock i liczyc ile razy zgasnie i na jak dlugo.
ot i tyle ode mnie
ot i tyle ode mnie
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA
zbieram na 2.5v6...
zbieram na 2.5v6...
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
witam.
ponowie mam problem mianowicie ciągle pali mi sie bezpiecznik od ABS ( 60A- ten pod maska) założyłem nowy i pompa raz "napompowała", ruszyłem, zahamowałem i bezpiecznik spalony gdzie szukać przyczyny pewnie jakieś zwarcie ale gdzie
ponowie mam problem mianowicie ciągle pali mi sie bezpiecznik od ABS ( 60A- ten pod maska) założyłem nowy i pompa raz "napompowała", ruszyłem, zahamowałem i bezpiecznik spalony gdzie szukać przyczyny pewnie jakieś zwarcie ale gdzie
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Zamiast się domyślać wystarczy przeczytać poprzednią stronę tego tematuKoNdRoN pisze:panowie jak sprawdzic ktory czujnik jest do kitu, domyslam sie...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
- Maniak.M
- Posty: 72
- Rejestracja: 2006-08-09 19:01
- Samochód: FORD PROBE GT 2.2 TURBO
- Galeria: viewtopic.php?t=12164
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna (warszawa)
Wyłącznik ABS
Hello
Zrobiłem sobie w kabinie parę przełączników do włączania lub wyłączania różnych rzeczy. Jeden z nich miał odpowiadać za ABS. Podłączyłem go pod bezpiecznik oznaczony "TURN 10A". ABS owszem się wyłączał, ale przy okazji wspomaganie kierownicy i kierunkowskazy Wiecie może gdzie mogę się wpiąć żeby wyłączyć tylko ABS. Najlepiej wewnątrz. I nie w 60A bezpiecznik pod maską "ABS PUMP". Najlepiej w jakieś czujniki aby nie było tam dużego prądu.
Robert
Zrobiłem sobie w kabinie parę przełączników do włączania lub wyłączania różnych rzeczy. Jeden z nich miał odpowiadać za ABS. Podłączyłem go pod bezpiecznik oznaczony "TURN 10A". ABS owszem się wyłączał, ale przy okazji wspomaganie kierownicy i kierunkowskazy Wiecie może gdzie mogę się wpiąć żeby wyłączyć tylko ABS. Najlepiej wewnątrz. I nie w 60A bezpiecznik pod maską "ABS PUMP". Najlepiej w jakieś czujniki aby nie było tam dużego prądu.
Robert
Ford PROBE GT 2.2 TURBO + NITRO (USA) I Gen. 91r
Galeria
Galeria
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Nie rozumiem zdziwienia:
Nawet nie bardzo wiem, czy Ci w ogóle coś doradzać, bo jeszcze sobie (i innym) krzywdę zrobisz.
Można wpiąć się między któryś czujnik ABS a moduł (wtedy układ się wyłączy diagnozując awarię czujnika), w sygnał stopu do modułu ABS (wtedy nie będzie reagował, bo nie wie, że wciaskasz hamulec) albo w jego (modułu) zasilanie. Wszystko dostępne na wierzchu i w kabinie (a informacje wraz ze schematem są na forum).
To znaczy, że przerywasz układ nie wiedząc co zabezpiecza dany bezpiecznik?Maniak.M pisze:przy okazji wspomaganie kierownicy i kierunkowskazy
Nawet nie bardzo wiem, czy Ci w ogóle coś doradzać, bo jeszcze sobie (i innym) krzywdę zrobisz.
Wiesz może co to jest przekaźnik?Maniak.M pisze:nie w 60A bezpiecznik pod maską "ABS PUMP". Najlepiej w jakieś czujniki aby nie było tam dużego prądu.
Można wpiąć się między któryś czujnik ABS a moduł (wtedy układ się wyłączy diagnozując awarię czujnika), w sygnał stopu do modułu ABS (wtedy nie będzie reagował, bo nie wie, że wciaskasz hamulec) albo w jego (modułu) zasilanie. Wszystko dostępne na wierzchu i w kabinie (a informacje wraz ze schematem są na forum).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
-
- Posty: 234
- Rejestracja: 2008-09-30 16:24
- Galeria: viewtopic.php?t=18656
Re: ABS
Witam! Według poprzedniego właściciela, auto posiada ABS, ja jadąc sobie i heblując na maxa gwaltownie, nic nie wyczułem. Pali sie kontrolka Anti-Lock. Mozliwe ze moja GT nie ma ABSu ? A Anti lock sie swieci daltego ze mam problemy z centralnym ?
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
- Destroyer
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2007-06-13 09:37
- Samochód: II gen 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13662
- Lokalizacja: Radom
Re: ABS
Anti lock świeci bo masz uszkodzony system ABS co sam już zdążyłeś zauważyć. Kontrolka ANTI LOCK która świeci, niestety w żaden sposób nie odpowiada za działanie zamka centralnego. Tak sobie myśle jak ty to skojarzyłeś Czyżby LOCK skojarzyłeś z ZAMEK? Nie mam pojęcia hehe. W każdym razie proponuję sprawdzić błędy ABS. Jak to zrobić znajdziesz na forum za pomocą wyszukiwarki.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
-
- Posty: 234
- Rejestracja: 2008-09-30 16:24
- Galeria: viewtopic.php?t=18656
Re: ABS
Destroyer, rzecz w tym, ze przed chwilką byłem u mechanika i powiedział mi ze moje auto nie ma ABSu. To dlaczego Anit Lock sie pali? Anti Lock jest tylko od ABSu? Dodam ze dzisiaj robił mi reczny, bo poprzedniemu wlasicicielowi sie zapiekł...moze to by przyczyną?
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: ABS
Poszukaj wątku, w którym jest odsyłacz do instrukcji (niestety po niemiecku) do Twojego rocznika i się sam przekonaj, że tylko.pene_czw pisze:Anti Lock jest tylko od ABSu?
Jeśli masz wersję bez ABSu (był w opcji), to nie powinna Ci się palić - chyba, że ktoś go chałupniczo wymontował.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
-
- Posty: 234
- Rejestracja: 2008-09-30 16:24
- Galeria: viewtopic.php?t=18656
Re: ABS
Ja niemiecki nie zabardzo :] ale z tego co mowisz, wynika, że powinienem mieć ten cholerny ABS, wiec dlaczego mechanik mi mówi ze nie mam ?? i po co komu wymontowywać system ratujący życie zimą? jak sprawdzić samemu czy mam ten cholerny ABS czy nie? (sory ale w mechanice jestem zupełnie zielony, ale chętnie służe pomocą w sprawach poligrafi )
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
- Destroyer
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2007-06-13 09:37
- Samochód: II gen 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13662
- Lokalizacja: Radom
Re: ABS
Moja dobra rada - zmień mechanika. Mówię teraz poważnie. Powiedział że nie masz, to co to za kontrolka? Niech on sam się zastanowi co mówi. Jeżeli stwierdził, że tam jednak nie ma ABS to niech po prostu powie, że ktoś tam coś kiedyś zrobił i dla tego nie działa, a system jako taki jest zainstalowany w aucie.
Gdybam, że może komuś kiedyś wcześniej zachciało się zmieniać tarcze z tyłu, a że nie przełożył zębatek to przy okazji może wymontował czujniki i dla tego ten twój mechanik, podczas naprawy ręcznego, stwierdził że ani czujnika ani zębatki nie ma tzn. wg niego że auto nie ma ABSu.
Nie widziałem to nie powiem ci na pewno co jest tam nie tak, ale jeśli masz kontrolkę Anti Lock to oznacza, że fabrycznie masz ABS zainstalowany w samochodzie, a to że ona ciągle świeci oznacza tylko tyle, że nie działa on tak jak powinien albo wcale.
Moja rada na tą chwilę jest taka, sprawdź błędy systemu ABS, na forum znajdziesz jak to zrobić, ewentualnie jeżeli naprawdę nie znasz się ani trochę na mechanice itp, to pojedź do konkretnego mechanika powiedz że ABS nie działa, że pali ci się kontrolka. On obejrzy co jest nie tak i zdiagnozuje przyczynę. Potem powiesz nam tutaj co jest nie tak i co ci powiedział mechanik i będziemy myśleć dalej. A do tamtego nie wracaj no bo skoro Anti Lock kojarzy mu się z centralnym zamkiem, no to ja więcej pytań nie mam
Gdybam, że może komuś kiedyś wcześniej zachciało się zmieniać tarcze z tyłu, a że nie przełożył zębatek to przy okazji może wymontował czujniki i dla tego ten twój mechanik, podczas naprawy ręcznego, stwierdził że ani czujnika ani zębatki nie ma tzn. wg niego że auto nie ma ABSu.
Nie widziałem to nie powiem ci na pewno co jest tam nie tak, ale jeśli masz kontrolkę Anti Lock to oznacza, że fabrycznie masz ABS zainstalowany w samochodzie, a to że ona ciągle świeci oznacza tylko tyle, że nie działa on tak jak powinien albo wcale.
Moja rada na tą chwilę jest taka, sprawdź błędy systemu ABS, na forum znajdziesz jak to zrobić, ewentualnie jeżeli naprawdę nie znasz się ani trochę na mechanice itp, to pojedź do konkretnego mechanika powiedz że ABS nie działa, że pali ci się kontrolka. On obejrzy co jest nie tak i zdiagnozuje przyczynę. Potem powiesz nam tutaj co jest nie tak i co ci powiedział mechanik i będziemy myśleć dalej. A do tamtego nie wracaj no bo skoro Anti Lock kojarzy mu się z centralnym zamkiem, no to ja więcej pytań nie mam
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
-
- Posty: 234
- Rejestracja: 2008-09-30 16:24
- Galeria: viewtopic.php?t=18656
Re: ABS
Wileki dzieki Destroyer, teraz rozumiem ze moj probasek ma ABS, tylko ze niesprawny. A Anti Lock to mi sie kojarzył z centralnym skojarzyłem ze słowem LOCK Jade zaraz do tego mechanika i spytam jeszcze raz, a potem posprawdzam błedy ABS.
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
- Destroyer
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2007-06-13 09:37
- Samochód: II gen 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13662
- Lokalizacja: Radom
Re: ABS
No do takiego wniosku doszedłem że to ci się tak skojarzyło. Jedź do tego znachora a jak będzie on dalej szedł w zaparte że nie masz ABS-u u siebie, to pokaż mu np ta kontrolkę która świeci, pompę ABS pod maską (znajduje się przy ścianie grodziowej niedaleko zbiorniczka płynu hamulcowego oraz płynu sprzęgła).
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
-
- Posty: 234
- Rejestracja: 2008-09-30 16:24
- Galeria: viewtopic.php?t=18656
Re: ABS
Sprawa z moim ABSem wygląda tak: zaraz po włączeniu auta, tablica jest czysta, nic sie nie świeci i ABS DZIAŁA! ale po przejechaniu 300-400metrow zapala sie kontrolka i świeci nonstop. ABS-u nie ma :/
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
- Destroyer
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2007-06-13 09:37
- Samochód: II gen 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13662
- Lokalizacja: Radom
Re: ABS
A po czym stwierdzasz że działa? Hamujesz mocno zaraz jak odpalisz i czujesz że działa? A potem przestaje działać? Sprawdź błędy ABS albo udaj się do mechanika który da radę zdiagnozować awarię
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: ABS
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
-
- Posty: 234
- Rejestracja: 2008-09-30 16:24
- Galeria: viewtopic.php?t=18656
Re: ABS
Sprawdziłem i jest tak:
do momentu, gdy nie przekrocze 50mph (80km/h) ABS działa, po przekroczeniu tej predkości zapala się kontrolka(świeci się ciągle) i ABS nie działa. Po ponownym uruchomieniu kontrolka gaśnie i ABS znowu działa.
edit: po tygodniu zero odpowiedzi...nie macie pomyslu czego to wina? prosze o pomoc
do momentu, gdy nie przekrocze 50mph (80km/h) ABS działa, po przekroczeniu tej predkości zapala się kontrolka(świeci się ciągle) i ABS nie działa. Po ponownym uruchomieniu kontrolka gaśnie i ABS znowu działa.
edit: po tygodniu zero odpowiedzi...nie macie pomyslu czego to wina? prosze o pomoc
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła