przewody hamulcowe

kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Sh(.)(.)ters pisze:Jeżeli wymiary są zbliżone do Mazdy GD, to całość hamulcowych zamyka się w 130 pln.
Te do których link podałeś są chyba z platyny 8) .
w każdym bądź razie mają dożywotnią gwarancję :)

Czy wie ktoś może czy z mazdy 626 pasują? Wogóle czy probe jest na płycie podłogowej mazdy?
Zresztą jutro zadzwonie do JC
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Nie wiem chłopaki jak z przewodami dokładnie jest ale kupowałem rurę wydechową od mazdy 626 GD łączącą środkowy tłumik z ostatnim i była 5 cm za długa to przewody też mogą być ciut przydługie !!!!!!!!!!!!!! Ale to tylko taka moja sugestia jak się dowiecie to piszcie bo mi też się szykuje wymiana przewodów od paliwa !!!!!!!!!!! :( :( :( :( :(
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
spown
Posty: 633
Rejestracja: 2004-09-23 20:49
Galeria: viewtopic.php?t=5507
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: spown »

Ile CIę ta rura kosztowała?
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
Był: Ford Probe 2.2 GL ganz rot ;)
Jest: Mitsubishi Galant 2.5 V6
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Własnie się dzisiaj dowiadywałem i rura z Bosala do Coupe kosztuje 240 zł!!!! O dziwo nie ma zamienników. Można natomiast zamówić rurę z mazdy 626 GD tylko z hatchback'a albo combi. Jest nieco dłuższa ale zaczep i zgięcia są takie same. Zamiennik polski aluminizowany kosztuje 65 zeta. Jutro właśnie taka odbieram ;)
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
spown
Posty: 633
Rejestracja: 2004-09-23 20:49
Galeria: viewtopic.php?t=5507
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: spown »

No to bajka, trochę się skróci i będzie ideał :)
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
Był: Ford Probe 2.2 GL ganz rot ;)
Jest: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Jak będziecie montować to nie zapomnijcie o osłonach bo to jak by nie było rura idzie przy baku !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D :D
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
skorpion2.2
Posty: 24
Rejestracja: 2005-04-07 19:46
Samochód: brak
Lokalizacja: Będzin

Post autor: skorpion2.2 »

Pozdrowienia !

Właśnie jestem w trakcie wymiany przewodów metalowych na tył.
Lewy dorabiałem na 3.30 m a prawy na 3.40. Potem jest jeszcze taki krótki prawy ale jego narazie zostawiłem. Obydwa są deczko przydługie ale da się je upchnąć. Popytaj w warsztatach i zainwestuj w miedziane. Mnie wyszły 80 zł. Trochę drogo ale nie będą gniły i łatwiej się wyginają. Jak już wszystko rozgrzebierz to sprawć też te paliwowe. Co do reszty to nie znam wymiarów ale na pewno jest kłopot z tymi gumowymi (przynajmniej u mnie).
PROBE 89 2.2 GT USA FULL bez skóry
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Dzwoniłem dzisiaj do zakładu w Wieliczce (koło Krakowa) gdzie dorabiają takie przewody i zasiskają od razu końcówki. Trzeba tylko końcówkę przywieźć pokazać. Cały zabieg trwa ok. 10 min. !!! :shock: - tylko!!! Koszt 8 zł za metr. Przewody są miedziane też COOL!

A jakie oryginalnie są wsadzone przewody hamulcowe w Probe I gen.? Miedziane czy stalowe? Bo jak u siebie ostatnio oglądałem to są dosyć skorodowane i nie wiem czy to przewody rudy wcina czy tylko lakier na nich?
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

No chyba jednak stalowe
bo u mnie są strasznie skorodowane przewody od paliwa ale tam już jest rdza wiec stalowe !!!!!!!!!!!!!!!! :( :( :( :(
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

No wlasnie zastanawia mnie czy rdzewieje lakier na przewodach czy same przewody?
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
skorpion2.2
Posty: 24
Rejestracja: 2005-04-07 19:46
Samochód: brak
Lokalizacja: Będzin

Post autor: skorpion2.2 »

To przewody tak rdzewieją - sa stalowe też te paliwowe.Nie wiem od czego to jest uzależnione ale najbardziej gniją na końcu począwszy od zagięcia przy zbiorniku paliwa. U mnie reszta była zdrowa. Przypuszczam że po ich wygięciu pęka na nich lakier i dlatego nie rdzewieją na prostych kawłkach. A 8 zł za metr to wcale nie tak dużo. W końcu chodzi o bezpieczeństwo.
PROBE 89 2.2 GT USA FULL bez skóry
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

słuchajcie, byle gazownik ma przecież takie przewody i na codzień zakłada ludziom pod instalacje te rurki.... zarobienie końcówki jest beznadziejnie proste a same końcówki zdaje się są jakoś znormalizowane.

polecam przewody miedziane w gumowo-plastikowej osłonce, nie korodują i nie utleniają się.

w miejsce przewodów gumowych jak już to bym sugerował te w stalowym oplocie... w zasadzie od pierwszego depnięcia czuje się różnicę na takich przewodach.... hamulce są skuteczniejsze, ostrzejsze i generalnie gumowe puchną a w oplocie nie.

cena? cena boli.

porozmawiajmy może teraz o skuteczności hamulców i możliwości zmiany oryginalnych na inne.... ktoś ma pomysły od czego możnaby wstawić?
z naciskiem na jakieś większe tarcze (pod fele 17") i jakieś wielotłoczkowe zaciski....

byle nie trzeba było rewolucji w zawieszeniu wyczyniać.
Gość

Post autor: Gość »

Cynki pisze: porozmawiajmy może teraz o skuteczności hamulców i możliwości zmiany oryginalnych na inne.... ktoś ma pomysły od czego możnaby wstawić?
z naciskiem na jakieś większe tarcze (pod fele 17") i jakieś wielotłoczkowe zaciski....
A pomyślałeś o tym że na większych tarczach i zaciskach nie wejdą Ci Twoje 15 calowe zimówki, a jak chcesz robić to pod 17" to i 16 nie wejdą, a zimówki na profilu 35 szerokości 245 i feldze siedemnastce troszeczke kosztują, a to już boli.
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

wiem wiem...


ale pomyślałem że sobie dwa razy do roku mogę zmienić i hamulce z kołami
No i inna wersja jest taka że nie będę w ogóle używał auta zimą....
mam jeszcze drugie, PKPO, MPK, motor.. :D można oszczędzić probka.. :d
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Ja jestem przed kupnem tarcz i klocków więc chętnie poczytam Waszych opinii.

Ja tam cudów nie potrzebuję (mam tylko GL :)) i zastanawiałem się (polecano mi) tarcze brembo + ferodo premier (czerwone). Podobno niezła kombinacja do zwykłej jazdy.

No ale Cynki ma tu wygórowane wymagania więc o czym ja mówie ?? :D;)
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

przewody hamulcowe na tył [2,2 GT]

Post autor: Gacek Wrocław »

hej
właśnie postanowiłem (a właściwie tak postanowił diagnosta na przeglądzie :wink: ), że zmieniam przewody hamulcowe na tył.

Zastanawiam się czy lepiej kupić używane stalowe (jak się uda znaleźć w dobrym stanie), czy lepiej miedziane.

Jak miedziane - to czy ma ktoś sprawdzone jakie długie i jakiego typu ma być gwint?

Pozdrawiam
Gacek
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

wymieniałem przewody hamulcowe w 626 GD. Pamiętam że przewody założyłem miedziane są na tyle miękkie że można je w miare możliwości odpowiednio ułożyć. Na końcach nie było gwintów tylko nadspawałem zgrubienia a dalej, przewody gumowe zbrojone i ściagacze nic nie ciekło ciśnienie było jak należy.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
lukasz25
Posty: 84
Rejestracja: 2006-02-13 21:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Brzeszcze

Post autor: lukasz25 »

witam tylne przewody własnie wymieniałem w swoim probe stalowych nie włożysz a jak to ci sie uda to bedziesz cudo twórca :)
wymiary :330cm,345cm i 70cm a koncówki sa standardowe bez problemu kupisz w sklepie dana długosc
pozdrawiam i zycze powodzenie przy łączniku pod pompa hamulcowa ja własnie rozwaliłem sobie tam reke:)
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

330cm,345cm i 70cm
hehe widzę że i podwozia mamy idento :)
Dokładnie taka długość. Niemało problemów sprawiło mi również przełożenie ich nad zbiornikiem.
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Polecam jeszcze gientke elementy wymienić na przewody w metalowym oplocie.
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Przewody hamulcowe i paliwowe

Post autor: kollek »

Hej
Szykuje się do wymiany przewodów jak w temacie. Problem w tym że ich sam nie wyciągałem i teraz nie wiem jak one sobie tam lecą pod autem.
Czy ma ktoś może jakiś schemat takich przewodów?
Wymiary też by mnie interesowały. Na forum znalazłem długości przew. hamulcowych: 330 cm, 345 cm i jeden krótki 70 cm bodajże.

Przydał by się jakiś rysunek techniczny.

pzdr
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

a tak z ciekawosci sie podepne i spytam:

jak to wyglada cenowo?placi sie za metr czy jak?
przewody to rozumiem sie kupuje na wymiar i samemu dogina?

a pytam bo kiedys tez moze sie za to wezme :-k co prawda jak narazie nie mam zastrzezen do ukladu hamulcowego ale jesli chodzi o bezpieczenstwo to nie ma co oszczedzac
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

przewody sągotowe o tych wymiarach jak napisałeś, kupujesz je w każdym sklepie motoryzacyjnym z częściami do polonezów, żuków i innych hehe maja identyczne końcówki, są zwinięte w szpulkę, rozwijasz i układasz sobie pod podwoziem tak jak ci pasuje (czyli tak jak szły poprzednie, ale doginasz na bierząco inaczej nie wsadzisz np. nad zbiornikiem) kosztuja jakieś grosze chyba ze 30 zł za 3 m ale miedziane rzecz jasna nie stalowe :)
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Mi gość zaoferował miedziane na metry. Metr bieżący kosztuje 10 zł a każda końcówka 1,5. Całkiem przyzwoicie to wychodzi. Zaklepują na miejscu, trzeba tylko pokazać końcówki.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

generalnie to filozofia żadna z tymi końcówkami bo można sobie łądnie pozadniatać samemy na starych zaciskach na przykład (analogicznie do tego jak przewody lpg się zagniata)

co do ceny za metr to różnie jest... :) ja kupowałem dla siebie 5m powlekane plus 2 końcówki za 30pln.
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”