Strona 2 z 2

: 2006-09-05 16:33
autor: wingerman
Szukaj i szukaj.... :) Poszukalbym ale musialem szybko wyjsc z domu i z tego powodu zalozylem ten topic. O:)

tłoczek w tylnym zacisku w GT

: 2006-11-27 13:46
autor: philipe
Witam.
Może ktoś rozbierał tłoczek w tylnym zacisku hamulca i jest w stanie doradzić mi jak to zrobić? szukałem po forum ale nic o tym nie znalazłem, zacisk rozebrałem bo był zapieczony na dolnej tulejce, ale przy okazji chciałbym tłoczek też rozebrać i poczyścić bo też nie pracuje tak jak powinien, chyba też jest zapieczony... jak go wyjąć? wykręcić czy na siłę wyciągnąć, bo żeby się cofnął to trzeba go wkręcać...

: 2006-11-27 14:19
autor: roberto
z tego co pamietam to sie wykreca, ale ja przez to podarlem gume ktora go oslania, i musialem wymienic calosc.

: 2006-11-27 15:20
autor: Robert

: 2006-11-27 20:31
autor: kicur
wlasnie przerabiam ten temat mam wyjete zaciski ;) - co to tloczkow to trzeba wykrecic a ten gwint w tloczku ma sie krecic tylko w jedna strone - jak potargales jakies gumy to odrazu proponuje wyminiec - szukaj reperaturek do tylniego zacisku od mazdy 626GD - a te tuleje przesmaruj smarem miedzianym bo nie zasycha ;) pozdroo

: 2006-11-27 20:51
autor: waluś
hehe właśnie w zeszłym tygodniu remontowałem zaciski :)
Banalna rzecz. Jeśli chceszrozebrać cały:
Wkręcasz w imadło i odkręcasz najpierw nakrętkę na której siedzi sprężyna do ręcznego. (zdejm spręzynę najpierw rzecz jasna :) ) i zdejm uchwyt linki, potem wykręć tłoczek jak piszą koledzy. Można zrobić to spokojnie płaskim kluczem 17 :D potem usuń starą osłonę kurzową ( ta gumka osłonka) dalej musisz wyjąć ten trzpień z gwintem. Zabezpieczony jest segerem gł[urlęboko w środku. Tu potrzeba szczypiec do segerów. Wyciągasz seger, i wyciągasz trzpień. Na trzpieniu jest takie kierunkowe zabezpieczenie. Pamiętaj w jakiej pozycji jest bo pasuje tylko w 2 pozycjach hehe, potem wyciągasz taki hmmm bolczyk co wygląda jak piguła Apapu :lol: i wyciągasz trzpień od ręcznego co przykręcony był nakrętką :)
czyścisz, wymieniasz wszystkie gumy, smarujesz i składasz. Acha. Jest tam takie łożysko igiełkowe(tam gdzie chodzi sworzeń od ręcznego). Jeśli jest wporządku to wyczyść i nasmaruj, jeśli nie to można zasąpić dotoczoną tuleją tak mam u siebie w jednym :)
Jak patrzę na bidowę zacisku to zastanawiam się po co kupuje się nowe, jeśli coś nie działa (pomijam oczywiście fakt fizycznego uszkodzenia zacisku) jest on prosty jak budowa cepa, a wszyskie gumeczki są wymienne i wszystko da sie poprawić hehehe[/url]

: 2006-11-27 21:07
autor: kicur
Walus skoro to rozbierales to jests teraz moim Guru ;) -sluchaj chcialem "troche " usprawnic reczny dlatego jest mi teraz potrzebna twoja wiedza bo nie chce mi sie tego na darmo rozbierac- chailem zrobic tak zeby reczny lapal odrazu czyli jak juz lekko pociagniesz bo ma lapac i dlatego musze widziec co popycha ta srube ktora z kolei wyciska tloczek i czy da sie to cos naprawic (jakos naspawac) bo u mnie jak nawet przekrece tym trzpieniem od recznego to sruba wysuwa sie ledwo co :roll: no i jak to jest uszczelnione przy tym trzpieniu od recznego bo tam jest taka guma i czy ja idzie dokupic - z gory dzieki za info pozdrawiam

: 2006-11-28 09:27
autor: philipe
wielkie dzięki, takich informacji właśnie potrzebowałem...

pozdrawiam

: 2006-11-28 17:13
autor: waluś
Kiciur. Nic tam nie naspawasz hehe bez przesady. Ewentualnie można by wydłużyć tą pigułę co przesuwa tłoczek, ale to nic nie zmieni. W trzpieniu do którego przymocowana jest linka (najprościej mówiąć) jest takie hmmm wyfrezowanie, może otwór o nieregularnym krztałcie, który ma za zadanie wysunięcie tłoczka. Tłoczek nie musi się wysuwać mocno. Przecież klocki masz praktycznie przy tarczy. Więc zaciski zostaw w spokoju. Tłoczek wysuwa się może z 0,5 cm i tak ma być. Nie ma potrzeby więcej. U mnie w Maździe jest regulacja ręcznego przy dzwigni w kabinie. Odsłaniam gumową osłonę i jest tam śruba na klucz nasadowy. Tym reguluje ręczny. Więc skoro mazda ma to i pewnie ford ma ;) Ja mam tak ustawione w tej chwili, że ręczny na podjeździe w garażu już mi trzyma na 3, 4 ząbku a na asfalcie spokojnie blokuje koła ręcznym :P Więc jeśli u mnie działa to i u ciebie też powinno. Kwestia wyczyszczenia zacisków, nowe klocki i najlepiej nowe lub przynajmkniej przetoczone tarcze.
Co do gumek i uszczelek wszystko da się dokupić. Kupujesz gotowy komplet naprawczy, który zawiera: osłonka przeciwkurzowa tłoczka z zabezpieczeniem, gumka na swożeń prowadzący, gumka na tulejkę prowqadzącą, gumka na sworzeń od ręcznego, uszczelka tłoczka i uszczelka (oring) tego trzpienia z gwintem do wysuwania tłoczka (uszczelnia przejście między ręcznym a że tak powiem komorę ciśnieniową)
I tyle. To jest komplet za 30 zł. Do tego dokup pastę do zacisków. i do roboty. Rzeźby żadnej tam nie zrobisz, choćwiem że wszystko da się poprawić ale po co ?? zadbaj o czystość i prawidłowąpracę i będzie ok :)

: 2006-11-29 01:47
autor: kicur
Waluś ale u mnie wlasnie ten tloczek jak dam reczny to prawie wogole sie nie wysuwa - nawet nie to ze linki sa nie naciagniete bo jak przekrece trzpieniem od recznego do konca to jest to samo :( też to chyba bedzie wina tego bolca albo czegos co go popycha - jesli chodzi o kolocki to mam nowki tarcze toczone , reperaturki zaciskow kupowalem pol roku temu ale nie bylo zadnych oringow byly tylko gumki oslaniajace tuleje zaciskow , gumka s=oslaniajaca tloczek i gumka uszczelniajaca tloczek - natomiast nie bylo gumki od sworznia recznego i czegos tam jeszcze o czym piszesz - wogole to posaidasz jakis numer katalogowy tych twoich reperaturek i firme - bo chcialbym miec wszystkie gumki w komplecie ;)- dzieki za info - pzdr :D 8)

: 2006-11-29 07:15
autor: waluś
nie mam już pudełka hehe ale skontaktuj się z www.carspeed.pl i powiedz adrianowi że chcesz taka reperaturkęzacisku jak Waluś :lol: będzie wiedział o co chodzi hehe
Musisz rozebrać zacisk i pozaględaj. Obejrzyj dokładnie elementy, może masz coś już zjechane, ale nie sądzę, bo tam nie bardzo jest co zużyć.
Kurna a miałem foty robić hehe, hmmm zresztą u nas na forum chyba już ktoś rozbierał. Jak znajde to dam znać, a wiem że była relacja :)

Edit:
Mam :)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ku+tylnego
a to te elemęty, o których mowa:
Obrazek
8 - sworzeń od ręcznego,
12 - popychacz tłoczka
7 - prowadnica tłoczka
to są proste elementy i raczej nie ulegające awarii, możesz obejrzeć ewentualnie elemęt 8 może być już wyszmulany, ale wątpię.

: 2006-11-29 11:47
autor: kicur
Dzieki waluś to teraz zrobie tak zebym na 1szym zabku lapal na podjezdzie do garazau a na 2gim obracal 180st na suchym asfalcie ;) - pozdrawiam!