TARCZE HAMULCOWE

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: TARCZE HAMULCOWE

Post autor: Romas »

Lukasz pisze:ewentualnie Bosha albo Brembo
miałem z nimi do czynienia i powiem szczeze że nie polecam :|
ale
Lukasz pisze:TRW,
cały czas trzymają fason :wink:
co do mikody to jestem z nich zadowolony (mowa o wersji GT) :wink:
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1306
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: TARCZE HAMULCOWE

Post autor: Lukasz »

No Bosch czy Brembo to takie najgorsze z najlepszych,ale możliwe.No tak jak pisałem mi mikody też jakoś sie trzymają i jest dobrze można nawet powiedzieć ze poprawa w hamowaniu jest tylko nie wiem czy to sprawka tarczy czy samych klocków EBC,bo sie nie da ich zgrzać,a może jednego i drugiego :roll:
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: TARCZE HAMULCOWE

Post autor: Kocureq »

Ja mam teraz w Hondzie Mikody i jeszcze nie popękały :)
FlyOn
Posty: 14
Rejestracja: 2013-04-24 07:35
Samochód: Probe GT 91' 2.2T
Lokalizacja: Warszawa

ABS

Post autor: FlyOn »

-- oryginalny post 2013-04-24 07:53 --

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów :)
Koledzy mam problem z tarczami i abs-em na nich założonym. Musze te tarcze wymienić i chciałbym zdjąć jakoś te zębatki a potem założyć na nowe tarcze bo obecne najlepsze lata mają za sobą już niestety. Czy orientuje się ktoś czy to jest w ogóle do zdjęcia czy jest to odlew, monolit? Szukałem na forum ale nie natrafiłem na jakąś konkretną pomoc jedynie ktoś wspominał że ponoć to się da rozebrać i na nową tarcze.. Czy ktoś z was już trenował ten temat i mógłby posłużyć radą?
Czy od 2 gen. Rozstawy i wymiary pasują?
Pozdrawiam i dziękuję :)

-- dodano 2013-04-24 07:59 --

Aha i przepraszam z góry jeśli temat już był :)
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: Tarcze i ABS tył

Post autor: Prezes »

Cześc kolego widzę, że jesteś tu nowy, a więc najpierw wypadałoby się z nami przywitac w odpowiednim temacie :arrow: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=3946 :wink: .

Co do tematu to jest już na forum i to nie jeden o absie, ale skoro już pytasz o zębatki to spokojnie dostaniesz nowe w tej firmie :arrow: http://www.przeguby.pl/tekst/37/nasza-oferta ( koszt 10 -12 zeta ) tylko pamiętaj o podaniu dokładnych wymiarów i ilości zębów. Jeśli nie chcesz kupowac nowych i nie uszkodzisz starych przy ściąganiu to spokojnie możesz je powtórnie wykorzystac. Nie wiem czy jest to na bank jakiś odlew, ale na pierwszy rzut oka tak wygląda. Zdejmujesz delikatnie za pomocą np. jakiegoś dużego śrubokręta i młotka i zejdzie, a przy nabijaniu zwróc uwagę czy równomiernie wchodzi na miejsce.
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Krzysiek P
Posty: 155
Rejestracja: 2009-10-30 16:46

Re: TARCZE HAMULCOWE

Post autor: Krzysiek P »

Z przodu nie masz na tarczach zebatek od abs-u tylko na przegubach, chyba ze Ci chodziło o tylne tarcze.
W obu przypadkach jest mozliwosc ich zdjecia tak jak Prezes napisal wyzej.
Delikatnie bo łatwo pekają.
FlyOn
Posty: 14
Rejestracja: 2013-04-24 07:35
Samochód: Probe GT 91' 2.2T
Lokalizacja: Warszawa

Re: TARCZE HAMULCOWE

Post autor: FlyOn »

Tak dokładnie - chodziło o tył - nie określiłem - przepraszam :)
Czyli jak dobrze zrozumiałem żeby zdjąć te zębatki i wykorzystać z nowymi tarczami trzeba je zbić z tego trzpienia/tulei na których są osadzone podważając równomiernie czy tak?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: TARCZE HAMULCOWE

Post autor: Romas »

Raczej opukując lekko dookoła żeby nie powstały zbyt duże naprężenia, a z tego względu że zapewne one były wkładane na gorąco :wink:
FlyOn
Posty: 14
Rejestracja: 2013-04-24 07:35
Samochód: Probe GT 91' 2.2T
Lokalizacja: Warszawa

Re: TARCZE HAMULCOWE

Post autor: FlyOn »

Ekstra o to chodziło :)) Wstyd się przyznać, ale na początku myślałem czy tam nie ma gwintu aby jakiegoś nawet..i tyle rzeczy cośmy próbowali.. Dzięki koledzy wielkie za pomoc ;)
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: TARCZE HAMULCOWE

Post autor: pusher1 »

Panowie mam pytanie odnośnie tarcz ponieważ mam zamiar kupić nowe na przód chciałbym usłyszeć od was najpierw opinie , biorę pod uwagę tarcze mikoda GT wentylowaną nacinaną i nawiercaną oraz tarcze speed max wentylowaną i tylko nacinaną słyszał ktoś coś o tych tarczach speed max bo z tego co doczytałem to niby są to japońskiej produkcji tarcze . Natomiast o mikodzie wyczytałem że nawiercana szybko się krzywi i pęka . Proszę o opinię i doradzenie w wyborze :)pozdrawiam
2.2gt 92 rok
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1306
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: TARCZE HAMULCOWE

Post autor: Lukasz »

tarcze speed max to widziały Japonię jak świnia niebo :lol: weź mikode i nie kombinuj na tyle co ty jeździsz to będziesz je miał bardzo długo :wink:
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: TARCZE HAMULCOWE

Post autor: pusher1 »

Tu nie chodzi o to ile jeżdżę tylko czytałem że podobno mikody nawiercane i nacinane krzywią się przy gwałtownych hamowaniach bardzo szybko , cena też jest dość niska 150 zł za nawiercana i nacinaną plus wentylowana . Speed max jest tylko wentylowany i nacinany i kosztuje 177 zł . :roll: :roll: Niechciałbym zakładać czegoś co za 10 tys będę musiał zdjąć .
2.2gt 92 rok
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Odp: TARCZE HAMULCOWE

Post autor: Kocureq »

To wez mikode tylko nacinana i bedziesz mial to samo :) ja mam od kilku miesiecy w hondzir i dziala dobrze.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: TARCZE HAMULCOWE

Post autor: Romas »

Ja mam mikode nawiercana i nacinaną już ponad rok i gwałtowne hamowania też były, a jakoś jest wszystko OK :wink:

Nie sugeruj sie wypowiedziami osób które takie tarcze zaginają na ostrym pałowaniu, i tandetnych klockach, :wink:
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: TARCZE HAMULCOWE

Post autor: pusher1 »

No własnie na taką wypowiedź czekałem :wink: :wink: Dzięki :wink: Tylko teraz pytanie czy brać samą nacinaną czy nawiercano nacinaną i jakie klocki ?? Czy Kashiyamy będą dobre do mikody ?? Obecnie mam takowe klocki i złego słowa na nie powiedzieć nie mogę :wink:
2.2gt 92 rok
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: TARCZE HAMULCOWE

Post autor: MatiLP640 »

ja mam klocki Texara i też wszystko jest super ;)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: TARCZE HAMULCOWE

Post autor: adrian_seki »

A w jednym zdaniu - jakie znaczenie klocek na tarczę? Nie wiem więc pytam :)
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: TARCZE HAMULCOWE

Post autor: Romas »

Dobiera sie twardość i jakość klocka do jakości materiału tarczy.
Kup sobie Mikode nawiercaną i nacinaną i do tego klocki ATE , Kashiyama niekoniecznie sie bedzie nadawać do tych tarcz :wink:
Ostatnio zmieniony 2013-05-04 14:15 przez Romas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: TARCZE HAMULCOWE

Post autor: pusher1 »

Ale ja chce tylko nacinaną kupić mikode i te klocki :) To może będzie ok co o tym myślisz?
2.2gt 92 rok
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: TARCZE HAMULCOWE

Post autor: Romas »

Nie ta twardość klocka :wink: chodzi o to ze tarcze mikody są z bardziej wytrzymałego materiału zrobione i hamują max dopiero po rozgrzaniu a do tego potrzebne są w miarę twarde klocki, bo bardziej miękkie stracisz w mgnieniu oka. A później ludzie wypisują że te tarcze sie krzywią itp.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: TARCZE HAMULCOWE

Post autor: OLEY »

Znaczy, że co?
Że jak kupię troszkę gorsze klocki, (które faktycznie mogą zetrzeć się wcześniej) to są one w stanie pokrzywić mi dobrej jakości tarcze? :shock: :shock: :roll:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: TARCZE HAMULCOWE

Post autor: pusher1 »

Ja aktualnie mam nacinane tarcze te stare bodajże ATE i klocki kashiyamy i nic się nie działo przez 7 lat aż do dnia dzisiejszego więc myślę że do nowych też by się nadały :roll: :roll:
2.2gt 92 rok
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1306
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: TARCZE HAMULCOWE

Post autor: Lukasz »

A co ma sie dziać??,jak jeździsz normalnie to nic nie będzie sie dziać,ale jak ktoś ma zapędy rajdowe i lubi hamować z 150 do 0 to ja sie nie dziwie że mu sie coś krzywi pęka czy klocki przestają hamować z przegrzania :wink:
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: TARCZE HAMULCOWE

Post autor: Romas »

OLEY pisze:Znaczy, że co?
Że jak kupię troszkę gorsze klocki, (które faktycznie mogą zetrzeć się wcześniej) to są one w stanie pokrzywić mi dobrej jakości tarcze? :shock: :shock: :roll:
Nie Oley nie w tym rzecz, a w tym ze jak są miękkie klocki to przy ostrzejszym hamowaniu mogą zacząć sie kleić do tarczy, a nie raz już sie z tym spotykałem :wink:
I nie łap za słówka bo wiem co piszę :wink:

Po to sie dobiera klocki do tarcz żeby to wszystko ładnie współgrało :wink:
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: TARCZE HAMULCOWE

Post autor: adrian_seki »

Ja swoje pokrzywiłem... Ale co się dziwić jakieś klocki tanie były więc poleciało przy hamowaniu z 150 do 30 na 200m - szkoda
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”