Strona 2 z 2

Re: Klocki hamulcowe

: 2009-03-23 08:58
autor: wojtas89
wg. katalogów tak , i w praktyce też. W Degeneracji są inne średnice tarcz co za tym idzie są też inne klocki :wink:

Re: Klocki hamulcowe

: 2009-03-23 14:12
autor: K4mil
Też tak myślałem a gościu w motoryzacyjnym chciał mi wcisnąć od dwójki klocki i mówił że to samo, ale się nie dałem :twisted:

Re: Klocki hamulcowe

: 2009-03-23 14:32
autor: wojtas89
ach ci wybitni sprzedawcy :D

Re: Klocki hamulcowe

: 2009-04-03 14:53
autor: K4mil
Klocki zakupiłem i dzisiaj już wstawiłem :twisted:

Jakieś zwykłe... ale niemieckie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jeszcze tylko pytanko: Czy między klockami powinny być po dwa takie druciki rozchylające klocki??? bo ja mam tylko po jednym i zamontowanym na dolne otwory klocków.

Re: Klocki hamulcowe

: 2009-04-10 16:46
autor: Pelot
Po jednym jest ok.

Re: Klocki hamulcowe

: 2009-04-10 18:18
autor: K4mil
no nareszcie ktos zechcial udzielic odpowiedzi, dzieki, pozdro :1111_bye:

Re: Klocki hamulcowe

: 2009-04-11 00:26
autor: Pelot
Ostatnimi czasy bardzo rzadko zaglądam do działów technicznych, muszę się troszkę poprawić :P

Re: Klocki hamulcowe

: 2010-08-29 21:53
autor: xavi
ja sie podepne

mam pytanie czy kupujac klocki hamulcowe do I ,jest ważne czy wersja jest usa czy europejska ?chce zakupic klocki niemieckiej firmy marco na allegro sa po 29 zl i nie wiem czy warto je brac?

Re: Klocki hamulcowe

: 2010-08-30 13:32
autor: adrian_seki
Ja nie wiem ale raczej nie ma znaczenia - ja mam wersję USA lecz brałem klocki chyba od mazdy 626 za coś ponad 60zł. Kupuj klocki jakie chcesz ale za 30zł to nawet ja bym na tył nie kupił :D

Re: Klocki hamulcowe

: 2010-08-30 20:45
autor: xavi
Dzieki adrian za odpowiedz ,wiem że za 30 zł się nic dobrego nie kupi.Jesli jestem juz w tym temacie to mam jeszcze mały problem z hamulcami ,jak zahamuje to przednie hamulce słabo puszczają i koła strasznie ciężko się kręcą nie wiem czy to winna tłoczka może nie puszcza jak wezme srubokret i troche poluzuje to jest lepiej i koła luzniej sie kreca.Nie wiem co robić mam nadzieje że nie będę musiał nowych zacisków kupować
Z gory dzieki za odpowied

Re: Klocki hamulcowe

: 2010-08-30 21:10
autor: wojtas89
Możesz mieć zapieczone tłoczki. Nie śmierdzi ci klockami po dłuższej bądź bardziej dynamicznej jeździe?

Re: Klocki hamulcowe

: 2010-08-30 21:44
autor: xavi
smierdzi czasami,można samemu sie jakoś pozbyć tego problemu jest na to jakiś sposób?

Re: Klocki hamulcowe

: 2010-08-30 21:48
autor: Chizar
Regeneracja zacisku tylko chyba ;)

Re: Klocki hamulcowe

: 2010-08-31 14:16
autor: adrian_seki
A to nie będzie ta taka tulejka po której zacisk się rusza? jak będzie miał zapieczone to raczej też tak będzie - u mnie chodzą (chodziły) okropnie ciężko ale hamował normalnie. odkręć śrubę bodajże na klucz 12 czy 13 i odegnij zacisk jak do zmiany klocków i zobacz czy ta tuleja ci się wogóle rusza.

Re: Klocki hamulcowe

: 2010-09-02 20:36
autor: xavi
-- oryginalny post 2010-08-31 20:52 --

Tak tuleja rusza sie

co do tych klockow za 30 zeta przyszły mi dziś zobaczymy co to... pierwszy raz kupuje miałem troche obaw przed kupnem ale już po ptakach założe i zobacze co to za wynalazek pewnie jak napisał adrian nic ciekawego

pozdrawiam

-- dodano 2010-09-02 20:36 --

dzieki z wszystkim z gory za pomoc w mojej sprawie ,wszystkie podpowiedzi sie przydały :) dzis zrobione jedno koło z przodu i jest ok,wszystko wyczyszczone nasmarowane założone nowe klocki, hamuje puszczam pedał i jest ok :lol:

Re: Klocki hamulcowe

: 2011-05-12 20:41
autor: Harry82STA
Dołączę się do tematu, przeglądałem sobie Ford Technical Service Publications «Section 06-03: Front Disc Brake» i znalazłem coś ciekawego. Powiedzcie czy macie u siebie takie coś jak podkładki anty-grzechotka (anti-rattle shims)?
anty-grzechotka.JPG

Re: Klocki hamulcowe

: 2011-05-12 22:48
autor: Jedrek
Podstawowa zasada przy regeneracji zacisków - rozbieramy wszystko do końca i czyścimy, niestety stary płyn powoduje osadzanie się tzw. filtru co widać jako zabrudzenie, dodatkowo pod uszczelnieniami tłoczków występuje korozja, która powoduje, że tłoczek ciaśniej chodzi.
Przerabiałem to już w niejednym aucie.

Dodatkowo proponuje wymienić płyn hamulcowy, co jest zalecane niby co 2 lata a i tak nikt tego nie robi.

Re: Klocki hamulcowe

: 2011-05-13 15:42
autor: weteran
Ja posiadam te podkładki.

Re: Klocki hamulcowe

: 2011-10-22 18:27
autor: pene_czw
-- oryginalny post 2011-07-13 16:54 --

Czy ktoś wie jaka powinna być siła hamowania w probe 2.2 GT tylnich kół ? ile KN ? jeśli ktoś pamiętał, lub nawet podjechał sprawdzić ile am to bym był naprawke zadowolony.

-- dodano 2011-07-29 20:18 --

czekam na odpowiedz jakbyco ;]

-- dodano 2011-09-01 18:11 --

Dalej czekam na odpowiedz.

Czy mógłby ktoś sprawdzić jaką ma siłę hamowania na tył ? (hamulcem nożnym)
Ważne, żeby pomiar był w aucie z regulatorem siły hamowania.

-- dodano 2011-09-08 20:17 --

Czy ktokolwiek robił w ostatnim czasie, albo będzie robił przegląd ? Pomóżcie, bo mam z tym problem.

-- dodano 2011-10-22 18:27 --

odswiezam...

Re: Klocki hamulcowe

: 2011-10-22 20:59
autor: Robert
Podjedź do stacji kontroli, która ma dostęp do danych diagnostycznych ITS i zapytaj.
:arrow: http://www.patronat.pl/new/inforskp/itsdtp.htm

Re: Klocki hamulcowe

: 2011-10-23 12:22
autor: pene_czw
Dzieki Robert, teraz już wiem gdzie szukać. Chociaż nie krótko czekałem na odpowiedź ;-)

Re: Klocki hamulcowe

: 2011-11-07 14:22
autor: Robert
Byłem na stacji diagnostycznej, nie mają szczegółowych danych przewidzianych przez producenta każdego pojazdu, wychodzą z proporcji: skuteczność = suma sił hamowania dla danego hamulca dzielona przez dopuszczalną masę całkowitą pojazdu (wszystkie wartości w N). Aby przejść badania wskaźnik ma wynosić co najmniej 50% dla hamulca roboczego. Do tego nie więcej niż 30% różnicy sił na kołach jednej osi.
50% 1520 kg (DMC jedynki GL) = 7.6 kN
50% 1660 kg (DMC jedynki GT) = 8.3 kN
Tylko to jest suma dla obu osi. Jeśli będziesz miał więcej na tylnej, to ok, bo przy rzeczywistym hamowaniu i tak przód jest bardziej dociążany, niż na rolkach.

Skuteczność hamulca awaryjnego (ręcznego) ma wynosić min.23% dla pierwszej rejestracji do 1993 roku, 25% od 1994. Podziel więc powyższe wartości przez 2 i - jeśli interesują Cię wymagania, a nie dane fabryczne - masz siłę hamowania tyłu.

:arrow: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 września 2009 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (p.str.20001 i kolejne)
:arrow: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (p.str.2134)

Re: Klocki hamulcowe

: 2011-11-11 18:22
autor: pene_czw
8.3 / 2 koła na osi x ~0.3 (tył zawsze troche słabszy) wychodzi ze powinno byc niecałę 1.3 na tylnie koło hamulca roboczego ? dobrze licze?

Re: Klocki hamulcowe

: 2011-11-13 02:21
autor: Robert
Źle. 16.6 kN * 23% / 2 > 1.9 kN (na 1 koło tylne).