jak wciskacie tloczki w zaciskach ham. przy wymianie klockow

Awatar użytkownika
brzoza
Posty: 63
Rejestracja: 2004-04-11 10:52
Car: brak
Lokalizacja: Lublin

jak wciskacie tloczki w zaciskach ham. przy wymianie klockow

Post autor: brzoza » 2004-08-29 12:50

pytanie dotyczy 2 gen 2.5 gt 93r i pojawil sie problem tarzce przetoczone klocki nowka a za cholere nie moge wcisnac na miejsce tloczkow w zaciskach :( czy tam jest jakas reg. cos trzeba moze wkrecic a moze wykrecic moze macie jakies sposoby bo ja juz swoje przerobilem i zero efektow doslownie brak 4 mm aby wszystko znalazlo sie na miejscu niby tak malo a tak wiele :(
wszelkie rady mile widziane czekam na pomoc z waszej strony pozdro brzoza
Lublin rosnie w sile :)
2gen.2.5gt93r

Gość

Post autor: Gość » 2004-08-29 14:40

u mnie to wygladalo to nastepujaco ,miedzy zacisk wkladasz cos plaskiego w miare twardego a nastepnie za pomoca np trzonka od mlotka robisz dzwignie i powinnien tloczek wcisnac sie bez wiekszego wysilku

Awatar użytkownika
brzoza
Posty: 63
Rejestracja: 2004-04-11 10:52
Car: brak
Lokalizacja: Lublin

Post autor: brzoza » 2004-08-29 15:38

nie dodalem ze chodzi o tylne zaciski za cholere zadna dzwignia nic nie idze brakuje jakies 4mm a moze klocki jakies za grube ile powinny miec grubosci nowe klocki do probka tylne i przednie moze tu jest problem
Lublin rosnie w sile :)
2gen.2.5gt93r

Gość

Post autor: Gość » 2004-08-29 15:49

Z tyłu jest śrubka na klucz 14, musisz ja odkrecic nastepnie w srodku jest sruba do regulacji - chyba na imbus 5 lub 6. musisz ja wykrecic inaczej tłoczek za chole re nie cofnie sie. Tym samym regulujesz odstep klocków przy tarczy przy ham recznym.

hehe tez mialem ten problem kiedys - probowalem skrecic plaskownikami - pogiąlem plaskownik 20x30 :D

Gość

Post autor: Gość » 2004-08-29 16:17

Z przodu nalezy poluzowac odpowietrznik i wcisnac tloczek.

Z tylu tloczek mozna schowac kreca nim w lewo.

Wez tez pod uwage, ze przy wymianie klockow koniecznie trzeba odpowietrzyc uklad lub co najmniej sprawdzic.

Awatar użytkownika
brzoza
Posty: 63
Rejestracja: 2004-04-11 10:52
Car: brak
Lokalizacja: Lublin

Post autor: brzoza » 2004-08-29 16:48

:lol: wielkie dzieki chlopaki mozan na was liczyc wasze rady bardzo sie przydaly i gdyby nie one to pewni bym rozebral cale zaciski bez potrzeby :oops: lub usiadl w koncie i cicho zaplakal :wink: a tak probek juz ma nowe klocki i chyba sie z tego ucieszyl bo jakos pewniej smiga :twisted: pozdrawiam
Lublin rosnie w sile :)
2gen.2.5gt93r

tomasz
Posty: 83
Rejestracja: 2011-04-27 18:59
Car: Probe II 1997 2.5 v6
Lokalizacja: Wieliczka

Re: jak wciskacie tloczki w zaciskach ham. przy wymianie klockow

Post autor: tomasz » 2019-06-09 17:25

Cześć. Też będę niedługo musiał wymienić klocki hamulcowe z tyłu. Więc jak to jest ze schowaniem tego tłoczka?
Spróbować objąć go np. żabką i przekręcić w lewo (czyli w tym kierunku jak bym odkręcał nakrętkę z jakiejś śruby z normalnym gwintem)?
Czy też odnaleźć jakieś tajemnicze miejsce na imbus pod śrubą na klucz 14 (jest tam taka z tyłu zacisku koło dźwigienki linki ręcznego) i czy w tedy nie wyleje się płyn hamulcowy?
Na forum Mazdy też jedni prawią o imbusie pod śrubą na klucz 14 inni o przekręceniu tłoczka (ale nie podają w jakim kierunku). Rozmawiałem z gościem co naprawia auta to twierdził, że przy wymianie klocków z tyłu zawsze trzeba było przekręcić tłoczek (nie zawsze tylko przy lewym i prawym zacisku kierunek wkręcania tłoczka miał być ten sam), a nigdy ów gość nie spotkał się by w jakimś aucie trzeba było odszukiwać jakieś tajemnicze miejsce na imbus i dopiero ten ostatni ponoć wkręcać.
Więc jak to jest na prawdę?

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5058
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: jak wciskacie tloczki w zaciskach ham. przy wymianie klockow

Post autor: Romas » 2019-06-09 20:19

Prawy tloczek w prawo, a lewy w lewo

tomasz
Posty: 83
Rejestracja: 2011-04-27 18:59
Car: Probe II 1997 2.5 v6
Lokalizacja: Wieliczka

Re: jak wciskacie tloczki w zaciskach ham. przy wymianie klockow

Post autor: tomasz » 2019-06-11 12:06

Lewy tylny tłoczek też trzeba obracać w prawo aby się schował.
Zmieniłem te klocki.
Tylko dlaczego ręczny przestał działać na tylne lewe koło? Nie wiem czemu dźwigienka ręcznego przy lewym tylnym zacisku nagle bardzo lekko i daleko chodzi i ręczny nie działa. Co się dzieje w lewym zacisku?
W prawym wszystko jest dobrze. Ręczny normalnie zaczął działać po kilku przyciśnięciach hamulca nożnego przy włączonym silniku.
Tylko dźwigienka lewego zacisku bardzo luźno chodzi i ręczny na ten zacisk przestał łapać.
Wcześniej ręczny działał normalnie na obydwa zaciski.
Co się nagle stało?

Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1103
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Car: Probe x ∞
Gallery: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: jak wciskacie tloczki w zaciskach ham. przy wymianie klockow

Post autor: Spider33 » 2019-06-11 12:42

Już Ci mówię o co chodzi. Odkręciłeś tłoczek trochę za dużo i dlatego ręczny nie łapie klocka. Odkręć magiczną śrubkę z tylu zacisku i wyreguluj wysunięcie tłoczka imbusem. Tylko nie skręć go za mocno bo zacisk bedzie trzymał koło.

tomasz
Posty: 83
Rejestracja: 2011-04-27 18:59
Car: Probe II 1997 2.5 v6
Lokalizacja: Wieliczka

Re: jak wciskacie tloczki w zaciskach ham. przy wymianie klockow

Post autor: tomasz » 2019-06-11 14:49

Dzięki. Już na to wpadłem godzinę temu. Odkręciłem śrubę na klucz 14 i imbusem 4 chyba w miarę dobrze wyregulowałem.
Ale to dziwne prawy tylny zacisk wystarczyło tylko kręcenie tłoczkiem i jest ok, a w lewym tak dziwnie się porobiło.
Cześć i dzięki za pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”