Hamulec ręczny

Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Hamulec ręczny

Post autor: Raf »

Wiecie może czy linki hamulca ręcznego do Probe GT 1994 podejdą od Mazdy 626 GE ?
Lub gdzie można dostać te do Probe ?

Pozdrawiam Rafał
Awatar użytkownika
Artek
Posty: 719
Rejestracja: 2002-10-14 09:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artek »

Hej Raf
Pasuje linka od Mazdy 626 z rocznika 93-97. Ja w moim Probe GT mam nagminne kłopoty z linką hamulca ręcznego . Co go zaciągnę to potem nie chce odpuścić i muszę wskakiwać pod samochód i ręcznie ciągać linkę :lol:
pozdrawiam
Artek
Gość

Post autor: Gość »

Arek nie sade ze to linka jak masz rocznik 93 94 to jest wina zacisku ja tez to mialem w 94 i co robilem to wzilem mlotek i waliolem w zacis chamulcowy za puscil. To jest typowe w tych rocznikach to muszisz wymienic
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Ja mam te wadliwe zaciski i poprzedni właściciel miał z nimi sporo kłopotu.
Tym razem jednak to linka przymarzła. Lewa linka ma uszkodzoną gumową osłonkę na końcu i woda się dostała. Ojciec mi to zalał jakimś czerwonym specyfikiem (płyn hamulcowy ?) i powinno wytrzymać do wiosny a jak nie to wymienię linkę (100 PLN).
A co do zacisków to lewy w lecie rozebraliśmy, dokładnie wyczyścili i wymienili wszystkie gumowe elementy (zestaw naprawczy 21 PLN), prawy nie wymagał naprawy bo ma drobny wyciek płynu. Płyn się ślimaczy tak powoli że od lata nie widać ubytku w zbiorniczku, wycieka przez tą wadliwą dźwignię od ręcznego, smarując ją, zapobiegając korozji i zapewniając bezawaryjne działanie :twisted:

Pozdrawiam Rafał.
Awatar użytkownika
KrzychuSiem
Posty: 22
Rejestracja: 2004-11-17 19:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Gdzie jest mój ręczny !?

Post autor: KrzychuSiem »

Witam :lol:
Wymieniłem dzisiaj klocki hamulcowe na tylnych kołach , poskręcałem, koła założyłem, odpalam - jadę , potem się zatrzymuję , zaciągam ręczny hamulec a tu :shock: . Mam pytanie co popsułem ? :oops:
Ewentualnie gdzie się reguluje to "przypadłość" jaką jest brak hamulca ręcznego po wymianie klocków ?
Prosze o wyrozumiałość jeśli zadaje dla kogoś "dziwne pytania".
Ford Probe 2.5 V6 95 Czarny
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

a może linka Ci spadła z tego rozgałęziacza na dwa koła :roll:
Obrazek
Awatar użytkownika
sobol81
Posty: 63
Rejestracja: 2004-08-06 00:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Płock

Post autor: sobol81 »

Nie martw sie tez to przerabiałem wymieniłem klocki i reczny zginał, ale to nic sie nie zepsuło, cylinderki sa tak skonstruowane ze same sie wykrecaja w miare potrzeby regulujac w ten sposób reczny(jego wysokosc ) pojezdzij troche i chamój dużo np. po jakims parkingu i ręcznym i nożnym w ten sposób cylinderki wykrecaja sie i reczny bedzie coraz wyżej tak jak kiedys.U mnie po jakiś 20 - 30 minutach jazdy i częstych chamowań było ok. :lol:
II 2,5 V6 USA rok 1993 (ale I rejestracja 1994)
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

W zaciskach, nieopodal linek ręcznego, znajdziesz śruby zaślepiające otwory regulacyjne. Po wykręceniu śruby, w środku znajdziesz miejsce na imbus. Kręcąc w prawo owym imbusem powinieneś wykręcić mechanizm ręcznego znajdujący się wewnątrz tłoczka aż do zablokowania tarczy, wtedy cofnij o 1/4 obrotu i będzie ok.

Na tym instruktarzu:
http://probefaq.org/service/rear-pads.html
punkty 4 i 11 przedstawiają właśnie tę czynność.


Pozdrawiam Rafał
Pozdrawiam, Rafał.
Awatar użytkownika
KrzychuSiem
Posty: 22
Rejestracja: 2004-11-17 19:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: KrzychuSiem »

Wielkie dzięki za szybkie odpowiedzi ( podpowiedzi ) :!: :!: :!: :!:
A już myślałem że coś porąbałem- więc nie załamuję rąk tylko z rana walę na garaż i "naprawiam " to co "popsułem" :wink:
Ford Probe 2.5 V6 95 Czarny
Awatar użytkownika
KrzychuSiem
Posty: 22
Rejestracja: 2004-11-17 19:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: KrzychuSiem »

Witam ponownie po korekcji hamulca ręcznego.
Niestety Sobol81 nie miałeś racji całe zabiegi z jazdą i hamowaniem na parkingu nie przyniosły żadnego efektu , jak ręcznego nie było tak nie ma ( może w innych wersjach podany przez Ciebie sposób sprawdza się , niestety u mnie nie - ale jeszcze raz serdeczne dzięki za odzew ).
Natomiast info RAFA z "instrukcją" naprawy BOMBA - i wszystko jest już OKI.
Jeszcze raz wielkie dzięki dla wszystkich :lol: :lol: :lol:
Ford Probe 2.5 V6 95 Czarny
Awatar użytkownika
sobol81
Posty: 63
Rejestracja: 2004-08-06 00:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Płock

Post autor: sobol81 »

By możliwe ze u ciebie nie działa w ten sposób co u mnie ja mam model USA T 22 1993 r. 2,5 v6 ale chciałem pomóc, u mnie tak jak pisałem samo się wyregulowało.
II 2,5 V6 USA rok 1993 (ale I rejestracja 1994)
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Ja wczoraj wymieniałem klocki, zginął ręczny i nożny, nie wiedziałem, że tak będzie więc szybko wyjechałem z garażu... hamuje... NIC! :shock: Lece sobie spokojnie na dostawczego Citroena i czekam na to co się stanie, jednak Probek wyczuł sytuację i tuż przed dzwonem wytracił prędkość i stanął w miejscu :P Mechanik zasugerował to co Sobol i zadziałało - wskoczyły hamulce na swoje miejsce.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

zapowietrzony był układ,a czy te układy sie same odpowietrzają??ja jak ostatnio walczyłem z hamulcami to mi wylazł toczek i poleciał płyn czyli na zdrowy umysł i rozsadek powinien się zapowietrzyć a tak nie było..
Obrazek
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Niekoniecznie, bo wylatywał płyn i jeżeli go od razu wcisnąłeś zanim wyleciał cały, to nie mógł złapać powietrza.

Ale profilaktycznie (prawda że fajnie brzmi :twisted: :twisted: :twisted: ) powinno się odpowietrzyć. :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Profilaktycznie-zapobiegawczo odpowietrzyć :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
R.K
Posty: 286
Rejestracja: 2005-11-25 20:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczuczyn

Hamulec ręczny wyparował!

Post autor: R.K »

Wymieniałem ostatnio amory z tyłu,przy okazji zrobiłem przegląd tylnich hamulców, no i wywaliłem zardzewiałe blaszki które siedziały między klockiem a tłoczkiem! Wcześniej ręczny mi hamował bardzo wysoko i nie zawsze odbijał,myślałem że milimetrowe blaszki to niewiele bo podkręce ręczny i będzie ok.,a tu go wcale nie ma.podkręciłem ile się dało i nic.Dżwigienki które naciąga linka pracują,jedna trochę słabiej,mechanik nie chce sie za to brać, twierdzi że jest ryzyko wymiany całego zblocza w przypadku porażki!Czy to prawda?Czy nadszedł czas zapomnieć o ręcznym? :cry:
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
Awatar użytkownika
Koszyk
Posty: 382
Rejestracja: 2005-12-12 23:00
Samochód: Ford Probe, Dodge Ram, Fiat Uno, Renualt Kangoo
Galeria: viewtopic.php?t=9264
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: Koszyk »

Może to wina zacisków i trzeba kupić "zestaw naprawczy"?
2,5 V6 `95
Obecne zmiany: Ciemne szyby, car audio, progi wewnętrzne, wydech 2,5 cala z nierdzewki+ największy komin na rynku wsadzony na ukos by KMS, dolot, silnik klze 200KM od mazdy, stroboskopy, zegary AFR i VACU, piękne fele...cdn
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Hamulec ręczny wyparował!

Post autor: Sqad »

R.K pisze:Wymieniałem ostatnio amory z tyłu,przy okazji zrobiłem przegląd tylnich hamulców, no i wywaliłem zardzewiałe blaszki które siedziały między klockiem a tłoczkiem! Wcześniej ręczny mi hamował bardzo wysoko i nie zawsze odbijał,myślałem że milimetrowe blaszki to niewiele bo podkręce ręczny i będzie ok.,a tu go wcale nie ma.podkręciłem ile się dało i nic.Dżwigienki które naciąga linka pracują,jedna trochę słabiej,mechanik nie chce sie za to brać, twierdzi że jest ryzyko wymiany całego zblocza w przypadku porażki!Czy to prawda?Czy nadszedł czas zapomnieć o ręcznym? :cry:
Te blaszki które wywaliłeś niwelują tylko luz klocka góra - dół, nie mają wpływu na zaciski chyba że miałeś jeszcze jakieś blaszki popodkładane na klocki, o zgrozo.

Najlepiej zrobić tak jak pisał Koszyk, w 90% przypadków skutkuje.
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

Zestaw naprawczy ale ktory ??

bo autofren jest niekompletny :(((

brakuje tam simeringu !!! - zna ktos jego wymiary ?


P.S. moze wystarczy regulacja imbusem ?
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

MISIEK pisze:Zestaw naprawczy ale ktory ??

bo autofren jest niekompletny :(((

brakuje tam simeringu !!! - zna ktos jego wymiary ?


P.S. moze wystarczy regulacja imbusem ?
to kolego musiałeś mieć jakiś trefny zestawik jak ja kupowałem autfrena to było wszystko po najmniejszy oging
czerwone 2,5v6+sgi :)
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

kupilem takich zestawow z 6 kolego (na tyl) :)

w zadnym nie bylo simeringu - oringi owszem - komplet, kolnierzy tez komplet :/
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

to nie wiem czemu tak .ja kupiłem 4 takie zestawy i były tam simeringi.
czerwone 2,5v6+sgi :)
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Może to kolego były oringi, a nie, simeringi.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
R.K
Posty: 286
Rejestracja: 2005-11-25 20:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczuczyn

Post autor: R.K »

Te blaszki zardzewiałe były przyczyną ocierania klocków,tłoczek po hamowaniu cofa sie ok. 0.5mm,klocki powinny się rozluźnić,a niestety lekko jeszcze hamowały! Blaszki miały powierzchnię taką jak zewnętrzna powierzchnia klocka (wewnętrzna powierzchnia styka się z tarczą-dla ułatwienia),sprawdzałem na badaniach technicznych,tył hamuje ok.,poza ręcznym którego nie ma! mechanik twierdzi że zestaw naprawczy niewiele pomoże,po usunięciu rdzy nastąpią rozszczelnienia,będą wycieki-wówczas jedyny ratunek to wymienić całe zblocze.Czy to prawda?Zdarzyło się to komuś?Domyślam się że ci co napisali powyżej nie mieli później problemów z uszczelnieniem?
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

Basf_Wrocław pisze:Może to kolego były oringi, a nie, simeringi.
nie kolego miałem w zestawie jedno i drugie
czerwone 2,5v6+sgi :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”