piszczenie

Awatar użytkownika
szpagat
Posty: 205
Rejestracja: 2007-02-03 14:34
Galeria: viewtopic.php?t=11166
Lokalizacja: Piła

piszczenie

Post autor: szpagat »

Wybaczcie, że zakładam nowy temat, ale nie znalazłem nawet podobnego zagadnienia na forum. Mam taki problem, że coś mi w probku cholernie piszczy podczas jazdy, i nie jest to pasek bo nie słychać tego jak stoi a silnik pracuje. Tylko podczas jazdy i na biegu i na luzie, odgłos wydaje się dochodzić z zewnątrz - raczej z tyłu i z prawej strony(na pewno nie jest to nic w środku- półka itp. Podejrzewam, że coś wymaga zwyczajnego potraktowania wd40 - jakieś gumy czy coś w tym stylu. Tylko nie wiem co dokładnie to może być, a wkurza mnie już to strasznie- więc jeśli ktoś miał taki kłopot albo wie o co może chodzić to proszę o podpowiedz. :roll:
Fight like a man!!!
Awatar użytkownika
smarki100
Posty: 27
Rejestracja: 2007-01-10 20:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Toruń

Post autor: smarki100 »

Sprawdź tylne zaciski i linkę do ręcznego.
Sprzedam Probe 2,5 v6 94r
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Czy mógłbyś opisać pisk ? Bo ja w Probasie słyszałem około 20 rodzai pisków, nie mówiąc o innych autach. Najprawdopodobniej tak jak już kolega napisał nie odbija Ci zacisk tylny i nie masz już klocka. Nie hamuje Ci auto ?? Tak ogólnie Probas to nie polonez, a wd40 ma właściwości penetrujące i możesz szybciej coś uszkodzić niż naprawić. POZDRO
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
szpagat
Posty: 205
Rejestracja: 2007-02-03 14:34
Galeria: viewtopic.php?t=11166
Lokalizacja: Piła

Post autor: szpagat »

Pisk jest cos jak stara kaseta w magnetofonie hehe- takie odgłos jak skrzypiące tulejki- trudno to opisać. A hamuje probek dobrze, ale macie rację - podejrzewam, że to może być ręczny- jutro sprawdzę na kanale takie sprawy, a jak nie to będę szukał dalej.
Fight like a man!!!
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Nie tyle ręczny co tłoczek nie odbija i klocek trze o tarczę.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Cisik
Posty: 64
Rejestracja: 2006-05-28 21:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Cisik »

Ja bym nie wykluczal paska klinowego, tez tak mialem ze piszczal podczas jazdy a na postoju nie. Wymienilem go i koniec jakichkolwiek problemow.
Probe II 2,5 94r
Awatar użytkownika
szpagat
Posty: 205
Rejestracja: 2007-02-03 14:34
Galeria: viewtopic.php?t=11166
Lokalizacja: Piła

Post autor: szpagat »

No i niestety- zaciski i ręczny sprawdzone- to nie to, wszystkie możliwe gumy i tulejki nasmarowane a piszczy nadal :evil:
Pasek na pewno nie bo odgłos dochodzi zdecydowanie z tyłu, zaczynam już myśleć że to może coś we wnętrzu (może półka), sam już nie wiem- szału można z tym kurde dostać :x
Fight like a man!!!
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Mistrzu może troche za ostro pojade ale nie rób sobie jaj. Wyjedź na kostke niech ktos prowadzi, a ty siądź z tyłu i słuchaj co ci piszczy. Ja każdy niepokojący odgłos diagnozuje przeważnie w pierwszy dzień. Możesz nie mieć przykręconego uchwytu na klapie, który wchodzi do zamka, możesz nie mieć odbojników na klapie i klapa lata sobie podczas jazdy. Zastanów się zanim nastepny raz napiszesz bo możliwości może być 10000000, a odpisywanie robi się nudne. Pozatym mógłbyś ruszyć łaskawie d-upe i podjechać na jakiś zlot regionalny...
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
Zolak
Posty: 512
Rejestracja: 2006-01-07 20:46
Samochód: FP "97 GT
Galeria: viewtopic.php?t=8715
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zolak »

Chyba wiem "o co kaman" wiem ze to moze byc tak jak wszytsko inne ale Ja mialem to samo.. mi piszczaly plastiki w bagazniku, sprobuj zdemontowac plastik bedacy jakby na naprzeciw siedzen tylnych. U mnie powodem tego bylo to iz Probe bylo kiedys uderzone z tylu i po naciagnieciu plastiki nie pasowaly tak jak pasowac powinny
Były :
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Sprawdź uszczelki na tylnych szybach bo możliwe, że sie poluzowały. Wystarczy sprysknąć wd40 i po kłopocie.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
szpagat
Posty: 205
Rejestracja: 2007-02-03 14:34
Galeria: viewtopic.php?t=11166
Lokalizacja: Piła

Post autor: szpagat »

Basf_Wrocław pisze:Mistrzu może troche za ostro pojade ale nie rób sobie jaj. Wyjedź na kostke niech ktos prowadzi, a ty siądź z tyłu i słuchaj co ci piszczy. Ja każdy niepokojący odgłos diagnozuje przeważnie w pierwszy dzień. Możesz nie mieć przykręconego uchwytu na klapie, który wchodzi do zamka, możesz nie mieć odbojników na klapie i klapa lata sobie podczas jazdy.
Masz rację, problem z tym, że ciężko ten dzwięk zlokalizować, bo wydaje się dochodzić jednak z zewnątrz- cały czas jestem przekonany, że to jednak hamulce- musze je sprawdzić jeszcze raz. Ale wcześniej zrobię jak piszesz- siądę z tyłu i posłucham- może uda się dojść co to.
Basf_Wrocław pisze:Pozatym mógłbyś ruszyć łaskawie d-upe i podjechać na jakiś zlot regionalny...
Oczywiście, że mógłbym, nawet chciałbym tylko wiesz kolego, jak się pracuje od ku...wa rana do ku...wa wieczora to ciężko nawet myśleć o takich przyjemnościach...
Fight like a man!!!
kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Samochód: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

Post autor: kocurro »

szpagat ma racje jeżeli się pracuje to na takie przyjemności czasu nie ma
Awatar użytkownika
andrev80
Posty: 32
Rejestracja: 2005-11-16 18:59
Galeria: viewtopic.php?t=8712
Lokalizacja: Otwock

Post autor: andrev80 »

sprawdz czy to nie tylna klapa albo gumy od klapy sa takie dwie po bokach u mnie te dwie posmarowalem i nie piszczy
niebieski 2gen 2.0l Base USA automat 93r
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

andrev- najłatwiej wszystko posmarować. Moim zdaniem to nie jest rozwiązanie problemu bo z jakiegoś powodu zamek nie trzyma Ci sztywno klapy...
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
szpagat
Posty: 205
Rejestracja: 2007-02-03 14:34
Galeria: viewtopic.php?t=11166
Lokalizacja: Piła

Post autor: szpagat »

A ja już chyba rozwiązałem swój problem. Wygląda na to , że to jednak hamulce. Przy pierwszych oględzinach odniosłem wrażenie, że starczą jeszcze na miesiąc, dwa, ale chyba jednak już piszczą bo mam też opisywaną często na tym forum dolegliwość świecenia się kontrolki "brake" podczas hamowania.
W pierwszy lepszy wolny dzień biorę się za wymianę klocków, przetoczenie tarcz i przeczyszczenie tłoczków. Myśle , że bedzię już "si".
Fight like a man!!!
Awatar użytkownika
Bartekk
Posty: 141
Rejestracja: 2004-10-17 15:13
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10629
Lokalizacja: Tarnów/Mullingar, Irlandia

Post autor: Bartekk »

mi mechanik powiedział ze kontrolka może sie świecić kiedy masz za niski poziom płynu hamulcowego...ale mogę się mylić :wink:

pozdrawiam
był 2.0 USA 93r
jest Passat TDI Sport 170KM 2003r
Awatar użytkownika
szpagat
Posty: 205
Rejestracja: 2007-02-03 14:34
Galeria: viewtopic.php?t=11166
Lokalizacja: Piła

Post autor: szpagat »

Bartekk pisze:mi mechanik powiedział ze kontrolka może sie świecić kiedy masz za niski poziom płynu hamulcowego
Ma rację ten Twój mechanik. Ten temat był na forum wielokrotnie omawiany(wystarczy poszukać) i przyczyny według klubowiczów są 2: mało płynu lub zużyte klocki (wysuwają się tłoczki mocniej i zmniejsza się poziom płynu- czy coś w ten deseń - nie umiem wytłumaczyć..whatever). W każdym bądz razie u mnie płynu jest oki, a klocki już na wykończeniu(chociaż początkowo myślałem, że starczą jeszcze na ze 2 miechy heh) a piszczenie hamulców potwierdza, że to jednak klocek się kończy...

Niby prosta sprawa a nie mogłem dojść co jest- w poprzednim aucie mając klocki tej grubości jeszcze jakiś czas bym pojezdził, ale widać probek to bardziej wymagająca bestia :twisted:
Fight like a man!!!
Awatar użytkownika
szpagat
Posty: 205
Rejestracja: 2007-02-03 14:34
Galeria: viewtopic.php?t=11166
Lokalizacja: Piła

Post autor: szpagat »

no i ja rozwiązałem swój problem- trochę to zajęło bo nie ma się czasu heh i też nie chciałem pisać, że zrobione póki się przez dobrych parę dni nie upewniłem, że już nie piszczy...
W każdym bądz razie wymieniłem klocki z tyłu, wyczyściłem tłoczki i odpowietrzyłem hamulce...i gitara :twisted: - co ciekawe stare klocki wyglądają jeszcze całkiem całkiem (takie do końca samego zjechane nie są) dlatego nie wiedziałem na początku o co lata :wink:
Fight like a man!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”