Jak bardzo mocno hamuję zapala się kontrolka ręcznego

Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

To ja was zaskocze bo jest inaczej. Kędziorek ma racje, winny jest płyn hamulcowy. Ale nie należy go dolewać chyba, że się gdzieś wylewa. W tym przypadku przy ostrym hamowaniu się zapala co znaczy, że klocki tylne sie kończą :) Tłoczek musi się bardziej wychylić, a co za tym idzie układ bierze więcej płynu :)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

Sekundka eksploatacji opcji szukaj i znalezione:

Tam jest dużo wyjaśnione
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
mers
Posty: 243
Rejestracja: 2005-11-23 09:27
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: mers »

u mnie też płyn był przyczyną, jak najbardziej klocki też mogą być zużyte... o ile się nie myle to coś takiego można zaobserwować w każdym samochodzie
Obrazek
probe II GT 93
tomek7
Posty: 126
Rejestracja: 2004-12-12 17:06
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=8917
Lokalizacja: mińsk mazowiecki
Kontakt:

Post autor: tomek7 »

no ja plyn mam elegancko w normie, mzliwe ze klocki sie koncza i tloczki pozeraja go chwilowo :P
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Płyn musi być POD KOREK, żeby nie zapalała się kontrolka. Dolejesz - nie będzie się palić kontrolka.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Rozgrzeszony
Posty: 85
Rejestracja: 2005-12-16 22:56
Galeria: viewtopic.php?t=7335
Lokalizacja: Ruda Śląska Dania

Post autor: Rozgrzeszony »

Mieliście racje. Dolałem płynu i jest ok :wink:
Czarna rakieta - jak mówi moja Mama ;o)
Ford Probe 2.0 93 Base- w trakcie przebudowy.
Awatar użytkownika
mm26
Posty: 89
Rejestracja: 2007-07-27 15:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: mm26 »

I ja miałem to samo - Maly poziom płynu
pozdro
Red FORD USA
PROBE II (ECP)
2.5 V6 24V
Kod silnika KL
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

u mnie tak było, lecz lampka non stop się świeciła, gdy miałem nie odpowietszony układ
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Hamulce - kontrolka ręcznego

Post autor: mysz »

Witam,
podepnę się pod temat. Dziś pojawił się następujący problem: podczas mocniejszego hamowania zapaliła się kontrolka ręcznego. Jak odpuściłem pedał hamulca to zgasła. Dzieje się tak za każdym razem jak mocniej hamuję.
Płynu mam na full, abs działa. Czy to może być wina zużytych klocków?

Pozdrawiam.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Re: Hamulce - kontrolka ręcznego

Post autor: Basf_Wrocław »

Masz za mało płynu.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Hamulce - kontrolka ręcznego

Post autor: mysz »

Tak jak napisałem- płynu mam na full.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
el_talerzos
Posty: 375
Rejestracja: 2005-08-09 20:05
Samochód: model wiadomy,94r 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=7985
Lokalizacja: Łódź - Bournemouth

Re: Hamulce - kontrolka ręcznego

Post autor: el_talerzos »

Wymień klocki i wszystko powinno wrócić do normalności - polecam Breck'a
Probek 2.0 16V 94r. + sekwencja - granatowe dziecko (seria - już niedługo)
Azev 17" + eliptyczne montii
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Re: Hamulce - kontrolka ręcznego

Post autor: Basf_Wrocław »

Nie masz na full, tylko pod full. Działanie układu jest banalne. W zbiorniczku jest czujnik poziomu płynu. Przy ostrym hamowaniu płyn się przechyla i czujnik nie jest zalany płynem. Co do wypowiedzi el_talerzosa to jeśli klocki się kończą to dolanie płynu też zgasi kontrolkę, zresztą wymia klocków powoduje podniesienie stanu płynu. Dodam jeszcze, iż innej opcji niż dolanie płynu nie ma. Drugi czujnik jest na dźwigni ręcznego i nie ma bata żeby przy hamowaniu zwierał. W tym układzie 10ml robi różnicę.

Edit: Zrób fotkę stanu płynu dla potomnych, tak żeby było widać skalę.
Ostatnio zmieniony 2011-01-24 09:44 przez Basf_Wrocław, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Re: Hamulce - kontrolka ręcznego

Post autor: RX »

Potwierdzam. Więcej płynu załatwi sprawę.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Re: Hamulce - kontrolka ręcznego

Post autor: Basf_Wrocław »

W vettce na pewno ;) Ty tam masz w ogóle hamulce hydrauliczne ?
Ostatnio zmieniony 2011-01-23 17:56 przez Basf_Wrocław, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Re: Hamulce - kontrolka ręcznego

Post autor: RX »

Ty to lepiej idź szukaj A. Cassotia 13 a nie się pierdołami zajmujesz :mrgreen:
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Hamulce - kontrolka ręcznego

Post autor: mysz »

Basf_Wrocław pisze:Nie masz na full, tylko pod full. Działanie układu jest banalne. W zbiorniczku jest czujnik poziomu płynu. Przy ostrym hamowaniu płyn się przechyla i czujnik nie jest zalany płynem. Co do wypowiedzi el_talerzosa to jeśli klocki się kończą to dolanie płynu też zgasi kontrolkę, z resztą wymia klocków powoduje podniesienie stanu płynu. Dodam jeszcze, iż innej opcji niż dolanie płynu nie ma. Drugi czujnik jest na dźwigni ręcznego i nie ma bata żeby przy hamowaniu zwierał. W tym układzie 10ml robi różnicę.

Edit: Zrób fotkę stanu płynu dla potomnych, tak żeby było widać skalę.

Ok, fotkę wstawię jutro.
Doleję płynu, kilka ml powinno wejść.
Tylko pytanie dlaczego wcześniej było wszystko ok? Skądś ten płyn musi wyciekać w takim razie...

Pozdrawiam.

Edit:
Tzn. inaczej. Jeśli klocki są już zużyte, to wiadomo dlaczego płynu jest mniej w zbiorniczku, ale jeśli nie są zużyte... Nic, doleję płynu, wymienię klocki i powinno być ok.
pzdr.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Samochód: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

Re: Hamulce - kontrolka ręcznego

Post autor: kocurro »

u mnie gdy się owa kontrolka zapala to jest znak że klocki się kończą. z płynem nigdy nie miałem problemów typu: wycieki itp. oczywiście nie wymienia się klocków przy pierwszym błyśnięciu kontrolki ale gdy już się zbyt często zapala bez względu na typ hamowania
wszyscy mają PROBE. miałem i ja:(:( 2.0 16v,94r.
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Hamulce - kontrolka ręcznego

Post autor: mysz »

Dolewka płynu pomogła. Dolałem jakieś 30ml, prawie pod sam korek.
Wstawiam zdjęcie zbiorniczka przed dolewką:
Obrazek

Dzięki serdeczne za pomoc,
Pozdrawiam.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Re: Hamulce - kontrolka ręcznego

Post autor: Basf_Wrocław »

No widzisz kolego ;) Max jest na wysokości zgrzewu zbiorniczka więc dużo płynu brakowało ;) Przy wymianie klocków zanim wepchniesz klocki spuść troszkę płynu przez odpowietrznik to Ci się do komory silnika nie wyleje i będzie git :)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Hamulce - kontrolka ręcznego

Post autor: mysz »

Witam,
Panowie, kolejny problem. Zabrałem się dziś za wymianę klocków (przód). Po zdjęciu klocka wewnętrznego (zapewne domyślicie się o co mi chodzi) zobaczyłem, że jest on bardzo zdarty na rantach, a środkiem mniej- inaczej mówiąc: krzywo starty klocek. Czy to może być wina tarcz hamulcowych? Czy może to być coś innego? Po obejrzeniu tarcz stwierdziłem, że są dosyć mocno zjechane.
Oczywiście nie wymieniłem klocków, zostawiłem te stare. Czy po założeniu nowych tarcz mogę zakładać klocki bez obaw, że znowu zaczną się krzywo ścierać?

Pozdrawiam.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Hamulce - kontrolka ręcznego

Post autor: Romas »

może być to wina tarcz, zarówno klocków jak i przykręcenia zacisków.
Wszystko to ze sobą współgra i powinno być starannie wyczyszczone z nagaru i złożone. ;)
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Hamulce - kontrolka ręcznego

Post autor: Sam »

Ogólnie często się zdarza że klocki się ukoszą i ścierają pod skosem - > ale z tego co rozumiem tobie po prostu ścierają się bardziej na bokach -> z tego co mnie ktoś tłumaczył może to być winna kiepskich klocków albo tarcz ogólnie bierze się to z tego że tarcza się nie równo wyciera no a klocki się do niej dopasowują. I mnie jeden mechanik mówił że takie nie równe zużycie klocków spowodowane jest złym dopasowaniem materiałów w sensie że złe klocki do złych tarcz albo coś na ten kształt. Kiepskie klocki się grzeją bardziej środkiem a przy różnicy temperatur różnie w różnych miejscach się ścierają. No a efekt to pokrzywione tarcze i nie równe klocki. Zgodnie z zaleceniami tarcza powinna być równa jeżeli jest inaczej należy ją wymienić. Nie wiem czy coś pomogłem i nie zakręciłem się jak gówno w betoniarce ale pozdro
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Hamulce - kontrolka ręcznego

Post autor: mysz »

Sam pisze:ale z tego co rozumiem tobie po prostu ścierają się bardziej na bokach
Dokładnie to jeden klocek jest starty bardzo na bokach, a drugi jest w miarę ok.
Dzięki za pomoc, jak założę nowe tarcze+klocki powinno być już ok.

Pozdrawiam.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
Ruda
Posty: 8
Rejestracja: 2012-09-15 21:14
Samochód: Probe II, '95, 2,0 benzyna
Lokalizacja: Gdańsk

Kontrolki ABS'u i ham. ręcznego się zapalają

Post autor: Ruda »

Drodzy koledzy i koleżanki,

występują w moim probie od jakiegoś czasu problemy z hamulcownią.

zapalająca się kontrolka ABS'u to jedno i generalnie mnie to mniej przejmuje(gdyż z dużą dozą pewności został stwierdzony brak styku w którymś czujniku) niż kontrolka hamulca ręcznego, która świeci się za każdym razem gdy mocniej wcisnę pedał hamulca. Nie mam absolutnie pojęcia co to może oznaczać, a moje umiejętności w tych kwestiach są mocno ograniczone.

Czy któreś z Was wie może czego są to objawy ?
pozdrawiam
Kasia
Probe II '95 2,0 benzyna + eLPiGi
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”