Jak bardzo mocno hamuję zapala się kontrolka ręcznego

Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Re: Dziwny problem przy hamowaniu

Post autor: Pelot »

kedziorski pisze:, płyn hamulcowy też jest na zadowalającym poziomie.
może dla Ciebie zadowalający...płynu powinno być pod max
Obrazek
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Dziwny problem przy hamowaniu

Post autor: Voodoo »

pelot pisze:płynu powinno być pod max
To się zgadza, powinno być prawie pod korek. Niestety ale czujnik u nas jest strasznie wysoko i każde lekkie bujnięcie spowoduje zachwianie zawartości zbiorniczka i zapalenie się czujnika.
Dolej, a będzie spokój.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

To się zgadza wszyscy mają racje, ale z reguły nic w przyrodzie nie gienie. Sprawdź klocki hamulcowe bo sie pewnie kończą w miare użytkowania coraz mniej klocka było i się mocniej tloczek wysówa, a co za tym idzie więcej płynu poszło w układ i więcej i więcej i zaczęło sie zapalać częściej i częściej. :D
Awatar użytkownika
Wuax
Posty: 384
Rejestracja: 2005-09-02 19:11
Samochód: brak
Lokalizacja: Marki

Post autor: Wuax »

Przypadkowo u mnie pojawił się podobny problem.
Ponadto, przy gwałtownym hamowaniu silnikiem (szybka redukcja na dużo niższy bieg) zapala się ta lampka nawet bez dotykania hamulca.
Kiedyś w hondzie miałem podobny problem, zsunął się kabelek czujnika z klocka hamulcowego, bujając się dotykał do masy dając sygnał że klocki się skończyły. Myślę że przy jeździe w koleinach kopnego śniegu może się to zdarzyć.
Mam zamiar się dziś ciepło ubrać i poszperać pod swoim, może to jest to
Black Probe 2.5v6 93r. TURBO Powered by Obrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

To wy macie czujniki w klockach? :shock:
Wuax - ubierz się cieplutko, bo długo będziesz szukał :wink:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Ale jedyny czujnik jaki jest w tych samochodach to jest w zbiorniczku płynu.
mati
Posty: 20
Rejestracja: 2005-11-06 20:51
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: mati »

Witam umnie to zjawisko to już z dwa razy wystąpilo a pozbyłem sie go poprostu wymieniłem płyn. Spróbuj napoczątek strzykawką wysać płtn z zbiornika i wlej nowy a problem zniknie. Na jakis czas ale proponuje wymiane calego płynu.
Awatar użytkownika
Wuax
Posty: 384
Rejestracja: 2005-09-02 19:11
Samochód: brak
Lokalizacja: Marki

Post autor: Wuax »

Macie chłopaki rację, za wszystko był odpowiedzialny czujnik w zbiorniczku z płynem. Po dolaniu około kieliszka DOT-3, bo tyle brakowało wszystko wróciło do normy. Z drugiej strony to dziwne, że probe nie ma czujników w klockach, trzeba będzie bardziej uważać gdy się będą kończyć, szkoda zrypać tarcze :-k
Black Probe 2.5v6 93r. TURBO Powered by Obrazek
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Z przodu na klockach masz specjalne blaszki zamocowane, które jak tylko klocek się będzie kończył, będą wydawały z siebie upierdliwy i dokuczliwy pisk. Tak więc będziesz wiedział kiedy klocki idą do wymiany :D
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Dodatkowo podobna role pelni wlasnie ten czujniczek poziomu plynu w zbiorniczku. Gdy klocki sie zuzywaja to automatycznie tloczki w zaciskach wysuwaja sie dalej a co za tym idzie obniza sie poziom plynu w zbiorniczku i zapala sie kontrolka. Nie jest to idealne rozwiazanie ale zawsze daje jakis sygnal by powoli siegac po kaske na klocki. :D

Pozwolilem sobie zmienic temat tej pogawedki.
Ostatnio zmieniony 2006-01-09 13:06 przez wingerman, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Voodoo pisze:Z przodu na klockach masz specjalne blaszki zamocowane, które jak tylko klocek się będzie kończył, będą wydawały z siebie upierdliwy i dokuczliwy pisk. Tak więc będziesz wiedział kiedy klocki idą do wymiany :D
Dokładnie potwierdzam. We wszystkich mazdach 626 generacji GD i niektórych GE (nie dotyczy Cronosów), z których mamy układy hamulcowe w naszych probkach, nie ma czujników zużycia hamulców rolę ich pełnią blaszki które tak się tłuką że w pierwszej chwili człowiek myśli że wydech się urwał a wszyscy okoliczni przyglądają się jak na wariata. Brzęk jest niesamowity w środku wytrzymać się nie da.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
krasnal193
Posty: 161
Rejestracja: 2006-04-18 11:30
Samochód: Mitsubishi 3000GT
Lokalizacja: Warszawa

Hamulce - kontrolka ręcznego

Post autor: krasnal193 »

Mam pytanie do was kiedyś wyczytałem że przy ostrym hamowaniu powinny dohamowywać tylnie koła więc rozpędziłem się tak do około 160 i pedał hamulca w podłogę i zapaliła się kontrolka ręcznego stwierdziłem że wszystko w porządku i jeździłem od tamtej pory okolo 1 miesiąca lecz ostatnio około tygodnia temu kontrolka ręcznego zapala mi się nawet przy lekko wciśniętym pedale hamulca a jeśli samochód stoi całą noc to przez około 15 min po odpaleniu zapala się bardzo często i nie gaśnie bardzo dlugo jak już pojeżdzę trochę to wtedy też zapala się prawie zawsze przy hamowaniu lecz gaśnie od razu po zdjęciu nogi z hamulca. Sprawdzałem płyn hamulcowy i jest max więc nie wiem o co chodzi i co dalej zrobić Pomocy ! Dzieki :D
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Dolej płynu do pełna to powinna zgasnąć albo switch przy ręcznym szwankuje.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
krasnal193
Posty: 161
Rejestracja: 2006-04-18 11:30
Samochód: Mitsubishi 3000GT
Lokalizacja: Warszawa

hamulce

Post autor: krasnal193 »

płynu hamulcowego jest max. Więc to nie to
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Nie rozumiem jednego stwierdzenia co to znaczy dohamowywuje :?

Kontrolka ręcznego zapala się jak nie ma płynu lub jak jest ręczny zaciągnięty :) lub czujnik się sypnoł choć to jest mało prawdopodobne. Możesz też sprawdzić stan klocków i tarcz czy nie są mocno zużyte, bo to też ma wpływ na długość wysuwania się tłoczka, a co za tym idzie obniżania się poziomu płynu.
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Sprawdź klocki hamulcowe :) U mnie pomogło. Im mniej masz klocka tym badziej musi by wysunięty tłoczek i podobno wtedy świeci się kontrolka bo płynu jest za mało.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
Mav
Posty: 73
Rejestracja: 2004-09-07 13:24
Samochód: Ford Mondeo ST220
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Mav »

Dokladnie jak mowi basf. Klocki masz na wykonczeniu.
Pozdrawiam
:twisted: Mav :twisted:

byl srebrny Probe GT II generacji (V6/24V) - wersja europejska :arrow: teraz Duke go ujezdza
teraz jest Mondeo ST220 Performance Blue kombi :twisted:
Awatar użytkownika
el_talerzos
Posty: 375
Rejestracja: 2005-08-09 20:05
Samochód: model wiadomy,94r 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=7985
Lokalizacja: Łódź - Bournemouth

Post autor: el_talerzos »

A płyn masz w miarę świeży :?: Miałem podobnie i w zbiorniczku wyglądał całkiem całkiem ale jak zacząłem spuszczać "płyn" :wink: to okazało się, że do dot'a to było kiedyś podobne - po wymianie wsio ok

Pozdrowionka
Probek 2.0 16V 94r. + sekwencja - granatowe dziecko (seria - już niedługo)
Azev 17" + eliptyczne montii
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Basf_Wrocław pisze:Sprawdź klocki hamulcowe :) U mnie pomogło. Im mniej masz klocka tym badziej musi by wysunięty tłoczek i podobno wtedy świeci się kontrolka bo płynu jest za mało.
Mav pisze:Dokladnie jak mowi basf. Klocki masz na wykonczeniu.
A czytać pany wyżej to wy umicie?? :twisted:
tomek7
Posty: 126
Rejestracja: 2004-12-12 17:06
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=8917
Lokalizacja: mińsk mazowiecki
Kontakt:

Świecąca się lampka hamulca ręcznego

Post autor: tomek7 »

Przy hamowaniu ostrzejszym pali mi się lampka hamulca ręcznego, co to za objaw?
Awatar użytkownika
Zolak
Posty: 512
Rejestracja: 2006-01-07 20:46
Samochód: FP "97 GT
Galeria: viewtopic.php?t=8715
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zolak »

Moze ktorys tylny zacisk jest nie sprawny i odrazu nie odpuszcza....pozdro
Były :
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

Tomek Pan Loopka by Ci pomógł, bo temat chyba nawet ja sam zakładałem.

Na 99% jest to błahostka, a mianowicie za mało płynu hamulcowego, stąd w momencie hamowania płyn opada poniżej czujnika. Jeżeli nie płyn to trza szukać dalej, ale to podstawa.

P.S. I tak zaraz któryś z modów zamknie temat ;)
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Rozgrzeszony
Posty: 85
Rejestracja: 2005-12-16 22:56
Galeria: viewtopic.php?t=7335
Lokalizacja: Ruda Śląska Dania

Post autor: Rozgrzeszony »

Kędziorek jesteś pewien że to sprawka małej ilości płynu hamulcowego?. Myślałem, że tak ma być z tą lampką. Ostatnio przy każdym hamowaniu zapala mi się lampka ręcznego. Co u ciebie było przyczyną?
Czarna rakieta - jak mówi moja Mama ;o)
Ford Probe 2.0 93 Base- w trakcie przebudowy.
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

U mnie właśnie był brak płynu, najpierw sie zapalała tylko przy bardzo gwałtownym hamowaniu jak bujnęło autem, później już nawet przy najdelikatniejszym. Pierwsza rzecz jaką się sprawdza to właśnie płyn (też zgłupiałem, ale na forum mnie uświadomili, temat istnieje do tej pory).

Pozdrawiam
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
el_talerzos
Posty: 375
Rejestracja: 2005-08-09 20:05
Samochód: model wiadomy,94r 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=7985
Lokalizacja: Łódź - Bournemouth

Post autor: el_talerzos »

Może klocki out
Probek 2.0 16V 94r. + sekwencja - granatowe dziecko (seria - już niedługo)
Azev 17" + eliptyczne montii
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”