Tarcze hamulcowe

Awatar użytkownika
Astro
Posty: 617
Rejestracja: 2007-05-02 22:42
Galeria: viewtopic.php?t=12878
Lokalizacja: Vault 101

Post autor: Astro »

Ciekawe co będzie zimą jak kolega będzie chciał zmienić laczki (jeśli tarcze dożyją)
Chyba nie będzie jeździł na 18" zimówkach. :roll:
Ale muszę przyznać ze fajnie wygląda...
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
inzynierek1982
Posty: 19
Rejestracja: 2008-07-03 08:19
Galeria: viewtopic.php?t=14109

Post autor: inzynierek1982 »

-tarcze tej wielkosci wchodza na styk w 16" felgi
- pytanie dlaczego w motorach typu scigacz robi sie tarcze wielkosci praktycznie felgi natomiast powierzcznia tarcia ma szerokosc ok 30- 40 mm????
- odpowiedz moment hamujacy to Mh= rh x fh (promien hamujacy X sila hamujaca w tym przypadku sila na zacisku)

- ja zwiekszylem to pierwsze czyli promien i mysle ze to w zupelnosci wystarczy poniewaz i tak przu mocniejszym nacisnieciu na pedal na suchej nawierzchni wlacza sie abs
- co do skutecznosci hamowania jest 200 % lepiej ;na starych tarczach abs nawet sie nie zalaczal a tarcze popekaly z przegrzania (wieksza masa 18" felg)
- co do wichrowania tarcz mysle ze bedzie ok tarcze sa wzmocnione podwojnymi zeberkami wewnatrz

- dla mnie jedyna wada wieksza masa nieresorowana i chyba tyle
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Żebrowanie wewnątrz wręcz osłabia tarczę (w porównaniu z pełną) - służy wentylacji, nie wzmocnieniu.

inzynierek1982 pisze:- pytanie dlaczego w motorach typu scigacz robi sie tarcze wielkosci praktycznie felgi natomiast powierzcznia tarcia ma szerokosc ok 30- 40 mm????
Ale widziałeś pełną tarczę "wielkości praktycznie felgi", w której "powierzchnia tarcia ma szerokość ok 30-40mm"? W życiu. Tam właściwa tarcza jest pierścieniem kołowym. I wcale nie chodzi tylko o zmniejszenie masy, ale głównie, by cała tarcza chłodzona była równomiernie.

  • Nie zmniejszyłeś wydzielanej temperatury - musisz zatrzymać tę samą masę, czyli - przy tej samej prędkości - wykonać taką samą pracę, powierzchnia klocka pozostała ta sama a przecież hamujesz właśnie przez tarcie, czyli wzrost temperatury (ta sama siła docisku i prędkość obrotowa, ale większa prędkość liniowa klocka względem tarczy).
  • Zafundowałeś sobie dodatkowo nierówne nagrzewanie powierzchni bocznej tarcz.
  • Sam przyznajesz, że ostrzej hamujesz, czyli wydzielasz tę samą moc w krótszym czasie.
    Wniosek: skoro stare tarcze popękały z przegrzania, to te z dużym prawdopodobieństwem szybciej dokonają żywota.
    A szkoda...
Robert pisze:...szkoda zatrzymywać się w pół kroku, skoro można uzyskać dużo lepszy efekt.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
inzynierek1982
Posty: 19
Rejestracja: 2008-07-03 08:19
Galeria: viewtopic.php?t=14109

Post autor: inzynierek1982 »

- hehe nagrzewanie tarczy jest zawsze nierowne i jest skierowane do osi nie tylko w tym przypadku -:evil:
- wieksze tarcze = wieksza pojemnosc cieplana co za tym idzie wiecej ciepla moge zgromadzic w tarczy nie przegrzewajac jej granicznie a potem rozproszyc chyba oczywiste

- musle ze to tyle teorii wazna praktyka ktora poprawia teorie :!: :!:
- w praktyce hamulce spisuja sie ok !!!! wiec nie wiem po co jakies teoretyczne dyskusje ; :evil: pozdro
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: pawelc »

tutaj jest opis jak to wygląda swap hamulców z mazdy6 do mx-6 -ten sam patent można zastosować w probe w końcu to te same hamulce -jak widać klocki nie obejmują całej powierzchni tarczy
Awatar użytkownika
Astro
Posty: 617
Rejestracja: 2007-05-02 22:42
Galeria: viewtopic.php?t=12878
Lokalizacja: Vault 101

Post autor: Astro »

http://www.ksport.co.uk/order.asp?id=157&loc=4
Do wyboru do koloru.


Pozdrawiam.
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

inzynierek1982 pisze:- hehe nagrzewanie tarczy jest zawsze nierowne i jest skierowane do osi nie tylko w tym przypadku - :evil:
Owszem - ale jest to zależność proporcjonalna do prędkości liniowej, czyli do średnicy. Po to właśnie wentylacja tarczy, by zewnętrzna część była lepiej chłodzona i w ten sposób wyrównać temperaturę.
Ale żaden z producentów nie wpadł na ten genialny pomysł, by dać mały klocek do dużej tarczy. Tzn. wpadł - w ścigaczach - o czym pisałeś i Ci odpowiedziałem, że to troszkę inna konstrukcja. Więc może opatentujesz swoją? Bo szkoda, by Ci ją jakieś nie przymierzając Brembo skradło.

Tylko chyba przeceniasz przewodnictwo cieplne metalu, a co za tym idzie prędkość wyrównywania temperatury w tarczy.
inzynierek1982 pisze:- wieksze tarcze = wieksza pojemnosc cieplana co za tym idzie wiecej ciepla moge zgromadzic w tarczy nie przegrzewajac jej granicznie a potem rozproszyc chyba oczywiste

- musle ze to tyle teorii wazna praktyka ktora poprawia teorie :!: :!:
Tak - jak zauważyłeś teoretycznie niby masz rację.
Powinieneś jeszcze zastosować większe zaciski, a tylko jakieś adaptery pozwalające na przesuwanie małego klocka po średnicy - bliżej/dalej środka koła. Niekoniecznie na żywo - może być w warsztacie, przy wymianie klocków.
Powód - dokładnie ten sam, dla którego wymieniłeś same tarcze - oszczędnościowy - tarcza starczy na dłużej. A teoretyczne podstawy dlaczego to zrobiłeś znów sobie wydumasz - zrobiłeś i już, więc praktyka poprawia teorię. I pamiętaj o patencie! Najlepiej od razu złóż drugi na perpetuum mobile. :P



Pawelc - zauważyłeś różnicę w powierzchni. Inżynierek co prawda schrzanił odsyłacze do fotek, ale po śladzie na tarczy widać, że klocek zaczyna trzeć mniej-więcej w połowie powierzchni czynnej i wychodzi poza tarczę.
Lepszy przykład z forum MX-6: :arrow: Brake upgrade 'How to".


Astro - kpisz? Opisany tuning tarcz kosztował 600 zeta, a w Twoim odsyłaczu za najtańsze zaciski trzeba dać ponad 3 tysiące. Te 2500 tylko utwierdza kolegę we wrażeniu, że wszystko działa ok.
inzynierek1982 pisze:- w praktyce hamulce spisuja sie ok !!!! wiec nie wiem po co jakies teoretyczne dyskusje ; :evil: pozdro
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Astro
Posty: 617
Rejestracja: 2007-05-02 22:42
Galeria: viewtopic.php?t=12878
Lokalizacja: Vault 101

Post autor: Astro »

No deal 3 tyś ale masz zaciski 6 tłoczkowe na dedykowanej tarczy z dobrymi klockami ferrodo. I nie musisz się bawić w dopasowywanie i bać się że cos się rozpadnie.
Jeśli ktoś zmontuje zestaw taki jak ma kolega + jakieś fajne zaciski to jestem wstanie dać połowę tego co w UK. (nie chce zakładać tematu w giełda wiec piszę to tutaj)
Co i tak nie zmienia faktu ze wolałbym zrobione przez jakąś firmę co się na tym troszkę zna.

Pozdro600
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

Kolego ja Ci powiem tak zwiekszyles srednice tarczy fajnie jest nawiercana tez fajnie bo sie szybciej chlodzi ale.... rozklad cieply bedzie masakrowal jej zewnetrzna czesc i tak jak robert napisal zdeformuje sie predzej czy pozniej.A do tego zwiekszyles tarcze a oslony tez zwiekszyles???bo nie chcialbym byc w twojej skorce jak bedziesz ostro hamowal i wpadniesz w wode :d tarcza strzeli wtedy jak zapalka a ty polecisz w las. popelniles dramatyczny blad robiac to tak jak ty to zrobiles.
Piszesz ze lepiej sie hamuje niz przedtem????niby jak skoro powierzchnia hamowania jest ta sama???(w seri caly klocek sciera sie rownomiernie).

Dla mnie dales dupy i narazasz siebie i predewszystkim innych takim jak to nazwe tjuningiem wujka wieska czyli tu utniemy tam dolozymy i bedzie.


PS:

inzynierek1982 napisał(a):
- w praktyce hamulce spisuja sie ok !!!! wiec nie wiem po co jakies teoretyczne dyskusje ; pozdro

A no po to ze jest to forum i tu sie dyskutuje.A ja nie podpisze sie pod tym co zrobiles.Bo wejdzie tu ktos kto sie nie zna zrobi tak jak ty potem tarcza mu pierdyknie i napisze ze gowno sie znamy itp.
Nikt tu nie pisze z zazdrosci ze schrzaniles robote.potrafimy docenic dobre projekty ale to twoje cudo dla mnie jest niedoprzyjecia.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
inzynierek1982
Posty: 19
Rejestracja: 2008-07-03 08:19
Galeria: viewtopic.php?t=14109

Post autor: inzynierek1982 »

-powierzchnia klocka jest dokladnie ta sama i nie wiem czemu to trudno zrozumiec
- w seryjnych hamulcach jest dosc znaczny luz po promieniu pomiedzy jazmem zacisku a zewnetrzna krawedzia tarczy jest to ok 3- 4 mm
- w przypadku wiekszej tarczy luz minimalizujemy praktycznie do zera tak aby tylko tarcza nie ocierala o zacisk ;kompensujemy w ten sposób roznice pomiędzy promieniami tarcz w efekcie caly powierzchnia klocka styka sie z powierzchnia tarczy - taki myk

- mozna by pomyslec zeby podebrac na tokarce nie wykozystana powierzchnie tarczy w celu odciazenia ale mysle ze to tylko oslabi tarcze a nie przyniesie lepszy rozklad temperatury: pozdro

- a mazda 6 ma dokladnie 300 mm tarcze po 2003 roku; z tego co widze to tez i m tam nie zalapuja te klocki na calej powierzchni----
http://www.mx6.com/forums/gallery/21015 ... x-6-a.html
temu tez tak jak u mnie w calosci klocki nie zalapuja i nie ma problemu hehe :twisted:
http://www.mx6.com/forums/gallery/19524 ... k-ppl.html
- nie wiem kto tu z kogo glaba robi
- nie takie rzeczy juz w zyciu robilem tylko raz mi sie cos urwalo ale to jeszcze w podstawowce bylo - sie chwale :lol:
Ostatnio zmieniony 2008-07-08 21:39 przez inzynierek1982, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

spoko zobaczymy jak ci sie to rozwinie z czasem :D daj znac jak ci sie to sprawuje za dwa miechy
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

I wyważ teraz koła, bo potem napiszesz, że zawsze biły i to wina felg.
:P
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Taka firma jak Tarox ma w swojej ofercie coś takiego co się nazywa zestaw upgrade http://www.tarox.com.pl/upgrade.php . Dostajemy tam większą tarcze i adaptory do zacisków. Wydaje mi się że jeśli jedna z lepszych firm od niefabrycznych hamulców robi takie rzeczy, to nie jest to takie złe. Dźwignia faktycznie jest zdecydowanie lepsze i daje to dość wymierne rezultaty pomimo seryjnego zacisku i klocka.
Astro pisze:No deal 3 tyś ale masz zaciski 6 tłoczkowe na dedykowanej tarczy z dobrymi klockami ferrodo.
Ferrodo to wcale nie jest dobra firma, tak samo jak brembo przynajmniej te powszechnie dostępne na polskim rynku :lol:, tak samo jak K-sport, niczym się nie rożni od chińczyków typu megan racing czy D2 żadnej z tych firm hamulców czy zawieszenia nie założyłbym do auta.
Awatar użytkownika
samo zło
Posty: 159
Rejestracja: 2008-01-04 00:57
Samochód: Probe II 94 2.5, CBR 900RR
Lokalizacja: Ajdahooo

Post autor: samo zło »

Zestawy z firmy Tarox wyglądają dość ciekawie min. zestaw sport... a jakie są ceny ? bo nigdzie nie widzę...
inzynierek1982
Posty: 19
Rejestracja: 2008-07-03 08:19
Galeria: viewtopic.php?t=14109

Post autor: inzynierek1982 »

tutaj tez maja zestaw 12 " pod seryjne zaciski
http://www.rr-racing.com/bigbrakes.htm

moim zdaniem nie warto az tyle inwestowac;no chyba ze ktos ma kupe kasy jesli mam dac za hamulce polowe wartosci samochodu hehe co innego do auta za konkretna sume

a potem za kazdym razem plac za klocki kupe kasy ;to taka moja opinia


po co przeplacac skoro mam to samo za polowe ceny; pozdro
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

samo zło pisze:Zestawy z firmy Tarox wyglądają dość ciekawie min. zestaw sport... a jakie są ceny ? bo nigdzie nie widzę...
Powiem inaczej, zestaw Grande 12 tłoczków kosztuje ok 13tyś zł :]
inzynierek1982
Posty: 19
Rejestracja: 2008-07-03 08:19
Galeria: viewtopic.php?t=14109

Post autor: inzynierek1982 »

to jeszcze lepiej ;fajnego probka mozna by juz wyrwac za to

ja mam tuning hamulcow za 600 zl i to mi w zupelnosci wystraczy jakby to bylo porsze 911 wtedy tuning pasowal by za kase;
no chyba ze zamiezamy trzymac probka do konca zycia albo mamy nadzieje za odzyskamy potem kase albo porostu nie mamy robic co z kasa ale watpie czy jest duzo takich ludzi przy naszych realiach :) :)
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

samo zło pisze:Zestawy z firmy Tarox wyglądają dość ciekawie min. zestaw sport... a jakie są ceny ? bo nigdzie nie widzę...
w sumie ja też...
Jestem teraz w trakcie wymiany tarcz i klocków, zamierzam wstawi tarcze firmy Zimmermann oraz klocki EBC Turbo Grove ''kolor czerwony".
Ale jeśli ten zestaw szokująco cenowo by się nie różnił to całkiem ciekawy komplet byłby. Ciekawi mnie też żywotnośc tej marki i jakośc, bo wygląd to nie wszystko a wszak prezentuje się niczego sobie ..
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: pawelc »

zimermman +ebc -będzie to hamować ale rewelacji się nie spodziewaj -brat ma taki zestaw u siebie w mx-6 ,ja natomiast mam te nielubiane mikody +ferodo i hamuje to podobnie -dlatego następna wymiana to będzie komplecik od mazdy 6 -średnica powinna zrobić swoje
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

pawelc pisze:zimermman +ebc -będzie to hamować ale rewelacji się nie spodziewaj -brat ma
Jeśli taki zestaw ma być niewiele lepszy niż w serii to wole dalej wyciągać spadochron i skrzydła jak hamuje 8) 8)
Ostatnio zmieniony 2008-07-10 15:23 przez Ada, łącznie zmieniany 1 raz.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: pawelc »

no nie żartuj że jest aż tak tragicznie -ja u siebie mogę spokojnie zblokować hamulce od 140 km /h tak że abs-ik nieźle kopie -z wyższych prędkości nie próbowałem -myślę że od 100km/h spokojnie zatrzymam się na 40m -tak że aż takiej tragedii nie ma -wiele aut produkowanych w tym samym okresie co nasze mają zwalniacze a nie hamulce -pewnie przydałyby się lepsze ale myślę że tu należałoby też popracować i nad pompą i nad serwem -tarcze i zaciski to nie wszystko
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

Jak dla mnie tragedia, ojciec teraz kupił Renaulta Safrana i hamulce jakie ma ten samochód powalają, czuć ,że auto hamuje, a u mnie jest efekt wystawiania żagla, bardziej zwalniacze niż hamulce...
Zamierzam wymienić tarcze, klocki, płyn i jeśli będzie taka potrzeba wężyki, jeśli się okażą już elastyczne, w sensie pęcznieją w czasie hamowania.
Jak to nie da efektów zajmę sie resztą układu.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 954
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
Galeria: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Post autor: S.H.A.R.K »

Wie ktoś może czy przewody hamulcowe od mazdy mx-6 będą pasowały do probe ?

A dokładnie tak to wygląda
Obrazek

Dodałem foto tych przewodów i moze teraz ktoś z was będzie mogł coś powiedzieć na ich temat.
Obrazek
FORD PROBE GT-ZE / AURORA FLARE BLUE PEARL
Awatar użytkownika
Pitbull
Posty: 448
Rejestracja: 2006-10-20 12:48
Samochód: Ford Probe II 2.5v6 96'
Galeria: viewtopic.php?t=14340
Lokalizacja: Lublin

Re: Tarcze hamulcowe

Post autor: Pitbull »

Witam.

Czy ten komplet tarcz i klocków bedzie pasował do Probe 2?
http://moto.allegro.pl/item459456041_at ... probe.html

Co myslicie o tej firmie ATE?
Zastanawiam się nad właśnie tą firmą albo Brembo.

Pozdro
Był: Ford Probe 2 2.0 97' violet Był: Ford Probe 2 2,5 v6 KLZE 97' black
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
Awatar użytkownika
Astro
Posty: 617
Rejestracja: 2007-05-02 22:42
Galeria: viewtopic.php?t=12878
Lokalizacja: Vault 101

Re: Tarcze hamulcowe

Post autor: Astro »

Ja miałem w niebieskim seryjne hamulce z klockami ATE i było ok teraz z zaciskami z Mazdy 6 też mam klocki ATE i też się rewelacyjnie spisują.
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”