Kolejny głupawy problem...

Awatar użytkownika
laptop
Posty: 1842
Rejestracja: 2005-01-01 17:23
Galeria: viewtopic.php?t=5531
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: laptop »

Pimpo powiedz mi jeszcze czy trzeba sciągać koła zeby usunąc te blaszki? gdzie one dokladnie są?
Było: Probe 2
Jest: Reno Master 2.8, Mustang GT300 2006r K0 JAZDA
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Laptop, jeżeli nie wiesz tak elementarnych rzeczy, to pojedź lepiej do mechanika. Nie piszę tego złośliwie, tylko w trosce o zdrowie twoje i innych użytkowników dróg. Z hamulcami nie ma żartów.
3ba zdjąć koła.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
laptop
Posty: 1842
Rejestracja: 2005-01-01 17:23
Galeria: viewtopic.php?t=5531
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: laptop »

:twisted: ale gdzie jest ta blaszka, cięzko ją naleźć? nawet jeszcze na to nie patrzyłem! ale chciałbym od razu wiedzieć co i jak.
Było: Probe 2
Jest: Reno Master 2.8, Mustang GT300 2006r K0 JAZDA
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
laptop
Posty: 1842
Rejestracja: 2005-01-01 17:23
Galeria: viewtopic.php?t=5531
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: laptop »

Oki to schemat jest, tylko jak się nazywa ta blaszka na tym rysunku od tylnich tarcz?
Było: Probe 2
Jest: Reno Master 2.8, Mustang GT300 2006r K0 JAZDA
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Blaszka jest przymocowana do klocków hamulcowych. W pewnym uproszczeniu można powiedzieć, że blaszka jest tam gdzie zacisk na tym schemacie. Chyba że chodzi o jakąś inną blaszkę 8) .
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

blaszka jest przymocowana do klocka. jak zdejmiesz klocki to ją zobaczysz. żeby wyjąć klocek musisz: zdjąć koło i odkręcić śrubę 12 od tyłu zacisku na dole. potem podnosisz zacisk tak jak by był na zawiasie tylko uważaj żeby nie urwać przewodu z płynem!! wyciągasz tzw sprężynki czyli druciki rozprężające klocki no i wreszcie same klocki. blaszka powinna być na klocku zewnętrznym, chyba że ktoś inaczej je zamontował bo też tak można :)

Tofil :arrow: fakt, można tak jeździć ale to już nie są te hamulce co potrzeba :) po prostu jest mniejsza powierzchnia tarcia klocka o tarczę przez co jest mniejsza siła hamowania. pół biedy jak ten rdzawy pierścionek jest jeszcze dość cienki i po obu stronach taki sam ale jesli jest gruby i to z jednej strony tylko to przy hamowaniu będzie Ci autko pływać bo jedno koło będzie słabiej hamowało

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
laptop
Posty: 1842
Rejestracja: 2005-01-01 17:23
Galeria: viewtopic.php?t=5531
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: laptop »

I o to chodziło! Dzięki Pimpo za chwilę zabieram się do pracy, czyli za jakiieś 30 minut wyskocze w tym temacie, że coś zepsułem... Pozdro!
Było: Probe 2
Jest: Reno Master 2.8, Mustang GT300 2006r K0 JAZDA
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Mija 12*30 minut - ani chybi się już zabił po odłączeniu hamulców :cry:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

spokojnie - odkręcił nie to co trzeba ;) rano go nakieruję jeszcze raz bo się minęliśmy wieczorem - spieszyłem się na przytupawę a chłopak bujał w obłokach (miał gg na zaraz wracam)

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
laptop
Posty: 1842
Rejestracja: 2005-01-01 17:23
Galeria: viewtopic.php?t=5531
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: laptop »

Żyje! Małe sprosotwanie, mój komputer chodzi dzień i noc, gg cały czas aktywne, ale gdy jest (zaraz wracam) tzn, że mnie nie ma przy PC, ale jak jest (dostępny) to jestem.

Śrubę chyba znalazłem tym razem tą co trzeba, ma zmolestowaną czapkę i nie da się jej odkręcić:(

Sprostowanie vol 2. Nie ja popsułem czapke :twisted: żeby nie było :!:
Było: Probe 2
Jest: Reno Master 2.8, Mustang GT300 2006r K0 JAZDA
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

laptop pisze:za jakiieś 30 minut wyskocze w tym temacie, że coś zepsułem... Pozdro!
Czemu zepsucie "czapki" od śruby zajęło Ci dobę dłużej, niż zakładałeś? Trafiłaś na jakąś wysoce moralną śrubę - trudną do zepsucia? :lol:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
laptop
Posty: 1842
Rejestracja: 2005-01-01 17:23
Galeria: viewtopic.php?t=5531
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: laptop »

A oto cała relacją z wymiany klocków - operacja udała się i probe JESZCZE jeździ:)

Sobota 7.08.05
Wstałem rano z myślą, że grzebne coś przy klockach, więc rano tel. do intercars, zamówiłem klocki (Bóg zapłać Maciucha) krótka rozmowa z moim doradcą on-line Pimpem i do dzieła.

Takowa czapka na śrubie była zjechana, uprzedzam to nie moja robota, tak już było i trudno, próbowałem odkręcic, kluczami oczkowymi, przypiłowałem na mniejszą czapke żeby mniejszy klucz wszedł i nic, używałem kombinerek, francuskiego, żabki, nawet małego imadełka i ni gówno...

Kolega podrzucił mi pomysł aby zaspawać na tą czapke większą śrubę, i tak zrobiłem, zaspawałem 19tke iiii i póściła, krótka zabawa i klocuszki wymienione. Z drugiej strony były większe jaja bo zaciski były zapieczone więc wd40, młotek :evil: i jakoś póściło, przynajmniej ze śrubą nie było problemów.. wymiana klocków i wszystko ładnie poszło.

Znajomy odpowietrzył mi układ w którym też miałem udział bo naciskałem na pedał hamulca. dolałem jeszcze płynu i wuala!

Dzięki Pimpo za rady(pamiętaj nic na siłę) :twisted:
Było: Probe 2
Jest: Reno Master 2.8, Mustang GT300 2006r K0 JAZDA
Awatar użytkownika
AGA I GER
Posty: 830
Rejestracja: 2004-12-21 19:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Milanówek
Kontakt:

Post autor: AGA I GER »

laptop pisze: (pamiętaj nic na siłę) :twisted:
tylko młotkiem i przecinakiem... :twisted:
Będziesz Miał Wygody
fizol
Posty: 32
Rejestracja: 2007-12-25 22:49
Samochód: 1994
Lokalizacja: Wrocław

luzne klocki hamulcowe...

Post autor: fizol »

Witam

Tak jak w tytule tzn mam luzne klocki hamulcowe z tylu tzn przy wymianie klockow zgubilem takie druciki sprzezynujace bo blaszki mam ale tych drucikow juz nie :( denerwuje mnie to jak to lata po dziurach :( taka troche siara takie autko a tu takie dzwieki :(Mam prosbe czy ma ktos namiary gdzie mozna kupic takie cos ? tzn te druciki sprezynujace dodam ze do Probe 2 2.5 litra V6 :) dodam ze bylem w serwisie forda i nie maja :(
Probe 2.5 litra :) i pare konikow pod maska :P
Druga milosc to HONDA CBR F4 :)
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: luzne klocki hamulcowe...

Post autor: Sam »

tutaj dostaniesz http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=8&t=2277 odpowiedz jak znaleźć odpowiedz :D :1111_bicz:
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
Metal
Posty: 62
Rejestracja: 2010-05-30 13:48
Samochód: 2gen. 2,5 V6! :)
Galeria: viewtopic.php?t=17643
Lokalizacja: Chorzów

Re: Kolejny głupawy problem...

Post autor: Metal »

Fizol jesteś ,,DUPNY'' ;D
W starym komplecie na którym jezdziłeś pewnie miałeś te spręzynki i w nowym też powinieneś mieć więc są 2 zestawy? Jest opcja jeszcze że kupiłeś najtańsze klocki i drucików nie było... W takim razie z doświadcznenia wiem że to się zemści. Same klocki nie kosztują tak dużo żeby na nich oszczędzać i teraz widzisz brak drucików a na dokładkę niech zaczną piszczeć! Idzie ogłupieć! Mądrala ze mnie co? Sam jeżdże jak baran na nowych klockach (5tyś) a piszczą jak świnia do zabicia... Wstyd jak Byk ;/ . Dlatego zamierzam zmienić jak najszybciej. Czyli tak jak mówię powinny być w zestawie z klockami a jak nie było to się ich pozbądz
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
maciejuuu
Posty: 31
Rejestracja: 2009-02-24 22:31
Samochód: Probe II '95 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=16689
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Kolejny głupawy problem...

Post autor: maciejuuu »

fizol, nie jest wcale ciężko dogiąć nowe sprężynki z odpowiedniego drutu, a w ogóle jak masz mocno luźne klocki to ja bym sprawdził też prowadnice zacisków bo klocki nie odbijają na tyle od tarczy żeby były na tyle luźne, może prowadnice są zapieczone bądź trzeba je przesmarować i zacisk hamuje tylko od strony tłoczka, u mnie tak było, zewnętrzny klocek był luźny i prawie nie hamował.
probe II 2.0 '95
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Kolejny głupawy problem...

Post autor: Sam »

no ja też tak miałem ale o ile ja zrozumiałem to on wymienił klocki a wątpię żeby je wymienił nie ruszając prowadnicy :D bo ja żeby wyjąć zacisk z prowadnicy tłukłem go młotem chyba pół godziny
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
fizol
Posty: 32
Rejestracja: 2007-12-25 22:49
Samochód: 1994
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kolejny głupawy problem...

Post autor: fizol »

Metal pisze:Fizol jesteś ,,DUPNY'' ;D
W starym komplecie na którym jezdziłeś pewnie miałeś te spręzynki i w nowym też powinieneś mieć więc są 2 zestawy? Jest opcja jeszcze że kupiłeś najtańsze klocki i drucików nie było... W takim razie z doświadcznenia wiem że to się zemści. Same klocki nie kosztują tak dużo żeby na nich oszczędzać i teraz widzisz brak drucików a na dokładkę niech zaczną piszczeć! Idzie ogłupieć! Mądrala ze mnie co? Sam jeżdże jak baran na nowych klockach (5tyś) a piszczą jak świnia do zabicia... Wstyd jak Byk ;/ . Dlatego zamierzam zmienić jak najszybciej. Czyli tak jak mówię powinny być w zestawie z klockami a jak nie było to się ich pozbądz

Wiesz co moze ja nie wiem ;) kupilem takie jakie byly w sklepie innych nie mieli :) ale nie narzekam nie piszcza ;) a druciki bede miec nie dlugo :P ale dzieki za info astepnym rzem bede wiedzie :)

A Teraz druga prawa glupi problem kolejny ;/ chodzi mi o czujnik od plytu do spryskiwaczy caly czas mi sie swieci dodam ze zbiorniki sa pelne wiec nie powinny... ;/ ktos moze mi powiedziec gdzie sie znajduje taki czujnik ?
Probe 2.5 litra :) i pare konikow pod maska :P
Druga milosc to HONDA CBR F4 :)
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kolejny głupawy problem...

Post autor: OLEY »

[o]Dobra dość!
Temat jest głupawo zatytułowany i przez to za duży syf się tu robi.

Zamykam.

Ps. Na Wasze ostatnie pytania jest sporo odpowiedzi w mądrzej zatytułowanych wątkach.[/o]
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Zablokowany

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”