Hamulce. Dosyć niepokojąca sprawa

Awatar użytkownika
STEFAN
Posty: 19
Rejestracja: 2009-11-28 13:30
Samochód: Probe II, 1993, 2,5 V6
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Hamulce. Dosyć niepokojąca sprawa

Post autor: STEFAN »

Witam. Podpinam się do tematu. U mnie problem wygląda inaczej. Strasznie trzeszcz, strzela, tak jakby coś się łamało przy hamowaniu, odgłos dochodzi z przedniego lewego koła. Dzieje się to tylko na rozgrzanych hamulcach. Zaczęło się od tego jak pewnego razu po ostrym hamowaniu skrzywiła mi się tarcza i miałem bicie przy hamowaniu z dużych prędkości i takie jakby szorowanie klocka o tarcze przy lekkim hamowaniu, musiałem tak jeszcze trochę pojeździć. W końcu wymieniłem klocki i tarcze z przodu na nowe ale nie jakiejś renomowanej firmy (blue print). Problem bicia ustał, szorowanie też, ale teraz przy hamowaniu na rozgrzanych tarczach przy niskich prędkościach słychać właśnie takie trzeszcze, strzelanie. Trochę już się naczytałem dlatego eliminuję od razu:
- ABS (znam zasadę działania);
- trzeszczenie zawieszenia wywołane naciskami i przeciążeniami przy hamowaniu (na zimnych tarczach hamuje normalnie, na postoju bujając autem też nic nie słychać);
- jakość tarcz i klocków (dzieje się to tylko z lewej strony, a elementy są identyczne po obu, temperatura tarcz jest mniej więcej taka sama na lewej i prawej - mierzone na wyczucie ręki );
- zacisk jest dobrze dokręcony, pracuje lekko i równo na prowadnicach;
- rozebrałem cały zacisk po jakimś czasie i nie ma tam żadnego syfu, klocki i tarcza wyglądają normalnie;
- przeguby (przy skręcaniu w lewo, czy w prawo bez hamowania też nic się nie dzieje, nic nie obciera);
Ostatnio na gładkiej (co się rzadko u nas zdarza) drodze odczułem też lekkie trzęsienie autem przy prędkościach pow. 120 km/h.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to łożysko lub piasta się wykończyły przy jeżdżeniu na skrzywionej tarczy. Ale czy łożysko może tak trzeszczeć, strzelać po rozgrzaniu? Macie jakieś pomysły? Miał ktoś coś podobnego? Jak ktoś ma jakieś teorie na ten temat tez niech się wypowie.
Awatar użytkownika
--C--
Posty: 834
Rejestracja: 2008-07-14 23:59
Lokalizacja: Poznań

Re: Hamulce. Dosyć niepokojąca sprawa

Post autor: --C-- »

A może to nie jest od hamulcy? Może zawiecha... łącznik stabilizatora przy ekstremalnym zużyciu potrafi się delikatnie odzywać podczas jazdy przy minimalnych nierównościach asfaltu, przy hamowaniu troszkę też.

Na prostej przy nierównościach, jeżeli masz wyrobione, albo nie masz wcale blaszek przy klockach hamulcowych, klocki potrafią latać i wydają dość głośny hałas, ale przy hamowaniu już nie.

Łożysko by Ci cały czas buczało.

Najgorsze jest to że ty znasz dźwięk a my nie, i błądzimy po omacku :)
Czarny FORD PROBE II GEN. 93r 2.5 V6 24v
Obrazek
Awatar użytkownika
STEFAN
Posty: 19
Rejestracja: 2009-11-28 13:30
Samochód: Probe II, 1993, 2,5 V6
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Hamulce. Dosyć niepokojąca sprawa

Post autor: STEFAN »

Dzięki Cypol, ale raczej zawieszenie i luźne klocki eliminuję ponieważ dzieje się to tylko przy hamowaniu, czyli klocki mi nie latają (nawet bez hamowania), a zawieszenie ponieważ dzieje się to tylko po rozgrzaniu hamulców, jak są zimne i jeżdżę to nic nie słychać.
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: Hamulce. Dosyć niepokojąca sprawa

Post autor: CBR »

Ja też stawiam na zawieszenie, tak jak Cypol mówi.
Przy hamowaniu dźwięki lubi wydawać zużyty sworzeń wahacza, do tego to bicie kiery przy 120km/h sworzeń + końcówka kierownicza.
U mnie był dźwięk jakby trzeszczące drzwi na zawiasach.

Łożysko łatwo sprawdzisz.
Koło w górę na lewarku i górą lub dołem do siebie i od siebie, spokojnie wyczujesz luz.

Pozdr.
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Awatar użytkownika
STEFAN
Posty: 19
Rejestracja: 2009-11-28 13:30
Samochód: Probe II, 1993, 2,5 V6
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Hamulce. Dosyć niepokojąca sprawa

Post autor: STEFAN »

Faktycznie ostatnio sprawdzałem luzy na tym kole to nic nie było czuć. Sprawdzę sworzeń i końcówkę przy najbliższej okazji, tylko dlaczego dzieje się to po przejechaniu kilku kilometrów, tylko jak tarcze się rozgrzeją?
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: Hamulce. Dosyć niepokojąca sprawa

Post autor: CBR »

Jedź na stację diagnostyczną to ci sprawdzą luzy za 30zł na szarpaku, bo sam nie sprawdzisz luzu na sworzniu.
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Awatar użytkownika
STEFAN
Posty: 19
Rejestracja: 2009-11-28 13:30
Samochód: Probe II, 1993, 2,5 V6
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Hamulce. Dosyć niepokojąca sprawa

Post autor: STEFAN »

Spoko CBR, przy najbliższej okazji zajadę na stację, a masz jakiś pomysł na to, że dzieje się to po rozgrzaniu hamulców ?
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: Hamulce. Dosyć niepokojąca sprawa

Post autor: CBR »

Powiem ci tak.
Ja miałem tak że rano wyjazd z garażu i przejechanie kilku, kilkunastu kilometrów cisza.
Po tych kilkunastu kilometrach zaczynało się trzeszczenie, później już nawet przy ruszaniu.

Nie wiem dlaczego po po czasie Obrazek
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Awatar użytkownika
STEFAN
Posty: 19
Rejestracja: 2009-11-28 13:30
Samochód: Probe II, 1993, 2,5 V6
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Hamulce. Dosyć niepokojąca sprawa

Post autor: STEFAN »

Ok sprawdzę to. Dzięki. pzdr
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Hamulce. Dosyć niepokojąca sprawa

Post autor: 2Ya »

Sprawdź łożysko w mocowaniu amortyzatora - to dziadostwo lubi właśnie trzeszczeć,a związek z hamulcami może być zupełnie przypadkowy choć oczywicie jedno drugiego nie musi wykluczać ;)
Ja kiedyś kupowałem dla siebie nówki,bo trzeszczało ale ponoć wystarczy rozebrać i na nowo przesmarować dobrym smarem i będzie si.
Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
STEFAN
Posty: 19
Rejestracja: 2009-11-28 13:30
Samochód: Probe II, 1993, 2,5 V6
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Hamulce. Dosyć niepokojąca sprawa

Post autor: STEFAN »

Sprawdzę też to co piszesz 2Ya, ale wydaje mi się, że wtedy by też trzeszczało przy sktręcani, bo chodzi Ci zapewne o łożysko w kolumnie mc'persona. Pzdr
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Hamulce. Dosyć niepokojąca sprawa

Post autor: 2Ya »

Dokładnie ;)
Ale podczas hamowania sa przenoszone spore naprężenia na układ kierowniczy,zawieszenie i karoserie więc niekoniecznie,choć oczywiście moja podpowiedź może być błędna ale może dzięki niej jakoś się przybliżysz do rozwiązania problemu czego życzę ;)
A może sprężyna ci pękła ? Troche jest możliwości .

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
STEFAN
Posty: 19
Rejestracja: 2009-11-28 13:30
Samochód: Probe II, 1993, 2,5 V6
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Hamulce. Dosyć niepokojąca sprawa

Post autor: STEFAN »

Sprężynę sprawdziłem, jest cała. Wiem, że możliwości jest dużo, dlatego każda sugestia się liczy. Sprawa jest trochę skomplikowana, bo takiego dźwięku nigdy nie słyszałem, często nawet idąc ulicą słyszy się różne dźwięki jakie wydają inne samochody ale z tym się spotkałem pierwszy raz. Jak mi się uda dyktafon przykleić gdzieś do błotnika, to nagram i posłuchacie.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Hamulce. Dosyć niepokojąca sprawa

Post autor: Robert »

2Ya pisze:Sprawdź łożysko w mocowaniu amortyzatora - to dziadostwo lubi właśnie trzeszczeć,a związek z hamulcami może być zupełnie przypadkowy choć oczywicie jedno drugiego nie musi wykluczać ;)
Związek może być taki, że również amorek się popracował, rozgrzał się i głębiej przód nurkuje przy hamowaniu.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
--C--
Posty: 834
Rejestracja: 2008-07-14 23:59
Lokalizacja: Poznań

Re: Hamulce. Dosyć niepokojąca sprawa

Post autor: --C-- »

Dokładnie, tak samo sworznie, końcówki itp, wszystko jest czymś smarowane i inaczej to się zachowa w odstałym aucie i inaczej po kilku km, kiedy wszystko zacznie pracować i wzrośnie temperatura elementów w wyniku tarcia..
Czarny FORD PROBE II GEN. 93r 2.5 V6 24v
Obrazek
Awatar użytkownika
MAcieja87
Posty: 77
Rejestracja: 2009-08-02 14:20
Samochód: Probe 2.5 v6 95r
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie / Olsztyn

Re: Hamulce. Dosyć niepokojąca sprawa

Post autor: MAcieja87 »

Cześć. Mam problem z ręcznym, kupiłem nowe tłoczki i zestawy naprawcze do zacisków z tyłu (przy okazji wymieniałem płyn hamulcowy). Wymiana przebiegła przyzwoicie, wszystko ładnie się złożyło, lecz nie ma ręcznego, jak by go tam nie było...nie wiem gdzie szukać przyczyny.
Awatar użytkownika
avel
Posty: 466
Rejestracja: 2009-04-26 17:16
Samochód: Probe II 2.0 1994
Galeria: viewtopic.php?t=20438
Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie

Re: Hamulce. Dosyć niepokojąca sprawa

Post autor: avel »

Zdejmij linkę z dźwigienki przy zacisku i spróbuj pociągnąć ręcznie (za samą dźwigienkę). Przyhamowuje tarczę?
Pod korkiem przy dźwigience jest śruba regulacyjna, podkręć troszkę i wtedy sprawdzaj ciągnąc j tym sposobem.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było :(
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Hamulce. Dosyć niepokojąca sprawa

Post autor: Romas »

MAcieja87 odbierz PW i po problemie :wink:
Awatar użytkownika
MAcieja87
Posty: 77
Rejestracja: 2009-08-02 14:20
Samochód: Probe 2.5 v6 95r
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie / Olsztyn

Re: Hamulce. Dosyć niepokojąca sprawa

Post autor: MAcieja87 »

-- oryginalny post 2011-09-18 15:48 --

PW odebrane i odpisane :) po wszystkim dam znać czy pomogło

-- dodano 2011-09-24 15:46 --

Okazało się, że samoregulatory były uszkodzone. Znajomy siedział nad tym 3dni ale w końcu jest ręczny :)
Awatar użytkownika
cortez
Posty: 14
Rejestracja: 2012-04-19 16:22
Samochód: Ford Probe 93r. 2.5
Lokalizacja: Staszów

Re: Hamulce. Dosyć niepokojąca sprawa

Post autor: cortez »

Witam.Też mam problem z ręcznym a mianowicie nie mogę go używać gdyż 2 razy w tylnym kole nie puścił.Ktoś wie jak to naprawić?
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Hamulce. Dosyć niepokojąca sprawa

Post autor: wujeksex »

Pierwsze co się robi w przypadkach, gdy coś się blokuje, trzeszczy, piszczy, chrupie jest rozebranie i wyczyszczenie. Zacznij od sprawdzenia co się blokuje.
Czy jest to ta dźwignia w piaście, którą pociąga linka, czy może sama linka się blokuje. W wężyk/osłonkę, w którym idzie linka mogło wpaść pełno syfu, piachu, rdzy, lub czegoś innego, co nie pozwala lince się cofnąć.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
cortez
Posty: 14
Rejestracja: 2012-04-19 16:22
Samochód: Ford Probe 93r. 2.5
Lokalizacja: Staszów

Re: Hamulce. Dosyć niepokojąca sprawa

Post autor: cortez »

Dzięki.Niedługo to wszystko posprawdzam a póki co będę jeździł bez ręcznego. 8)
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Hamulce. Dosyć niepokojąca sprawa

Post autor: Scyzor »

Nie będę zakładał nowego tematu.
A problem jest taki, że przy hamowaniu średnim i silnym pulsuje/drży pedał hamulca.
Podejrzewam przód, ale pytanie czy może być to wina klocków czy raczej tarcz :?: :roll:
Chciałbym wiedzieć na co się finansowo przygotować...
Obrazek
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Hamulce. Dosyć niepokojąca sprawa

Post autor: Romas »

musisz wymienić i klocki i tarcze, z tego co opisujesz to masz skrzywione tarcze. dla pewności możesz tez sprawdzić czy nie są krzywe felgi albo trafiona opona, ale jeśli w trakcie jazdy bez hamowania nic nie drży to tarcze ;)
Jak by ci się chciało ruszyć tyłek to zdejmij koło przykręć tarczą i kręcąc ją sprawdź jej osiowość
Ostatnio zmieniony 2017-03-03 08:39 przez Romas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: Hamulce. Dosyć niepokojąca sprawa

Post autor: pawlacz »

Jeśli drży ci przy tym kierownica, to obstawiałbym przednie tarcze. Miałem taki efekt jak tarcze się trochę zagrzały.
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”