Problem z jednym klockiem od tylnego koła...

Awatar użytkownika
SoTonkA
Posty: 821
Rejestracja: 2005-08-28 21:04
Galeria: viewtopic.php?t=5770
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Problem z jednym klockiem od tylnego koła...

Post autor: SoTonkA »

Panowie, mam problem z Probaskiem..
Od kilku dni przy hamowaniu coś strasznie mi tarło w obu kołach z tyłu.. Na początku myślałam, że to z czasem przejdzie ale w końcu nie wytrzymałam i poprosiłam tatusia o rozkręcenie tylnego prawego koła. Okazało się, że wewnętrzny klocek jest dokumentnie starty!!! Klocek z zewnątrz od tego koła jest cały. Dodam że klocki wymieniałam w listopadzie i cała reszta jest w najlepszym porządku tylko ten jeden jest... a właściwie go nie ma.
Myślę, że należy nadmienić jeszcze że:
1. Na feldze mam złotawo-rudy nalot który bardzo ciężko sczyścić.
2. Jak zaciągnę ręczny na dłużej.. (np 3 godzinki jak jestem na zajęciach) to później jak go opuszczam to jest taki bardzo luźny tzn mam wrażenie jakby tam nic nie było.. jakby się machało samym plastikiem.. Teraz już go po prostu nie ruszam ale na początku zimy tak było.
3. Czasami (w sumie ze 3 razy) zdarzyło się że podczas jazdy (2-3 km po ruszeniu) Probas się zamulał.. tzn. tak jakby zapiekał się ten zacisk bo szedł jak czołg.. bardzo ciężko.. Czuć było że chce stanąć. A jak hamowałam przed skrzyżowaniem to nagle stawał w miejscu nie toczył się tak delikatnie jak zawsze a jak stałam na lekkim spadku to nie toczył się do tyłu tylko stał.
Jutro oczywiście wymienię te klocki ale co dalej? Za dwa miesiące kolejna wymiana? Ewidentnie coś się popsuło
Pozdrówki i proszę o w miarę szybką odpowiedź..
Ostatnio zmieniony 2006-02-05 21:04 przez SoTonkA, łącznie zmieniany 1 raz.
220 koni, turbo, nitro.. No kocham ten wóz 8)Obrazek
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Podmarzły ci linki od ręcznego hamulca albo zapiekł się zacisk. Starłaś cały klocek i jeździsz na zaciągniętym ręcznym. Musisz oszczędzać i starać się nie używać ręcznego niestety przy hamulcach tarczowych z tyłu takie problemy pojawiają się zimą. Najlepiej wstrzyknąć smar syntetyczny (ma właściwości penetrujące) do pancerzy linek ręcznego hamulca. Wciskać tyle aż nie zacznie kapać z drugiej strony a później kilka razy zaciągnąć i zwolnić ręczny. MIejmy nadzieję że nie pokrzywiło tarczy hamulcowych.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
SoTonkA
Posty: 821
Rejestracja: 2005-08-28 21:04
Galeria: viewtopic.php?t=5770
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: SoTonkA »

zenith839 pisze:jeździsz na zaciągniętym ręcznym. Musisz oszczędzać i starać się nie używać ręcznego
Nie używam ręcznego.. A ten szum (tarcie) pojawia się przy hamowaniu "normalnym" pedałem hamulca.
Pozdrówki
220 koni, turbo, nitro.. No kocham ten wóz 8)Obrazek
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

czyli zaciski do czyszczenia - wiesz już co i jak Sotonka (czy wielkość liter ma znaczenie?)

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

SoTonkA pisze:
zenith839 pisze:jeździsz na zaciągniętym ręcznym. Musisz oszczędzać i starać się nie używać ręcznego
Nie używam ręcznego.. A ten szum (tarcie) pojawia się przy hamowaniu "normalnym" pedałem hamulca.
Pozdrówki
Ja rozumiem i ten szum teraz będzie się pojawiał ponieważ masz pościerane okładziny z klocków. Sama napisałaś że jak zaciągnełaś ręczny na 3 godziny to później wyglądało to jak ruszanie samym lewarkiem hamulca a samochód jeździł jak zamulony i nie chciał się bezwładnie toczyć. Taki jest efekt zapieczonego hamulca ręcznego. Po zaciągnięciu linka po prostu nie wraca tylko zostaje trzymając zacisk zaciśnięty a tym masz właśnie efekt nazwijmy to "machania samym plastikiem". Musisz zrobić prosty test. A mianowicie:

1. Stawiasz samochód na płaskiej powierzchni, najlepiej w garażu, nie zaciągaj ręcznego.
2. Blokujesz przednie koła, podkładając coś aby samochód nie ruszył się ani do przodu ani do tyłu.
3. Autko na windę, podnosisz je z tyłu.
4. Ściągasz to "wadliwe" koło.
5. Druga osoba (najlepiej) delikatnie wsiada do samochodu.
6. Ten "pomocnik" zaciąga ręczny i spuszcza.
7. sprawdzasz czy tylna tarcza obraca się bez tarcia.

Test od kroków 5-7 powtarzasz kilka razy. I teraz jeżeli po jakimś czasie tarcza nie obraca się oznacza to że blokuje sie ręczny. Trzeba przesmarować linkę. Jeżeli zaś obraca się normalnie wygląda na to że wtedy te kilka razy przymarzł ci ręczny hamulec i dopiero podczas kilku kilometrowej jazdy rozszedł się. Ale niestety wpłynęło to na znaczne zużycie klocków hamulcowych. Jest bardzo prosta zasada: podczas zimy nie używaj ręcznego hamulca. Niestety układy ręcznego hamulca konstruowane na zasadzie zaciskania klocków na tarczy hamulcowej (np: w Probe) są bardzo podatne na wszelakiego rodzaju awarie np: przymarzania, gdy temperatura otoczenia jest dość niska.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
diabel
Posty: 44
Rejestracja: 2006-01-28 16:32
Galeria: viewtopic.php?t=7209
Lokalizacja: Sopot

klocki

Post autor: diabel »

siemka rozbierz zacisk na częsci pierwsze i sprawdz w jakim jest stanie tłoczek czy nie ma wżerów i rys,oraz zobacz czy jego prowadzenie w zacisku też jest wporządku.jeżeli zauważysz ślady rdzy to je usuń delikatnie papierkiem.przy wkładaniu tłoczka do zacisku nie zapomnij go na smarowac płynem hamulcowym. pozdrawiam powodzenia.
P.S.jeżeli tłoczek będzie mocno skorodowany kup nowy
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Re: klocki

Post autor: ZENiTH »

diabel pisze:siemka rozbierz zacisk na częsci pierwsze i sprawdz w jakim jest stanie tłoczek czy nie ma wżerów i rys,oraz zobacz czy jego prowadzenie w zacisku też jest wporządku.jeżeli zauważysz ślady rdzy to je usuń delikatnie papierkiem.przy wkładaniu tłoczka do zacisku nie zapomnij go na smarowac płynem hamulcowym. pozdrawiam powodzenia.
P.S.jeżeli tłoczek będzie mocno skorodowany kup nowy
Pomału pomału. Po co rozbierać coś co może być dobre. Najpierw sprawdź to o czym pisałem wyżej. Jak wszystko będzie ok to zrób to samo z pedałem hamulca nożnego. Każdorazowe naciśnięcie i zwolnienie pedału hamulca nie powinno zablokować tylnego koła. Jakby jednak tak się stało. Wykręć tłoczek z tylnego zacisku i sprawdź dlaczego się blokuje.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Efekt starcia jednego klocka to nie jest wina tłoczka, tylko zapieczonego zacisku na tulejkach. :twisted: :twisted: :twisted:
Jeżeli to byłby tłoczek to ścierały by się równomiernie. :wink:


P.S:
Było już wałkowane parę razy :x
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
SoTonkA
Posty: 821
Rejestracja: 2005-08-28 21:04
Galeria: viewtopic.php?t=5770
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: SoTonkA »

pimpo pisze:czy wielkość liter ma znaczenie?
W sumie nie.. tak sobie napisałam przy rejestracji :D
zenith839 pisze:Musisz zrobić prosty test
Dokładnie to z tatą dzisiaj zrobiliśmy.. Tarcza nie blokowała się.. wszystko chodziło OK.
zenith839 pisze:a samochód jeździł jak zamulony i nie chciał się bezwładnie toczyć.
Tak ale tak się działo po przejechaniu dwóch, trzech kilometrów.. nie od razu po ruszeniu.
Dzięki za info chłopaki :D
Pozdrówki
220 koni, turbo, nitro.. No kocham ten wóz 8)Obrazek
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

więc wygląda na to że blokuje ci się tłoczek. I trzeba będzie rozebrać bo może być to bardzo złośliwe i nawet może pokrzywić ci tarcze.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
SoTonkA
Posty: 821
Rejestracja: 2005-08-28 21:04
Galeria: viewtopic.php?t=5770
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: SoTonkA »

Jedrek pisze:Efekt starcia jednego klocka to nie jest wina tłoczka
zenith839 pisze:więc wygląda na to że blokuje ci się tłoczek
To w końcu jak?
Tacie wydaje się, że:
pimpo pisze:czyli zaciski do czyszczenia
Pozdrówki
220 koni, turbo, nitro.. No kocham ten wóz 8)Obrazek
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

sprostuję tylko że to nie ja jestem tatą Sotonki ;) :D

czyszczenie nigdy nie zaszkodzi. jak masz własny garaż to nawet przyjemna robota. później chłopa wepchniesz do kabiny żeby pedałem się zajął przy odpowietrzaniu :) nie sądzę żeby niemiec je kiedyś czyścił a Ty sama już chyba z rok tym autkiem śmigasz więc... u mnie był gnój

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Tłoczek odpowiada za zaciśnięcie zacisku. Sotonka piszesz że sprawdzałaś ręczny i jest ok. W takim razie musisz przeczyścić zacisk, a ponieważ tłoczek odpowiada za zaciśnięcie zacisku trzeba będzie go wykręcić - uważaj bo zacznie wylewać się płyn hamulcowy. Klocek hamulcowy nie może się drastycznie zetrzeć w tak krótkim czasie to nie naturalne.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
SoTonkA
Posty: 821
Rejestracja: 2005-08-28 21:04
Galeria: viewtopic.php?t=5770
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: SoTonkA »

pimpo pisze:sprostuję tylko że to nie ja jestem tatą Sotonki ;) :D
Tak, tak.. prawda.. Pimpo nie jest moim tatą.. :D Chodziło o to że tata skłania się do racji pimpa :D źle sformułowałam..
pimpo pisze:a Ty sama już chyba z rok tym autkiem śmigasz
No nie rok... od sierpnia.
W najbliższych dniach weźmiemy się z tatą za ten zacisk.. Chociaż tata z braku czasu zastanawia się czy tego po prostu do mechanika nie oddać ale tu też pojawia się problem ponieważ mechanik który jak sądziliśmy będzie OK pod koniec listopada regenerował zaciski (zestawem naprawczym czy coś takiego) i miały chodzić tip-top. (po przywiezieniu z Niemiec tarcze były zardzewiałe co dobitnie świadczyło o tym że nie działają)
Tak więc mamy problem bo tata nie ma za dużo czasu żeby się z tym bawić a nie mamy namiarów na jakiegoś dobrego i taniego (w tym tygodniu kupiłam radyjko do Probaska a dziś spojler i nie mam za wiele kasy) mechanika co by znowu nie spartolił roboty..
Ehhh... a tak się cieszyłam że Probasek mi w zimie problemów nie sprawia z odpalaniem bo aku jest dobry.. a tu taka niespodzianka..
:cry: :cry: :cry:
220 koni, turbo, nitro.. No kocham ten wóz 8)Obrazek
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

to nie jest trudne, dokładnie Ci opisałem. weź chłopa i zróbcie sami a na pewno będzie lepiej niż po mechaniku

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

nie przejmuj się. Jakbyś mieszkała bliżej to bym to zrobił od ręki w ramach gratisu od firmy. Piszesz że tarczy byłby pordzewiałe. Jest to efekt długotrwałego postoju, autko stało nie używane. Później zdarzają się problemy z hamulcami szczególnie z tyłu. Do tego nie potrzeba dużej filozofii, konstrukcja tylnego zacisku jest bardzo prosta najważniejsze aby wszystko wyczyścić i przesmarować.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
SoTonkA
Posty: 821
Rejestracja: 2005-08-28 21:04
Galeria: viewtopic.php?t=5770
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: SoTonkA »

pimpo pisze:weź chłopa
To nie jest takie proste ;D Chłop mieszka daleko ode mnie i widzimy się tylko w weekendy.. poza tym nie umniejszając jego wspaniałości na samochodach się nie zna (jest informatykiem) i nie za wiele mi tu pomoże.. tata zdecydowanie lepiej się do tej roboty nadaje ;D
Pozdróweczka
220 koni, turbo, nitro.. No kocham ten wóz 8)Obrazek
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Nie dyskryminuj informatyków sam nim jestem a na autkach się znam.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
SoTonkA
Posty: 821
Rejestracja: 2005-08-28 21:04
Galeria: viewtopic.php?t=5770
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: SoTonkA »

zenith839 pisze:Nie dyskryminuj informatyków sam nim jestem a na autkach się znam.
Nie dyskryminuję!!! Po prostu mówię, że mój chłopak nie zna się na naprawie autek i przy okazji wspomniałam czym się zajmuje.
Ale.... wystarczy tego off'a... Ja już idę spać bo (z tego wszystkiego chyba) złapałam jakieś choróbsko i fatalnie się czuję.. Jutro będziemy myśleć..
Pozdro i słodkich snów wszystkim ;D
220 koni, turbo, nitro.. No kocham ten wóz 8)Obrazek
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

jak się nie zna to się pozna a nic tak nie zbliża jak wspólna praca ;) sama możesz nie dać rady odkręcić tych śrub - są zapieczone i dlatego mówię o chłopie. może być kolega albo brat czy ktokolwiek inny :) używaj tylko nasadowych kluczy ew oczkowych bo płaskimi zajedziesz łebki i będzie problem

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

SoTonkA pisze:
zenith839 pisze:Nie dyskryminuj informatyków sam nim jestem a na autkach się znam.
Nie dyskryminuję!!! Po prostu mówię, że mój chłopak nie zna się na naprawie autek i przy okazji wspomniałam czym się zajmuje.
Ale.... wystarczy tego off'a... Ja już idę spać bo (z tego wszystkiego chyba) złapałam jakieś choróbsko i fatalnie się czuję.. Jutro będziemy myśleć..
Pozdro i słodkich snów wszystkim ;D
Oj nie denerwuj się tylko zażartowałem :wink:
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
SoTonkA
Posty: 821
Rejestracja: 2005-08-28 21:04
Galeria: viewtopic.php?t=5770
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: SoTonkA »

zenith839 pisze:Oj nie denerwuj się tylko zażartowałem :wink:
Nie zdenerwowałam się...
Z powodu braku czasu (tata jutro jedzie w daleką podróż) Probasek został zawieziony do mechanika :cry: :cry: :cry: :roll: :roll: :roll:
Wiem, wiem.. lepiej byłoby zrobić to samemu (dzięki wielkie pimpo za dokładny opis) ale niestety trzeba to zrobić szybko a czasu nie ma. Sama tego nie zrobię :cry: :cry: Choć taka głupia ze mnie baba nie jest (jeśli chodzi o Probasa). Czekam teraz na telefon od mechaniora..
A tym czasem wracam do łóżeczka leczyć schorowane ciałko.
Pozdroo :twisted: :D
220 koni, turbo, nitro.. No kocham ten wóz 8)Obrazek
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

ja bym mu stał nad głową i parzył na ręce

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
SoTonkA
Posty: 821
Rejestracja: 2005-08-28 21:04
Galeria: viewtopic.php?t=5770
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: SoTonkA »

Autko już wróciło.. Wracając z warsztatu miałam wrażenie, że lecę a nie jadę Probasem.. coś musiało go przymulać wcześniej bo teraz jakoś tak mi się lekko jechało ;D
Mechanior wymienił linkę od ręcznego (ta była cała popękana), klocki i jakąś gumkę (recepturkę????)..
Autko jedzie cacy a ja jestem lżejsza o 300zł.
Pozdroo
220 koni, turbo, nitro.. No kocham ten wóz 8)Obrazek
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

jak widzisz zapieczona linka była powodem tego spowolnienia. Nieźle kasy za to wziął.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”