Układ hamulcowy w probe 2,5 v6

Awatar użytkownika
maciejuuu
Posty: 31
Rejestracja: 2009-02-24 22:31
Samochód: Probe II '95 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=16689
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Układ hamulcowy w probe 2,5 v6 93

Post autor: maciejuuu »

Byłem dziś na przeglądzie auta, facet sprawdzał hamulce na rolkach, przód wyszedł dobrze i równo, ale tył ok tylko na ręcznym, pedał wciśnięty do oporu daje wynik o ponad połowę niższy niż na przodzie, zawsze mi się wydawało, że słabo hamuje. W związku z tym mógłby mi ktoś wyjaśnić jak gdzie i jakim kluczem uderzać do śruby regulującej tłoczki w zaciskach tylnych, bo podobno jest coś takiego, sory za słabo dobrany temat, ale nie chce zakładać nowego.
probe II 2.0 '95
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Re: Układ hamulcowy w probe 2,5 v6 93

Post autor: Kamil_01 »

bierzesz dużą "żabę" taki klucz :) i kręcisz tłoczkiem, w lewo wykręcasz, w prawo wkręcasz :D

pozdro
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
sziaba
Posty: 168
Rejestracja: 2008-04-23 20:29
Samochód: Skoda Octavia Scout
Galeria: viewtopic.php?t=13751
Lokalizacja: Szczecinek

Re: Układ hamulcowy w probe 2,5 v6 93

Post autor: sziaba »

:shock:
Byl sobie Probe 2,5 V6 24v
Była sobie Mazda MX-5 NC
Jest Skoda Octavia Scout
Awatar użytkownika
maciejuuu
Posty: 31
Rejestracja: 2009-02-24 22:31
Samochód: Probe II '95 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=16689
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Układ hamulcowy w probe 2,5 v6 93

Post autor: maciejuuu »

sziaba pisze::shock:
czy to oznacza, że powyższy sposób jest zły ??? :lol:
probe II 2.0 '95
zetmarcin
Posty: 11
Rejestracja: 2007-05-22 21:32
Samochód: Probe GT V6 USA 94
Lokalizacja: Wrocek-Legnica

Re: Układ hamulcowy w probe 2,5 v6 93

Post autor: zetmarcin »

Witam

To nie polonez żadnych "żabek" nie potrzeba
Bierzesz klucz 14 odkręcasz śrubkę z tyłu zacisku wkładasz imbusa, kręcisz ( w lewo lub prawo nie pamiętam) i tłoczek wychodzi sam
A ma ktoś schemat ,przekrój przez mechanizm samoregulacji hamulca tylnego (ten który znajduje się w tłoczku?? Bo mam wątpliwości czy u mnie jest dobrze złożony. Raz mi,"łapie" ręczny a za innym razem nie hmm.

pozdrawiam
probe II GT USA 1994 2,5V6
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Układ hamulcowy w probe 2,5 v6 93

Post autor: Robert »

manualad.gif
manualad.gif (8.32 KiB) Przejrzano 13596 razy
piston.gif
piston.gif (8.23 KiB) Przejrzano 13596 razy
sleevecl.gif
sleevecl.gif (4.79 KiB) Przejrzano 13596 razy
adjuster.gif
adjuster.gif (3.94 KiB) Przejrzano 13596 razy
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Zolak
Posty: 512
Rejestracja: 2006-01-07 20:46
Samochód: FP "97 GT
Galeria: viewtopic.php?t=8715
Lokalizacja: Warszawa

Re: Układ hamulcowy w probe 2,5 v6 93

Post autor: Zolak »

Panowie mam problem i za razem pytanie odnosnie układu hamulcowego w moim aucie.

Mam strasznie slabe hamulce, budzi to we mnie odczucia za malego cisnienia w ukladzie bo gdy wcisne hebel do oporu auto poporstusobie ostrzej zwalnia, nie hamuje. Nie mowie ju zo tym ze po odpaleniu auto praktycznie wogole ich nie ma.

Czy mozliwoscia jest zepsuta badz nieszczelna pompa hamulcowa?? Czy przyczyny szukac zupelnie gdzie indziej ??

Dodam jeszcze iż płynu nie ubywa a układ byl odpowietrzany przez mechanika 2 razy i dalej to samo....

Za pomoc bede bardzo wdzieczny

Pozdrawiam :)
Były :
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
roman197002
Posty: 89
Rejestracja: 2008-12-24 22:38
Samochód: PROBE 2.5 92r USA
Lokalizacja: KOWIESY LODZKIE

Re: Układ hamulcowy w probe 2,5 v6 93

Post autor: roman197002 »

A jaki jest pedeal czy wysoki czy niski.jak jest wysoko i twardy to jest dobrze a jak niski i bierze nie za pierwszym razem to raczej pompa do wymiany
Awatar użytkownika
Zolak
Posty: 512
Rejestracja: 2006-01-07 20:46
Samochód: FP "97 GT
Galeria: viewtopic.php?t=8715
Lokalizacja: Warszawa

Re: Układ hamulcowy w probe 2,5 v6 93

Post autor: Zolak »

Tzn z pedałem jest tak ze pare razy byl strasznie wysoko ale z reguly jest w normalnego wysokosci, bierze wydaje mi sie normalnie ale jak docisne go do oporu to efekt jest malo zadowalajacy, przy wiekszych predkosciach nie ma tego wyrazneo przyhamowania. Dodam ze gdy silnik jest zgaszony pedal po paru nacisnieciach robi sie twardy, wydaje mi sie ze ta informacja nie jest zbedna :)

Poporstu czuje jakby ten brak cisnienia w ukladzie po butem i chcialbym wiedziec mniejw eicej gdzie szukac przyczyny...

Pzdr i dzieki za odzew :)
Były :
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Układ hamulcowy w probe 2,5 v6 93

Post autor: 2Ya »

Pompa,klocki,tarcze oraz rozdzielacz na ściance grodziowej Dual Valve cos tam jak pamietam - to czasem pada i hamulce wymiękają.
Pedał się robi twardy przy zgaszonym silniku,bo to normalne zjawisko gdy wspomaganie hamulca nie działa ;)

Pzdr. & c ya..
Obrazek
ozman
Posty: 11
Rejestracja: 2009-06-03 19:39
Samochód: Probe II 95

Re: Układ hamulcowy w probe 2,5 v6 93

Post autor: ozman »

Może servo nie daję już odpowiedniego ciśnienia. Ewentualnie może coś z przewodami gumowymi, czasem lubią się rozdymać. Generalnie w porbku hamulce jak na taką masę są kiepskie, no ale czego wymagać od jednego tłoczka i małej średnicy tarczy.
Czyszczenie wtryskiwaczy benzynowych i gazowych
http://czyszczeniewtryskiwaczy.pl
lukasz1981
Posty: 6
Rejestracja: 2009-12-20 14:16

Re: Układ hamulcowy w probe 2,5 v6 93

Post autor: lukasz1981 »

przy silniku jest odpowiecznik muszą byc dwie osoby jeden przyciska pedał a drugi popuszcza srobke puzniej czyli tak on wciska pedal a ty odkrecasz on poszcza sprzeglo ty stopniowo powtarzaj pozdro
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Układ hamulcowy w probe 2,5 v6 93

Post autor: 2Ya »

:shock: :roll:
Obrazek
Awatar użytkownika
--C--
Posty: 834
Rejestracja: 2008-07-14 23:59
Lokalizacja: Poznań

Re: Układ hamulcowy w probe 2,5 v6 93

Post autor: --C-- »

2Ya lepiej tego ująć nie mogłeś.
Czarny FORD PROBE II GEN. 93r 2.5 V6 24v
Obrazek
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Re: Układ hamulcowy w probe 2,5 v6 93

Post autor: Destroyer »

A "skund tyn człek sie wziun" :mrgreen:
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Układ hamulcowy w probe 2,5 v6 93

Post autor: matix84 »

Podłączam się do tematu z pytaniem: czy przewody hamulcowe tylne w probe II V6 są takie same jak w mazdzie 626 bądź MX-6?
Generalnie jak wszedłem pod samochód to okazało się, że mam je lekko skorodowane na zagięciu koło zbiornika.
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Układ hamulcowy w probe 2,5 v6 93

Post autor: Sam »

nie wiem może mój pomysł nie jest dobry dla wszystkich i właściwie to nie wiem jak jest w sklepach. Ale wydaje mi się że za oryginalny przewód to możesz zapłacić konkretną cenę ;) wiem że u mnie w sklepie z częściami gość ma miedziane przewody z zaprawionymi rożnymi końcówkami na metry ;) wiec nie wiem czy nie dobrym wyjściem jest wyjąć go zmierzyć :) i pokazać kolesiowi jakie masz końcówki :) no ale nie wiem ;p w każdym bądz razie :D ja bym stalowych nie zakładał :P bo roboty w cholerę a za parę lat zaś zgniją ;P
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Układ hamulcowy w probe 2,5 v6 93

Post autor: matix84 »

W sumie pomysł całkiem niezły tylko trochę będzie roboty, żeby to ładnie wyprofilować i nie zrobić zwężeń.
Oryginału nie planuję kupić chyba, że z mazdy są takie same :)
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: Układ hamulcowy w probe 2,5 v6 93

Post autor: Taxon »

Nie baw się w wymianę częściową, tylko walnij miedź os samego serwa hamulca do zacisków. Roboty niewiele więcej,a będziesz miał spokój. Ja u siebie w Probku zacząłem wymieniać przewody, a po 2 miesiącach zaczęły puszczać stalowe przewody i od nowa marnowanie płynu, babranie się itd. Jedyna trudność jaką napotkałem, to to ,że trzeba delikatnie opuścić zbiornik paliwa, żeby puścić przewód do prawego tyłu, ale na podnośniku nie ma najmniejszego problemu. Zaciski rozbierz i wpakuj w ropę. Jak nie masz wżerów w tłoczkach to kup za jakieś grosze zestawy naprawcze (uszczelki itp).
Masz tu:
http://allegro.pl/item874565613_reperat ... ml#gallery

Po złożeniu, zalaniu płynem i odpowietrzeniu auto zaczyna w miarę normalnie hamować. Fajnie jest przy tych operacjach już powymieniać klocki, a jeżeli istnieje taka potrzeba to i tarcze. Opinie o słabych hamulcach w Probe biorą się głównie z faktu, ze w prawie każdym egzemplarzu tył jest zapieczony, albo działa tylko tyle, żeby tarcza nie rdzewiała :wink:
U mnie taka przeróbka naprawdę dużo dała. Oczywiście nie zmienia to faktu, ze jak na auto o tych rozmiarach i sportowych aspiracjach, Probek w serii hamuje marnie... :(
Wiem, że ktoś na forum kombinował z hamulcami od Mazdy6. Poszukaj.
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Układ hamulcowy w probe 2,5 v6 93

Post autor: 2Ya »

Taxon pisze: Wiem, że ktoś na forum kombinował z hamulcami od Mazdy6. Poszukaj.

Tak, Astro takie zakładał z powodzeniem - wszystko pasuje plug&play.

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
Zolak
Posty: 512
Rejestracja: 2006-01-07 20:46
Samochód: FP "97 GT
Galeria: viewtopic.php?t=8715
Lokalizacja: Warszawa

Re: Układ hamulcowy w probe 2,5 v6 93

Post autor: Zolak »

Witam, mam delikatny problem, mam wyjeta pompe hmulcowa z serwem i nie moge tego rozlaczyc , odkrecilem te 2 sruby ktore na pierwsyz rzut oka trzymaja pompe z serwem ale za cholere to nie chce wyjsc z tego serwa, czy ten przewod co wchodzi jak gdyby do srodka auta wychodzac z tyłu serwa i laczy sie z pedałem hamulca jest jakos polaczony z pompa czy poporstu jest mozliwosc ze to sie tam w srodku pozapiekało i dlatego nie chce wyjsc !?

moze to i banalne ale pytam bo poporstu nie wiem :)
Były :
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
Awatar użytkownika
Taxon
Posty: 826
Rejestracja: 2007-01-12 09:09
Samochód: Cougar 2,5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13840
Lokalizacja: Warszawa

Re: Układ hamulcowy w probe 2,5 v6 93

Post autor: Taxon »

Serwo faktycznie jest połączone z pedałem hamulca, ale teraz już nie powiem Ci dokładnie co i jak. W weekend będę w domu (mam tam rozebranego probka) to będę mógł coś konkretniejszego napisać.
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
Awatar użytkownika
Zolak
Posty: 512
Rejestracja: 2006-01-07 20:46
Samochód: FP "97 GT
Galeria: viewtopic.php?t=8715
Lokalizacja: Warszawa

Re: Układ hamulcowy w probe 2,5 v6 93

Post autor: Zolak »

i jak ? rzuciłeś okiem ?? :)
Były :
2.0 SE "96 JJ FIOLETT
2.5 GT "96 JJ FIOLETT + SS ; PodłokietniK ; Spojler ; Remus ; CAI ; 18" ;]
2.5 GT" 96 EZ RED
2.5 GT "95 HL
2.5 GT "97 JJ FIOLETT MEDICI
2.0 "95 LB
Są :
2.5 GT "97 JJ FIOLETT + CAI ; Przelot + Remus ; Spojler ; Dystans ; SS ; Vogtland -35mm ; 18"
2.5 GT "95 KS
2.5 GT "94 LB
2.5 GT "94 HL
DEMHELL
Posty: 44
Rejestracja: 2006-04-20 16:39
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Re: Układ hamulcowy w probe 2,5 v6 93

Post autor: DEMHELL »

Hallo

Czy przewody hamulcowe w FP 2.5 są takie same jak w Mazda MX6 2.5 ?

Ktoś już o to pytał, ale chyba nie było odpowiedzi :(

Kiedyś szukałem Goodridge ale w Polsce byly b.drogie.
Goodridge ma inne oznaczenia dla forda i inne dla mazdy.

Może ktoś kombinował z przekładką z mazdy MX6?
Check this: http://moto.allegro.pl/item1058146467_p ... 5i_gt.html

Pozdrawiam
DemHell FP2.5
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Układ hamulcowy w probe 2,5 v6 93

Post autor: matix84 »

Ja pytałem :)
Przewody są chyba inne (z naciskiem na chyba). U siebie kładę miedziane i albo trochę inaczej ułożyłem albo mają trochę inną długość niż te mazdowskie.
Na lewy tył potrzebujesz miedź 3,5m na prawy tył 4,5m (będą trochę dłuższe niż potrzebne ale zawsze możesz nawinąć kilka zwojów z nadmiaru).
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”