Tarcze i klocki przód + przegub i drążki kierownicze

Wito
Posty: 90
Rejestracja: 2005-01-31 02:02
Samochód: brak
Lokalizacja: Tczew

Tarcze i klocki przód + przegub i drążki kierownicze

Post autor: Wito »

Siemka,

Usiłuję dostać tarczę i klocki do mojego bolidu, nigdzie w moim wsiowym miasteczku nie mogę dostać, więc powiedziałem gościowi że od mazdy 626 GE powinny być takie same. Poszukaliśmy znalazł mazdę 626 GE 2.0i DOHC i według tej tabeli były produkowane od połowy 91r. czy te tarcze i klocki będą pasowały? może ktoś zna rozmiary, co mam mu powiedzieć żeby kasy nie wywalić w błoto? dziękuję za pomoc
Ostatnio zmieniony 2006-03-22 15:08 przez Wito, łącznie zmieniany 1 raz.
2.0 16v 1993r
USA
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Proszę wymiary. Od tej mazdy powinny pasować, proponuję poszukać np na http://sklep.intercars.com.pl/ do Probe lub na http://moto.sklep.pl/ do Mazdy 626 GE. Ja zakładałem z JC ale nie pamiętam numeru.
Obrazek
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

Na przód nie kupuj przypadkiem jakiegoś najtańszego wynalazku bo przy pierwszym ostrym hamowaniu masz po tarczach. W Probkach hamulce niestety nie są najwyższych lotów chociażby z uwagi na stosunkowo małą średnicę tarcz. Słyszałem, że godne polecenia są tarcze ATE PowerDisc z nacięciami. Są niezłe a cena też nie jest jakaś super kosmiczna.
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Awatar użytkownika
RuCiK
Posty: 94
Rejestracja: 2005-11-07 20:50
Galeria: viewtopic.php?t=11341
Lokalizacja: Poznań

Post autor: RuCiK »

Zadzwoń, zamów i po sprawie :)

http://www.ebcbrakes.pl

Nie jestem pewien czy osobom fizycznym sprzedają. Jeśli nie to ściągnij sobie chociaż katalogii, tam masz numery katalogowe.
Pozdrawiam
RuCiK

FORD PROBE 2.0 16v '95
Awatar użytkownika
romulus
Posty: 193
Rejestracja: 2005-04-09 17:19
Galeria: viewtopic.php?t=5578
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: romulus »

RuCiK pisze:Zadzwoń, zamów i po sprawie :)

http://www.ebcbrakes.pl

Nie jestem pewien czy osobom fizycznym sprzedają. Jeśli nie to ściągnij sobie chociaż katalogii, tam masz numery katalogowe.
standard tarcze 340/kpl
klocki standard 175
klocki green stuff 220
Był Probe 2,5 V6 93' turkus metalik
Jest BMW730i E-38
Wito
Posty: 90
Rejestracja: 2005-01-31 02:02
Samochód: brak
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Wito »

Dziękuje panowie zamówiłem u siebie rozmiary identyczne co mazda 626 GE.

pozdrowienia
2.0 16v 1993r
USA
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

darel pisze:Na przód nie kupuj przypadkiem jakiegoś najtańszego wynalazku bo przy pierwszym ostrym hamowaniu masz po tarczach. W Probkach hamulce niestety nie są najwyższych lotów chociażby z uwagi na stosunkowo małą średnicę tarcz. Słyszałem, że godne polecenia są tarcze ATE PowerDisc z nacięciami. Są niezłe a cena też nie jest jakaś super kosmiczna.
Mam tarcze JC od 4 m-cy i jakoś nie narzekam, a wolno nie jeżdżę i hamulca też nie żałuję.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

No to super 8) Jak kiedyś jechałem z Cynkim to miałem okazję zobaczyć jak zachowały się seryjne tarcze przy ostrym hamowaniu z ponad 200 km/h prawie do zera bo wyjechał nam żuk. Po takim hamowanku niestety tarcze się chyba lekko powyginały :cry: Sam kiedyś jadąc swoim Probkiem przeżyłem chwilę grozy jak hamowałem przy 150km/h i nagle po kilku sekundach miałem wrażenie jakby ktoś mi tarcze posmarował masłem. Deptałem na maksa a wózek jechał dalej. Niestety odprowadzanie ciepła jest gówniane i bardzo szybko rozgrzały się do temperatury, która spowodowała, że hamowanie było nieskuteczne. Tak więc nadal uważam, że w Probe seryjne hamulce nie nadają się do bardzo ostrego hamowania no ale przecież nie chodzi o to, żeby się licytować. Wito już zamówił i ma problem z bańki :wink:
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Racja, problem rozwiązany :)
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Wito
Posty: 90
Rejestracja: 2005-01-31 02:02
Samochód: brak
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Wito »

Żeby nie otwierać nowego tematu, ponieważ jestem na etapie wymieniania chcę się upewnić czy przeguby i drążki też od madzi mam kupować? o przegubach znalazłem tematy i większość z nich podaje że od mazdy 626 GE przeguby będą dobre, a co z drążkami, też od madzi zamawiać? dzięki
2.0 16v 1993r
USA
Awatar użytkownika
Ralph
Posty: 161
Rejestracja: 2004-02-13 13:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Jędrzejów

Post autor: Ralph »

Wito pisze:Żeby nie otwierać nowego tematu, ponieważ jestem na etapie wymieniania chcę się upewnić czy przeguby i drążki też od madzi mam kupować? o przegubach znalazłem tematy i większość z nich podaje że od mazdy 626 GE przeguby będą dobre, a co z drążkami, też od madzi zamawiać? dzięki
Tak, również od Mazdy
Rafał 2.0 16V
Awatar użytkownika
Ralph
Posty: 161
Rejestracja: 2004-02-13 13:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Jędrzejów

Post autor: Ralph »

Witam zeby nie zakładac nowego tematu to mam pytanko
Czy ktos ma w swoim Probku tarcze Turbo Groove i Klocki Green stuff z EBC?? Jesli tak to prosze o opinie jak sie ten komplecik zachowuje na drodze.
Rafał 2.0 16V
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

czy te klocki bedą pasować do 2.5 V6 (tylnie klocki) ?? http://moto.sklep.pl/index.php?modules= ... how&o=2299
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Krzycho
Posty: 178
Rejestracja: 2006-08-22 16:44
Galeria: viewtopic.php?t=9300

Post autor: Krzycho »

mam teraz takie objawy:
jak jade wolno to cos piszczy ( nie cały czas , tylko "cyklicznie" cos jakby pół obrotu koła piszczało, a poł nie)
piszczy bardziej jak jest zimny i przy skreconych kołach, po rozgrzaniu raczej juz nie (czasem piśnie )
piszczy z przodu wiec mysle ze bede robił przednie hamulce?!
jakiej firmy kupić, ile kosztują, i do czego kupic? Mazda 626 2.5 V6?
i jeszcze jedna sprawa:
reczny prawie wcale nie działa, wiec:
z przodu i z tyłu mam hamulce tarczowe, wiec w takim razie bede robił wszystkie hamulce...
i mam kolejne pytanie:
czy z tyłu mam po prostu tarcze czy tarczo-bebny?
Ford Probe II 2.5 V6 GT 1993 USA
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

Krzycho pisze:mam teraz takie objawy:
jak jade wolno to cos piszczy ( nie cały czas , tylko "cyklicznie" cos jakby pół obrotu koła piszczało, a poł nie)
piszczy bardziej jak jest zimny i przy skreconych kołach, po rozgrzaniu raczej juz nie (czasem piśnie )
piszczy z przodu wiec mysle ze bede robił przednie hamulce?!
jakiej firmy kupić, ile kosztują, i do czego kupic? Mazda 626 2.5 V6?
i jeszcze jedna sprawa:
reczny prawie wcale nie działa, wiec:
z przodu i z tyłu mam hamulce tarczowe, wiec w takim razie bede robił wszystkie hamulce...
i mam kolejne pytanie:
czy z tyłu mam po prostu tarcze czy tarczo-bebny?
Ford Probe II 2.5 V6 GT 1993 USA
piszczy ci ogranicznik klocków hamulcowych, jest taka blaszka i kiedy klocki sie zużyją to blaszka ociera o tarcze informując swoim piskiem ze klocki sie kończą
tył to same tarcze, i reczny zapewne masz odpięty dlatego ten układzik przy cylinderkach masz zapieczony i kiedy reczny sie zaciągło to koła hamowały wiec pewnie ktos odpiął linke od recznego, wystarczy pszeczyscić mechanizm i załozyć linke
lub masz po prostu zerwaną linke
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Krzycho
czy z tyłu mam po prostu tarcze czy tarczo-bebny?
A co to takiego tarczo-bebny? :-k
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

wingerman pisze:]A co to takiego tarczo-bebny? :-k
Moze tarcze, a dodatkowo bębny tylko dla ręcznego?

W Mercedesach stosują.
Krzycho
Posty: 178
Rejestracja: 2006-08-22 16:44
Galeria: viewtopic.php?t=9300

Post autor: Krzycho »

kocureq pisze:
wingerman pisze:]A co to takiego tarczo-bebny? :-k
Moze tarcze, a dodatkowo bębny tylko dla ręcznego?

W Mercedesach stosują.
Dokładnie. W takim przypadku są tarcze do hamulca roboczego i bebny do hamulca recznego. Stosuje je jeszcze m.in. Toyota
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Nie ma w Probkach żadnych bębnów, tylko tarcze.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Nieprawda - tylko GT mają z tyłu tarcze.

:arrow: http://www.fordprobe.pl/performanceprob ... icemod.htm
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Jako że problem dotyczy właśnie GT stąd napisałem tak a nie inaczej, mogłem precyzyjniej, sorki :oops:
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Krzycho
Posty: 178
Rejestracja: 2006-08-22 16:44
Galeria: viewtopic.php?t=9300

Post autor: Krzycho »

gonciu1 pisze: piszczy ci ogranicznik klocków hamulcowych, jest taka blaszka i kiedy klocki sie zużyją to blaszka ociera o tarcze informując swoim piskiem ze klocki sie kończą
tył to same tarcze, i reczny zapewne masz odpięty dlatego ten układzik przy cylinderkach masz zapieczony i kiedy reczny sie zaciągło to koła hamowały wiec pewnie ktos odpiął linke od recznego, wystarczy pszeczyscić mechanizm i załozyć linke
lub masz po prostu zerwaną linke
co będę dużo pisał: miałeś racje :)
a konkretnie:
wymieniłem przednie hamulce i po kłopocie :) nic nie piszczy :)
ale żeby nie było tak miło...
odkreciłem koło z tyłu i porażka... klocek zewnetrzny prawie nie ruszony (jak nowy) a ten od srodka prawie całkiem starty...
linka od recznego sobie wisi ....
musze cos z tym zrobic...
tylko co?
co mozna z tym zrobic i czy bede musiał jakies czesci kupic? trzeba cos rozkrecic i oczyscic?
Awatar użytkownika
Camel
Posty: 256
Rejestracja: 2005-09-14 15:37
Galeria: viewtopic.php?t=6440

Post autor: Camel »

Ja bym na twoim miejscu zainwestował w zacisk hamulcowy.
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: pawelc »

jak masz odrobinę wiedzy na temat mechaniki to rozbierz przeczyśc i będzie ok ,a jak masz kasę to kup nowe zaciski i po sprawie regenerowane cos koło 250 zł nowe koł 500 zł ,w sumie jakbyś rozbierał zaciski to warto wymienić uszczelki

powodzenia
Awatar użytkownika
Gotar Reinard
Posty: 32
Rejestracja: 2008-02-24 19:45
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa - Łódź
Kontakt:

Post autor: Gotar Reinard »

no dobra, a czy zaciski na tył można założyć od mazdy 626?
Będą pasować?
my love - czarny Ford Probe USA, 94', 2,5 V6
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”