ABS Probe II 1993

Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

ABS Probe II 1993

Post autor: Kamil_01 »

Mam takie może banalne pytanie, a mianowicie dzisiaj kupuje piaste do mojego autka i pytanie czy z tyłu też jest ABS czy tylko na przedniej osi, wybaczcie takie pytanie ale pierwszy raz mam auto z ABS`em

z góry dzięki za odp.
pzdr. Kamil
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Sin City

Post autor: KITT »

Z tyłu też. 8)
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

Dzięki KITT pzdr.
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
R.K
Posty: 286
Rejestracja: 2005-11-25 20:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczuczyn

Post autor: R.K »

No bez jaj...ja też mam z tyłu ABS??? :shock:
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Jak masz bębny to nie masz ABS wogóle(ani z przodu, ani z tyłu):!: Do 2.0 USA z ABS dawali z tyłu tarcze :!:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Awatar użytkownika
R.K
Posty: 286
Rejestracja: 2005-11-25 20:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczuczyn

Post autor: R.K »

Mam z przodu tarcze i ABS na pewno !!! No ale z tyłu też mam tarcze,tylko że pojedyncze.Więc jak?mam czy nie?
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Strober z Kittem napisali przecież...
ABS albo jest na obu osiach, albo brak.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Czyli, że jak jest ABS to i z przodu i z tyłu :)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

No niestety inaczej sie nie praktykuje, dodatkowo jesli w samochodzie jest ABS to do jego efektywnego dzialania powinno uzywac sie opon o tym samym rozmiarze i biezniku z tylu i z przodu. Podkreslam powinno sie ale nie jest to obowiazek.

[edit] -> Robertusie gramatusie... poprawione :D
Ostatnio zmieniony 2006-04-11 16:51 przez wingerman, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

A jak siądzie 1 czujnik to ABS nie działa w ogóle.
Chociaż... Zawsze lepiej powiedzieć, że jest tylko 1 koło zepsute, a nie cały traktor :lol:
I co mamy brać Wingerku? :wink:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Czosnkowke. :D
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
R.K
Posty: 286
Rejestracja: 2005-11-25 20:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczuczyn

Post autor: R.K »

Przyznaję że nie zauważyłem pracy ABS-u na tylnej osi.Może dlatego że tył mi hamuje nieco słabiej od przodu i trochę póżniej. :-k
A opony mam takie same.
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
Awatar użytkownika
Qbatron
Posty: 107
Rejestracja: 2006-03-24 14:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Qbatron »

To ze tyl hamuje slabiej to naturalne (wysatczy spojrzec na zwyczajowe roznice w rozmiarach hamulcow z przodu i tylu). Nie jestem pewien ale wlasciwy stosunek to bodajrze 70/30. Kolega jak mial w Mercu123 (beczka) cos pokopane i braly mu 50/50 to go na mokrym asfalcie tylek wyprzedzil przy hamowaniu...

Tyl jest przy hamowaniu odciazony wiec duzo latwiej wprowadzic go w poslizg.

Pozdr.
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

Kupiłem swoją piaste za 290 zł :? :) z 44 ząbkami na ABS, jutro chyba zabieram się za wymiane, bo te buczenie do nerwicy mnie doprowadzi :? :wink: :D
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

Post autor: Probiacz2000 »

tez mam banalne pytanie, ale odpowiedzi nie znam. Czy ABS dziala rowniez jak sie hamuje hamulcem recznym ? ? ?
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

R.K pisze:Przyznaję że nie zauważyłem pracy ABS-u na tylnej osi.Może dlatego że tył mi hamuje nieco słabiej od przodu i trochę póżniej. :-k
A opony mam takie same.
Zaciągnij ręczny żeby koła hamowały ale się obracały i wtedy wciśnij lekko nożny a od razu usłyszysz pompę ABS'u :D
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
Qbatron
Posty: 107
Rejestracja: 2006-03-24 14:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Qbatron »

vectra18i pisze:tez mam banalne pytanie, ale odpowiedzi nie znam. Czy ABS dziala rowniez jak sie hamuje hamulcem recznym ? ? ?
Odrazu zaznaczam ze na ABS sie nie znam ale wydaje mi sie ze reczny to zupelnie odrebna sprawa... Reczny jest sterowany przez linke a nozny hudraulicznie.
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Qbatron
Odrazu zaznaczam ze na ABS sie nie znam ale wydaje mi sie ze reczny to zupelnie odrebna sprawa... Reczny jest sterowany przez linke a nozny hudraulicznie.
Nie zna sie.... a sie zna :D

vectra18i to w/w to oczywiscie odpowiedz.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Ale Tofil przypadkiem (chyba gdy pisał to jeszcze nie widział poprzedniego postu tuż nad swoim) podał kontrprzykład działania ABSu gdy się hamuje ręcznym :lol: :lol: :lol: :wink:
(w ten sposób ABS działa również gdy się np. słucha głośno radia)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Robert pisze:(w ten sposób ABS działa również gdy się np. słucha głośno radia)
Tyle tylko,że zaciągając lekko ręczny i przyhamowując lekko nożnym tył szybciej traci przyczepność co powoduje uruchomienie ABS przez tylne koła i pokazuje, że na tyle też jest ABS :mrgreen:
Niestety ale z tym hamulcem nie działa :cry:
Obrazek
:1111_ok:
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Ależ nikt się nie czepia :D
Po prostu Twoja odpowiedź na wcześniejsze problemy ładnie skomponowała się z późniejszym pytaniem.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Każde koło ma podczas hamowania inną przyczepność, stąd ABS jest na wszystkich kołach.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

...stąd czujniki są przy każdym kole i układ działa niezależnie na każde koło (tylko jest to odpowiedź na pytanie niezadane w tym wątku).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Pozwól Robert, że dodam coś do tego. Mamy 3 generacje ABS'u:
I generacja - ABS 2-kanałowy (siła hamowania korygowana na obu kołach osi jednocześnie dla przodu i tyłu)
II generacja - ABS 3 - kanałowy (siła hamowania korygowana na tylnych kołach jednocześnie, a na przednich oddzielnie dla każdego koła)
III generacja - ABS 4 - kanałowy (każde koło, prócz zapasówki :wink: ma swoją korekcję siły hamowania czyli swój kanał)

Oczywiście my mamy ten najlepszy, 4 - kanałowy :D
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Zapomniałeś o ABSie w wersji Beta czyli to co mamy w I generacji, tam jest Anti-Lock to taki raczkujący ABS 8)
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”