pompa wspomagania

Arnie (caruso)
Posty: 86
Rejestracja: 2004-05-25 16:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

pompa wspomagania

Post autor: Arnie (caruso) »

Chyba mi zaczyna się psuć bo kiedyś mi wysiadło podczas jazdy wspomaganie. Teraz zaczyna swistać.
Napiszcie co robic i ewentualnie kto moze miec na wymianę
Pozdrawiam
Arnie
Miałem Probe 2.2 GT
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 14:04 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Gość

H N L

Post autor: Gość »

Hmmm nasunela mi sie taka mysl, ze moze to HNL to oznacza:

- Hyba
- Nie ma
- Ledwo

:lol:
neo61
Posty: 153
Rejestracja: 2004-05-30 11:41
Samochód: brak
Lokalizacja: Września Bath Uk

Wspomaganie

Post autor: neo61 »

A gdzie świszczy??U mnie wspomaganie działa super ale od jakiegoś czasu słysze leciuteńkie świszczenie i albo mi się wydaje albo faktycznie coś słyszę.Jest bardzo delikatne ale chyba przed tem tego nie było??Co to może być.(Może nieszczelne szyby) :lol:
BYŁ:( -- Probe GT '89
2,2 TURBO

Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...

Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.
Awatar użytkownika
propaganda
Posty: 282
Rejestracja: 2003-08-01 13:20
Samochód: brak
Lokalizacja: Stara Miłosna
Kontakt:

Post autor: propaganda »

Ja mam Probe II, ale wspomaganie jakoś ciężko chodzi... w II niestety nie ma regulacji. Niby niektórzy mówią, że tak musi, bo szerokie oponki te sprawy, ale czemu nie mogłoby chodzić tak, że kręciłnym jedną ręką na parkingu bez męczenia sie... W większości samochodów chodzi dużo lżej.
Andrzej

Black Metalic Probe2 24V
Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nikosnikos »

Wlasnie mam pytanko odnosnie wspomagania - z reguly dziala tak, ze jednym palcem moge krecic, ale czasami (najczesciej pod samym domem :lol: ) jak parkuje jest tak, jakby sie na chwile wylaczalo, bo idzie tak jakby nie bylo wspomagania. Po 2 sekundach jest juz ok. Co moze byc tego przyczyna?
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nikosnikos »

To troche inna sytuacja. Lozyska McPersona mam wymienione i teraz jest cisza. Wspomaganie przez 99% czasu pracuje idealnie (palcem moge na postoju krecic kierownica bez wiekszego wysilku). Tylko czasami sie zacina na chwilke. I nie wiem co jest tego przyczyna...
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Problem dość złożony. Pytanie zasadnicze - dzieje się tak jak parkujesz czy kiedy auto już stoi?

Wygląda to tak. ATF jak się rozgrzeje staje się rzadszy. Pompa nie ma już tej sprawności co nowa, więc jeśli obroty spadną poniżej 650 rpm (np kiedy puszczasz sprzęgło a nie dasz dość gazu) to nie masz dostatecznego ciśnienia na maglu. Efekt - ciągniesz - ciężko - sterownik dostaje info - "ciągniesz kierownice - zwiększ obroty" - obroty wzrastają - ciśnienie rośnie - wspomaganie działa.

Jeśli efekt ten masz jak auto stoi (czyli rpm nie spada poniżej 650) to niestety - pompa wspomagania się kończy (zbyt duże luzy).
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

aaaaa i jeszcze może być nie naciągnięty pasek klinowy
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nikosnikos »

Dzieje sie tak, jak parkuje. Czyli chyba dobrze to wytlumaczyles - ma to sens :twisted: i pewnie tak jest.
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Dziwne dźwięki przy kręceniu kierownicą

Post autor: derek »

W piątek jechałem do pracy w 40 stopniowym upale i w korku, dojeżdżam do pracy i gaszę samochód w momencie kiedy znowu załącza się wiatrak chłodnicy. Po 6 godzinach odpalam Probka, kręcę kierownicą żeby obrócić auto i słyszę coś jakby cichy zgrzyt-świst-tarcie z okolic układu kierowniczego, czuje nawet chyba leciutkie wibracje kierownicy. I mam tak do dzisiaj, często podczas kręcenia na postoju i nie w skrajnym położeniu kierownicy tylko właśnie kiedy kiera jest pośrodku słyszę te dźwięki. Kierownica obraca się lekko,wspomaganie działa równo, nie mam wycieków płynu, poziom płynu w normie. Nie mam luzów na maglownicy, jedynie luz na tulejce wahacza którą zamierzam wymienić ale to przecież nie będzie powodem.
Wygląda to tak: na postoju koła max w prawo i zaczynam kręcić w lewo, z początku jest cisza, w momencie gdy koła są mniej więcej prosto zaczynają się te dźwięki ,gdy koła idą w lewo znowu jest cicho. Co to może być ??
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: pompa wspomagania

Post autor: Romas »

Hmmm... powiedzial bym ze mozesz słyszeć łożyska makpersona ale to raczej chyba by bylo słychać na calej partii skrętu :|
Powiem Ci ze tak na klikanie na forum to raczej nie dojde do tego co to jest, musial bym to usłyszeć.
To jest tak jak bys chcial poslodzic cherbate przez telefon :wink:
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Re: pompa wspomagania

Post autor: derek »

Sprawa sie wyjaśniła, wymieniłem tuleje na wahaczach i końcówke drążka (były już troche zużyte) i dżwięki zniknęły.
uff , a już myślałem że maglownica albo pompa wspomagania do naprawy.
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: pompa wspomagania

Post autor: bogdano »

Nie orientuje się ktoś czy można kupić nową pompę wspomagania do 2.0? i ile ewentualnie kosztuje taka albo ile kosztuje jakaś regeneracja bo mi rzęzi jak jest zimno.

Pozdrawiam.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”