Dziwny wyciek - chłodnica wspomagania?

neo61
Posty: 153
Rejestracja: 2004-05-30 11:41
Samochód: brak
Lokalizacja: Września Bath Uk

Dziwny wyciek - chłodnica wspomagania?

Post autor: neo61 »

Witam

Po założeniu gazu i przejechaniu 500 km w ciagu kilku dni zaobserwowałem w garazu na ziemi plame śliskiego płynu.Pojawiła się ona pod prawym kierunkowskazem.Cały spojler pod kierunkiem jest mokry i kapie z niego ta ciecz!!Nie miałem jak podnieść samochodu żeby spojrzeć dokładnie , ale i tak chyba nic tam nie widać.Nie jest to chyba olej bo bym wyczuł jakiś zapach(chyba) i poza tym nie ubywa wogóle oleju na wskaźniku!!Co może być powodem czegoś takiego??Nie miałem żadnych stłuczek, nie jeździłęm po żadnych dziurach , nic podobnego.Poprostu założyłem gaz!!!!
Czy może jest tam jakiś odprowadnik zby dużej ilości jakiegoś płynu??

Wspomaganie chodzi idealnie ale wydaje mi się ,że ubyło ze zbiornika!!(ale pewien nie jestem bo dawno nie patrzałem)

Moze mi ktoś pomóc??

dzięki
pozdrawiam
neo61
p.s.Boję się teraz wyjechać na trase!!
BYŁ:( -- Probe GT '89
2,2 TURBO

Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...

Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Maxxum »

Nie jestem ekspertem, ale rozważył bym możliwość taką, iż panowie gazownicy podczas montażu gazu mogli coś ...oczywiście przypadkiem przewiercić :?
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
boyas
Posty: 19
Rejestracja: 2004-03-23 15:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: boyas »

Witam,
w tym miejscu idą rurki od wspomagania. U mnie wyciek w tym miejscu spowodowany był pęknięciam takowej, co wyszło po zdjęci zderzaka.
Pozdrawiam
Boyas
Obrazek '90 USA Silver Arrow
Gość

Post autor: Gość »

Zobacz czy plyn od spryskiwaczy drastycznie nie uciekl :shock:
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Po pierwsze zobacz czy poziom wszystkich płynów jest w normie. Niepokojący jest jeden objaw, piszesz:
Wspomaganie chodzi idealnie ale wydaje mi się ,że ubyło ze zbiornika!!(ale pewien nie jestem bo dawno nie patrzałem)
Na jakiej podstawie wyciągasz wniosek o ubytku, skoro dawno nie sprawdzałeś :?:
Możliwe, że masz niewielką nieszczelność w przewodzie od wspomagania.

Jeżeli wyciek pojawił się po założeniu gazu, może być pozostałością po fachowcach. Jednak będzie to ubytek płynu chłodzącego a nie wspomagania.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
neo61
Posty: 153
Rejestracja: 2004-05-30 11:41
Samochód: brak
Lokalizacja: Września Bath Uk

Post autor: neo61 »

Witam

Faktycznie dawno nie patrzałem ale 2 miesiące temu jak sprawdzałem to było więcej-a tego płynu nie powinno ubywać!
Płyn chłodniczy jest żadki a ten na ziemi jest prawie jak olej!!
Jak zdjąć zderzak nie uszkadzając go ,żeby to zobaczyć??
Muszę to dzisiaj zrobić w nocy bo sie boje do pracy jechać.

pozdr
neo61
BYŁ:( -- Probe GT '89
2,2 TURBO

Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...

Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

moim zdaniem to właśnie wspomaganie. też tak miałem ale to moja wina była bo nie dokręciłem korka. zobacz może uszczelka pod korkiem poszła.

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

to napewno olej do wspomagania :D bo tam wlasnie znajduje sie zbiorniczek-ale na wszelki wypadek sprawdz jeszcze poziom plynu hamulcowego- :lol:
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 11:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Greg »

Siemka! Sprawdź dokładnie wspomaganie kierownicy, na 100% obstawiam wyciek płynu od układu wspomagania. Wspomaganie najczęściej zalewane jest olejem przekładniowym do automatów np. Mobil 1 ATF więc i kolor i zapach jest trochę nietypowy. Niestety partacze gazole najprawdopodobniej uszkodzili Ci przewód i stąd ten wyciek :( .
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
neo61
Posty: 153
Rejestracja: 2004-05-30 11:41
Samochód: brak
Lokalizacja: Września Bath Uk

Post autor: neo61 »

Witam
Tak to był płyn od wspomagania.Gazole niestety tego nie zepsuli bo w tych rejonach ich nie było.
Okazało się ,że rurka metalowa za zderzakiem skorodowała w miejscu gdzie jest przykręcona do karoserii.Zakleiłem to ale po tygodniu puściło.Więc uciąłem tą rurkę i wstawiłęm zamiast tego rurkę gumową.Do tego opsaki zaciskowe, klej epoksydowy, taśmę aluminiowa i wszystko zalane silikonem..........i kuźwa znowu puściło.

Ma ktoś jakiś pomysł jak to naprawić.

Czy może rurka kt,órą miałem była już za stara(faktycznie była sztywna) i to dlatego??Słysząłem,że jak się dobre opsaki zaciskowe nałozy to nie ma prawa pućić .Czy jest jeszcze jakiś klej który wytrzma to ciścnienie które powstaje na złączeniu tej rurki??(Rurka gumowa jest nałożona na metolową gdzieś na 2 cm i tam jest opaska uciskowa)
Czy ktoś wie jakie jest tam ciśnienie??Wiem ,że przy samej pompie jest aż 160 atm.A jakie jest w tej rurce przy zbiorniku??



Pozdrawiam i szczęśliwego nowego wam wszytkim życzę!!!!
BYŁ:( -- Probe GT '89
2,2 TURBO

Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...

Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

wymień rurkę
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 15:06 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Michał
Posty: 243
Rejestracja: 2004-06-24 23:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Rawicz

Post autor: Michał »

Ta rurka spełnia rolę chłodnicy tegoż płynu. Olewając ją możesz kiedyś w mieście przy plus 35'C zrobić ała całemu układowi. :(
Narazie Proba nie ma...

Toyota Varina E '93 1,6 GLX (glx=wypasik)

SC 1.1 Van '03
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

albo aua zrobić rureczce cmokając w pupę kolegi z przodu.... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :wink:
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
kosmita
Posty: 282
Rejestracja: 2006-02-03 15:38
Galeria: viewtopic.php?t=8651
Lokalizacja: Lubin

Post autor: kosmita »

Witam
Odnawiam temat poniewaz mnie zdazyla sie podobna usterka rurka zardzerwiala i zaczela przeciekac, narazie jezdze ale musze sie rozgladac za nowa czy w mazdzie 626 GD jest taka sama moze zna ktos nr katalogowy.

Dzieki Pozdrawiam
Black Shadow GT 92r
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Na to nie ma numeru katalogowego, i obstawiam że to w maździe może być inaczej. Zrób tak jak pisali powyżej, najnormalniej w świecie omiń to:)
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Ja tam kupiłem metr rurki miedzianej giętkiej i wygiąłem ja sobie tak samo jak była stara zrobiona i jest git. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
kosmita
Posty: 282
Rejestracja: 2006-02-03 15:38
Galeria: viewtopic.php?t=8651
Lokalizacja: Lubin

Post autor: kosmita »

Tak jak mowisz Bogdan tez tak jutro zrobie dzis kupilem rurke bedzie jak orginal dzieki za podpowiedz :)
Black Shadow GT 92r
Bad
Posty: 19
Rejestracja: 2003-09-17 08:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Lędziny

Post autor: Bad »

Popieram powyższe rozwiązanie... Sam miałem dokładnie tak samo i naprawa odbyła się za pomocą rurki miedzianej i lutu ( w moim przypadku srebrnego )
Pozdro
Bad
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

kosmita pisze:... moze zna ktos nr katalogowy.
3D746 - wpisz w google i znajduje nawet takie ustrojstwo z żebrowaniem dla lepszego chłodzenia:
:arrow: http://www.basbug-oto.com.tr/ecatalog/P ... ge=English
albo
:arrow: http://www.performanceprobe.com/forum/s ... p?p=196562
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
szarak
Posty: 22
Rejestracja: 2008-05-18 20:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: szarak »

to ja mam dwa pytanka :)
po pierwsze primo:P jak najlatwiej sie dostac do tej rurki? bo wlasnie musze wymienic ja bo mi kurna caly plyn gubi:/

po drugie primo gdzie mozna dostac to ustrojstwo bo obdzwonilem wszystkie sklepy w lodzi i nigdzie nie ma :/
I gen 2.2GT '91r.
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

kup se dowolną rurkę o podobnej średnicy aby dało sie nałożyć wąż.
rurka może być miedziana, aluminiowa albo jaka tam chcesz :)

wyginasz se tę rurke też dowolnie byleby jej labiryncik był drożny i nie krótszy niż w sumie metr... potem parkujesz ja w miejsce starej i finał imprezy.

ciśnienia tam jakiegoś specjalnego nie ma, najlepiej dostać się zdejmując prawe koło i prawe nadkole. nie trzeba wówczas nawet zbyt mocno się mocować. :)
szarak
Posty: 22
Rejestracja: 2008-05-18 20:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: szarak »

to widze ze rzeczywiscie innego wyjscia nie ma jak samemu dorobic. a chcialem nawet przyinwestowac w oryginal :P ale nie chca zarobic :P dzieki za rade bede kombinowac :)
I gen 2.2GT '91r.
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer »

W mojej jedyneczce też mi się ta rureczka rozleciała i wywalało płyn ale nie bawiłem się w żadne dorabiania czy temu podobne rzeczy. Wyciągnąłem ją całą z tych gumowych wężyków, odciąłem ze 2-3 cm zdrowej i po prostu połączyłem oba te przewody gumowe. Płyn mi się nigdy nie zagotował, wspomaganie pracowało idealnie do samego końca bez żadnych ekscesów. Jeżeli boisz się ominąć całkiem ten obieg bo być może coś się stanie, to zrób jak Cynki napisał. Kup rureczkę i pobaw się w dorabianie. Nie musisz przy tym zdejmować zderzaka. Ja to zrobiłem w ten sposób że zdjąłem koło, odkręciłem to plastikowe nadkole i już widziałem wszystko, od góry wykręciłem zbiorniczek wyrównawczy i odkręciłem ten od wspomagania, wtedy masz już łatwy dostęp do połączenia rurki z gumowymi przewodami. Jeżeli robiłbyś moim sposobem to musisz niestety posiadać kanał. No ale jeżeli nie masz dostępu do kanału to zdejmowanie zderzaka raczej cię nie ominie.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
szarak
Posty: 22
Rejestracja: 2008-05-18 20:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: szarak »

spoko dzieki za rady :) wyciek na szczescie juz zazegnany :) na szczescie tylko w wezyku sie dziurka zrobila a rurki cale :) i kolko znowu chodzi jak marzenie ;]dzieki jeszcze raz :)
I gen 2.2GT '91r.
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”