wspomaganie kierownicy

Gość

wspomaganie kierownicy

Post autor: Gość »

stawiam piwo temu kto wie gdzie w tym samochodzie jest
modul dzieki ktoremu mozna zmieniac sile wspomagania
kierownicy - jest na pewno i ma trzy pozycje

wojtek
Gość

Post autor: Gość »

W 2.2 turbo (w odroznieniu od 2.2 bez turbo) jest zastosowane Variable Power Stering, czyli taki co sie zmienia w raz z predkoscia samochodu. Czyli komp sam tym steruje. Moze o to chodzi ???
MiB
Posty: 49
Rejestracja: 2003-02-08 20:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Łańcut - Quot;okolice Quot;

Re: wspomaganie probe gt 2,2

Post autor: MiB »

interart pisze:stawiam piwo temu kto wie gdzie w tym samochodzie jest
modul dzieki ktoremu mozna zmieniac sile wspomagania
kierownicy - jest na pewno i ma trzy pozycje
wojtek
Pod przednim prawym fotelem pasażera :wink: a innego raczej nie ma.

A i ma 3 stopnie regulacji, a jeździ standardowo na środkowej :twisted:

P.S. - a w domku mam dodatkowo drugi leżący taki moduł - jak by cię interesował (ale wygląd nawet w środku :P a nie zakup) możesz zaglądnąć przejazdem.
MenInBlack
Gość

Post autor: Gość »

A nie jest to przypadkiem modul PRC (Programing Ride Control) ??? Pod fotelem pasazera sie wlasnie e taki znajduje. Jak jest opisany ten przelacznik trojpozycyjny ???
Gość

Post autor: Gość »

u mnie chybba jest po nim miejsce - wg instrukcji pod siedzeniem jest miejsce na wzmacniacz
Ostatnio zmieniony 2003-04-29 21:49 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

hey!
pod przednim fotelem pasażera to ja mam oryginalny wzmacniacz. Może dlatego że nie mam werscji GT? :idea:
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
MiB
Posty: 49
Rejestracja: 2003-02-08 20:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Łańcut - Quot;okolice Quot;

Post autor: MiB »

interart pisze:u mnie chybba jest po nim miejsce - wg instrukcji pod siedzeniem jest miejsce na wzmacniacz

ps mokry cZy masz ochote na skrzynie biegow lub szesci do takiej
Ja mam (czytaj "musze") ochotę na całą skrzynię manual do 2.2 GT.
Właśnie wruciłem od mojego machera i zostawiłem go z deka przestawionym nosem. Okazało się że zalał mi na jesień skrzynię olejum GL-5 i teraz mam z niej same strzępy :cry: :cry:

Pamiętajcie - wersja 2.2 GT tylko olejum GL-4. - I mam teraz wielki problem, a nie wiedziałem czemu skrzynia zaczyna mi się rozlatywać.

U mnie pod siedzeniem prawym przednim jest właśnie (Variable Power Stering) czyli ten moduł, a ma 3 ustawienia :
H - High
M - Middle
L - Low

Jest ustawiony standardowo na Middle - czyli na średnio.
MenInBlack
Gość

Post autor: Gość »

a jakie miales objawy

u mnie na razie po rozpedzeniu i wrzuceniu na luz tyka z mechanizmu roznicowego
MiB
Posty: 49
Rejestracja: 2003-02-08 20:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Łańcut - Quot;okolice Quot;

Post autor: MiB »

interart pisze:a jakie miales objawy
u mnie na razie po rozpedzeniu i wrzuceniu na luz tyka z mechanizmu roznicowego
Najpierw zaczęła czasem wyskakiwać 5. Myślałem że przesiliłem bo czasami lubiłem na niej przycisnąć.
Potem zaczął wyskakiwać przy obciążeniu lub zwalnianiu, doszedł do tego kłopot z jej włożeniem z luzu podczas jazdy - trzeba było jak dizlem - przegazówka sprzęgło i bieg. Teraz doszły kłopoty z włożeniem 2 biegu i z redukcją na jakikolwiek niższy, oraz kłopot z włożeniem wstecznego. A ostatnio jak z górki na luzie zacząłem jechać to słyszałem jak rechoce już mechanizm różnicowy.

No kuchnia - dopiero 15 tyś na tym oleum zrobiłem ale kupiłem swoj i pojechałem do mechaniora aby z ciekawości zobaczyć.
Jak spuszczałem to leciał już nie olej ale konfetti z synchronizatorów i zmielone zębatki :cry: :cry:
Po zalaniu już moim gadka z mechaniorem,
a tu mechanior że "jak to możliwe żeby na tak dobrym oleum tak to zrobiło bo przecież zalewał Elf GL-5. Ja oczy szerokie - przecież kazałem GL-4. On że nowocześniejszy GL-5 - a ja mu w szczękę i nos.

I tak się porobiło że do domu wruciłem na strzępach skrzyni zalanej już GL-4, ale jak długo tym pojeżdżę to nie wiem.

[&^%@^*()_... cenzura... ^&$%$@%#%@!] i tak to właśnie jest jak qu... człowiek nie ma kanału w domu żeby sobie coś samemu dobrze zrobić.
MenInBlack
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Włos się na głowie jeży, chcesz by coś było zrobione dobrze, zrób to sam
Gość

Post autor: Gość »

pod siedzeniem faktycznie jest jakis modul ale nie moge znalezc przelacznika

od ktorej strony jest i jak sie to przestawia
MiB
Posty: 49
Rejestracja: 2003-02-08 20:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Łańcut - Quot;okolice Quot;

Post autor: MiB »

interart pisze:pod siedzeniem faktycznie jest jakis modul ale nie moge znalezc przelacznika
od ktorej strony jest i jak sie to przestawia
Wieczorem jak zdążę postaram się fotki zrobić i opisać.
Przełącznik zaklejony jest taśmą przylepną metalową (ciężko oderwać) z nadrukiem "H" "M" "L"
High
Middle
Low

Wracając do tematu. Po przejechaniu około 200 km tak jakby na prawidłowym oleum skrzynia coraz lepiej pracowała i nie terkoce tak różnicowy, ale 5 i tak jest do D.....
Znajomek ma mi się dopytać o cenę w US tak zwanych "rebuild" czyli skrzyń regenerowanych. Jeśli będzie przystępna to wezmę, jeśli niezbyt będę musiał zakupić jakąś chodzoną tu w PL i ją sobie sam zregenerować.

Pozdrawiam
MenInBlack
Awatar użytkownika
diabolo
Posty: 20
Rejestracja: 2003-09-17 10:26
Samochód: brak
Lokalizacja: Rawicz / Płońsk

wspomaganie!

Post autor: diabolo »

Czy ktoś z Was może mi wskazać przyczynę chwilowych przerw w pracy układu wspomagania (a raczej tylko chwilowego jego działania)?
Ilość płynu jest OK, pompa nie ''buczy'', a jednak wspomaganie działa tylko czasami (bardzo rzadko) :shock:
Probe GT 2.2 Turbo '89
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Podobno GT pod fotelem pasażera mają układ do wspomagania i kontroli jazdy (jakoś się to nazywa w skrucie ale nie wiem :) ).

Może on coś nawala???

Myśle że wiecej info uzyskasz od kogoś kto ma GT. Np. Mokry? :roll: :D
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Arnie (caruso)
Posty: 86
Rejestracja: 2004-05-25 16:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Wspomaganie

Post autor: Arnie (caruso) »

Czesc Wam .mam problem. Za czesto ostatnio jezdze i wysiada mi wspomaganie.Objawy sa nastepujace:Wlaczam silnik, jade i okolo 3000 obrotow wysiada mi wspomaganie.Musze zgasic silnik,odpalic i znow dziala.
Czy to moze byc pompa wspomagania, i czy jest problem z jej wymiana?
I czy ktos ja ma?
Arnie
Miałem Probe 2.2 GT
Gość

Post autor: Gość »

Moze to byc pompa, pasek, ale przedewszystkim sprawdz stan plynu czy nie masz wycieku i mozesz tez obejzec metalowe rurki przy maglownicy u mnie byla jedna zagieta (nie wiem jak to sie stalo) i mialem wymiane maglownicy. Jakby co to mam pompe wspomagania dla Ciebie :roll:
P.S. Sprawdz (jesli masz sterowanie elektr. czy przewody od maglownicy sie nie poluzowaly, moze styku gdzies na nich nie ma, ale to w dalszej kolejnosci. Najpierw stawialbym na pasek lub pompe.
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

Simones pisze:P.S. Sprawdz (jesli masz sterowanie elektr. czy przewody od maglownicy sie nie poluzowaly, moze styku gdzies na nich nie ma, ale to w dalszej kolejnosci. Najpierw stawialbym na pasek lub pompe.
chyba łatwiej poruszać kabelkiem niż wymienić pompę? hmmm ja bym robił odwrotnie niż Simones

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Arnie (caruso)
Posty: 86
Rejestracja: 2004-05-25 16:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Arnie (caruso) »

Dzieki, a gdzie ta pompa sie znajduje , gdzie tych kabelkow mam szukac.
Przypominam, ze wspomaganie wysiada przy 3000 obrotow
Plynu mi nie ubywa, a jezdze co chwila do Niemiec i jest ogromna kaszana.
Mysle ,ze moze to byc pompa.Rurki tez sprawdze jak chwile czasu bede mial ale chyba wporzadku
Pomozcie please Pozdrawiam
Arnie
Miałem Probe 2.2 GT
Gość

Post autor: Gość »

pompy należy szukać pod klimatyzacją
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Sqad pisze:pompy należy szukać pod klimatyzacją
A co jak ktoś nie ma klimatyzacji :?: :D . Twoja wskazówka dyskryminuje niektórych 8) .
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Gość

Post autor: Gość »

Sh(.)(.)ters pisze:
Sqad pisze:pompy należy szukać pod klimatyzacją
A co jak ktoś nie ma klimatyzacji :?: :D . Twoja wskazówka dyskryminuje niektórych 8) .
Wiedziałem że to napiszesz, napisze inaczej. Rolka na samym dole - ta najbliżej chłodnicy to rolka od wspomagania, lepiej :P
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Sqad pisze: lepiej... :P
...nie mówić :D Jakoś nam się dziś nie udało zdiagnozować wspomagania :oops:
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Gość

Post autor: Gość »

Pimpo, powiedz gdzie Ty wyczytales w moim poscie, ze najpierw lepiej wymienic pompe? Mowilem ze stawialbym na sprawdzenie najpierw pompy, a to nie to samo co zakup nowej i wymiana. Sa inne sposoby sprawdzenia! BTW - Arnie skoro objawy sie pojawiaja po przekroczeniu 3000obr/min to zrob tak i nie gaszac silnika otworz maske i niech jeden kreci kolkiem w jedna i w druga strone do oporu, a drugi niech patrzy czy weze gumowe wych. z pompy sie lekko wyginaja. Jezeli pompa daje cisnienie, a problem lezy gdzie indziej np. w maglownicy to powinno byc widac po tych przewodach. Przynajmniej u mnie widac.
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 15:40 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

może ktoś wie co to może być na zimnym silniku jak skręce koła do oporu i przytrzymam to jest taki dziwny pisk jakby sie coś ocierałojak puszcze to zanika pisk w drugą strone jest to samo i w którym położeniu ustawić najlepiej ten przełącznik przy komputerze.
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”