wspomaganie kierownicy

Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Podejrzewam że to pompa. więc masz dwie możliwości:
1. regenerować pompę (to bym zrobił)
2. Zamiast płynu wlać bardzo rzadki olej dowolny mineralny, podniesie się ciśnienie w układzie.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

witam.
po wypadku miałem zemontowaną pompę wspomagania, teraz wszystko jest złożone spowrotem, zalane nowym olejem ale wspomaganie chodzi ciężej niż przedtem.
teraz moje pytanie: czy trzeba odpwoetrzyć układ wspomagania czy sam sie odpowietrza? jeżeli trzeba to jak to zrobić :?:
pozdro
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Luzujesz nakrętke na przewodzie przy maglu
bez odpalania auta kręcisz na przemian kilka razy płyn zacznie wyciekać
i dokręcasz
potem odpalasz autko i kręcisz kierownicą na przemian kilka razy
ja tak robiłem i wspomaganie chodzi elegancko
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Ja tam po zalaniu nowego płynu nie odkręcałem żadnych śrub po prostu sam mi sie odpowietrzył układ i chodzi miodzio. Dodam ze płyn miałem spuszczony ze wszystkiego czego mogłem spuścić. Pozdro
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

w pompie wspomagania jest zaworek ktory nie dopuszcza by cisnienie bylo zbyt wysokie i powoduje ze sila wspomagania nie zalezy od obrotow silnika - moze byc zasyfiony i nie puszcza dlatego bym go sprawdzil na twoim miejscu - jest przy przy polaczeniu weza z pompa - po drugie nie wiem jak w LX ale w GT przy maglu jest elektrozawor ktory po pierwsze zalacza wspomaganie a po drugie reguluje jego sile tyle ze to bardzo dziwny elektrozawor bo jest regulowany też cisnieniowo (szczerze mowiac to go jeszcze nie rozpracowalem ;) ) no i ostatnia rzecz - przy magli jest tez takie male gównienko -czujnik cisnienia w ukladzie i ona tez moze miec wplyw na sile wspomagania gdy jest uszkodzony - nie wiem czy tez dwie ostatnie rzeczy wystepuja w LX ale ta pierwsza byc musi bo w przeciwnym wypadku jakbys przegazowal to moglbys krecic kierownica jednym palcem a tak nie jest ;)
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
wacek
Posty: 176
Rejestracja: 2006-10-31 12:58
Galeria: viewtopic.php?t=14682
Lokalizacja: a z Lasu

Post autor: wacek »

Kicur w GT jest „komputer” z 3 możliwościami regulacji siły wspomagania dlatego jest elektrozawór, czujnik itp.
Trochę to skomplikowane :)
"Polemika - w zależności od interlokutora może to być wymiana poglądów, wymiana ciosów lub wymiana ognia."
Awatar użytkownika
Xp
Posty: 258
Rejestracja: 2007-04-06 14:25
Samochód: brak
Lokalizacja: Wieloglowy, Nowy Sacz

Post autor: Xp »

witam.
Mam problm ze wspomaganiem.najpierw zaczelo ono z czasem ciezko chodzic,z kazdym dniem coraz ciezej i tak dalej az wogole go juz nie mam :( plyn jest.. bardzo dawno nie byl wymieniany,ani tez nie dolewalem..ale fakt faktem ze dalej on sie znajduje w zbiorniczku,a mi sie zdaje ze powinien sie zuzywac i ubywac. zapewne mi pompa siadla ale jak to sprawdzic czy tak jest(czy jest to wogole mozliwe sprawdzenie czy pompa jest na chodzie??)a czy istnieje mozliwosc odciecia zasilania od pompy?bo jak sobie przypominam to jakis czas temu wpadlem w niezla dziure na drodze (myslalem ze mi kolo nawet urwalo;/)przed tym zdarzeniem wszystko bylo oki.... wiec bylbym wdzieczny za wszelkie pomocne sugestie ,rady dotyczace czy bawic sie w wymiane tej pompy czy innych podzespolow.
z gory dzieki.
pozdro
Byl:Ford Probe I 2,2 GL zajefajnie czerwony sprzedany ''Wiecznie Zywy''
Jest:Spełnienie Marzeń = 2,5 V6 93r.. piękny..
byle do kwietnia... audii A6 3.0 220km :)
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Sprawdz czy przy maglownicy czy niema wycieków (osłony gumowe) to takie pierwsze objawy ciężko chodzącego wspomagania
pompa jak siądzie to powinna strasznie hałasować (chociaż nie zawsze)
a jak chcesz odciąć pompę to zrzuć pasek i tyle
na razie jeżeli nie cieknie maglownica i jeżeli niema ubytku wymień płyn
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Skoro nie ubywa Ci płynu, to może zgnieciona jest któraś z rurek?
Obrazek
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Jakie jest cisnienie oleju w chłodnicyi zbiorniczku układu wspomagania???

wymieniałem dziś w autku KUBY ta chłodniczke (dorabiałem właściewie z miedzianej rurki), i jestem tam jest cisnienie, nie na magłownicy czy na pompie tylko w samym zbiorniczku i chłodniczce.

p.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

a odpowietrzyłeś :wink:
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

odpowietrzenie to swoja droga
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer »

Jak mi się ta chłodniczka rozsypała ze starości to po prostu ją wywaliłem a wężyki połączyłem od razu ze sobą bez tego obejścia. Jest tak już od bodajże lipca czy sierpnia i wspomaganie śmiga tak jak powinno.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

ciekawe czy gotuje ci olej :roll: :roll: :roll:
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

czy wspomaganie chodziło ciężko czy lekko przed wymianą owej rurki
i jaki jest teraz objaw bo z tym ciśnieniem to cie nie rozumie
i jak odpowietrzałeś
:?:
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

nie odpowietrzałem nic, po prostu sie pytam jakie tam jest cisnienie przy pracy że tak powiem .

tylko o to mi chodzi, chce tylko wiedziec jakie tam jest cisnienie nic wiecej
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer »

davidlive pisze:ciekawe czy gotuje ci olej :roll: :roll: :roll:
Nie oleju nie gotuje. Kiedyś właśnie po tej kombinacji sprawdzałem czy nic się złego nie dzieje, no bo jednak chłodnica, jak sama nazwa wskazuje, służy do chłodzenia. A tutaj została właśnie wymontowana. Wszystko jest jak najbardziej ok. Wspomaganie nie słabnie po dłuższej jeździe ani pompa nie chodzi głośniej. Nawet olej w zbiorniczku nie jest jakiś tam gorący czy bardzo ciepły albo spieniony. Ma normalną temperaturę tzn jest taki lekko ciepły. Wydaje mi się że ta chłodnica pełniła jakąś taką raczej prowizoryczną funkcję, no bo tam nawet nie ma bezpośredniego dolotu powietrza, a jeżeli coś miało by się grzać jakoś tak mocno to wymagało by chociaż takiej chłodniczki jaka chłodzi olej w skrzyni. A pół metra rurki o grubości nie całego centymetra to chyba raczej niewiele może schłodzić zwłaszcza że jest schowana pod błotnikiem i za całą resztą.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
szarak
Posty: 22
Rejestracja: 2008-05-18 20:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: szarak »

mam, prośbę mógłby ktoś mi podrzucić schemat układu wspomagania kierownicy ? bo kurcze gubię płyn i chciałbym się dowiedzieć co to za przewód z którego mi tak cieknie :/

Dzięki z góry i pozdrawiam.
I gen 2.2GT '91r.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Schemat znajdziesz w wątku "Wspomaganie" (z lutego 2005), a z czego cieknie (najprawdopodobniej) w "Dziwny wyciek - chłodnica wspomagania?" (z listopada 2004). Oba w tym dziale. Więcej wytrwałości w szukaniu.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
dudus
Klubowicz
Posty: 75
Rejestracja: 2008-08-24 16:45
Samochód: Ford PROBE GT '90
Lokalizacja: Klucze
Kontakt:

Re: Wspomaganie

Post autor: dudus »

witam
moze mi ktos tutaj odpowie?
jaki ma byc ten elektrozawor znajdujacy sie miedzy pompa wspomagania a maglownica w 1generacji GT
jakis typ, oznaczenie, zdjecie, rysunek, numer albo cuś
jaki opor ma cewka
bo przy moim, w ogole, nie dzialajacym wspomaganiu glownym podejrzanym jest wlasnie on
a co wiecej cewka na nim nie ma przejscia elektrycznego

pozdrawiam

no wiec odpowiadam na swoje pytania dla potomnych :)
to cos co potocznie tutaj nazywane elektrozaworem (w 1gen GT na wezu zasilajacym uklad - czyli od pompy) jest niczym innym jak najzwyklejszym czujnikiem cisnienia, ktory informuje komputer ze takowe wystepuje w ukladzie
na schemacie nr c136 blok A20 z roku 90 (chyba tylko w sprzetach z koputerem od wspomagania)
a dopiero przy samej maglownicy jest zawor puszczajacy cisnienie na uklad (czego mysle, ze nie wyczytalem miedzy wierszami na forum :oops: )
na schemacie nr c101 blok A30 z roku 90

u mnie po podaqniu zasilania bezposrednio z aku wspomaganie ruszylo jak szalone ale... dalej komp go sam nie zalacza
wiec jak tylko uruchomie to jak bozia (konstruktorzy z madzio-forda) nakazala opisze co bylo i moze jakiesik fotki tez bedą - co gdzie i jak
Jeszcze jest Czarna Perła - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP 😁
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Wspomaganie

Post autor: archeolog »

Mi powyżej 60km/chyba wyłącza wspome nie jestem pewien bo wiem ze ciśnienie spada wraz z prędkością ale do takiego stopnia ?? przełącznik jest na soft
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Wspomaganie

Post autor: adrian_seki »

Ja właśnie wyłączę regulacje wspomagania bo mnie to drażni i chcę mieć cały czas na full wspomaganie. :twisted:
Awatar użytkownika
dudus
Klubowicz
Posty: 75
Rejestracja: 2008-08-24 16:45
Samochód: Ford PROBE GT '90
Lokalizacja: Klucze
Kontakt:

Re: Wspomaganie

Post autor: dudus »

Ja właśnie wyłączę tą regulacje wspomagania bo mnie to drażni i chcę mieć cały czas na full wspomaganie.
wejdz na :
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 5&start=75
Jeszcze jest Czarna Perła - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP 😁
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Wspomaganie

Post autor: adrian_seki »

Nie widzę powiązania :D ale dzięki :P
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Wspomaganie

Post autor: archeolog »

na 100% ktoś napisał trzeba kilka przewodów we wtyczce kompa wspomy zmostkować poszukaj ....
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”