wspomaganie kierownicy

adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Wspomaganie

Post autor: adrian_seki »

No ja wiem. napisane jest w tym linku co podał poprzednik. mostkujemy dwie pary przewodów ze sobą i jest. mostkujemy przy wtyczce kompa czyli chyba pod fotelem kierowcy. Ale nigdy nie ma jakoś czasu się pod ten fotel zanurzyć :D.
Awatar użytkownika
dudus
Klubowicz
Posty: 75
Rejestracja: 2008-08-24 16:45
Samochód: Ford PROBE GT '90
Lokalizacja: Klucze
Kontakt:

Re: Wspomaganie

Post autor: dudus »

mona isc na latwizne
wez 2 kabelki z konektorkani i wepnij sie bezposrednio do elektrozaworu
mase zlapiesz gdziekolwiek, a + podlacz do bezpiecznikow - ale najpierw sprawdz na ktorym pojawia sie napiecie po przekreceniu kluczyka i tyle :)
Jeszcze jest Czarna Perła - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP 😁
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: Wspomaganie

Post autor: Luna »

Witam. Naczytałem się o tym wspomaganiu, sile itd. Wydawało mi się ostatnio, że w trakcie jazdy jest trochę ciężej dlatego ogarnąłem te wszystkie posty i teraz pytanie. Wiem, gdzie mniej więcej powinna być ta regulacja siły wspomagania, ale u mnie chyba nie ma tego ( czy to możliwe?? ) Poza tym pod fotelem kierowcy jest u mnie jakaś wtyczka ( przyczepiona spinką do kompa ) do której nic nie jest podłączone. Co to może być? A czy może nie widzę tej regulacji bo nie zdemontowałem fotela? W razie co to Igen Gt
Taka sytuacja...
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: Wspomaganie

Post autor: Prezes »

Luna napisał(a) :
A czy może nie widzę tej regulacji bo nie zdemontowałem fotela?
No i masz odpwoiedź na swoje pytanie :) . Ta wtyczka którą widzisz to jest od kompa od absu i służy do zczytywania błędów, jest jeszcze jedna od elektrycznej regulacji fotela i diody w pasach. Przełącznik od siły wspomagania zobaczysz jak wykręcisz fotel, będzie on na bocznej ściance kompa od wspomy od strony drzwi kierowcy. Oryginalnie powinien byc za taką małą naklejką na której są narysowane położenia przełącznika. Przestawienie w jedną bądź drugą stronę zmniejsza lub zwiększa siłę wspomagania bodajże o 10 % od normalnej pracy układu. Możesz go przestawic jakimś małym śrubokrętem. Ale było już o tym na forum..

Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 2010-02-28 21:40 przez Prezes, łącznie zmieniany 1 raz.
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: Wspomaganie

Post autor: Luna »

-- oryginalny post 2010-02-24 16:41 --

Dziękuję Ci bardzo za podpowiedź. Czytałem wcześniej, ale tak dobitnie nie było wytłumaczone :D

-- dodano 2010-02-28 15:42 --

Nie mogłem wcześniej napisać. Otóż znalazłem ów przycisk i przestawiłem na H - powinno się kręcić lżej? Bo jakoś zbytniej poprawy nie odczuwam. To samo gdy przełączałem na L - że niby ciężej, ale nadal nic. Powinna być odczuwalna znaczna różnica czy raczej nie?
Taka sytuacja...
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: Wspomaganie

Post autor: Prezes »

Ja sprawdzałem tylko na postoju bo nie chciało mi się cały czas zakładac i ściągac fotela i nie zauważyłem większej różnicy, tak szczerze to żadnej różnicy nie odczułem, nie wiem jak to jest podczas jazdy, może przy większych prędkościach jest to odczuwalne.. Myślałem kiedyś żeby zrobic przełącznik do tego gdzieś na desce ale skoro różnica jest znikoma i nieodczuwalna to nie ma sensu się z tym bawic..
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Wspomaganie

Post autor: Robert »

A z poziomem płynu wszystko ok? Nie cieknie Ci ze zderzaka z przodu po prawej? Sprawdź tu:
wspomaganie.gif
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: Wspomaganie

Post autor: Luna »

Ja po prostu przestawiłem na H, przykręciłem fotel i tak jeżdżę. Nie odczuwam żadnej różnicy. Jeśli chodzi o wycieki u mnie, to nie mam żadnych.
Taka sytuacja...
Awatar użytkownika
Bendek
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Galeria: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Re: Wspomaganie

Post autor: Bendek »

to pewnie masz zwalony ten komp od wspomagania....
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: Wspomaganie

Post autor: Luna »

A najlepiej żeby się o tym przekonać to połączyć "na sztywno" wyjścia w kostce od tego komputera?
Taka sytuacja...
Mattijjah
Posty: 105
Rejestracja: 2010-11-28 14:41
Samochód: probeI 2.2 LX 89.r

Re: Wspomaganie

Post autor: Mattijjah »

witam mam problem gubie olej od wspomagania wiecie moze gdzie naj częsciej on moze uciekać?
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Wspomaganie

Post autor: Robert »

Ten kawałek rurki zaznaczony na czerwono kilka postów wyżej, to chłodniczka wspomagania - ma nawet osobny temat dot. cieknięcia. 8)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Wspomaganie

Post autor: adrian_seki »

nie wiem czy komuś to coś da no ale może.

Chłodnica oleju to tylko (na moje oko) zwykła rurka miedziana o długości po wyprostowaniu może z 40-50cm... średnica zewnętrzna to takie Fi9 w porywach fi 10 ale wąż gumowy olejowy Fi10 jest za duży - był luźny... Więc rozebrać i zobaczyć lub w ciemno kupić rurkę miedzianą fi 9-10 po zewnątrz z cienką ścianką.

Moja maglownica cieknie tam gdzie są takie ząbki (przekładnia z kierownicy na poziomą szynę) tam jest czerwono zawsze (było a po wakacyjnym remoncie jeszcze tam nie zerkałem). Dodatkowo zawsze mi się pociło po stronie pasażera mamy taką gumową złączkę z węza (kawałek dalej jest czujnik ciśnienia czy coś na dwa zielone przewody) to ten wąż zawsze był spocony (wymieniałem kilka razy) po remoncie nie patrzyłem tam nawet.

Jak coś to usuńcie najwyżej post jak jest nie istotny :)

ps. Szczęśliwego nowego roku panowie / i panie też :)
Mattijjah
Posty: 105
Rejestracja: 2010-11-28 14:41
Samochód: probeI 2.2 LX 89.r

Re: Wspomaganie

Post autor: Mattijjah »

witam mam następny problem cieknie mi z maglownicy z tej osłony i teraz pytanie czy tam w środku jest oring i on się wytarł czy co i jak to rozebrać?
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Wspomaganie

Post autor: Bogdan9999 »

Która strona magla ?
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Mattijjah
Posty: 105
Rejestracja: 2010-11-28 14:41
Samochód: probeI 2.2 LX 89.r

Re: Wspomaganie

Post autor: Mattijjah »

prawa kurcze stracznie mi to się leje z tamtąd co moge zrobić ?
Awatar użytkownika
adams85
Posty: 56
Rejestracja: 2010-04-08 18:48
Samochód: Probe 2.2GT 91r
Galeria: viewtopic.php?t=17933
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wspomaganie, awaria

Post autor: adams85 »

Witam mam problem ze wspomaganiem a ogolnie to go brak :( Wczoraj rano odpalilem auto i wspomagania juz nie bylo plyn jest wiec nie wiem co sie stalo bo wczesniej chodzilo normalnie.Prosze was o jakies wskazowki. Pozdrawiam
Turbo for Fan
Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: Wspomaganie, awaria

Post autor: Luna »

Szarak - skoro widzisz skąd cieknie to po co Ci schemat?
Taka sytuacja...
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1306
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: Wspomaganie

Post autor: Lukasz »

Ja mam taki numer ze wspomaganie działa mi na pół gwizdka.pompa nie (miałczy)zawór w pompie chodzi jak trzeba syfu nie było,płyn wymieniony i dupa.wykręciłem ten elektrozawór co jest na przewodzie podpiąłem, go na krótko i zero reakcji wydaje mi się ze powinien coś tam cykać nie ???najlepsze jest to ze jak jest upał to wspomaganie wraca :shock: tak sie jeszcze zastanawiam może jakiś zimny lut w kompie :roll:
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
xavi
Posty: 24
Rejestracja: 2010-07-25 22:27
Samochód: I Gen 2,2 GT 91 r
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Re: Wspomaganie, awaria

Post autor: xavi »

witam

Mam taki problem w moim probe

Jadąc swoim probe miałem mały wypadek najechałem na krawężnik dość mocno poszła mi opona i od razu poszło mi wspomaganie kierownicy.Kręcąc tez kierownicą słyszy się jakby trzeszczenie wyciekł też mi olej od wspomagania.Może mi ktoś napisać co mogło pojsc i ewentualnie na jakie koszty się nastawić.

Pozdrawiam
2,2 GT I gen 91 r
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Wspomaganie, awaria

Post autor: Bogdan9999 »

Które to koło ? Przednie prawe ? Sprawdź chłodnicze oleju wspomagania czy przypadkiem nie obleciała ci. Lubi gnić a wstrząs mógł spowodować jej rozszczelnienie.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Wspomaganie, awaria

Post autor: Maxxum »

Tak jak pisze Bogdan9999 - na 90% to będzie "chłodniczka" wspomagania (taka rurka metalowa w kształcie "U" w nadkolu). Można kupić rurkę miedzianą i ją zastąpić (koszt niewielki, ale roboty trochę jest). Więcej poczytasz o tym na forum. Ewentualnie uszkodził się któryś z przewodów doprowadzających, lub odprowadzających olej do/z układu wspomagania.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
xavi
Posty: 24
Rejestracja: 2010-07-25 22:27
Samochód: I Gen 2,2 GT 91 r
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Re: Wspomaganie, awaria

Post autor: xavi »

Bogdan to jest lewe koło .A jaki jest koszt naprawy u mechanika? A może jest ktoś z okolic Kostrzyna nad Odrą i zna może jakiegoś dobrego i nie drogiego mechanika?

pozdrawiam
2,2 GT I gen 91 r
Awatar użytkownika
moric6666ziemia
Posty: 74
Rejestracja: 2012-01-01 19:23
Samochód: Ford Probe GT 2,2 89r
Lokalizacja: Wilkowyje

Re: Wspomaganie

Post autor: moric6666ziemia »

Jak temat wspomaganie to się zapytam U mnie jak kręcę na postoju To słychać takie chrupotanie I kierownica w nie których miejscach drży Co to może być Płyn jest I wycieków nie widzę bo nie ubywa
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: Wspomaganie

Post autor: CBR »

Pewnie łożyska na kolumnach.
Niski koszt naprawy ale trochę dłubania.
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”