Wyłącza mi wspomaganie podczas jazdy

Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

u mnie tak sie dzialo jak u edi_pg po tym jak mechanik dolewal mi oleju do skrzyni... a mianowicie popsuli mi troche linke od predkosciomierza i czasem lapala a czasem nie. I jak predkosciomierz przestawal lapac albo glupial to wspomaganie sie odlaczalo....
Obrazek
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

Tyle tylko że prędkościomierz u mnie działa bez zarzutu.
Ostatnio chłodniej się zrobiło i może ma to związek właśnie z tym.(?)
Probe I 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
zuku19
Posty: 117
Rejestracja: 2008-12-03 15:06
Galeria: viewtopic.php?t=14932
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wyłącza mi wspomaganie podczas jazdy

Post autor: zuku19 »

Ja mam podobnie, manewry wolno jadąc jest okey, a jak jadę szybciej i wchodzę w łuk drogi , to jakby ktoś trzymał mi kierownicę.O co chodzi z tym 10% ustawienie i jak to sprawdzić
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Re: Wyłącza mi wspomaganie podczas jazdy

Post autor: Lisiu »

W wersji GT masz wspomaganie ze zmienną siłą działania- wraz ze wzrostem prędkości wspomaganie chodzi ciężej.
Pod fotelem kierowcy masz komputerek od wspomagania a na nim możliwość regulacji
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wyłącza mi wspomaganie podczas jazdy

Post autor: edi_pg »

Witam,

Orientuje się ktoś może ile wchodzi do probka płynu od wspomagania?
Znajomy się mnie ostatnio pytał a ja nigdy nie wymieniałem, a zaciekawiło mnie to.

Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Wyłącza mi wspomaganie podczas jazdy

Post autor: Robert »

Niecały litr - 0.9 w GL i LX, 0.95 w GT.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
dss_probe
Posty: 4
Rejestracja: 2009-02-27 08:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wyłącza mi wspomaganie podczas jazdy

Post autor: dss_probe »

Witam,

Mam dokładnie ten sam problem. Wspomaganie w moim probku raz działa a raz nie.
Np. Odpalam po nocy samochód i wszystko działa, przejadę 4 km, zatrzymam się na światłach i wspomaganie albo nie działa,
albo działa bardzo słabo. Zdarzało się że przez kilka dni było wszystko ok, teraz z koleji przez kilka dni w ogóle wspomaganie się nie włącza,
tzn. jest lepiej niż przy wyłączonym silniku, ale nadal kierownica chodzi bardzo ciężko.
1. Wymieniłem płyn od wspomagania
2. Naciągnąłem pasek klinowy
3. Nie jest to też bezpiecznik, bo kierunkowskazy działają normalnie

Może macie jeszcze jakieś sugestie co to może być, bo mi już ręce opadają..
Awatar użytkownika
K4mil
Posty: 357
Rejestracja: 2008-12-13 11:10
Samochód: 1.8 mk3 VW Golf
Galeria: viewtopic.php?t=15213
Lokalizacja: Legnica/Głogów

Re: Wyłącza mi wspomaganie podczas jazdy

Post autor: K4mil »

np. pompa od wspomagania może być już do wymiany
lub sygnał prędkości nie do chodzi... sprawdź linkę od prędkościomierza
Był 2.2L Turbo 91' RED, 2.2L Turbo 91' BLACK
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED :wink:
dss_probe
Posty: 4
Rejestracja: 2009-02-27 08:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wyłącza mi wspomaganie podczas jazdy

Post autor: dss_probe »

Myślałem nad tą pompą, ale czy jest jakiś sposób żeby ją sprawdzić?

A jak mam sprawdzić linkę? Bo licznik, w tym obrotomierz, działa bez problemu więc linka
nie powinna stwarzać problemów.
Awatar użytkownika
K4mil
Posty: 357
Rejestracja: 2008-12-13 11:10
Samochód: 1.8 mk3 VW Golf
Galeria: viewtopic.php?t=15213
Lokalizacja: Legnica/Głogów

Re: Wyłącza mi wspomaganie podczas jazdy

Post autor: K4mil »

jeśli się nie mylę to w skrzyni masz jeszcze czujnik prędkości który warto sprawdzić...
a co do pompy to chyba najlepiej wstawić nową (bądź inną, pożyczoną od klubowicza) i zobaczyć czy dalej rozłącza wspomaganie...
uzupełnij profil z lokalizacją, skąd jesteś to może znajdzie się ktoś kto ci na miejscu pomoże. Pozdro
Był 2.2L Turbo 91' RED, 2.2L Turbo 91' BLACK
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED :wink:
marcpol
Posty: 89
Rejestracja: 2008-08-04 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=14284

Re: Wyłącza mi wspomaganie podczas jazdy

Post autor: marcpol »

Myślę, że to pompa - rozmawiałem kiedyś z właścicielem serwisu mazdy, o odpowietrzaniu układu i powiedział, że pompę łatwo jest uszkodzić poprzez stanie w miejscu z maksymalnie skręconymi kołami i uruchomionym silnikiem np. w korku. Jeśli nie masz wycieków to maglownica odpada. Jak chcesz to mam gdzieś sprawną pompę z przewodami od wacka, sprzedam ją za grosze. Pozdr

typowe przyczyny z jakiejś strony:
* Uszkodzona przekładnia kierownicza. (Przecieki wewnętrzne przekładni kierowniczej. Uszkodzenie rozdzielacza oleju przekładni kierowniczej. Zatkane kanały przekładni kierowniczej. Zawieszenie zaworu bezpieczeństwa...)
* Uszkodzenie hydraulicznego ogranicznika ciśnienia (skrętu) w pozycji końcowej przekładni kierowniczej
* Zapowietrzona przekładnia kierownicza i układ hydrauliczny.
* Niewłaściwie ustawione względem siebie elementy przegubów (krzyżaków) kolumny kierownicy
* Nieprawidłowe (zbyt niskie) ciśnienie w oponach
* Uszkodzone siodło ciągnika lub brak smarowania siodła
* Ubytek oleju w układzie wspomagania kierownicy, zbyt mały poziom oleju w zbiorniku układu wspomagania
* Duży opór na zwrotnicy któregoś z kół (uszkodzone łożysko oporowe, zbyt duży naciąg łożyska, zatarta tuleja zwrotnicy)
* Nadmierne obciążenie osi przedniej (kierowanej)
* Zatkany lub zanieczyszczony filtr oleju w zbiorniczku lub zatkany króciec wylotowy
* Zatkane lub zagniecione przewody łączące przekładnię kierowniczą i pompę wspomagania
* Zapieczone przeguby (krzyżaki) lub łożyska kolumny kierowniczej
* Nieprawidłowy (zbyt duży) kat wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy
* Niesprawna pompa wspomagania (zbyt niskie ciśnienie, zbyt mała wydajność)
dss_probe
Posty: 4
Rejestracja: 2009-02-27 08:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wyłącza mi wspomaganie podczas jazdy

Post autor: dss_probe »

Witam,

Jestem po wymianie pompy i znowu kiszka.
Wszystko tak samo. Raz działa a raz nie.
Mam wrażenie że kiedy nie działa wspomaganie(lub czasem kiedy działa słabiej),
zmniejszają mi się wolne obroty z 750 do 650-700 obr. tak jakby było jakieś obciążenie silnika.
Wymieniłem pompę bo podobno często wiesza się w pompie zaworek, więc albo to coś innego
albo mam pecha i kupiłem drugą pompę z taką wadą.
Może macie jakieś pomysły i możecie pomóc? Bo ja już mam dosyć...

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Wyłącza mi wspomaganie podczas jazdy

Post autor: archeolog »

Podmień kompa od wspomy ... mi pomogło przeczyszczenie styków złącza cpu i zabawa 3 stopniową regulacja wspomy :P
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: Wyłącza mi wspomaganie podczas jazdy

Post autor: Prezes »

dss_probe napisał:
Mam wrażenie że kiedy nie działa wspomaganie(lub czasem kiedy działa słabiej),
zmniejszają mi się wolne obroty z 750 do 650-700 obr. tak jakby było jakieś obciążenie silnika.
A płynu Ci nie ubywa w zbiorniczku? U mnie czasem jak skręce na maksa w prawo albo w lewo i potem odbijam to obroty podnoszą się czasem nawet do 1,5 tyś. i zaraz wracają do normy.. nie wiecie co to może byc? :?
Wymieniłem pompę bo podobno często wiesza się w pompie zaworek, więc albo to coś innego
albo mam pecha i kupiłem drugą pompę z taką wadą.
Jak chcesz to mam jeszcze jedną pompę na zbyciu chociaż tego to bym akurat nie obstawiał..
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wyłącza mi wspomaganie podczas jazdy

Post autor: Kocureq »

Prezes1986 pisze:U mnie czasem jak skręce na maksa w prawo albo w lewo i potem odbijam to obroty podnoszą się czasem nawet do 1,5 tyś. i zaraz wracają do normy.. nie wiecie co to może byc? :?
Komputer podnosi obroty, żeby pompa wspomagania, która nagle dostaje sporo do roboty, nie zadusiła silnika?
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: Wyłącza mi wspomaganie podczas jazdy

Post autor: Prezes »

Może i tak byc bo to tylko czasem jak już na maksa skręcę, myślałem że to tylko u mnie tak jest..
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Wyłącza mi wspomaganie podczas jazdy

Post autor: Robert »

Do not hold the steering wheel on full lock for more than 15 seconds while the engine is running. If the steering wheel is on full lock in either direction, fluid is not circulating in the steering gear, it is only circulating in the pump. This will cause overheating of the fluid and possible system damage.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Wyłącza mi wspomaganie podczas jazdy

Post autor: archeolog »

Ja mam ciekawą zagadkę ... :D Przy zdemontowanych zwrotnicach na odpalonym silniku obracam kierą w prawo jest Ok wracam w lewo po ok jednym obrocie kiera już sama się kręci bez mojej pomocy .. aż do oporu powrót w prawo stawia troszkę większy opór jak autko stało na kołach opór był już duży do tego auto w ruchu po puszczeniu kierownicy momentalnie auto kierowało się ku poboczu tylko już nie pamiętam w którą stronę... co to może być ?
Ahaa przy zgaszonym silniku nie ma żadnych dziwnych objawów ??? :|
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Wyłącza mi wspomaganie podczas jazdy

Post autor: Robert »

Jakie kody błędów Ci wyświetliło? Sprawdzałeś w ogóle?
:arrow: http://www.performanceprobe.com/doityou ... s/vaps.php
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Wyłącza mi wspomaganie podczas jazdy

Post autor: archeolog »

Nie, teraz sie doweidziałem że wogole można zczytać błędy ze wspomy jutro powalcze choć mój techniczny ang powalający nie jest :wink: oj nie kumam tego ... VAPS test connector behind the driver's side strut tower. ?? o jaką kolumnę chodzi ? :?udało się chyba co prawda elektronicznym miernikiem ale mam trzy impulsy i przerwa i znów trzy w tabeli pisze że przy każdej okoliczności testowania " Coil Signal" coil to cewka chyba ... nie wiem o co BE ? :shock:
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Wyłącza mi wspomaganie podczas jazdy

Post autor: Robert »

VAPS dostaje żólto-niebieskim (Y/BL) przewodem sygnał z cewki (zapłonowej). Wtyczka C314 styk L (gdyby komuś się nie zgadzało, to nieistniejący styk G we wtyczce też się liczy). Przy uruchomionym silniku po stronie modułu wspomagania powinno być minimum 10V - jeśli nie ma, to prawdopodobnie wspomniany przewód między cewką a modułem jest uszkodzony (oporność powyżej 5 omów lub zwarcie do masy, czyli między stykiem L (Y/BL) a E (BK/GN) mniejsza niż 10 kiloomów).
vaps.gif
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Wyłącza mi wspomaganie podczas jazdy

Post autor: archeolog »

I co wtedy jak to naprawić nowy kabel pociągnąć ? zaznaczam ze mi wspoma działa tylko troszke dziwnie !
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem ze wspomaganioem

Post autor: edi_pg »

Witam,

Mam w moim probku dziwny problem ze wspomaganiem.

Objawia się to następująco:
Np. Po odpaleniu wspomaganie działa idealnie i potrafi tak działać cały dzień.
Jednak zdarza się też tak że działa przez 10 min. i po przejechaniu określonego
odcinka wyłącza się. Ale zdarza się też tak że po odpaleniu nie działa, a po jakimś
czasie się włącza, a później znów przestaje działać. Ostatnio wspomaganie praktycznie nie włącza się w ogóle.
Wiem że nie jest to zależne od: Temperatury, czasu nieużywania samochodu,pory roku czy dnia.
Wymieniłem pompę wspomagania, ale niestety nic to nie dało.
Sprawdziłem drożność układu. Najpierw odkręcając wężyk zaraz za pompą, a później wężyk wracający z układu,
co pozwoliło stwierdzić że pompa daje ciśnienie na układ, a i po przejściu przez układ ciśnienie jest.(z wężyka trysnęła fontanna :))
I teraz zgłupiałem. Niby dobrze ale wspomagania nie ma. :(

Czy ktoś ma pomysł od czego to może być zależne?
Czy to może być elektronika czy raczej jakiś element mechaniczny?
Może gdzieś jest jakiś zaworek który może się blokować?
Wiem że łożyska na amortyzatorach są ok., przeguby też.

Prośba do wszystkich mądrych o wypowiedzi bo nie wiem już co z tym zrobić.

Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Wyłącza mi wspomaganie podczas jazdy

Post autor: adrian_seki »

A ktoś może rozszerzyć trzy stopniową regulację wspomagania? (Tak wpisałem w wyszukiwarkę "regulacja wspomagania" ale nic ciekawego nie znalazłem od razu). Gdzie to się reguluje i czym. No i oczywiście jak ustawić (w którą stronę jak się kręci to co się zmienia :D)
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”