jak sciagnac kierownice w I

Awatar użytkownika
ADTOM
Posty: 318
Rejestracja: 2006-03-20 15:54
Galeria: viewtopic.php?t=8925
Lokalizacja: Bielsko - Biała

jak sciagnac kierownice w I

Post autor: ADTOM »

hkmm hkmmm hmmm.. Mam nadzieje ze nie popełnie kolejnej gafy jak sie coś zapytam....

Otóż koledzy...

Jak sie ściaga kierownice w I GT. Jakies srubki może. Mam dwie naby i chce dopasowac czy by jedna chociaz nie pasowała. Jak bedzie pasować to usłyszycie okrzyk radości z Bielska - Białej.;)

Bardzo Was prosze o porade jak sie do tego zabrac????
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Ale tak nie ma nic skomplikowanego :D

Odkręcasz środkową część z kierownicy - od spodu dwie śrubki klucz 10mm - oczom Twym ukazuje się nakrętka na klucz 24mm (jeżeli dobrze pamiętam). ;)
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Moja rada!
Nim odkrecisz te duza glowna srube do konca, to lepiej zostaw ja troche wkrecona. CZesto by zdjac kierownice to trzeba w nia kilka razy dobrze uderzyc (np. reka) od spodu by wyskoczyla z wieloklinu i czesto gdy nie ma juz sruby potrafi ona uszkodzic np. nochala a jak sadze nie chcialbys zachlapac krwia swojej tapicerki (bo co tam nos) ;)
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

Jedrek pisze: Twym ukazuje się nakrętka na klucz 24mm (jeżeli dobrze pamiętam). ;)
jednak sie mylisz :wink: jest tam nakretka na klucz 21 :wink:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

po pierwsze jak koledzy zauważyli trzeba odkręcić część wewnętrzną kierownicy dwie śruby wkręcane od tyłu. Uważaj żebyś nie urwał kabla od klaksonu oraz zaczepu w górnej części kierownicy. Jak już ściągniesz zostaje śruba 21mm którą trzeba odkręcić. żeby ściągnąć kierownicę możesz użyć dwóch otworów na śruby i pomiędzy nie włożyć kawałek stali. Ja dorobiłem sobie mały kawałek blachy 10mm. Jak dojdziesz do wprawy to ściągnięcie kierownicy powinno ci zająć raptem 2min.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
ADTOM
Posty: 318
Rejestracja: 2006-03-20 15:54
Galeria: viewtopic.php?t=8925
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: ADTOM »

Wielkie dzieki !!! to dzisiaj z garniturku wskakuje do spodenek i odkręcam kierownice i tylko czekajcie na okrzyk radości ;)
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Albo na okrzyk bulu zlamanego nosa ;)
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

Nosa nie połamałem, ale za pierwszym razem jak szarpałem to mnie potem 2 dni broda bolała :oops: :oops:
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
Bierkuś
Posty: 115
Rejestracja: 2005-05-29 23:44
Galeria: viewtopic.php?t=7986
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bierkuś »

wingerman pisze:Albo na okrzyk bulu zlamanego nosa ;)
Potwierdzam, może nie złamanego ale też bolało :cry:
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Kurde, ja też dzisiaj ściągałem kierownicę :D

Najlepiej jest wziąć punktak i uderzyć weń młotkiem przy wieloklinie np. na lewo od wieloklinu. Potem szarpnąć lewą stronę kiery do siebie, później dół, góra, prawo i powtórzyć wszystko jeszcze raz i kierownice można na paluszku wyjąć :D
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Ściągnąć - pestka, ale później prosto założyć 8) :lol:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

Robert pisze:Ściągnąć - pestka, ale później prosto założyć 8) :lol:
oj tak :D dzisiaj założyłem nabe ze sportową kiera i 4 razy ją przestawiałem :twisted: na postoju niby prosto a jak sie ruszy krzywo :evil: ostatni raz zatrzymałem sie na awaryjny,chodkręciłem kiere na drodze( oczywiście na postoju :wink: ) i przestawiłem w odpowiedniej pozycji i nareszcie jest prosto :lol:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
ADTOM
Posty: 318
Rejestracja: 2006-03-20 15:54
Galeria: viewtopic.php?t=8925
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: ADTOM »

no i lipa panowie naby nie pasują :( :( :(
Teraz znalazłem na allegro firme i mam zamiar kupi nabe do mazdy 323 F. I mam nadzieje ze bedzie pasowac!!!!
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Ja właśnie piszę z gościem na gg w sprawie naby...
Chce zamówić jak najszybciej i cieszyć się piękną kierownicą "type r" :D
BEAUTY...POWER...SOUL...
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”