Strona 3 z 3

Re: Maglownica puka, stuka na postoju?

: 2012-05-29 15:56
autor: Romas
Jeśli chodzi o łażyska to proponuje kupić SKF-u najleprze polskie łożyska.
Podaj numer łożyska a da sie załatwić ;)

Re: Maglownica puka, stuka na postoju?

: 2012-05-30 07:25
autor: bogdano
A SKF robi łożyska do amorów? Wątpię, żeby coś takiego robili.

Re: Maglownica puka, stuka na postoju?

: 2012-05-30 16:52
autor: Romas
Nieważne czy łożysko jest do amora czy do snopowiązałki, ważne żeby miało identyczne wymiary :P :wink: A polecam SKF, bo są najwytrzymalsze :wink:

Re: Maglownica puka, stuka na postoju?

: 2012-05-30 20:03
autor: bogdano
Ale tak jak pisałem wcześniej w poście wujeksex-a są wymiary i numery:

http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 50#p301899

Re: Maglownica puka, stuka na postoju?

: 2012-05-30 21:16
autor: tom87dg
mam takie lozyska na sprzedaz bo kupilem do siebie bo tez strzelalo mi przy kreceniu kierownica ale okazalo sie ze za mocno skrecilem nakretke w amortyzatorze i dlatego tak pukalo na postoju wiec jak ktos bylby chetny moge je pogonic wszystko zapakowane oryginalnie

Re: Maglownica puka, stuka na postoju?

: 2012-05-31 07:31
autor: bogdano
A ile za to chcesz?

Re: Maglownica puka, stuka na postoju?

: 2012-05-31 12:55
autor: tom87dg
powiedzmy ze 30 zł za calosc czyli 2 sztuki

Re: Maglownica puka, stuka na postoju?

: 2012-05-31 13:05
autor: bogdano
To ja sobie rezerwuję. Będę miał na zapas. Ok.?

Re: Maglownica puka, stuka na postoju?

: 2012-05-31 15:06
autor: tom87dg
:) jezdza mi caly czas w schowku w aucie wiec spoko zawsze je mam :)

Re: Maglownica puka, stuka na postoju?

: 2015-07-03 00:03
autor: KrecioPL
Podpinam się pod temat, bo problem doprowadza mnie do furii - STUKA.
G woli wyjaśnienia - stuki występują przy aucie odpalonym i zgaszonym - przy energicznych ruchach lewo-prawo słychać stuki.
Zawieszenie jest zrobione - drążki, końcówki itp. WSZYSTKO NOWE, SZTYWNE.
Więc przyszedł czas na maglownicę - wyjęta, oddana do serwisu, jest po pełnej rewizji.
Opinia: Magiel w idealnym stanie, wszystko lux, tulejka przy wejściu do magla była tylko do wymiany. Nawet uszczelniaczy nie było sensu wymieniać.
(Uprzedzę falę hejtu - maglownica pojechała nie do wujka Kazia, tylko do zakładu gdzie budują m.in maglownice na zamówienie do aut wyścigowych)
Zamontowana - dalej "coś" stuka. Wszystko było odpinane i jak jest maglownica na aucie to "coś" stuka. Myślałem, że to krzyżak na kolumnie kierowniczej - też nie.
Co ciekawe - nawet skręcone są jeszcze profilaktycznie luzy na niej...dalej "coś" stuka.
Auto było 3razy w przeciągu ostatniego miesiąca na zbieżności. Wsio pięknie...... do momentu wyjazdu, gdzie któreś koło łapie luz i zaczyna go ściągać.

Czy ktoś miał podobny przypadek, może jest jakiś element który trzeba wymienić?

Re: Maglownica puka, stuka na postoju?

: 2015-07-03 00:50
autor: Patryk-
Krecik może masz już takie luzy na łożyskach :mrgreen: :mrgreen:

Re: Maglownica puka, stuka na postoju?

: 2015-07-03 04:55
autor: Sallmo
Kret w razie czego(jazda do huty) to ja tylną klapę bym zarezerwował i lampy tył z blendą.
A łożyska na McPersonie ?

Re: Maglownica puka, stuka na postoju?

: 2015-07-03 07:15
autor: Romas
Krecik, minimalne "nazwijmy to stuki" będziesz miał , bo niestety te magle mają to do siebie że ten minimalny luz musi zostać na przekładni w maglu, i to nie jest winą ściągania. proponuje żeby sprawdzili Ci zbieżność tył a nie sam przód, bo coś czuje że tam tkwi problem :wink:

Re: Maglownica puka, stuka na postoju?

: 2015-07-03 09:48
autor: duracell
KrecioPL pisze: Opinia: Magiel w idealnym stanie, wszystko lux, tulejka przy wejściu do magla była tylko do wymiany.
A ta tulejka nie wydaje Ci się dziwna? No bo gdyby wszystko było w porządku to czemu tylko ona jest/była wytarta, rozumiem że do wymiany bo miała za duży luz.
Skoro wytarła się na wejściu na magiel to raczej to wytarcie jest wynikiem czegoś wcześniej/wyżej a nie tak samo z siebie, no bo jak miałby wytrzeć się ten element tylko, zakładając że kolumna jest bez luzów?
Tam jest jeszcze parę elementów do sprawdzenia http://eucatparts.com/?action=cat_ford_ ... D001556802 wydaje się że są jeszcze 2 przeguby...
A wracając do głównego tematu:
Sallmo pisze:ja tylną klapę bym zarezerwował
Ja bym chętnie odkupił wszystkie blachy i plastiki :mrgreen: to by mi został tylko dach do malowania i boki :D
Zapłacę lepiej niż Sallmo za samą klapę :P
Sallmo ja Ci dam swoją klapę, nie ma rdzy, i nawet siłowniki dostaniesz :P

Re: Maglownica puka, stuka na postoju?

: 2015-07-03 09:58
autor: Spider33
A próbowałeś wrzucić jakiś inny magiel i sprawdzić czy to na pewno jego wina? W ten sposób najpewniej zdiagnozujesz problem ;)

Re: Maglownica puka, stuka na postoju?

: 2015-07-03 11:17
autor: KrecioPL
duracell pisze: A ta tulejka nie wydaje Ci się dziwna? No bo gdyby wszystko było w porządku to czemu tylko ona jest/była wytarta, rozumiem że do wymiany bo miała za duży luz.
Skoro wytarła się na wejściu na magiel to raczej to wytarcie jest wynikiem czegoś wcześniej/wyżej a nie tak samo z siebie, no bo jak miałby wytrzeć się ten element tylko, zakładając że kolumna jest bez luzów?
Tam jest jeszcze parę elementów do sprawdzenia http://eucatparts.com/?action=cat_ford_ ... D001556802 wydaje się że są jeszcze 2 przeguby...
A wracając do głównego tematu:
Sallmo pisze:ja tylną klapę bym zarezerwował
Ja bym chętnie odkupił wszystkie blachy i plastiki :mrgreen: to by mi został tylko dach do malowania i boki :D
Zapłacę lepiej niż Sallmo za samą klapę :P
Sallmo ja Ci dam swoją klapę, nie ma rdzy, i nawet siłowniki dostaniesz :P
Cały problem się zaczął ze stukaniem w momencie kiedy wpadłem przy prędkości 10kmh w dziurę wielkości i głębokości studzienki kanalizacyjnej podczas remontu drogi. Była zalana woda w deszczu tak, że jechało się jak po jeziorze i nic nie było widać pod tafla wody (duracell to na maciolkach było). Ponoć tulejka się wybiła od uderzenia, ale w środku magiel zdrowy.

Gwoli wyjaśnienia, auta nie sprzedaje ani w całości ani na części. Prędzej pojedzie na złom tak jak stoi niż wam go oddam perfidni szabrownicy! :1111_bicz:
Spider33 pisze:A próbowałeś wrzucić jakiś inny magiel i sprawdzić czy to na pewno jego wina? W ten sposób najpewniej zdiagnozujesz problem ;)
Tak też chyba zrobię... Tylko od kogo "pożyczyć" magiel?
Romas pisze:Krecik, minimalne "nazwijmy to stuki" będziesz miał , bo niestety te magle mają to do siebie że ten minimalny luz musi zostać na przekładni w maglu, i to nie jest winą ściągania. proponuje żeby sprawdzili Ci zbieżność tył a nie sam przód, bo coś czuje że tam tkwi problem :wink:
Wszystko fajnie i wporzadku, tylko dlaczego to na kołach przednich jest wyczuwalny duży luz szczególnie na prawym kole? Nawet łożysko prawy przód od tego luzu dostało po dupie i juz powoli się odzywa. Do tego w dochodzi taki objaw, że przy np dojedzie do skrzyżowania czy na koleinach w 99% ciągnie go w prawo i ciągnie kierownicę ok45stopni w bok właśnie w prawo....
Poza tym, z tego co mi się wydaje, przy zdrowym maglu mogą występować delikatne stuki przy zgaszonym aucie, ale jeśli pracuje ona pod ciśnieniem to już powinno być cicho. A tu wali tak jak sąsiad z młotem udarowym o 6 rano w sobotę...

P.S duracell a masz może rusunek techniczny jak wygląda maglownica w środku?


Elit: prawdopodobnie uda mi się dorwać maglownice po weekendzie, w tej chwili siedzi jeszcze na aucie.
Co do kolumny kierowniczej, myślę że to może być dobry trop. Wpadłem na pomysł, mój mechanik potwierdził ze można to zrobić.... A więc obecna maglownica zrobi wyjazd z auta, na końcu kolumny kierowniczej wstawi się blokadę i ruszając kierownicą potwierdzi się czy jest luz na samej kolumnie czy nie.
Jak nie, to drugi magiel i heeeeeja.

Re: Maglownica puka, stuka na postoju?

: 2015-07-03 12:06
autor: duracell
Drogi Kreciku ależ oczywiście :D proszę bardzo..http://eucatparts.com/?action=cat_ford_ ... Z001557000
a tu masz wszystko od początku http://eucatparts.com/?action=cat_ford_ ... d_model=96
A gdybyś czytał forum dokładnie i skrupulatnie to wiedziałbyś że stronkę wynalazł parę dni temu nasz nieoceniony Vitek i jemu należą się podziękowania :D
KrecioPL pisze:auta nie sprzedaje ani w całości ani na części
pożyjemy...zobaczymy.... :wink:
KrecioPL pisze:Ponoć tulejka się wybiła od uderzenia, ale w środku magiel zdrowy.
Trochę to pokrętne wytłumaczenie, pada element środkowy całego układu a nie to co po kolei.
No rozumiem fala uderzeniowa :D ale pewno zaczęło by się od końcówki drążka, drugiej przy maglu, samym maglu itd. czyli destrukcja by szła od epicentrum ... a tu bach.. tulejka gdzieś na szarym końcu. :?
Ja bym szukał raczej w okolicach gdzie było uderzenie, jakieś ślady może są, wahacz, łącznik, stabilizator, może coś z piastą a może półoś.

Kiedyś..kiedyś... (gdy byłeś jeszcze w gimnazjum) miałem taki przypadek z Probem że 2 m-ce po wymianie wahaczy zaczęło coś piszczeć, pukać, skrzypieć w zawieszeniu tylko przy wolnej jeździe lub na skręcaniu fajery, najeździłem się po diagnostykach - jedni słyszeli amora, inni zatarte łożysko na macpersonie, dźwięk był ewidentnie od góry w kielichu, poduszkę, łącznik stabilizatora. Dopiero któryś bardziej ambitny znalazł przyczynę- pól obrotu należało dokręcić ostatnią śrubę na wahaczu. Dźwięk się tak przenosił że na wahaczu nic nie było słychać tylko na górze gdzieś przy amorach. Śruba ta w wahaczu drżała delikatnie przy kręceniu, ale było to wyczuwalne tylko gdy się przyłożyło do niej palec... i tyle.

Re: Maglownica puka, stuka na postoju?

: 2015-07-03 17:26
autor: mysz
Moim zdaniem nie warto ratować... Lepiej sprzedać na części i kupić innego :D

Re: Maglownica puka, stuka na postoju?

: 2017-05-01 18:45
autor: Sallmo
duracell pisze: proszę bardzo..http://eucatparts.com/?action=cat_ford_ ... Z001557000
a tu masz wszystko od początku http://eucatparts.com/?action=cat_ford_ ... d_model=96
A gdybyś czytał forum dokładnie i skrupulatnie to wiedziałbyś że stronkę wynalazł parę dni temu nasz nieoceniony Vitek i jemu należą się podziękowania
Czy ktoś ma inny adres ww strony - bo bardzo mi zależy a ten nie działa :(