regulacja wspomagania

Gość

Post autor: Gość »

Z zapowietrzeniem jest zazwyczaj tak, ze objawia sie w postaci piany w wlewie oleju. Po prostu podczas pracy ukl. wspomagania i obiegu oleju uwalniania sie powietrze i efekt jak przy dmuchaniu przes slomke w napojach. Warunkiem jest tu prawidlowe dzialanie pompy. Napisales, ze sa to raczej przeskoki. Czy sa luzy w ukl. kierowniczym? Jesli tak, szukaj najpier awari w kolumnie. Jesli nie, sprawdz przewod dochodzacy do pompy wspomagania, a jesli ten jest ok, czeka cie test cisnienia oleju. Robisz to, podlaczajac sie z miernikiem cisnienia oleju w uklad w odleglosci ok. 20cm od wejscia przewodu do kolumny - jest tam laczenie. Cisnienie powino byc w granicach 8340-8820kPa (1210-1270psi). Jesli zbyt male, to istnieje kilka mozliwosci: 1. slabo naciagniety pasek, 2. zatkane lub niedrozne przewody (n.p. zalamana rurka), 3. przegzany olej - charakterystycznie smierdzi, 4. brudny olej - czysty ma zazwyczaj kolor czerwony lub miodowy, 5. padla pompa (lub na wykonczeniu) - zazwyczaj przez olej, a w zasadzie jego brak lub zabrudzenie; stad filtr przy wlewie.
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

luzów brak , pasek wydaje się być prawidłowo naciagniety, płyn w układzie wspomagania w miare czysty, ktoś na czacie (Asdero?), mówił o łozyskach, tylko nie pamietam gdzie one miały być?ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

MOKRY--- miałeś racje z tymi łożyskami, to one są przyczyną"przeskakiwania". Byłem w serwisie i mechanik stwierdził, że to one są przyczyną. Jedno łożysko ślizgowe kosztuje w serwisie Mazdy w Chorzowie 50,- zł +120 zł za wymianę(robocizna bez faktury). Czy ktoś wie gdzie można takie łożyska kupić? Jeżeli chodzi o olej w układzie wspomagania serwis twierdzi, że oleju się nie wymienia ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Gość

Post autor: Gość »

Easy Rider pisze:MOKRY--- miałeś racje z tymi łożyskami, to one są przyczyną"przeskakiwania"...

Ba... Pieniadze prosze przelac na nastepujace konto... :) :) :)...

A te lozyska kupisz w Japan Carze, wlasnie po okolo 50 zl sztuka... W krakowie sa dostepne od reki, przynajmniej byly jak pytalem...
Gość

Post autor: Gość »

ER - zmien serwis. Jesli twierdza, ze oleju w ukl. wspomagania nie wymienia sie, to zapytaj sie co zrobic jak smierdzi spalenizna. Taki efekt powstaje jesli olej nie bedzie odpowiednio schladzany, przez n.p. zgiecie rurek ukladu, biegnacych przed chlodnicami, a olej ATF nie lubi temeratur powyzej 110st.
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Cały czas myślę o zmianie serwisu, niekiedy poddaję w wątpliwość wiedzę i umiejętności mechaników z tego serwisu. Jednak równiez Raf pisał ze nie znalazł nic o wypuszczaniu starego oleju z układu wspomagania. Być moze instrukcja serwisowa tego nie przewiduje? Co o tym myślicie? ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Gość

Post autor: Gość »

Jesli chodzi o uszkodzenia wspomagania, to przy prawie kazdej jego naprawie konieczna jest wymiana (ew. uzupelnienie) i odpowietrzenie oleju/ukladu.

Szczegoly znajduja sie w serwisowce CD w sekcji 11-02 cleaning and inspection.
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

ja z rok temu wymienialem maglownice. gosciu zerznol mnie na 1200 PLN za uzywana. nie wiem czy wymienil bo ani starej anie tej nowej/uzywanej nie widzialem (i tak juz tam nie mieszkam wiec mi nic wiecej nie naprawi) ale plyn do wspomagania wymienil na nowy mobil1.
amra 2.5 94 V6 24V
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Mam pytanie: stwierdziłem, że płynu w układzie wspomagania jest zbyt mało. W związku z tym, czy mogę dolać jakikolwiek płyn przeznaczony do w/w układów. Innymi słowy, czy płyny są mieszalne? Nie wiem jaki płyn w tej chwili znajduje się w układzie. Pozdr. ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Gość

Post autor: Gość »

Mozesz spokojnie dolac dowolny ATF Dextron II, oznaczany czasami ATF DII. Rownie dobrze mozesz wlac zwykly ATF, ale musisz sie liczyc z tym, ze w zimie wspomaganie moze ciezej chodzi na poczatku. W zadnym wypadku nie lej D III, gdyz jest to olej syntetyczny, a pompa wspomagania w 2.5 nie jest do niego dostosowana.

Oleje ATF i ATF DII mozna mieszac, chociaz trzeba z tym troche uwazac. Nie wolno natomiast dolewac DIII do pozostalych, bo beda cyrki.

Osobiscie preferuje do wspomagania oleje Ravenol rekomendowane przez Forda.

P.S. Czesc z tego nie tyczy sie skrzyn automatycznych.
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Dzięki Greyg, kupiłem olej Orlenu IID. ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”