regulacja wspomagania

Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

regulacja wspomagania

Post autor: Easy Rider »

czy w Probe istnieje mozliwość regulacji wspomagania układu kierowniczego? Chodzi mi o to, bo mam odczucie , że w porównaniu z innymi autami w moim Probe ciężko jest obrócić kierownicę na postoju "jednym palcem", a np. w Audi da się to zrobić bez problemu . Faktem jest , że w probe sa potężniejsze opony i to (chyba) może mieć wpływ na łatwość poruszania kierownica? ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Gość

Post autor: Gość »

Sprawdz najpierw poziom oleju w ukladzie wspomagania. Wlew i miarka znajduje sie z prawej strony z przodu.
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

sprawdzałem, poziom oleju jest ok., może trzeba coś przesmarować?
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Pod fotelem pasazera jest trzystopniwa regulacja sily w niektorych probe I gen. wspomagania przelacznik jest ustawiony na srodkowa pozycje mozesz przestawic na mocniejsze lub slabsze.
Sprawdz czy masz cos takiego.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Pod fotelem pasażera rzeczywiście (II gen) "coś " jest , ale muszę zdjąć dywanik, żeby się do tego dostać, może jutro znajdę czas. Dzięki ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Re: regulacja wspomagania

Post autor: asdero »

Easy Rider pisze: w moim Probe ciężko jest obrócić kierownicę na postoju "jednym palcem"
Sprawdz sobie uklad wspomagania. Ja w swoim mogę obrócić kierownicę językiem. Chyba, bo jeszcze tak nie próbowałem :lol:
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

w jaki sposób mam sprawdzić układ wspomagania? ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

ASDERO ---- jak sprawdzić układ wspomagania???????????
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

RAF-=-czy w IIgen. można regulować siłę wspomagania?????ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Nic mi nie wiadomo o regulacji, w TSP nie znalazłem nawet wzmianki o jakiejkolwiek elektronice z tym związanej.

Gdzieś w sieci znalazłem za to info że nie należy kręcić kołami gdy auto stoi w miejscu bo siły działające są ogromne i coś tam się szybciej zużywa, rzeczywiście jeśli spróbujecie obrócić koła przy wyłączonym silniku to się przekonacie że bynajmniej nie jest to proste...
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Ten opor zwiazany z kreceniem podczas wylaczonego silnika stawia olej ktory znajduje sie w przekladni kierowniczej.
Jesli kiedykolwiek stracicie pasek od wspomagania nalezy spuscic olej z przekladni by nie rozsypaly sie elementy ktore sa pomiedzy kierwnica a przekladnia bez oleju w tym przypadku kreci sie duzo latwiej.
Oczywiscie nie bedzie to tak lekko szlo jak w samochodzie ze wspomaganiem ale bedzie podobnie do aut w ktorych nie jest montowane wspomaganie.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

w czasie krecenia przy zapalonym silniku słychać jakieś dziwne niezbyt głośne dzwieki, tak jakby coś delikatnie przeskakiwało ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Gość

Post autor: Gość »

Jak ci juz pisalem na IRC, moga a to byc lozyska McPersona (przynajmniej w 1st gen. sie tak nazywaja). Znajduja sie one na przednich amortyzatorach. One wlasniei ulatwiaja skrecanie, jesli sa juz wytarte to beda wlasnie przeskakiwac...
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Dzieki Mokry, cały czas pamiętam o tych łożyskach, ale pewnie pojadę do serwisu i zanim to nastąpi muszę zebrać jak najwięcej info na temat wspomagania, żeby w serwisie nie wcisnęli mi kitu ER

P.S. Jeszcze jedno : jaka ilość płynu(oleju) tam wchodzi i jak nazywa się ten środek?
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Jaki to olej i ile go trzeba do IIgen.?
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Czy ktoś wie jaki to olej i ile go wchodzi do układu wspomagania? ER
II gen. 2,5 litra V6
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Redline D4ATF Synthetic
ATF Dexron-II or M-III

Wygląda na to że potrzeba około 2l oleju i wymiana polega na tym że się odsysa stary z zasobnika, leje nowy , włącza silnik aby się stary z nowym wymieszał i znowu się odsysa i wlewa nowy, i tak do wyczerpania tych 2l.

Nie jestem pewien tej metody więc lepiej skonsultuj to z kimś kto się zna.


P.S.
Pytanie za 100 punktów, gdzie w Polsce można kupić olej firmy Redline ?
( do skrzyni ręcznej wchodzi 2.7l oleju Redline MT90 75w90 GL-4 )
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Jak rozumiem te 2,7litra to wchodzi do skrzyni biegów, a do układu wspomagania tak jak napisałeś 2 litry. Raf ----a nie można po prostu spuścić oleju z układu wspomagania? ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Tak 2.7 to do skrzyni, niestety nie znalazłem nic na temat spuszczania oleju ze wspomagania...
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Dzięki Raf, być może nie można spuszczać całego oleju, żeby nie zapowietrzyć układu? ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Gość

Post autor: Gość »

Jesli slyszysz zgrzyt, to piersza czynnoscia jest odpowietrzenie ukladu. Jesli zagladajac do wlewu oleju spomagania (po wyjeciu filtra) widzisz piane - zapowietrzony jest uklad. Nie ma piany - wiekszy problem. Zakladam, ze nie ma wyciekow oleju. Nalezy sprawdzic, czy przewod (cholerny lamaniec - naprawa tylko w dobrym zakladzie, inaczej ze 200zl na szrocie) nie ma pekniec w oslonie od przegrzewania. Wysoka temperatura oleju oslabia jego wlasciwosci, no i calego ukladu. W wyniku tego moze dojsc tez do zatarcia pompy wspomagania, co obniza cisnienie w przewodach i spadek sily wspomagania.
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

a co jesli raz na postoju jest ok a raz ciezko jak cholera. nie znalazlem zadnej reguly i zaleznosci? jak mu sie chce (temu ukladowi)
amra 2.5 94 V6 24V
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

U mnie po wyjeciu miarki z wlewu oleju nie widac zadnego filtra 2,5 ltr v6, moze ktos go zabrał. piany tez nie widac, ani zadnych wycieków, z tym że u mnie to jest raczej delikatne przeskakiwanie, a nie zgrzyt. ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

filtr to jest taki koszyczek z siateczka. rozumim ze wlasnie tego nie masz
amra 2.5 94 V6 24V
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Okazało się, że jednak jest ten filtr, ale brak piany--czyli układ nie jest zapowietrzony, tak?Tam podobno w układzie kierowniczym są jakieś łożyska, może one "przeskakuja"? ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”