Problem ze skrzynią I gen.

Awatar użytkownika
klimek
Posty: 146
Rejestracja: 2004-01-26 21:42
Galeria: viewtopic.php?t=1563
Lokalizacja: Katowice

Problem ze skrzynią I gen.

Post autor: klimek »

witam wszystkich. probe 2.2 GL.
Mam problem ze skrzynią a dokładnie dotyczy jazdy na piątym biegu.
Jadąc dłuższy czas na piątym biegu mniej więcej prędkość 120 - 160 km/h
wszytko gra do momentu w którym chce lub musze zwolnić i zachodzi potrzeba redukcji biegu lub porostu zrzucenia na luz. obiaw : porostu sie nieda. Wcisne sprzegło do końca i nic. nie chce zejść z piątego biegu.
jak do tej pory po kilku próbach zrzucenia w końcu sie udawało ale obiaw ten pojawia się coraz częściej i coraz trudniej go zrzucić.
Co jest grane. co o tym sądzicie. jakieś podpowiedzi. może ktoś miał podobny przypadek. Za pomoc z góry dzięki.
Jeśli zajdzie potrzeba otwierania skrzyni to byłbym wdzięczny gdyby ktoś miał jakieś schematy skrzyni jej budowa itd. i mógłby mi je tu zamieścić lub przesłać.
klimek
Awatar użytkownika
Brychu
Posty: 482
Rejestracja: 2003-05-25 00:32
Galeria: viewtopic.php?t=8101
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Brychu »

U mnie w piwnicy leży do dziś popsuta skrzynia od 2.2T, nie wiem tylko co z nią nie tak. Wiem, że jak ojciec kupił kiedyś swojego Probe to wyskakiwał V bieg i trzeba było wymienić skrzynię. Tata mówi, że jest pęknięta obudowa, ale nie jest tego pewien. Gdybyś potrzebował jakiś części to uderzaj na GG.
Awatar użytkownika
klimek
Posty: 146
Rejestracja: 2004-01-26 21:42
Galeria: viewtopic.php?t=1563
Lokalizacja: Katowice

Post autor: klimek »

ok. dzięki odezwe sie napewno jak już będe cos wiedział na temat mojej
klimek
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 01:48 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
JAZDA-PRZEMO
Posty: 140
Rejestracja: 2003-03-21 13:46
Samochód: Kiera/ silnik /4 kola /Jazda
Lokalizacja: Czestochowa/Berlin

odp

Post autor: JAZDA-PRZEMO »

Witam jesli ci bedzie potrzebna skrzynia to daj znac mam razem z silnikiem od 2,2gl od gt nie bedzie pasowac pozdrawiam
JAZDA NA MAXA IM BACK
Awatar użytkownika
klimek
Posty: 146
Rejestracja: 2004-01-26 21:42
Galeria: viewtopic.php?t=1563
Lokalizacja: Katowice

Post autor: klimek »

Dzieki Cynki.

Masz racje pojezdziłem dziś troche i faktycznie zauważyłem że jak śilnik jest zimny to lewarek chodzi idealnie im dłużej jade tym gorzej.
Znalazłem tom chłodnice o której mówisz ale dostęp do niej jest taki kiepski że nawt jej narazie nie ruszałem.
Pytanie tylko jak mam sprawdzić czy ona działa?????i czy działa prawidłowo?
Jak już zaczne przy tym grzebać to olej napewno przy okazji wymienie
i tu z kolei następne pytanie: Jaki olej????
klimek
Gość

Post autor: Gość »

Z tego co mi wiadomo, oleju w skrzyni w 1st. gen sie nie wymienia... a jezeli juz zajdzie taka koniecznosc, nalezy wlac DEXTRON III (czerwony), podobno taki jak do automatu... a jesli ktos tam wlal wczesniej cokolwiek innego, to konieczme jest konkretne plukanko skrzyni, przed zalaniem dextrona.. podobno ten olej bardzo reaguje z innymi...
Awatar użytkownika
adikos
Posty: 101
Rejestracja: 2004-01-07 19:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: adikos »

Mam pytanie jestem na etapie wymiany 5-go biegu ile oleju wchodzi do skrzyni ?
Mercedes CE 300 Full wypas
200 KM
Gość

Post autor: Gość »

Pierwsza generacja - automat:

wszytskie modele - 7.2qt lub 6.8l

-----------------------------------

Pierwsza generacja - manual:

2.2 non turbo i 3.0V6 - 3.5qt lub 3.3l
2.2 turbo - 3.9qt lub 3.7l

-----------------------------------

Druga generacja - automat:

wszystkie modele - 9.3qt lub 8.8l

-----------------------------------

Druga generacja - manual:

wszytskie modele - 2.9qt lub 2.7l
Awatar użytkownika
klimek
Posty: 146
Rejestracja: 2004-01-26 21:42
Galeria: viewtopic.php?t=1563
Lokalizacja: Katowice

Post autor: klimek »

wczoraj przeglądałem dokładniej moją skrzynie i niestety Cynki ale jednak nie mam tej chłodnicy ani pompy. Olej w skrzyni jest.
A więc odnawiam post bo dalej nie wiem co jest grane. ???
Tak sie zastanawiam czy gdyby to było coś poważnego to może warto by było od razu wsadzić skrzynie od GT??? Może ktoś taką ma???
klimek
Awatar użytkownika
adikos
Posty: 101
Rejestracja: 2004-01-07 19:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: adikos »

Witaj ziomalu jak co to wal śmiało mam taką skrzynke wybudowaną i na dodatek do sprzedaży.
pzdr
Mercedes CE 300 Full wypas
200 KM
Awatar użytkownika
klimek
Posty: 146
Rejestracja: 2004-01-26 21:42
Galeria: viewtopic.php?t=1563
Lokalizacja: Katowice

Post autor: klimek »

mam pytanko. Czy ktoś już wkładał skrzynie z GT do GL albo innego bez turbo? Czy idzie to przełożyć bez problemów jednym słowem czy spasuje skrzynia z GT do mojgo GL??
Z góry dzięki
klimek
Awatar użytkownika
klimek
Posty: 146
Rejestracja: 2004-01-26 21:42
Galeria: viewtopic.php?t=1563
Lokalizacja: Katowice

Post autor: klimek »

klimek pisze:mam pytanko. Czy ktoś już wkładał skrzynie z GT do GL albo innego bez turbo? Czy idzie to przełożyć bez problemów jednym słowem czy spasuje skrzynia z GT do mojgo GL??
Z góry dzięki
Posta chciałem odświeżyć
klimek
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

już się zacząłem zastanawiać czy ty oby na pewno masz tą chłodnice o której mówi cynki...
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-17 13:14 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
klimek
Posty: 146
Rejestracja: 2004-01-26 21:42
Galeria: viewtopic.php?t=1563
Lokalizacja: Katowice

Post autor: klimek »

wie ktoś może gdzie sie sprawdza poziom oleju w skrzyni ???
I którędy sie nabija???
Cholera zajrzałem przez jedną śrube ale nie mam pewności czy to właśnie ta od poziomu. Troch wyciekło i na pewno nie był to Dextron III, bardziej mi to wyglądało na zwykły hipol.
klimek
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 01:48 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
klimek
Posty: 146
Rejestracja: 2004-01-26 21:42
Galeria: viewtopic.php?t=1563
Lokalizacja: Katowice

Post autor: klimek »

Cynki pisze:hehe.. :twisted:

poziom sprawdzasz tak, że wykręcasz linkę od prędkościomierza i już... ona ma miarkę. :)

i tamtędy dolewasz... :)

proste, wszystko bardzo proste oprócz wykręcenia tej j........nej linki, tam na prawdę jest ciasno :)
rób to od dołu. :)
Z góry dziękówka Cynki.
Pozdrowionka
klimek
Awatar użytkownika
klimek
Posty: 146
Rejestracja: 2004-01-26 21:42
Galeria: viewtopic.php?t=1563
Lokalizacja: Katowice

Post autor: klimek »

Cynki pisze:hehe.. :twisted:

poziom sprawdzasz tak, że wykręcasz linkę od prędkościomierza i już... ona ma miarkę. :)

i tamtędy dolewasz... :)

proste, wszystko bardzo proste oprócz wykręcenia tej j........nej linki, tam na prawdę jest ciasno :)
rób to od dołu. :)
Zastanawiam sie tylko czy wszystkie probe są na lince bo wydaje mi sie że mój nie jest na lince. Kiedyś ściągałem licznik i wydaje mi sie że nie było tam linki.
klimek
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 01:48 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Gość

Post autor: Gość »

Jak sie dowiem po czym poznac po wymontowaniu a nawet rozebraniu skrzyni czy jest ona od GL czy od GT to wam powiem czy moze pasowac z autopsji. Juz druga wciagu 4 miechow mi padla wiec... achh szkoda slow. Wiecie czym sie rozni??? PLEASE
Arnie (caruso)
Posty: 86
Rejestracja: 2004-05-25 16:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Arnie (caruso) »

Cynki ja zrobiłem ten przełącznik od pompy chłodzenia skrzyni i jest poprawa.Włączam go manualnie w kabinie -ale nie zawsze się pompa załącza.
A propos skrzynia by mi się przydała (2.2 GT) bo mi z mojej cieknie i jak przyspieszam ostro to czuć olejem w kabinie

Pozdrawiam
Arnie
Miałem Probe 2.2 GT
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

caruso pisze:Cynki ja zrobiłem ten przełącznik od pompy chłodzenia skrzyni i jest poprawa.Włączam go manualnie w kabinie -ale nie zawsze się pompa załącza.
A propos skrzynia by mi się przydała (2.2 GT) bo mi z mojej cieknie i jak przyspieszam ostro to czuć olejem w kabinie

Pozdrawiam
a jak ten przełącznik działa?po nagrzaniu zwiera do masy?jak sprawdzić,czy mój czujnik działa?
2.2 GT I '92 BLACK METALIC
I am a baaad boy!
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-18 15:26 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

problem ze skrzynia biegow ;(

Post autor: kicur »

Mam maly problem - otoz ostatnio zauwazylem duzy luz w skrzyni na wyjsiu polosiek - poprostu jak sie podniesie auto z jednej strony (drugie kolo jest opuszczone) , wbije sie bieg np 1 i rusza sie kolem to kreci sie dosc sporo w jedna i druga strone- pozatym jak tez sie pusci noge z gazu podczas jazdy to odczuwalne jest takie czarpniecie - co jest grane ? czy konczy mi sie skrzynia? da sie to jakos naprawic ?konieczna jest wymiana calej skrzyni czy tylko jakiegos elementu ?dodam ze jest to skrzynia MANUALNA olej wlewalem pol roku temu (syntetyczny mobila ) i poziom jest w normie - prosze o wasze opinie -pozdrawiam i z gory dziekuje ;) 8)
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4”