Problem ze skrzynią I gen.

Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Problem ze skrzynią I gen.

Post autor: Maciucha »

Pene_czw, nie wiem czy mnie dobrze zrozumiałeś...
Najedź kursorem myszy na niebieski tekst z mojej poprzedniej wypowiedzi :mrgreen:
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
pene_czw
Posty: 234
Rejestracja: 2008-09-30 16:24
Galeria: viewtopic.php?t=18656

Re: Problem ze skrzynią I gen.

Post autor: pene_czw »

Chłopaki, ja to czytałem pare razy:P Ale ja nie wiem jak sie dostać do tej linki, jeśli chodzi o mechanike to jestem zielony, chce poprostu cos pokombinować samemu:D Ja anwet nie wiem gdzie jest skrzynia biegów :oops: już dostałem na p/w odpowiedź od jednego kolegi:) Ale to że nie wiem jak wygląda przepływomierz to nie problem, sprawdze na allegro i poszukam podobnego pod maską hehe (bo podobno trzeba to tez rozebrac czy cuś) :mrgreen:

:lol: :lol: :lol: :lol: Taki ambitny :lol: :lol: :lol: :lol:
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Problem ze skrzynią I gen.

Post autor: Robert »

Ale pytasz "jak sprawdzić stan oleju?". Dokładny opis wielokrotnie pojawił się na forum. Nie pytałeś "gdzie jest skrzynia i jak wygląda?" Tego rzeczywiście mogło jeszcze nie być... :roll:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
pene_czw
Posty: 234
Rejestracja: 2008-09-30 16:24
Galeria: viewtopic.php?t=18656

Re: Problem ze skrzynią I gen.

Post autor: pene_czw »

A widzisz:D Dopiero z tym zaczynam hehe:D :scramble
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Problem ze skrzynią I gen.

Post autor: Maciucha »

Mam nadzieję, że wiesz gdzie jest skrzynia biegów i jak wygląda :D
Z tyłu skrzyni, od strony ściany grodziowej jest wkręcona linka. Ta żółta strzałka z rysunku mniej więcej pokazuje gdzie. Niestety nie mam w tej chwili zdjęcia, na którym lepiej dałoby się to zobrazować.
Załączniki
Ta strzałka, mniej więcej pokazuje gdzie jest linka prędkościomierza.
Ta strzałka, mniej więcej pokazuje gdzie jest linka prędkościomierza.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
pene_czw
Posty: 234
Rejestracja: 2008-09-30 16:24
Galeria: viewtopic.php?t=18656

Re: Problem ze skrzynią I gen.

Post autor: pene_czw »

A powiedz mi Maciucha, czy ten drążek czerwony oryginalnie powinien być w naszych zamochodzikach? Ten co łączy te gumy od łożyska amortyzatora? Mi w lewym kole coś strzasznie przy jezdzie ze skrecaniem(w mieście głównie jak sie dużo skreca) trzeszczy i skrzypi bardzo głośno. Po takim awaryjnym hamowaniu i skrecaniu sie to zaczęło. Możliwe ze mi sie to łożysko wyrobiło, albo przez brak tego "CZERWONEGO" wzmocnienia? a Co do skrzyni, to jednak sie sam za to nie biore bo jeszcze popsuje:)
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem ze skrzynią I gen.

Post autor: Kocureq »

No i masz, zaraz się będą ludzie pytać o BOVa :)

Proponuję umieścić gdzieś fotki całkowicie seryjnych silników z każdej wersji silnikowej i na nich pokazywać co i jak :)
pene_czw
Posty: 234
Rejestracja: 2008-09-30 16:24
Galeria: viewtopic.php?t=18656

Re: Problem ze skrzynią I gen.

Post autor: pene_czw »

Dzieki za szybką odpowiedź, ale jak coś wiesz to pomoż ziomek:) Bo sie troche boje jeżdzić po tych dziórach, nie wiem czy mi coś nie pęknie:P Wiem ze to nie ten temat, ale tak wyszło jakoś przez to zdjęcie;)
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem ze skrzynią I gen.

Post autor: Kocureq »

Joł, ten czerwony drążek to rozpórka, i nie jest montowany seryjnie. Pozdro zią.
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: Problem ze skrzynią I gen.

Post autor: wojtas89 »

Witam, dzisiaj jadąc sobie bez większego pośpiechu zablokował mi się drugi bieg i nie moge go wybić, no nie moge zrobić kompletnie nic :evil: Co zrobić żeby biegi mi wróciły? Czy da się wybić ten bieg bez ściągania skrzyni?
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Problem ze skrzynią I gen.

Post autor: adrian_seki »

Proponuję założyć nowy temat o tytule " zablokowany 2-gi bieg co zrobić" bo później będę miał taki problem i będę szukał odp jasnej to ktoś mi powie "przecież było wałkowane gdzieś" a to że tematów takich jak ten jest kilka i mają po kilka stron. Nom. Aha i nie mam pojęcia jak odblokować bieg :)

ps.

To nic lecę a w poniedziałek wymiana oleju w silniku :D 10w40 ELF przy 197 tyś km przebiegu :D
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: Problem ze skrzynią I gen.

Post autor: wojtas89 »

Nie skorzystam z twojej propozycji :evil: . Jak na razie to ty śmiecisz w temacie :1111_bicz: A później będziesz płakał że nie mogłeś znaleść na forum, jak ktoś będzie wiedział to mi odpisze. Nie ma potrzeby zakładać nowego tematu |-X
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Awatar użytkownika
exit
Posty: 504
Rejestracja: 2008-03-15 01:09
Samochód: Doblo i Tipo 2019, 1.4 LPG :)
Galeria: viewtopic.php?t=14203
Lokalizacja: Choszczno, Barlinek, Myślibórz
Kontakt:

Re: Problem ze skrzynią I gen.

Post autor: exit »

No to czas na mój problem :(
Chodzi o cieknący olej ze skrzyni biegów spod pokrywy :( Tzn. Czy da się bez problemu wymienić ją dostając się od strony kierowcy, odkręcając koło i te plastiki osłaniające ??? I teraz druga ważniejsza kwestia. Czy tam jest uszczelka, jak tak to jaka i gdzie ją można kupić?? Jeśli nie można kupić, to czy obsmarować starą uszczelkę silikonem wysoko temperaturowym (ten czerwony) Założyć i skręcić ile da rade??? Czy jakie inne propozycje???
Proszę o dość szybką odpowiedź, bo już nie wiele mi oleju w skrzyni zostało :P heh :P
A chcę zrobić to w weekend :)
http://www.konkretshop.pl - internetowy sklep erotyczny!
http://www.konkretpizza.pl - Konkret Pizza
Awatar użytkownika
Bendek
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Galeria: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Re: Problem ze skrzynią I gen.

Post autor: Bendek »

oryginalnie jest ten dekiel skręcony na bezbarwny sylikon i jeśli dekiel masz nie pogięty to daj sylikon i powinno trzymać...ja dla pewności dałbym uszczelkę dorobioną z cienkiej dyktury plus sylikon...
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
Awatar użytkownika
exit
Posty: 504
Rejestracja: 2008-03-15 01:09
Samochód: Doblo i Tipo 2019, 1.4 LPG :)
Galeria: viewtopic.php?t=14203
Lokalizacja: Choszczno, Barlinek, Myślibórz
Kontakt:

Re: Problem ze skrzynią I gen.

Post autor: exit »

A dojdę tam bez problemu od strony koła??? Tzn, odkręcę i zrobię całą resztę?? Czy czekają mnie jakieś większe kombinacje alpejskie :P
http://www.konkretshop.pl - internetowy sklep erotyczny!
http://www.konkretpizza.pl - Konkret Pizza
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Re: Problem ze skrzynią I gen.

Post autor: Jedrek »

Wystarczy silikon, ja dawałem ten czerwony do wyższych temperatur i nic nie ciekło.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Bendek
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Galeria: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Re: Problem ze skrzynią I gen.

Post autor: Bendek »

exit pisze:A dojdę tam bez problemu od strony koła??? Tzn, odkręcę i zrobię całą resztę?? Czy czekają mnie jakieś większe kombinacje alpejskie :P
wydaje mi się że tak ale do końca nie jestem pewien... :roll:
niech sie wypowie ktoś kto robił np 5 bieg...
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Problem ze skrzynią I gen.

Post autor: adrian_seki »

Ja tego nie rozbierałem ale jak zdejmiesz koło to póżniej musisz odkręcić tak plastik i chyba była widoczna cała ta pokrywka - tak mi się kojarzy. Ja nie rozkręcałem bo olej by mi się wylał ale raczej jest dojście
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: Problem ze skrzynią I gen.

Post autor: wojtas89 »

Po zdjęciu osłony nie powinno być większego problemu z dostaniem się do tej pokrywy. Jedynie to Mcperson może troszke przeszkadzać , ale jest na tyle mniejsca żeby podejść kluczem :wink:
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Problem ze skrzynią I gen.

Post autor: pusher1 »

Witam mam pytanie odnośnie oleju do skrzyni biegów manual do I gen GT 92 . Mam w swoim probie tą chłodniczkę skrzyni ten filterek i pompke, i teraz chcąc kupić olej jaki mam wybrać w serwisówce piszę że dextron 2 lub 3 a dowiedziałem się też że ma być 75 w90 lepkość a dextron chyba takowej nie ma. Doradźcie coś jak możecie :wink: pozdrawiam
2.2gt 92 rok
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Problem ze skrzynią I gen.

Post autor: adrian_seki »

Poczekaj na rzetelną odpowiedz jeszcze chwilę bo z tym jest taki problem że głowa mała... Na forum w wielu miejscach pisze że należy lać dextron - no ale to jest płyn od wspomagania. Ja takiego wlałem 1L i odczułem jak biegi zaczeły grzechotać lekko a więc dolałem jeszcze 1L jakiegoś oleju 80w70 czy coś bo taki miałem. Z późniejszych obserwacji forum ktoś pisał że owy dextron jest do skrzyni automatycznych. Wszędzie w katalogach w sklepach jest napisane ze powinien być olej 75w90. Teraz jak będę robił to takiego właśnie wleje a nie jakieś płyny od wspomagania :D

A tak a propo - czy przy półosiach są jakieś uszczelniacze skrzyni biegów - chyba mi tamtędy cieknie i bym chciał wiedzieć co zamówić a najlepiej jak to coś wygląda w ogóle :P
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: Problem ze skrzynią I gen.

Post autor: wojtas89 »

Hey,
wg. katalogów faktycznie do skrzyni powinno się lać 75W90, i ja przynajmniej tak robię.
Jeśli chodzi o uszczelniacze to są, jak potrzebujesz takowych to poczytaj w FAQ temat z kodami części, wrzuciłem tam nr uszczelniaczy Mazdowskich + cena i sklep w jakim kupiłem.
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Problem ze skrzynią I gen.

Post autor: adrian_seki »

wojtas89 pisze:Hey,
wg. katalogów faktycznie do skrzyni powinno się lać 75W90, i ja przynajmniej tak robię.
Jeśli chodzi o uszczelniacze to są, jak potrzebujesz takowych to poczytaj w FAQ temat z kodami części, wrzuciłem tam nr uszczelniaczy Mazdowskich + cena i sklep w jakim kupiłem.
Ale ty podałeś simeringi (to jest uszczelniacz tak) - tylko to występuje tam w skrzyni co wchodzą półosie - lewa i prawa ta sama? To sie wymieni i rozumię nie będzie ciekło - czy skrzynie trzeba wyjąć / rozebrać do tego?
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: Problem ze skrzynią I gen.

Post autor: wojtas89 »

Tak, to są uszczelniacze, żeby je wymienić musisz wywalić obydwie półosie. Z krótką nie ma raczej problemu, za to z długą może być nieciekawie , chodzi o łapę łożyska oporowego, jest ona mocowana na 4 śrubach do których dostęp jest tragiczny (co nie znaczy że nie da się tego zrobić :twisted: ). Ja wymieniałem te uszczelniacze przy okazji przekładki silnika więc miałem piękne podejście.

P.S.
Obydwa uszczelniacze są takie same, lewa i prawa strona niczym się nie różnią.
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Problem ze skrzynią I gen.

Post autor: Maxxum »

Co do oleju w skrzyni - ja lałem ELF Tranself TRZ 75W80 i wszystko ładnie śmiga.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4”