Przeniesienie napędu

Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Przeniesienie napędu

Post autor: Sqad »

Mam pytanie do "fachowców".

Ponieważ zostały dziwne i błędne diagnozy stawiane przez różnych mechaniorów to wole się upewnić.

Czy trafiony przegub zewnętrzny może mieć wpływ na ściąganie samochodu?? dodam że nie terkocze ale "PONOĆ" jest rozwalony bo ma jakiś luz.

Jaka jest zasada ściągania jeśli chodzi o przeguby?? Specjalnie nie podaje który to, żeby nie podpowiadać.

Tylko nie piszcie że końcówki, czy swożenie są wywalone lub tulejki. Tzn. swożnie nie były robione reszta tak, swożnie ponoć dobre są.

Autko 2.2 LX
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

przeguby to nie jest część decydująca o kątach badź zbieżności.

Jednakże w zależności od tego jak to wszystko jest zużyte mogą w pewnych okolicznościach zachodzić takie zjawiska jak ściąganie....
moim zdanie jeśli jeden z przegubów powodowałby wieksze opory przy napędzaniu to mech. różnicowy przekazywałby większą część energii na drugie koło (bo nieco lżej) i mogłoby to doprowadzać do jakiegośtam znoszenia...

to tak jak przy hamowaniu, jak ci jeden tłoczek się zapiecze to drugie koło bardziej hamuje, nie?

ale to taka wymuszona sytuacja, że nie sądzę, żeby kiedykolwiek ktoś miał przez opory przegubu jakieś znoszenia.
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Jeżeli chodzi o ściąganie, to tylko te elementy, które mają wpływ na zmianę kąta koła czyli tak jak pisałeś tuleje wahacza, sworzeń wahacza, końcówka drążka kierowniczego, maglownica, łożysko (pośrednio, gdy ma np. luz - niedociśnięta półośka) i geometria.

Swoją drogą, to jak sprawdzili, że przegub ma luz? Miałem już wywalony przegub w AUDI i strzelał na zakrętach, ale nie ściągało.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
lukasz25
Posty: 84
Rejestracja: 2006-02-13 21:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Brzeszcze

Post autor: lukasz25 »

zobacz na drazki laczace kolumne z gałka koszt 55zł firmy jc ja na tym miałem mały luz i było przesrane na drodze i zbieznosc ustaw na kompie a nie starymi metodami tzw lampy i drazki:)
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

Spotkałem się z czymś takim,że gość miał bardzo zwalony przegub w 626 i w czasie jazdy na wprost przyblokowywał mu się . Ale to była jednorazowa sprawa to znaczy, w momencie kiedy się przyblokował to mu kierownicą szarpało i faktycznie auto ściągało, ale to była tragedia i zagrożenie życia. Jak można było do tego dopuścić to nie wiem.
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gacek Wrocław »

jeżeli nie ma luzów itp to obstawiam oponę - najlepiej zamień lewą z prawą lub najlepiej z którąś z tyłu.
Uszkodzona opona potrafi nieźle ściągać. Oczywiście z zewnątrz uszkodzenia raczej nie widać.
Przegub zewnętrzny jak nie terkocze to jest ok.
Awatar użytkownika
Alexs
Posty: 262
Rejestracja: 2005-03-20 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Alexs »

no i dobra, była wina opony, na letnich od razu lepiej, ech...a tyle nerwów :evil:
I like Mx-3

Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
Trasecom
Posty: 21
Rejestracja: 2007-12-02 00:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przeniesienie napędu

Post autor: Trasecom »

No to i ja sie musze dołączyć do postu . Wymieniłem wszystkie cztery amorki . Sworznie wahacza i koncówki drążków kierowniczych łożyska w piastach , przeguby . Po wymianie amorów ustawiłem całą symetrie auta i teraz mam problem . Ściąga w lewo . Pojechałam na poprawienie ustawienia symetri i to samo . Myślę może to opomy . Z tyłu dałem na przód . I opcja jest teraz taka . Dodaje gazu ściaga w lewo. Nie wiem co jest . :evil: A oponki 215/55/16 jak do V-ałki Co obstawiacie . Oponki juz troszkę mają latek . Nie wiem sam co o tym mysleć .
Awatar użytkownika
K4mil
Posty: 357
Rejestracja: 2008-12-13 11:10
Samochód: 1.8 mk3 VW Golf
Galeria: viewtopic.php?t=15213
Lokalizacja: Legnica/Głogów

Re: Przeniesienie napędu

Post autor: K4mil »

Trasecom pisze: Oponki juz troszkę mają latek . Nie wiem sam co o tym mysleć .
Chyba już znalazłeś odpowiedź :roll:
Był 2.2L Turbo 91' RED, 2.2L Turbo 91' BLACK
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED :wink:
Awatar użytkownika
Raafaaell
Posty: 420
Rejestracja: 2006-01-14 16:39
Galeria: viewtopic.php?t=7400
Lokalizacja: Kraków

Re: Przeniesienie napędu

Post autor: Raafaaell »

Witam. Dołączę do tego ciekawego tematu taki oto problem: przy jeździe na wprost , po równej drodze , wręcz idealnej , jak puszczę gaz autko delikatnie ściąga w prawo , a jak dodam gazu ściąga delikatnie w lewo. Oczywiście napęd na przód. Czy ktoś spotkał się z takim problemem ? Gdzieś musi być luz , ponieważ czasem słychać stuki , nawet przy puszczaniu sprzęgła - ale to może być nawet na gałce , bo jak koło dostaje napęd to wtedy ujawnia się luz - dobrze rozumuję ? Ciekaw jestem co napiszecie.
Awatar użytkownika
Achtung
Posty: 23
Rejestracja: 2009-01-26 17:28
Samochód: brak
Lokalizacja: Orzesze (Rybówka)

Re: Przeniesienie napędu

Post autor: Achtung »

Identyczny problem miałem w escorcie.Po wymianie wachaczy i ustawieniu zbieżności nic nie ściągało
Probe 1 2.2 Turbo 92r.
pene_czw
Posty: 234
Rejestracja: 2008-09-30 16:24
Galeria: viewtopic.php?t=18656

Re: Przeniesienie napędu

Post autor: pene_czw »

Ja mam taki probem. Wymieniłem swożnie, amor. Wczesniej mi sciągało w prawo nawet po zrobieniu zbieżności. Teraz dalej ściąga w prawo, a jak zwalniam albo mocno przyspieszam i zmieniam bieg to w lewo. Zbieżność ? ze raz w jedna a raz w drugą strone?
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Przeniesienie napędu

Post autor: Scyzor »

Mi też ściąga. Zbieżność zrobiona, zawiecha ok. Co ciekawe: przy jeździe 40-50 trzeba mocno kontrować... przy jeździe 160 na dobrej nawierzchni można puścić kierę i zero problemu... Dziwne... ale podejrzewam "wkład" szerokich opon i kolein...
Obrazek
pene_czw
Posty: 234
Rejestracja: 2008-09-30 16:24
Galeria: viewtopic.php?t=18656

Re: Przeniesienie napędu

Post autor: pene_czw »

Scyzor, tylko ze u mnie im szybciej jade tym wieksze problemy przy predkosci i hamowaniu;-) na równej drodze bez kolein... moze lipne opony?
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Przeniesienie napędu

Post autor: Scyzor »

Może być... przełóż sobie na moment tył z przodem i się dowiesz :wink:
Obrazek
pene_czw
Posty: 234
Rejestracja: 2008-09-30 16:24
Galeria: viewtopic.php?t=18656

Re: Przeniesienie napędu

Post autor: pene_czw »

Ale to właśnie sie zaczęło dziac po przełożeniu ;P przelozyl mi mechanik bo jak wczsniej mialem na przodzie te co sa z tylu to kierownica drżała. Może poczekam ze zbieżnościa i założe zimówki co nie?
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Przeniesienie napędu

Post autor: Scyzor »

Jak drżała to pewnie nie zbieżność a wyważenie tych kół co teraz masz z tyłu.
Ja kiedyś miałem tak że przy hamowaniu przy większej prędkości drżała.

Pojechałem do wulkanizacji - jedź pan do mechanika bo to tarcze pewnie.
Mechanik - to nie tarcze, to na pewno wyważenie.
Wkurzyłem się, pojechałem do innej wulkanizacji niż miałem przekładane opony 2 miechy wcześniej - wyważyli i jak ręką odjął :)

A ściąganie to mogą być i opony i ciśnienie w oponach i zawiecha i zbieżność itd...
Obrazek
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Przeniesienie napędu

Post autor: archeolog »

Ja się przy okazji tematu o napędzie zapytam jak u was auto sie zachowuje przy nie delikatnym obchodzeniu sie z gazem ?? chodzi mi o np toczenie sie na 1 i nagle puszczenie gazu albo lekkie dodanie i odjecie ..Bo moj probus strasznie sie rzuca a przeguby nie strzelają i były nie dawno czyszczone :?
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przeniesienie napędu

Post autor: Kocureq »

Poduszki pod silnikiem padają i nie amortyzują dobrze?
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Przeniesienie napędu

Post autor: archeolog »

a ktoś z was wymieniał ?? bo jakoś nie widziałem żeby się ktoś pochwalił takim zakupem nawet Bogdan rzeźbił ze starymi .Wiec to chyba norma :?
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Re: Przeniesienie napędu

Post autor: Lisiu »

Co jest normą? Popękane poduszki silnika?
Idzie dostać zarówno nowe, jak i z używką nie ma żadnych problemów. Wymiana dwóch z nich jest prosta i trwa +- godzinę, gorzej z prawą górną i dolną poduszką- z nimi jest już dosyć sporo rozbierania.
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4”