zły olej i wyrobiony synchronizator na 1 biegu

Awatar użytkownika
Pluto
Posty: 597
Rejestracja: 2006-04-23 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=11609
Lokalizacja: Ostrołęka

zły olej i wyrobiony synchronizator na 1 biegu

Post autor: Pluto »

Witam wszystkich!!!

Wymieniałem oleje i filtry w probku i zamiast oleju do skrzyni dextron III wlałem dextron II. Co z tego bedzie? Jakis problem?
Co jeszcze. Synchronizator na jedynce jest juz bardzo wyrobiony. zgrzyta jedynka czesto. Co z tym robic? cos taniego jest na ten problem? :wink:
pozdro
ObrazekObrazekI love Skyline
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

W opisie masz 2.2 GT, a ten olej, jak się nie mylę jest do automatów. :shock:
I nie dextron, a dexron :D , ale to tak na boczku. :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

a ten olej, jak się nie mylę jest do automatów
Nie tylko :P
W przypadku skrzynek do F2 producent zaleca właśnie dexron :P ja na takim kupiłem, jeżdże od 2 lat i będe jeździł nadal :P
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Dexron (czerwony) leje się też do wielu nowych autek manual
chociaż niektórzy twierdzą że nie jest to za dobry olej
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Kurcze, poczytałem trochę i faktycznie, można lać do naszych autek ten olej. Niestety nie mogę znaleźć nic o skutkach wymiany III na II.
Z tego co wyczytałem, wychodzi, że II to mineral, a III to półsyntetyk.

Poniżej właściwości:

"MOTUL DEXRON III
Półsyntetyczny olej do automatycznych skrzyń biegów i ukladów wspomagania

WŁAŚCIWOŚCI :
Bardziej płynny w niższych temperaturach niż oleje Dexron IIE (max. 2000 mPa.s przy temp. -20 C zamiast 3000), co pozwala na łatwiejszą zmianę biegów w niskich temperaturach. Posiada większą odporność na utlenianie niż standard Dexron® IIE, stabilność filmu olejowego w wysokich temperaturach. Zabezpiecza przed ścieraniem i korozją. Motul Dexron III jest najnowszym etapem rozwoju standardu Dexron:
Może być używany dla zastosowań gdzie są wymagane "DEXRON" "B DEXRON" "DEXRON II D" "DEXRON IIE" "DEXRON III".
ZASTOSOWANIE
Wszystkie zastosowania gdzie wymagane są standardy DEXRON® lub MERCON®:
Automatyczne skrzynie biegów, wspomagania kierownicy, hydrostatyczne transmisje napędu oraz inne hydrauliczne lub mechaniczne systemy, które wymagają standardów DEXRON® lub MERCON®
Zmiana oleju: według specyfikacji producenta oraz sposobu użytkowania
NORMY: GENERAL MOTOR DEXRON® III F-30336
FORD MERCON® M 950805 AND M 941108
ALLISON C4-23472696, CATERPILLAR TO-2, VOITH

Kolor Czerwony
Gęstość w temp. 15oC NF T 60 101 0,857
Lepkość w temp. 100oC NF T 60 100 7,5 mm2/s
Lepkość w temp. 40oC NF T 60 100 36mm2/s
Wskaźnik lepkości. NF T 60 136 182
Lepkość w temp. -20oC ASTM D 2602 1200 mPa.s
Lepkość w temp. -40oC ASTM D 2602 14400 mPa.s
Temperatura krzepnięcia. NF T 60 105 -45o C
Temperatura zapłonu. NF T 60 118 208oC "
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Pluto
Posty: 597
Rejestracja: 2006-04-23 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=11609
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Pluto »

Podobno jak silnik ma już bardzo dużo przejechane i jeździł na półsyntetyku to nawet lepiej jak wleje się mu minerał. Może ze skrzyniami jest tak samo. :roll:
A co z tym synchronizatorem robić? Nie chce wyjmować skrzyni. Może ten złoty środek jakim jest ceramizer by pomógł?
Waluś a jeździsz na dexron II czy III ?
ObrazekObrazekI love Skyline
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

ja mam II bo taki miałem pod ręką innego nie było w sklepie a był mi pilnie potrzebny :)
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”